چگونه یک تعمیرگاه خوب و تخصصی را تشخیص دهیم؟

مقدمه

قبل از اینکه به این فکر کنید که وسیله نقلیه خود را برای نگهداری و تعمیر کجا ببرید، باید تفاوت این دو را درک کنید. موارد تعمیر و نگهداری معمولا مواردی است که در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه شما به عنوان بخشی از برنامه سرویس مدل ذکر شده است. آن ها در نظر گرفته شده اند تا وسیله نقلیه شما را در شرایط عملیاتی عالی نگه دارند. تعمیرات خدماتی است که برای رفع مشکل باید انجام شود. مکانی که وسیله نقلیه خود را بر می دارید ممکن است به کارهایی که باید انجام شود بستگی داشته باشد.

تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را می توان در هر نمایندگی انجام داد. لازم نیست حتما به نمایندگی  که وسیله نقلیه را خریداری کرده اید بروید. می توانید وسیله نقلیه خود را به یک تعمیرگاه اتومبیل یا نمایندگی خودرو ببرید، که قیمت آن ها معمولا کمتر از نمایندگی ها است. مکانیک در بخش خدمات نمایندگی شما به طور خاص در تمام جنبه های نیاز به خدمات مدل شما آموزش دیده و دارای گواهینامه است و تعمیرگاه به کلیه تجهیزات مجهز خواهد شد. تجهیزات تشخیصی لازم از آنجا که اقلام تعمیر و نگهداری کاملا اساسی هستند. در مجموع هر تعمیرگاه حرفه ای خودرو باید بتواند کارهای لازم را انجام دهد. هر چند که بسیاری از تعمیرکاران به صورت سنتی در تعمیرگاه ها آموزش دیده اند و تخصص بالایی در زمنیه ی تعمیر انواع ماشین ها را ندارند. البته که شناسایی چنین تعمیرکارانی بسیار سخت است. شما میزان تخصص یک تعمیرگاه را چگونه تشخیص می دهید؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ترفند تشخیص تعمیرگاه تخصصی و حرفه ای را به شما بگوییم:

تعمیرات می تواند از کارهای اساسی مانند کارکرد ترمز یا تعمیر بدنه اتوماتیک تا خدمات پیچیده مانند تعمیرات اساسی سیستم انتقال قدرت یا تشخیص مشکل سیستم الکترونیکی باشد. اگر خودروی شما شامل گارانتی اصلی است و می خواهید سازنده هزینه این مشکل را پرداخت کند ، به نمایندگی بروید. اگر خودروی شما فراخوانده شده است یا خودروساز پیشنهاد اصلاح نقص را دارد، از نمایندگی استفاده کنید. اگر ضمانت طولانی دارید، باید شرایط را بررسی کنید تا ببینید چه کسی باید تعمیرات تحت پوشش را انجام دهد.

اگر خودرو از گارانتی خارج شده باشد، نوع مشکل ممکن است تعیین کند که شما برای تعمیر کجا را انتخاب کنید. یک تعمیرگاه مستقل معتبر باید بتواند بیشتر تعمیرات رایج را انجام دهد. تعمیرگاه هایی که در برند خودروی شما تخصص دارند به احتمال زیاد از آموزش، تجهیزات و اطلاعات به روز و مناسب برخوردار هستند.

چگونه یک مکانیک اتومبیل عالی پیدا کنیم؟

بر اساس نظرسنجی های سالانه، متوجه می شویم مصرف کنندگان عموما رضایت بیشتری از تعمیرگاه های مستقل از نمایندگی های فروش خودرو دارند.

اما شناسایی مکانیکی که می توانید برای تعمیر ماشین خود به آن اعتماد داشته باشید بسیار سخت است. هیچ سرنخی از آنچه باعث ایجاد یک تعمیرگاه خوب می شود وجود ندارد، اما در اینجا مواردی وجود دارد که باید به دنبال آن ها باشید.

یافتن بهترین تعمیرگاه اتومبیل برای تأمین نیازهای شما می تواند شما را از هزینه ی اضافی و مشکلات بسیاری خارج کند، خصوصا اگر قبل از شروع مشکلات ماشین بتوانید مکانیکی عالی را بیابید. وقت خود را برای تحقیق در مورد کلینیک  های خودرو اختصاص دهید تا بتوانید قبل از تعمیر اساسی ارتباط برقرار کنید. در ادامه چند نکته برای شناسایی تعمیر اتومبیل آورده شده است .

