پست الکترونیکی:
info@argham-gostar.ir
اگر با نرم افزار اسکناس کار کرده باشید با کاربرد انواع پذیرش و خدمات برخورد کرده اید.
دراین مقاله قصد داریم تا درباره انواع پذیرش، انواع خدمات و کابردهای آن ها در نرم افزار اسکناس توضیح دهیم.
از مهم ترین کاربرد انواع پذیرش و خدمات می توان به ارسال پیامک بر اساس نوع پذیرش یا نوع خدمات اشاره کرد.
هم چنین می توان سفارشی سازی جستجو ها بر اساس نوع پذیرش یا نوع خدمات را تنظیم کرد.
همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره ی انواع خدمات و پذیرش در پنجره ی پذیرش بدست آورید .
دسته بندی کردن انواع پذیرش، یکی از اهداف تعریف انواع پذیرش ها و تعریف خدمات است.
در برخی از تعمیرگاه ها دسته بندی اطلاعات مشتریان، از اهمیت به سزایی برخوردار است.
برای تعریف انواع پذیرش باید ابتدا از منوی اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف انواع پذیرش را انتخاب کنیم.
در پنجره ای که باز می شود می توان نام پذیرش دلخواه را اضافه کنید.
همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که به تفکیک در مورد آن توضیح داده می شود.
در قسمت نام نوع می توانید نام پذیرش دلخواه خود را تعریف کنید. انواع پذیرش می تواند شامل حضوری، غیر حضوری، رزرو و … باشد.
این فیلد می تواند شامل حروف کلیدی نام نوع باشد. این فیلد در بسیاری از جداول نشان داده می شود.
عددی که در این قسمت نوشته می شود بیانگر اولویت نمایش در پنجره ی پذیرش است.
بزرگ یا کوچک بودن عدد از سایر اعداد می تواند اولویت نمایش را در پنجره ی پذیرش مشخص کند.
با زدن دکمه ی افزودن می توان نوع پذیرش را اضافه کرد.
اگر قصد تغییر جزئیات نام نوع را دارید، می توانید دکمه ی ویرایش را انتخاب کنید.
دکمه حذف هم، نوع پذیرش انتخابی شما را حذف خواهد کرد.
کاربرد انواع پذیرش در ارسال پیامک هم به راحتی قابل انجام است.
شما می توانید برای انواع پذیرش یک پیامک متفاوت تعریف کنید.
برای این کار ابتدا از منوی امکانات>> تنظیمات>> تنظیمات نرم افزار را انتخاب می کنیم.
در پنجره ی تنظیمات وارد سربرگ شبکه و امنیت می شویم و دکمه سایر تنظیمات را انتخاب می کنیم.
پنجره ی جدیدی باز می شود و سربرگ تعمیرگاه حرفه ای را انتخاب می کنیم.
در این پنجره می توانید برای پذیرش دلخواه خود، پیامک تعریف کنید.
به این صورت که در قسمت نوع پذیرش، گزینه ی دلخواه که شامل انواع پذیرش می شود را انتخاب کنید.
در قسمت وضعیت، وضعیت دستگاه را انتخاب کنید.
وضعیت پیامک را روی “ارسال شود” یا “پرسیده شود” قرار دهید.
متن پیامک دلخواه خود را تعریف و در پایان هم گزینه ی افزودن را انتخاب کنید.
یکی از مهم ترین کاربردهای مهم در تعریف پذیرش، تفکیک انواع پذیرش ها در جستجوی داخل نرم افزار است.
برای این کار از منوی تعمیرگاه>> جستجو>> جستجوی تفضیلی دستگاه است.
در این پنجره، می توان در سربرگ های پذیرش و وضعیت، گزینه های دلخواه را انتخاب کنید.
به عنوان مثال می توان نوع پذیرش، وضعیت تعمیر، واحد کنونی و … را به گزینه ی دلخواه خود تغییر دهید.
شما می توانید، تغییرات موردنظر را در هر کدام از سربرگ ها ایجاد و جستجوی سفارشی خود را تهیه کنید.
می توانید برای ذخیره ی جستجو و دستیابی راحت تر در زمان مناسب، دکمه ی ذخیره جستجو به عنوان گزارش را انتخاب و نام دلخواه گزارش سفارشی خود را درج کنید
برای دسترسی به جستجوی مورد نظر از منوی تعمیرگاه>> گزارشات سفارشی ذخیره شده>>گزارش مورد نظر را انتخاب می کنید.
همانطور که قبلا اشاره شد هدف از تعریف انواع خدمات و کاربرد آن ، دسته بندی اطلاعات مشتریان در پنجره ی پذیرش است.
برای تعریف انواع خدمات ابتدا باید از منوی اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف خدمات تعمیرگاه را انتخاب کنید.
در پنجره ای که نمایش داده می شود می توانید انواع خدمات مورد نظر خود را اضافه، ویرایش یا حذف کنید.
ما در اینجا به تفکیک، تمام فیلدهای این پنجره را توضیح می دهیم.
خدمات مورد نظر خود را تعریف کنید.
