تنظیمات پنجره پذیرش جدید در نرم افزار اسکناس

تنظیمات پنجره پذیرش جدید در نرم افزار اسکناس

آموزش ویدئویی

تنظیمات پنجره ی پذیرش جدید

پیش نیاز ها

آموزش الگوبرداری خودکار در نرم افزار اسکناس

آموزش تعریف انواع پذیرش و خدمات

فهرست مطالب

مقدمه

ما در این مقاله ی آموزشی قصد داریم، تا همه ی مطالب درمورد تنظیمات مربوط به پذیرش دستگاه تعمیری در نرم افزار اسکناس، را بازگو کنیم.

برای دیدن پنجره ی تنظیمات از منوی امکانات>> تنطیمات >> تنظیمات نرم افزار را انتخاب می کنیم.

شروع شماره قبض از یک شماره خاص و یا غیر فعالسازی ثبت کد خودکار

برای اینکه شماره قبض از یک عدد خاص شروع شود، وارد پنجره ی تنظیمات نرم افزار می شویم.

ابتدا از سر برگ تعمیرگاه، تیک شماره قبض بصورت خودکار پر شود را بردارید و ذخیره تنظیمات را بزنید.

حالا یک پذیرش جدید باز کرده و عدد شماره قبض را به دلخواه خود تغییر دهید. سپس مجدد وارد تنظیمات نرم افزار>> سر برگ تعمیرگاه شوید و  تیک گزینه شماره قبض بصورت خودکار پر شود را فعال کنید.

با فعالسازی مجدد، قبض ها به صورت خودکار شماره گذاری می شوند.

در صورتی که قصد غیر فعالسازی شماره قبض بصورت خودکار را دارید، تیک شماره قبض خودکار را فعال نکنید.

شماره قبض متفاوت تنظیمات پنجره ی پذیرش جدید نرم افزار اسکناس

صدور قبض متفاوت برای انواع خدمات

شما می توانید در پنجره ی پذیرش خدمات متفاوتی داشته باشید و برای نوع خدماتی که تعریف می کنید، قبض متفاوتی هم برای چاپ داشته باشید.

برای این کار، وارد منوی تنظیمات می شویم.

از سربرگ چاپ، تیک گزینه صدور قبض متفاوت به ازای هر نوع خدمات را فعال کنید و در آخر ثبت تنظیمات را بزنید.

سپس در پنجره ی پذیرش، در فیلد نوع خدمات، می توان نوع خدمات را انتخاب کنید(مانند تصویر زیر)و قالب چاپی متفاوتی به ازای نوع خدمات داشته باشید.

برا اطلاعات بیشتر از کاربرد تعریف انواع خدمات بهتر است ابتدا آموزش کاربرد انواع پذیرش و انواع خدمات را مشاهده نمایید.

قبض متفاوت به ازای خدمات
قبض متفاوت به ازای خدمات2

صدور قبض متفاوت به ازای هر شرکت گارانتی

بعد از تعریف شرکت های گارانتی از طریق منوی اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف شرکت های گارانتی، می توان قبض متفاوت برای هر شرکت گارانتی صادر کرد.

برای اینکه بتوان این کار را به راحتی انجام داد، وارد تنظیمات برنامه می شویم.

در پنجره تنظیمات، وارد سربرگ چاپ شده و گزینه ی صدور قبض متفاوت به ازای هر شرکت گارانتی را فعال می کنیم و در آخر ثبت تنظیمات را می زنیم.

سپس در پنجره ی پذیرش، نام گارانتی دلخواه رو انتخاب کنید.

بعد از انتخاب شرکت گارانتی و زدن دکمه نمایش قبض، رسید چاپی خود را انتخاب و طراحی کنید.

قبض متفاوت به ازای گارانتی
قبض متفاوت به ازای گارانتی2

ورود اجباری سریال دستگاه

در بعضی تعمیرگاه ها، بسیاری از دستگاه ها شماره سریال ندارند و یا تعمیرکار تمایلی برای ثبت سریال دستگاه نشان نمی دهد.