پرس و جو کن!

دریافت تجارب از طرف دوستان، خانواده، همسایگان یا حتی تعمیرگاه قطعات محلی می تواند کمک زیادی به یافتن مکانیک و تعمیرگاه مناسب اتومبیل برای شما کند. پرس و جو و دریافت اطلاعات به صورت دهان به دهان می تواند شما را در تحقیق به نتیجه ی مطلوبی برساند، زیرا اغلب شما بر اساس تجربه شخص دیگری اعتماد بیشتری خواهید کرد.

قبل از مواقع اضطراری خرید کنید!

شروع به جستجوی تعمیرگاه خوب خودرو کنید تا از تصمیمات عجولانه جلوگیری کنید. تصمیمات مبتنی بر نیاز ممکن است در نهایت هزینه بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر مغازه ای که وسیله نقلیه خود را به آنجا می برید تعمیر نامناسبی انجام دهد.

بررسی های آنلاین را دنبال کنید

برای ارزیابی نحوه رفتار با دیگران در گذشته از بررسی های آنلاین استفاده کنید. هر چیزی که مخصوصا خوب یا بد است، مانند خدمات، مدت زمان حضور در مغازه و هزینه آن را یادداشت کنید. معمولا کلینیک هایی که تخصصی عمل می کنند و دانش آن ها مبتنی بر دانش تعمیری روز است، قطعا در فضای مجازی هم شناخته شده هستند. و اگر نام تعمیرگاه خود را جست و جو کنید حتما سرنخی از آن پیدا می کنید. در قسمت نظر سنجی از کاربران نیز به دقت نظرات دیگران و تجارب آن ها را بررسی کنید همچنین بررسی کنید که آیا تعمیرگاه برای رفع نگرانی های مشتری وقت صرف کرده است یا خیر.

سوال بپرس 

برای به دست آوردن احساس امنیت در تعمیرگاه خودرو به اندازه نیاز سوال کنید. درباره مدارک، تجربه، ضمانت ها و خط مشی های خدمات مشتری بپرسید. لیستی از سوالاتی را که ممکن است در مورد کار انجام شده یا نحوه کار تعمیرگاه خودرو داشته باشید، در نظر بگیرید.

به دنبال تعمیرگاهی باشید که ضمانت قطعات و همچنین ضمانت مشتری را ارائه می دهند. حتی ممکن است بخواهید بپرسید که تعمیرکاران چند سال در تعمیرات مکانیکی تجربه دارند؟ حتی می توانید بخواهید با مکانیکی که روی ماشین شما کار می کند ملاقات کنید. زیرا او شخصی است که ماشین شما را تعمیر می کند نه صاحب اصلی تعمیرگاه.

فقط بر اساس قیمت انتخاب نکنید!

اگرچه قیمت مطمئنا در تصمیم شما تأثیر خواهد گذاشت، اما انتخاب ارزان ترین گزینه ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. اگر تحقیق خود را انجام داده باشید، تصوری از هزینه تعمیر یا سرویس خود خواهید داشت. اگر به قیمت گنجانده شده توجه کنید. یک قیمت عالی ممکن است حداقل کار را نشان دهد، در حالی که هزینه ی اصلی ممکن است به این معنی باشد که شما برای قطعات یا خدمات غیرضروری هزینه می کنید.

