چالش های مدیران تعمیرگاه

حقوق و دستمزد

چالش های مدیران تعمیرگاه

مقدمه

امروزه مدیران تعمیرگاه ها با چالش هایی زیادی روبرو می شوند ماننده: انبار گردانی ، سیستم حقوق و دست مزد کارمندان ، گزارشات سود و زیان، تعلیم تعمیرکاران با تجربه و … که بهتر است برای رفع این چالش ها، مدیران تعمیرگاه از یک نرم افزار مدیرت تعمیرگاه حرفه ای کمک بگیرند.

در این مقاله به شرح برخی از این چالش ها می پردازیم.

چالش های مدیران تعمیرگاه در مدیریت اجناس و انبار گردانی

یکی از چالش های تعمیرکاران که باید برای رفع آن اقدام کرد انبارگردانی است

یکی از مهم ترین بخش های هر واحد تعمیری انبار است که کالاهای قابل ارائه ی آن تعمیرگاه را نشان میدهد.

بخش اعظمی از سود هر تعمیرگاه مربوط به انبار و قطعات آن است.

دلایل اهمیت انبارگردانی عبارت است از:

-دقت در میزان موجودی انبار

-پیدا کردن اطلاعات مغایرت موجودی

-ردیابی محل موجودی

-جلوگیری از تجمع بیش از اندازه کالا و زیان ناشی از خرابی کالا های دارای تاریخ انقضا

و…

مدیریت انبار

این ها تنها بخشی از چالش های مدیران تعمیرگاه ها در انبارگردانی است.

مدیریت هر روزه ی موجودی انبار، کنترل تعداد اجناسی که نباید موجدی آنها در انبار صفر شود، پیدا کردن و ردیابی اجناس در انبار و…. انجام این کار ها به صورت سنتی نیاز به استخدام گروه بزرگی از نیروی انسانی در انبار دارد که کاری پر هزینه است.

اما با پیشرفت علم امروزه نرم افزار های مدیریت تعمیرگاه این هزینه را به میزان چشم گیری کاهش داده اند. تمام مشکلات انبارگردانی در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس به ساده ترین روش حل شده است.

از مزیت های نرم افزار اسکناس میشود به سهولت ردیابی اجناس ، قفسه بندی کردن اجناس در نرم افزار و تعیین حداقل موجودی برای جلوگیری از اتمام جنس در انبار اشاره کرد.

حقوق و دستمزد

چالش های مدیران تعمیرگاه در مدیریت حقوق و دستمزد

یکی از هزینه های چشم گیر تعمیرگاه ها هزینه ی حقوق و دست مزد کارمندان است.

متاسفانه مراحل این فرایند چالش های زیادی برای مدیران تعمیرگاه ها به همراه داشته است.

مثلا در مشخص کردن حقوق تعمیرکاران درصدی نکته حائز اهمیت قطعه است که در بیشتر مواقع نباید در حقوق لحاظ گردد و درصد فقط از اجرت ها محاسبه می شود.

البته ممکن است در برخی تعمیرگاه ها تعمیرکار از قطعه مصرفی هم درصد بگیرد اما مسلما درصد آن با اجرت متفاوت است. و یا گاها تعمیرکاران علاوه بر درصد ، حقوق ثابت ماهانه نیز دارند که مشخص کردن تمام این موارد به صورت دستی کار سختی است و احتمال خطای انسانی بسیار بالایی دارد.

حتما شما هم به دنبال راهی کم خطر و درعین حال ساده و راحت برای انجام این فرایند هستید.

امروزه استفاده از نرم افزار های مدیریت تعمیرگاه این فرایند را برای مدیران تعمیرگاه ها بسیار راحت کرده است.