اما در هنگام ثبت اطلاعات در پنجره ی پذیرش با مشکل مواجه می شوند.

برای حل این مشکل، از پنجره ی تنظیمات، وارد سربرگ تعمیرگاه شده و تیک گزینه ی ورود اجباری سریال دستگاه را مانند تصویر زیر غیر فعال می کنیم.

این نکته را بدانید که اگر این تیک فعال باشد و فیلد آن در زمان ثبت پذیرش خالی بماند، پیغامی برای شما نمایش می دهد که، درخواست پر کردن شماره سریال دستگاه را دارد.

سریال دستگاه به صورت اجباری

امکان پذیرش دستگاه در لیست سیاه

اگر سریال دستگاهی را در لیست سیاه قرار داده باشید، با فعال شدن تیک این گزینه که در تصویر نمایش داده شده، می توانید دستگاه مورد نظر را مجدد پذیرش کنید.

اما اگر تیک غیر فعال باشد، به هیچ وجه امکان پذیرش دستگاه وجود ندارد.

پذیرش دستگاه لیست سیاه

تاریخ پایان گارانتی

اگر در پنجره ی پذیرش، شرکت های گارانتی را مشخص کرده باشید، با فعال شدن تیک این گزینه که در تصویر زیر نمایش داده شده، باید تاریخ پایان گارانتی را وارد کنید.

در غیر این صورت، نرم افزار هشداری مبنی بر وارد کردن تاریخ گارانتی را به شما نمایش می دهد.

تاریخ پایان گارانتی

عدم پذیرش دو دستگاه با یک سریال

اگر گزینه عدم پذیرش دو دستگاه با یک سریال را فعال کنید، نرم افزار اجازه ی پذیرش دستگاه با یک شماره سریال تکراری را نمی دهد.

چون دستگاه مورد نظر همچنان در تعمیرگاه است و تحویل داده نشده است.

فعال شدن این گزینه باعث می شود که در ثبت اطلاعات دستگاه اشتباهی رخ ندهد.

عدم پذیرش دو دستگاه با یک سریال

الگو برداری از سریال و حساب مشتری

 

الگوبرداری از سریال:

در پنجره ی تنظیمات >> سربرگ تعمیرگاه گزینه ی الگوبرداری از سریال را فعال کنید.

با فعال شدن این گزینه در پنجره ی پذیرش، هنگامی که شماره سریال تکراری وارد کنید به صورت خودکار پنجره ی الگوبرداری باز می شود. در انتها گزینه انتخاب را بزنید(مانند تصویر زیر)

در زمانی که این تیک فعال نباشد، بادرج شماره سریال تکراری، هشداری برای شما نمایش می دهد و پس از انتخاب هشدار، پنجره ی الگوبرداری باز می شود.

الگوبرداری خودکار از حساب مشتری:

زمانی که در حال ثبت پذیرش اطلاعات مشتری هستید، می توانید اطلاعات حساب مشتری از جمله تاریخ مراجعه، سریال دستگاه، مدل و … را ببینید. برای استفاده از این امکان، گزینه الگوبرداری خودکار از حساب مشتری را در پنجره ی تنظیمات فعال کنید.(مانند تصویر زیر)

الگو برداری از سریال

تشخیص خودکار مدل دستگاه از روی شماره سریال

با فعال شدن گزینه مدل دستگاه، به طور خودکار مدل دستگاه تعمیری را از روی شماره سریال وارد شده شناسایی می کند.

این امکان برای تعمیرگاه های تبلت و موبایل در نظر گرفته شده است.

به این نکته توجه کنیم که بار اولی که مدل را وارد می کنیم، آن را شناسایی نمی کند. اما برای دفعات بعد مدل، به طور خودکار شناسایی می شود.

انواع مدل های دستگاه تعمیری

 

مدل دستگاه تعمیری: انگلیسی

فعال شدن این گزینه، برای وارد کردن برند و مدل درپنجره ی پذیرش، صفحه کلید به طور خودکار انگلیسی می شود. این قابلیت برای سهولت و سرعت بخشیدن به ثبت اطلاعات مشتری فراهم شده است.