تخمین بزنید

اگر اتومبیل شما اکنون به تعمیرات نیاز دارد، اطمینان حاصل کنید که از چندین مغازه در آن منطقه قیمت ها را مقایسه کرده اید تا ایده خوبی راجع به هزینه آن دریافت کنید. برآورد کتبی را درخواست کنید تا بتوانید دقیقا آنچه در هر تعمیرگاه از شما کسر می شود، ببینید، در حقیقت این وظیفه ی تعمیرگاه است که بدون گفتن شما بتواند برآورد قیمت را ارائه دهد. این برآورد بعد ازتحویل ماشین تعمیری شما، از نظر ما یکی از وظایف اصلی تعمیرکاران به شمار می رود و معمولا تعمیرگاه های تخصصی این کار را به وسیله ی پیامک انجام می دهند. یعنی به محض اینکه ماشین شما آماده تحویل شد فاکتور با ریز جزئیات قیمت می تواند در قالب پیامک برای شما ارسال شود پس اگر تعمیرگاه شما چنین امکانی را در اختیار نداشت میتوانید به او متذکر شوید که اقدام به خرید نرم افزار مدیریت تعمیرگاه کند. نرم افزار های مدیریت تعمیرگاه باید تبدیل به یک قانون برای کلیه ی تعمیرگاه های کشور شود تا علاوه بر امکانات فوق العاده ای که به شخص تعمیرکار می دهد باعث سهولت و اطمینان بیشتر مشتری نیز بشود. این نرم افزارها خدمات فوق العاده ای به مشتری ارائه می دهد که خواندنش خالی از لطف نیست. نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس یکی از نرم افزار های فوق العاده و جامع در حوزه ی مدیریت تعمیرگاه خودرو است. برای آگاهی از امکانات و خدمات (اطلاع از وضعیت خودرو به وسیله ی پیامک، دریافت فاکتور دقیق به وسیله ی پیامک و ذخیره ی اطلاعات خودروی تعمیری خود برای همیشه در سیستم تعمیرگاه و …) که می توانستید توسط تعمیرگاه شخصی خود داشته باشید و ندارید بر روی (اسکناس) کلیک کنید.

از تعمیرگاه بخواهید تشخیص و تعمیر را در اصطلاحاتی که می توانید درک کنید توضیح دهد

این مسئله بیش از آنچه به نظر می رسد مهم است زیرا برخی تعمیرگاه های خودرو از اصطلاحات نامفهوم برای سردرگمی مشتری استفاده می كنند. مهم است که شما دقیقا بدانید روی چه چیزی کار می شود و چرا. این همچنین می تواند یک روش خوب برای از بین بردن شک تان نسبت به تعمیرگاه های خودروی دیگر باشد که برای شما مناسب نیستند.

انتخاب بهترین تعمیرگاه اتومبیل برای شما کار سختی نیست، اما تلاش و کمی تدبیر لازم است. از پرسیدن سوالات مربوط به هر تعمیرگاه خودرویی که در نظر دارید نترسید یا خجالت نکشید و برای سنجش کیفیت خدمات از آن استفاده کنید.

همیشه به این موضوع فکر کنید که انتخاب تعمیرگاه مناسب اتومبیل می تواند به رابطه طولانی مدت با مکانیکی منجر شود که وسیله نقلیه شما را بهتر از شما بشناسد.

بهترین زمان برای جستجوی تعمیرگاه قبل از نیاز فوری به تعمیر خودرو است.

چهار نوع تعمیرگاه اصلی برای انتخاب وجود دارد:

نمایندگی ها: ساختمان های خدمات نمایندگی با ساخت خودروهایی که می فروشند بسیار آشنا هستند. آن ها مشکلات رایج را می دانند، قاعدتا تکنسین های آموزش دیده کارخانه جدیدترین تجهیزات را دارند.

تعیمرگاه های مستقل: تعمیرگاه های مستقل با کیفیت می توانند هزینه کمتری نسبت به فروشندگان داشته باشند. در تعمیرگاه های مستقل به احتمال زیاد مستقیما با یک مالک یا تکنسینی که ماشین شما را سرویس می کند معامله می کنید. با این حال، تعداد زیادی مغازه مستقل وجود دارد و کیفیت خدمات آنها می تواند بسیار متفاوت باشد، که باعث می شود انتخاب مرکز خدمات خودرویی شما بسیار مهم باشد.

متخصصان: بعضی از مغازه های مستقل تعمیرات اتومبیل در ساخت یا سیستم های خاص خودرویی تخصص دارند. این تعمیرگاه ها با تمرکز بر قسمت محدودی از بازار می توانند خدمات بسیار کارآمد و موثری را ارائه دهند. اگر وسایل نقلیه ای را که سرویس آن را بر عهده دارید یا به نوع تعمیراتی که ارائه می دهید، می توانید انتخاب ویژه ای کنید.

زنجیره های تعمیر خودرو: این مغازه ها اغلب به تعمیرگاه های بزرگ، شرکت های تایر، تأمین کنندگان قطعات خودرو یا سایر نهادهای تجاری وابسته هستند. آن ها اغلب بر روی خدمات با حجم بالا که توسط تکنسین های سطح پایین تا متوسط ​​انجام می شود تمرکز می کنند. تعمیرگاه های زنجیره ای اغلب قیمت های پایین را تبلیغ می کنند و می توانند ارزش خوبی ارائه دهند.

