در نگاه اول شاید فکر کنید صدور رسید پذیرش بیشتر به نفع مشتری است و شاید برای تعمیرگاه دردسر ساز باشد.
اما توضیح خواهیم داد که واقعیت این است که قبض پذیرش تعمیرات بیشتر از آنکه برای مشتری مفید باشد برای تعمیرگاه مفید خواهد بود.
اعتماد بیشتر مشتری
خود را جای مشتری بزارید، تعمیرگاهی را تصور کنید که شخصی دستگاه تعمیری گران قیمت شما را گرفته و فقط می گوید “برو فردا بیا” و مقایسه کنید با تعمیرگاهی که اطلاعات شما را گرفته و رسیدی به شما می دهد که اطمینان خاطر پیدا می کنید که مدرکی دارید.
شما به کدام تعمیرگاه بیشتر اعتماد می کنید؟
مشکلات قانونی
شاید فکر کنید در صورتی که به مشتری رسید چاپی معتبر بدید برای خود دردسر درست کردید اما واقعیت این است که طبق قانون اتحادیه در صورتی که مشتری از شما شکایت کند و شما به مشتری مورد نظر رسید پذیرش نداده باشید قطعا محکوم شما هستید چون تخلف کردید.
یعنی دقیقا برخلاف باور عموم، صدور رسید تعمیرگاه از لحاظ قانونی به نفع تعمیرگاه است.
ثبت ایرادات دستگاه
فرض کنید تلفن همراه خرابی را برای تعمیر برد از مشتری دریافت کرده اید. مشتری می خواهد برد موبایل تعمیر شود ولی ال سی دی گوشی هم شکسته است. بعد از چند روز که برد تعمیر شد مشتری به تعمیرگاه مراجعه کرده و فکر می کند ال سی دی را شما شکسته اید!!!
اما تعمیرگاه هایی که قبض پذیرش صادر می کنند وضعیت ظاهری و ایرادات فعلی دستگاه را در قبض قید می کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.
سلب مسئولیت
شما می توانید پایین رسید پذیرش هر قانونی که دوست دارید بنویسید مثل:
این مرکز خدمات هیچ گونه مسئولیتی در قبال ایرادات احتمالی در حین تعمیر برای دستگاه های غیر استاندارد ندارد.
در صورت عدم وجود قطعات یدکی و طولانی شدن مدت زمان تعمیر، مسئولیتی متوجه این واحد نمی باشد.