مدل دستگاه تعمیری: حروف بزرگ

با فعال کردن این گزینه، می توان در پنجره ی پذیرش، در فیلد مدل و برند، بدون نگه داشتن کلید SHift، حروف را به صورت بزرگ درج کنید.

مدل دستگاه تعمیری

افزودن سریع مدل جدید

با فعال شدن این گزینه در پنجره ی تنظیمات، مدل جدید به لیست اضافه می شود. این امکان در پذیرش جدید فراهم شده تا از لیست ایجاد شده، نام مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر این گزینه غیر فعال باشد، بعد از نوشتن برند و مدل، پنجره ی جدیدی باز می شود که کد، قیمت و سایر جزئیات هم باید تکمیل شود.(مانند تصویری که در زیر نمایش داده شده است)

افزودن سریع مدل جدید
افزودن سریع مدل جدید2

انتخاب برند یا مارک

در بعضی تعمیرگاه ها به خصوص در تعمیرگاه های موبایل، تبلت یا کامپیوتر نیاز است که برند از مدل دستگاه جداگانه ثبت شود.

با انتخاب گزینه انتخاب مارک (برند)دستگاه از منوی تنظیمات، این امکان در پنجره ی پذیرش فراهم می شود که بتوان برند و مدل را در دو فیلد جداگانه درج کنید.

قبل از باز کردن پنجره ی پذیرش و مشاهده ی تغییرات، لازم است که از منوی اطلاعات پایه >> معرفی اجناس و خدمات، دستگاه های مورد نظر را تعریف کنیم.(مانند تصویر زیر)

انتخاب برند
اطلاعات پایه2
انتخاب برند 1

انواع مدل نمایش نام جنس یا قطعه

ابتدا از منوی اطلاعات پایه>> معرفی اجناس و خدمات را انتخاب می کنیم.

در پنجره ی نمایش داده شده، دسته را روی دستگاه قرار می دهیم و به روشی که در تصویر نشان داده شده، مدل ها را تعریف می کنیم.

تعریف دستگاه
مدل

سپس از منوی تنظیمات>> سربرگ تعمیرگاه، گزینه مدل را روی نام قرار می دهیم.

در پنجره ی پذیرش برند و مدل به صورت روبرو نمایش داده می شود: SAMSUNG A73

اگر در پنجره تنظیمات مدل را روی نام-گروه-دسته قرار دهیم، در پنجره ی پذیرش برند و مدل این گونه نمایش داده می شود: Samsung A73 سامسونگ دستگاه

با قرار گرفتن مدل روی کد جنس-نام، برند و مدل به این صورت نمایش داده می شود:Samsung A73 -124789

هم چنین اگر مدل روی کدجنس-نام-گروه-دسته، برند و مدل این گونه است: ۱۲۴۷۸۹ – Samsung A73 سامسونگ دستگاه

قرار گرفتن مدل روی درختی، برند و مدل در پنجره ی پذیرش به این صورت نشان داده می شود: همه اجناس موبايل سامسونگ Samsung A73

تعریف قفسه

با فعال شدن این گزینه، بخش جدیدی به نام قفسه در پنجره ی پذیرش اضافه می شود که نشان دهنده ی قرارگیری دستگاه در قفسه ی تعمیرگاه است.

این قفسه براساس شماره، نام گذاری شده است.

قفسه

ارسال دستگاه، پس از پذیرش

معمولا پس از پذیرش، کارمندان واحد پذیرش دستگاه را جهت تعمیر به واحد مربوطه ارسال می کنند.

با فعال شدن این گزینه، پس از پذیرش، پنجره ارسال دستگاه به همکار به طور خودکار باز می شود تا به ثبت اطلاعات سرعت بخشیده شود.

ارسال دستگاه
ارسال به همکار تکی

هزینه پذیرش به صورت نقدی

در صورتی که هزینه ی پذیرش را به صورت نقدی دریافت کردید، می توانید این گزینه را فعال کنید.