در این قسمت، خلاصه ی نام خدمات را انتخاب می کنیم.
عددی که در این قسمت نوشته می شود، بیانگر اولویت نمایش در پنجره ی پذیرش است.
می توانیم برای هر نوع خدمات، هزینه تخمینی تعیین کنیم تا در پنجره ی پذیرش به صورت پیش فرض قرار بگیرد.
این قسمت زمان تخمینی تحویل دستگاه تعمیری را به مشتری را مشخص می کند.
فیلد مراجعه ی بعدی ، سرویس دوره ای دستگاه تعمیری را مشخص می کند. این قسمت، بیشتر برای تعمیرگاه های خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا در تعمیرگاه ها، برای تست وبررسی دستگاه تعمیری هزینه ای دریافت می شود. در این قسمت با توجه به تعیین نوع اجرتی که از قبل تعریف شده، می توانید هزینه ی پذیرش را درج کنید.
همچنین در این بخش با توجه به خدماتی که انتخاب می کنیم، می توان هزینه ی پذیرش را درج کرد.
این پنجره که نمایان شد، در قسمت دسته، اجرت را انتخاب می کنیم.
گروه را روی اجرت قرار می دهیم.
اجرت مورد نظر را در قسمت نام جنس تعریف می کنیم و در پایان دکمه ی افزودن را می زنیم.
برای تعریف فیلد هزینه ی پذیرش، باید از روش زیر اقدام نمایید.
ابتدا از منوی اطلاعات پایه>>معرفی اجناس و خدمات را انتخاب می کنیم.
حالا دوباره وارد پنجره ی تعریف خدمات می شویم.
همانطور که در تصویر مشخص شده می توانید هزینه ی پذیرش و نوع اجرت را با توجه به نوع خدمات، انتخاب کنید.
شما می توانید برای انواع خدمات یک پیامک متفاوت تعریف کنید.
برای این کار ابتدا از منوی امکانات>> تنظیمات>> تنظیمات نرم افزار را انتخاب می کنیم.
در پنجره ی تنظیمات وارد سربرگ شبکه و امنیت می شویم و دکمه سایر تنظیمات را انتخاب می کنیم.
پنجره ی جدیدی باز می شود و سربرگ تعمیرگاه حرفه ای را انتخاب می کنیم.
فیلد نوع خدمات را روی گزینه ی دلخواه قرار داده و در نهایت دکمه ی افزودن را می زنیم.
یکی از مهم ترین کاربردهای انواع خدمات، تفکیک ایرادات، لوازم و توضیحات است.
برای این کار، ابتدا از تنظیمات نرم افزار وارد سربرگ تعمیرگاه می شویم. در این پنجره، دکمه ی سایر تنظیمات را می زنیم و وارد سربرگ پذیرش می شویم.
در قسمت عیب، لوازم و توضیحات، گزینه را روی خدمات قرار می دهیم.
به این ترتیب در پنجره ی پذیرش در قسمت عیب به اظهار مشتری، لیست ایرادات مخصوص خدمات تعریف شده را ملاحظه می کنیم.
در پنجره ی پذیرش، می توانید نوع خدمات را انتخاب و در قسمت عیب به اظهار مشتری، لیست مورد نظر را مشاهده کنید.
اگر لیستی از قبل تهیه نکرده باشید با انتخاب گزینه ویرایش ورودی های پیش فرض، لیست دلخواه خود را تهیه کنید.
برای این کار ابتدا وارد تنظیمات نرم افزار می شویم.
از سربرگ چاپ، گزینه صدور قبض متفاوت به ازای هر نوع خدمات را فعال می کنیم.
سپس در پنجره ی پذیرش، نوع خدمات را انتخاب می کنیم و روی دکمه نمایش قبض کلیک می کنیم.
اگر اولین بار برای خدمات، قبضی را طراحی می کنید، پنجره ی انتخاب قالب چاپی برای شما نمایش داده می شود.(مانند تصویر زیر)
یکی از مهم ترین کاربردهای مهم در تعریف خدمات، تفکیک انواع خدمات در جستجوی داخل نرم افزار است.
برای این کار از منوی تعمیرگاه>> جستجو>> جستجوی تفضیلی دستگاه است.
در این پنجره، می توان در سربرگ های پذیرش و وضعیت، گزینه های دلخواه را انتخاب کنید.
به عنوان مثال می توان نوع خدمات، وضعیت تعمیر، واحد کنونی و … را به گزینه ی دلخواه خود تغییر دهید.
شما می توانید، تغییرات دلخواه را در هر کدام از سربرگ ها ایجاد و جستجوی سفارشی خود را تهیه کنید.
می توانید برای ذخیره ی جستجو و دستیابی راحت تر در زمان مناسب، دکمه ی ذخیره جستجو به عنوان گزارش را انتخاب و نام دلخواه گزارش سفارشی خود را درج کنید.
برای دسترسی به جستجوی مورد نظر از منوی تعمیرگاه>> گزارشات سفارشی ذخیره شده>>گزارش مورد نظر را انتخاب و نتیجه ی این فیلتر شدن جستجوی خود را ملاحظه کنید.