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس علاوه بر اینکه تمام این حالات را پیش بینی کرده است و  مدیران میتوانند به راحتی طبق قوانین و شرایط دلخواه خودشان انواع گزارشات حقوق و دست مزد تعمیرکاران درصدی و یا کارمندان حقوق ثابت را مشاهده نمایند، یکی از بزرگترین چالش های مدیران که مسئله ی تحویل دستگاه به مشتری هست را نیز حل کرده است.

در بیشتر تعمیرگاه ها زمانی درصد اجرت یک تعمیر در حقوق تعمیرکار لحاظ میگردد که دستگاه به مشتری تحویل شده و هزینه ی تعمیر دریافت شده باشد در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس این چالش به راحتی برای مدیران حل شده است و دیگر نگرانی از این بابت برای آنها نیست.

چالش های مدیران تعمیرگاه در مدیریت سود و زیان

گزارش سود و زیان به طور کلی میزان درآمدها ، هزینه ها و همچنین سود و زیان پایان دوره را به ما نشان میدهد.

مهم ترین مولفه ی هر کسب و کار سود حاصل از آن است ، اما محاسبه ی میزان درآمد و هزینه ها به صورت دستی و سنتی کاری زمان بر است و احتمال خطای بالایی دارد.

به همین جهت گاها مدیران کسب و کارها علارغم اهمیت این موضوع از آن صرف نظر میکنند.

اما باید بدانیم توجه نکردن به گزارش سود و زیان ممکن است باعث ضررهای زیادی گردد. در بعضی مواقع ممکن است در ظاهر همه چیز خوب پیش برود اما روز به روز کسب و کارمان ضرر دهد و ما وقتی متوجه شویم که دیگر برای جبران خیلی دیر شده باشد.

امروزه افراد برای سهولت کار به نرم افزار های حسابداری روی آورده اند البته لازم به ذکر است نرم افزار حسابداری باید در عین آسانی و دقت در ثبت دقیق درآمد ها اعم از خرید و فروش و تعمیرات و همچنین ثبت کوچک ترین هزینه های وارده، بتواند انواع گزارشات سود و زیان را طبق سلیقه و نیاز مدیران فراهم آورد.

شاخص سود و زیان

انواع گزارشات سود و زیان در نرم افزار حسابداری اسکناس

۱- گزارش سود و زیان کلی

۲- گزارش ریز سود و زیان براساس ریز فروش

۳- گزارش ریز سود و زیان فروش با کسر هزینه ها

۴-محاسبه ی سریع سود هنگام ثبت فاکتور فروش

۵-گزارش آماری اجناس و سود حاصل از هر جنس

۶-گزارش آماری از مشتریان و سود حاصل از هر مشتری

و….

ضعف انتقال تجربه بین تعمیرکاران

چالش انتقال تجربه یکی از چالش های اساسی واحد های تعمیری است. اما متاسفانه گاها دیده میشود نیروهای انسانی مجرب در این واحد ها تجارب خود را با نیروهای جوان تر به اشتراک نمیگذارند.

به علت کاهش علاقه به واحد های تعمیری و فشارهای اقتصادی حضور نیروهای جوان در این واحد ها بسیار کاهش یافته، این درحالی است که افراد مجرب در این واحد ها به سرعت درحال پیر شدن و خروج از این گردونه ی فعالیت هستند.

لازم به ذکر است تربیت یک نیروی مجرب در واحد تعمیری به ۲ تا ۳ سال فعالیت مستمر و یادگیرنده نیاز دارد. پس بهتر است به جای آموزش از صفر نیروهای جوان ، برای انها امکانی فراهم شود که از تجارب نیروهای مجرب استفاده نمایند.

در نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس این امکان وجود دارد که هر تعمیرکار علاوه برثبت کردن اقلام مصرفی شرح کاری از نحوه ی تعمیر خود و تجربه و اطلاعتی که در آن تعمیر بدست اورده را بنویسد.

در این صورت درآینده خود و دیگر همکاران میتوانند از این تجربه ها استفاده نمایند یا حتی نکته ای کم یا زیاد کنند.

گفتگو با ما در واتساپ