با وارد کردن هزینه ی پذیرش، فیلد بیعانه به صورت خودکار پر می شود.

غیر فعال شدن این تیک، هزینه ی پذیرش را به صورت جداگانه درج می کند.

هزینه پذیرش نقدی

پذیرش حضوری، بدون هزینه پذیرش

در صورتی که دستگاه های تعمیری را بدون هزینه پذیرش می کنید، این تیک را فعال کنید. این گزینه زمانی استفاده می شود که خدمات را به صورت حضوری انجام می دهیم.

پذیرش حضوری بدون هزینه

پذیرش با گارانتی

 

پذیرش با گارانتی بدون هزینه ی پذیرش:

در صورتی که دستگاه های تعمیری گارانتی دار را بدون هزینه پذیرش می کنید، این گزینه را فعال کنید.

پذیرش با گارانتی هزینه تخمینی صفر:

زمانی که هزینه تخمینی در تعریف انواع خدمات را مشخص می کنیم، می توانیم در پنجره ی پذیرش، دستگاه تعمیری گارانتی دار را با هزینه تخمینی صفر را ثبت کنیم.

یعنی به طور پیش فرض، هزینه ی تخمینی صفر در نظر گرفته می شود.

پذیرش با گارانتی

پرش از لوازم همراه و بیعانه

اگر تمایلی به پر کردن فیلدهای لوازم همراه و بیعانه ندارید، می توانید تیک این دو گزینه را فعال کنید.

پرش

سایر تنظیمات تعمیرگاه

برای اینکه به سایر تنظیمات پنجره ی پذیرش دسترسی داشته باشید، می توانید از پنجره ی تنظیمات>> سربرگ تعمیرگاه>> سایر تنظیمات را انتخاب کنید.

با باز شدن صفحه ی جدید، سایر تنظیمات در دو ستون نمایش داده شده است.

سایر تنظیمات

این صفحه دارای دو سربرگ به نام های پذیرش و تعمیرگاه است.

از سربرگ پذیرش، گزینه ی بعد از پایان پذیرش را ملاحظه می کنید.

بسته شدن پنجره ی پذیرش جدید: با انتخاب این گزینه پنجره ی پذیرش پس از ثبت بسته می شود و کاربر برای دریافت اطلاعات مشتری جدید باید مجدد این پنجره را باز کند.

خالی شدن فرم برای پذیرش بعدی: با انتخاب این گزینه، پنجره پذیرش بسته نمی شود و بعد از ثبت اطلاعات مشتری، فیلد ها خالی و آماده ی ثبت اطلاعات مشتری جدید می شود.

ثبت خودکار سریال برای دستگاه تعمیری

 

گاهی اوقات پیش می آید که شماره سریالی برای دستگاه نوشته نمی شود.

با فعال شدن این گزینه، نرم افزار به طور خودکار برای دستگاه، شماره سریال در نظر می گیرد.

نکته: این گزینه، در صورتی کار می کند که “ورود اجباری سریال” در سربرگ تعمیرگاه غیر فعال باشد.

سایر، ثبت خودکار سریال

الگوبرداری خودکار از شماره شاسی

الگوبرداری از شماره شاسی برای تعمیرگاه های خودرو است.

این الگوبرداری مانند الگوبرداری از شماره سریال در تلفن های همراه است.

سایر، الگوبرداری از شماره شاسی

بارگذاری معرف در الگو برداری

  1. با فعال شدن این گزینه هنگام الگوبرداری از پذیرش قبلی، معرف هم الگوبرداری می شود.
  2. این گزینه، عیب به اظهار مشتری را هم در هنگام پذیرش قبلی الگوبرداری می کند.
  3. در زمان پذیرش، لوازم همراه و توضیحات پذیرش هم الگوبرداری می شود.
سایر، بارگذاری معرف

همه ی حساب ها در قسمت معرف

به طور پیش فرض، فقط اشخاص و مشتریان کم کار و کارمندها در لیست معرف قرار می گیرند.

در صورتی که این گزینه فعال باشد، تمام مشتریان در قسمت معرف قرار می گیرند.