ارزیابی تعمیرگاه

هنگامی که برخی از تعمیرگاه های بالقوه تعمیر خودرو را شناسایی کردید، به آن ها مراجعه کنید. بپرسید چه مدت است که آن ها در این شغل فعالیت دارند؟ به عبارت دیگر به دنبال سابقه ی کار آن ها باشید. این می تواند شاخص خوبی برای کیفیت تعمیرگاه باشد. آن ها چگونه با شکایات مصرف کننده برخورد می کنند؟

زمانی که لیست خود را به یک مرکز مراقبت از ماشین ترجیح دادید، برای یک کار جزئی مانند تعویض روغن یا چرخش لاستیک به آن مراجعه کنید. در هنگام انتظار، با کارمندان تعمیرگاه صحبت کنید و تعمیرگاه را از نظر معیارهای زیر بررسی کنید:

شکل ظاهری: یک تعمیرگاه تمیز و منظم نشان دهنده توجه به جزئیات و تلاش برای حفظ چهره ای حرفه ای است.

امکانات رفاهی: تعمیرگاه های با کیفیت، دارای فضای انتظار راحت، سرویس بهداشتی تمیز و حتی سرویس اینترنت برای مشتریان خود هستند.

تکنسین ها: به دنبال گواهینامه های معتبر یا آموزش خدمات کارخانه معادل آن باشید. اگر هیچ مجوز یا گواهینامه ای، در نیافتید حتما در مورد آن ها سوال کنید.

تجهیزات: تعمیرگاه های با کیفیت اتومبیل تجهیزات به روز و داده های تعمیرات را دارند و خوشحال می شوند که این موضوع را به مشتریان اطلاع دهند.

ضمانت: تعمیرگاه های با کیفیت حداقل ۱۲ ماه یا ۳۰۰۰ کیلومتر، قطعات و ضمانت کار در مورد کار خود را ارائه می دهند.

انتظار شما در بازدید بعدی شما از مکانیک چیست؟

با گرم شدن هوا و شروع فصل بهار و تابستان میل به سفر رفتن نیز زیاد می شود و یکی از مواردی که قبل از سفر باید چک شود، سلامت خودرویی است که میخواهیم با آن به مسافرت برویم.

برای همه ما حداقل یکبار پیش آمده که در سفر خودرو مان خراب شود و در گرما یا سرمای جاده منتظر امداد خودرو باشیم یا به سختی اتومبیل خود را به تعمیرگاه برسانیم، در حالی که پیشگیری از این اتفاق خیلی راحت تر از تعمیر فوری خودرو در جاده است و با چک کردن خودرو قبل از سفر براحتی میتوان از این حادثه جلوگیری کرد.

ترمز، برفک پاک کن، روغن ترمز و .. را حتما چک کنید. لطفا توجه داشته باشید که این توصیه مربوط به اتومبیل هایی است که کمتر از یک ماه خواب بودند و حرکت نکردند و حتما نیاز به چک کردن دارند.

یک اتومبیل سالم می تواند شما و خانواده تان را از عوامل خارجی و خطرات جاده محافظت کند. اما گاهی اوقات، خطر از درون ناشی می شود و این تقصیر کسی نیست جز صاحب خودرو، وسیله نقلیه ای که مورد بی توجهی قرار گرفته و مدتها بدون سرویس بوده است، مطمئنا دارای برخی مشکلات است که می تواند زندگی خانواده شما را به خطر بیندازد، پس حتما سرویس دوره ای اتومبیل خود را انجام دهید.

بسیاری از افراد با تحویل اتومبیل خود به مکانیک های غیرمجاز کیفیت و ایمنی را برای مقرون به صرفه شدن به خطر می اندازند، این  موضوع می تواند به معنای رفع نادرست ایراد اتومبیل شما و ایجاد مشکلات اساسی در جاده باشد.

انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی و خدمات خوب خودرو برای خودرو باید یکی از مهمترین اولویت ها در مورد خودرو شما باشد. در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص تعمیرگاه خوب و تخصصی پرداختیم.

گفتگو با ما در واتساپ