هوشمند سازی تعمیرگاه با استفاده از نرم افزار

هوشمند سازی تعمیرگاه با استفاده از نرم افزار

هوشمند سازی تعمیرگاه عوامل متعددی را شامل می شود، در ادامه در مورد روند هوشمند سازی یک تعمیرگاه برایتان خواهیم گفت.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در هوشمند سازی یک تعمیرگاه استفاده از نرم فزاری برای مدیریت تعمیرگاه است.

مشاغل تعمیرگاهی علی الخصوص تعمیرگاه های خودرو، سال های زیادی است، که مشغول فعالیت بصورت سنتی هستند. حدود ۱۰ سال قبل برای تاسیس یک تعمیرگاه، داشتن تخصص در تعمیر اتومبیل ها، اخذ مجوز فعالیت و محل و ابزار کار کافی بود. امروزه نکات متعددی را باید در تاسیس یک تعمیرگاه لحاظ نمود.

تغییر اتومبیل های موجود در بازار، ورود دستگاه ها و تکنولوژی مدرن به تعمیرگاه ها، اضافه شدن افراد متخصص در مشاغل تعمیرگاهی، افزایش رقابت در تعمیرگاه های خودرو و … چند مورد از عواملی است، که برای تاسیس یک تعمیرگاه و یا ارتقا سطح کیفی یک تعمیرگاه بایدبه آن توجه نمود.

تعمیرگاه خودرو هوشمند
تعمیرگاه خودرو

چرا باید به سمت هوشمند سازی تعمیرگاه مان برویم؟

تکنولوژی روز به روز درحال پیشرفت و بروز رسانی است، به موازات نکنولوژی کسب و کار ها هم در حال پیشرفت هستند. برای اینکه بتوانیم در گردونه رقابت با تعمیرگاه ها باقی بمانیم، ناچار به هوشمند سازی و ارتقا کیفیت خدمات تعمیری در واحد تعمیرگاهی خود هستیم.

تعمیرگاهی می تواند در این رقابت رتبه اول را کسب کند، که بتواند رضایت مشتریانش را به بالای ۹۰ درصد برساند و این امر با بروز رسانی های مداوم و پیشرفته تر شدن با گذشت زمان امکان پذیر می شود.

دستگاه دیاگ هوشمند سازی تعمیرگاه

هوشمند سازی تعمیرگاه با استفاده از دستگاه های بروز

در گذشته وقتی برای تعمیر یک خودرو به یک تعمیرگاه مراجعه می کردیم، تعمیرکار میگفت که ایراد خودرو شما چه چیزی است و هزینه ای را برای تعمیر آن به شما اعلام می کرد.

پس از انجام تعمیر متوجه می شدیم که آن عیب هنوز وجود دارد و تعمیرکار به اشتباه ایراد خودرو ما را تشخیص داده است.

با پیشرفت تکنولوژی و ورود این دستگاه ها به بازار، عیب یابی خودرو به درستی انجام می شود. دستگاه با بررسی مقادیر لازم ایراد خودرو شما را به درستی اعلام می کند.

اتاق انتظار

یکی دیگر از عوامل هوشمند سازی تعمیرگاه، در نظر داشتن مکانی برای انتظار مشتری است. در تعمیرگاه های معمولی حتی یک صندلی تمیز برای نشستن و انتظار مشتری وجود ندارد و این امر باعث اذیت شدن مشتری می شود.

اما تعمیرگاه های پیشرفته دارای اتاقی جهت انتظار، مبلمان راحتی برای استراحت و پذیرایی از مشتری می باشند.

در صورتی که برای مشتری ارزش قائل شوید، مشتری نیز با دل و جان هزینه تعمیر خودرو خود را به شما پرداخت خواهد کرد. به هزینه ساخت مکانی جهت استراحت مشتری و مبلغ چای یا بیسکوئیت روی میز او بعنوان یک هزینه نگاه نکنید، این مبالغ نه تنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری ارزشمند و بزرگ است.

اتاق انتظار یک تعمیرگاه

آموزش پرسنل

یکی دیگر از اموری که جهت هوشمند سازی تعمیرگاه پیشنهاد می شود، آموزش نحوه برخورد صحیح با مشتری به پرسنل تعمیرگاه است.

خوش آمد گویی با انرژی و روی خوش، پاسخ دادن صحیح و با حوصله به مشتری، بر طرف کردن نیاز مشتری و رفع ایراد خودرو او نیز در جهت جلب اعتماد و رضایت مشتریان بسیار مهم است.