سایر، حساب ها در قسمت معرف

تفکیک عیب، لوازم و توضیحات

این امکان برای نسخه ی پیشرفته این نرم افزار قابل اجرا است.

خدمات:

با فعال شدن این گزینه، در پنجره ی پذیرش جدید بر اساس خدماتی که انتخاب می کنید(سخت افزار، نرم افزار و …)، عیب به اظهار مشتری و لوازم و توضیحات تغییر می کند.

گروه دستگاه:

انتخاب این گزینه، باعث می شود تا عیب دستگاه، لوازم و توضیحات بر اساس برند و مدل، پنجره ی پذیرش تغییر کند.

سایر،تفکیک عیب

چاپ عیب به اظهار مشتری به صورت تفکیکی

با فعال شدن این گزینه، تمام ایراداتی که در قسمت عیب به اظهار مشتری وارد کرده اید به صورت جداگانه در فرم چاپی قرار می گیرد.

این ایرادات به صورت تفکیکی در کلیدواژه ها، قبل از چاپ پیش نمایش داده می شوند.

سایر،چاپ عیب

بانک ها در قسمت بیعانه

با فعال شدن این قسمت و مشخص کردن بانک یا صندوق، بانک مورد نظر در پنجره ی پذیرش به طور پیش فرض نمایان می شود.

سایر، بانک ها در بیعانه

باز شدن خودکار پنجره ی انتخاب مدل

با انتخاب این گزینه و فعال شدن تیک آن، پنجره ی جدید باز می شود که می توان به راحتی قطعه ی مورد نظر را انتخاب کرد.

سایر، پنجره خودکار مدل
سایر، پنجره خودکار مدل2

پیش فرض نوع پلاک خودرو

اگر روی پلاک ایران تنظیم شده باشد، پیش فرض پلاک روی سربرگ ایران است.

چنانچه در منطقه ی آزاد هستید و قصد ثبت پلاک خودرو را دارید، می توانید پیش فرض را روی منطقه آزاد قرار دهید. با گذاشتن این پیش فرض، در پنجره ی پذیرش پلاک خودرو با سربرگ آزاد نمایش داده می شود.

با گذاشتن روی گزینه ی سربرگ سایر، پلاک خودرو در پنجره ی پذیرش به صورت پیش فرض روی سایر قرار می گیرد.

سایر، پلاک خودرو

چاپ شماره قبض به صورت بارکد

با فعال شدن این گزینه، می توانید شماره قبض را به صورت بارکد به عنوان یک برچسب چاپ کنید.

دکمه تنظیمات هم، می تواند به صورت اختصاصی نوع بارکد، طول و عرض و ارتفاع صفحه، پیش نمایش چاپ و … را تنظیم کند.

سایر، بارکد

پیش فرض پورسانت معرف:

عددی که در این قسمت نوشته می شود، به عنوان پیش فرض در قسمت معرف قرار می گیرد.

پیش فرض عیب:

در این بخش، می توانید عیب دلخواه یا بیشترین ایرادی که تکرار شده است را بنویسید. این امکان به صورت پیش فرض در قسمت عیب به اظهار مشتری درج می شود.

پیش فرض لوازم:

هر عنوانی که در این قسمت نوشته شود، در پنجره ی پذیرش به عنوان پیش فرض در فیلد لوازم همراه قرار می گیرد.

پیش فرض توضیحات:

شما می توانید در این قسمت توضیحاتی به صورت پیش فرض درج کنید تا در پنجره ی پذیرش نشان داده شود.

سایر، پیش فرض ها

تنظیم حساب پیش فرض

نام دلخواه را در این فیلد وارد کنید ثبت تنظیمات را بزنید.

اگر در پنجره ی پذیرش نام حساب را انتخاب نکنید، به طور پیش فرض نام انتخابی شما در لیست نام حساب قرار می گیرد.

سایر، حساب پیش فرض

برای اطلاع بیشتر از اپدیت ها و برخی اطلاع رسانی ها پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

گفتگو با ما در واتساپ