نحوه برخورد و پاسخگویی پرسنل تعمیرگاه به مشتریان تان همواره در ذهن او خواهد ماند و باعث می شود، مشتری مجدد برای رفع ایراد خودرو خود به تعمیرگاه شما بیاید.

هوشمند سازی تعمیرگاه با استفاده از نرم افزار

پیش از این مواردی را که سبب ارتقا سطح کیفی نرم افزار و هوشمند سازی آن  می شود با هم مرور کردیم.

بهترین روش جهت هوشمند سازی یک تعمیرگاه استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه است. شما با داشتن یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب می توانید، یک بانک اطلاعاتی قوی از اطلاعات مشتریانتان و خودرو هایشان داشته باشید.

رابط کاربری نرم افزار اسکناس

یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه چه امکاناتی باید داشته باشد؟

امکانات کامل تعمیرگاهی و حسابداری مدیریت ورودی و خروجی دستگاه های تعمیری و قطعات ورودی به انبار، مدیریت اطلاعات مشتریان و امکان گزارش گیری و آمار های تعمیر.

امکان ثبت اطلاعات ورودی به تعمیرگاه:

یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه باید امکان ثبت اطلاعات زیر را برای پذیرش مشتری را داشته باشد.

چند مورد را به اختصار خدمت تان عرض میکنم:

  • نام و تلفن مشتری
  • پلاک خودرو
  • مشخصات و مدل خودرو
  • عیب به اظهار مشتری
  • لوازم همراه خودرو
  • بیعانه و مبلغ دریافتی
  • هزینه تخمینی اعلام شده به مشتری
  • زمان تخمینی تحویل
  • چاپ و صدور قبض پذیرش

امکان ثبت اطلاعات تعمیر و تحویل خودرو:

  • اطلاعات دستگاه های درون تعمیرگاه
  • اطلاعات دستگاه های تحویل داده شده
  • تعریف وضعیت دستگاه های تعمیری
  • ثبت قطعه و اجرت
  • تعریف و تعیین تعمیرکار
  • محاسبه حقوق و دستمزد ثابت و درصدی پرسنل
  • ثبت نوع تسویه و دریافتی از مشتری
  • چاپ و صدور فاکتور فروش و…
حسابداری نرم افزار مدیریت مالی

امکانات کامل حسابداری:

  • ثبت سند خرید و فروش
  • ثبت هزینه ها و درآمد ها
  • گزارشات سود و زیان و سود فروش
  • گزارشات داریی و امور مالیاتی
  • مدیریت چک و بانک و صندوق و…

در مورد امکانات یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه مواردی را مطرح کردیم. نکاتی که مطرح شد دغدغه خیلی از مشتریان و همچنین صاحبان تعمیرگاه هاست.

اما چطور بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه را بشناسیم؟ راهمای خرید بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه را از سایت ما بخوانید.

بعد از انتخاب و خرید یک نرم افزار خوب، دیگر دغدغه ای برای تبلیغات و جذب مشتری نداشته باشید.

بعنوان مثال یک تعمیرگاه خودرو که از یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب استفاده می کند، تصور کنید.

مشتری خودرو خود را جهت تعمیر نزد شما می آورد، اطلاعات خودرو ثبت شده و پیامکی مبنی بر اینکه خودرو شما در تعمیرگاه فلان پذیرش شد، برای او ارسال می شود.

مشتری به منزل می رود و پس از نهایی شدن مراحل تعمیر خودرو، یک پیامک دیگر از جانب تعمیرگاه، با موضوع اینکه خودرو شما تعمیر شده، و آماده تحویل می باشد دریافت می کند.

خودرو خود را تحویل می گیرد و فاکتور خدمات و جمع مبلغ قابل پرداخت به تعمیرگاه برای او پیامک می شود.

مدتی بعد از تحویل گرفتن خودرو نیز یک پیامک برای پیگیری وضعیت دستگاه تعمیری برای او ارسال خواهد شد.

در صورتی که دوست دارید تعمیرگاه شما نیز امکاناتی که عرض کردیم را داشته باشد.

پیشنهاد میکنم از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس دیدن کنید و به اضافه امکاناتی که در بالا گفتیم، ده ها مورد جذاب دیگر برای مدیریت تعمیرگاه تان را ببینید

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

با تشکر از شما که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

ممنون میشم به پیج ایسنتاگرام ما نیز سری بزنید: پیج اینستاگرام

گفتگو با ما در واتساپ