پست الکترونیکی:
info@argham-gostar.ir
در این مقاله قصد داریم راهکارها و تکنیک های پنجره پذیرش در نرم افزار اسکناس را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد پذیرش جدید در نرم افزار اسکناس نیاز است، را بدانید.
اگر با ماوس در هر قسمت از پنجره ی پذیرش، توقف چند ثانیه ای داشته باشید، توضیحاتی که مربوط به آن فیلد یا بخش است را به شما نمایش می دهد.
این توضیحات، شما را با کارایی آن بخش بیشتر آشنا می کند.
اولین گام در پذیرش یک دستگاه تعمیری، افتتاح حساب برای مشتری است. در نرم افزار اسکناس به راحتی می توانید در پنجره پذیرش برای مشتری حساب تعریف کنید. فقط کافیست در کادری که برایتان در تصویر مشخص شده است شماره تلفن مشتری را وارد کرده و اینتر بزنید، تا پنجره افتتاح حساب برایتان باز شود.
در اسکناس قابلیت تعریف حساب با شماره تلفن و یا نام مشتری وجود دارد، اما پیشنهاد می کنیم همیشه حساب هایتان را با شماره تلفن مشتری تعریف کنید. چرا که در تعریف حساب با نام، نرم افزار حتی برای مشتریان تکراری حساب جدید می سازد. برای اینکه احساس می کند این دو حساب با هم متفاوت هستند و این امر باعث ایجاد چند حساب برای یک مشتری خواهد گردید.
اگر در این بخش، برای افتتاح حساب، به جای شماره تلفن از نام مشتری استفاده کنید، نرم افزار یک حساب جدید و تکراری برای مشتری باز می کند. در این مواقع مشکلی که پیش می آید این است که از یک مشتری چندین حساب با یک شماره مشترک افتتاح میشود.
برای افتتاح حساب مشتری، اطلاعات عکس سمت چپ را به دلخواه و بنا به نیازتان به اطلاعات مشتری تکمیل کرده و دکمه افزودن را می زنید.
در صورتی که قصد ثبت اطلاعات بیشتری برای مشتری را دارید، با انتخاب گزینه افزودن و بیشتر، اطلاعات تکمیلی حساب مشتری را تکمیل کنید.
انتخاب نوع پذیرش، در حالتی که انواع پذیرش را در تعمیرگاه تعریف نکرده باشید، غیر فعال است. با استفاده از این امکان می توانید انواع پذیرش نظیر: حضوری، اینترنتی، تلفنی، پذیرش در محل و … را تعیین کنید.
برای تعریف انواع پذیرش مطابق عکس سمت چپ اقدام نمایید.
ابتدا در سربرگ های اصلی نرم افزار >> اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف انواع پذیرش را بزنید.
در قسمت نام نوع، انواع مختلف پذیرش های مورد نظر خود را یک به یک وارد کرده و گزینه افزودن را بزنید.
برای اینکه شماره قبض از یک عدد خاص شروع شود، ابتدا از سربرگ امکانات>> تنظیمات>> تنظیمات نرم افزار را بزنید.
برای این کار ابتدا از سر برگ تعمیرگاه، تیک شماره قبض بصورت خودکار پر شود را، بردارید و ذخیره تنظیمات را بزنید.
حالا یک پذیرش جدید باز کرده و عدد شماره قبض را به دلخواه خود تغییر دهید. سپس مجدد وارد تنظیمات نرم افزار>> سر برگ تعمیرگاه شوید و تیک گزینه شماره قبض بصورت خودکار پر شود را فعال کنید.
با فعالسازی مجدد، قبض ها به صورت خودکار شماره گذاری می شوند.
در صورتی که قصد غیر فعالسازی شماره قبض بصورت خودکار را دارید، تیک شماره قبض خودکار را فعال نکنید.
پس از کلیک کردن روی دکمه ی الگو برداری پنجره ای شبیه عکس بالا برای شما باز می شود، که می توانید اطلاعات پذیرش های قبلی مشتری را ببینید.
در صورتی که نیاز به مشاهده اطلاعات بیشتری از مشتری دارید، کلید F2 را بزنید تا جزئیات بیشتری از سوابق مشتری را مشاهده کنید.
در صورت مراجعه ی مجدد مشتری به تعمیرگاه شما، پس از انتخاب حساب، با کلیک روی دکمه ی الگو برداری که در تصویر زیر نشان داده شده است، اطلاعات قبلی مشتری نمایان می شود.
نرم افزار اسکناس، امکان ثبت سریال دستگاه به صورت دستی یا از طریق بارکدخوان را فراهم کرده است.
در صورت ثبت شماره سریال تکراری، اخطاری مبنی بر تکراری بودن شماره سریال به شما نمایش و الگوبرداری خودکار از حساب مشتری برای شما باز می شود.
با کلیک روی علامت هشدار، می توان به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کنید.
برای تعریف خدمات ابتدا از منوی اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف خدمات تعمیرگاه را انتخاب می کنیم.
در پنجره ای که باز می شود می توانید خدمات مورد نظر را وارد کنید.
پس از تعریف نوع خدمات، در پنجره ی پذیرش می توان خدمات مورد نظر را انتخاب می کنیم.
این امکان در این پنجره فراهم شده تا بتوان برند و مدل دستگاه تعمیری را وارد نمود.
با وارد کردن برند مورد نظر، این برند در لیست قرار می گیرد.
در هنگام ثبت مجدد، نیار به وارد کردن برند نیست و با زدن مثلث کنار فیلد، لیست برندهای وارد شده به شما نمایش داده می شود.
در قسمت تحویل دهنده، می توانید نام کسی که دستگاه را از او تحویل میگیرید، ثبت کنید.
از این قسمت نیز، به عنوان نام مستعار برای مشتری استفاده می شود.
در این پنجره، می توانید معرف را هم مشخص کنید و برای معرف پورسانت تعریف کنید. این پورسانت می تواند هم به صورت درصدی و هم به صورت مبلغ نوشته شود.
اگر سیستم شما به وب کم یا دوربین متصل باشد، با زدن دکمه دوربین که در عکس سمت راست نمایش داده شده، می توانید از وضعیت ظاهری دستگاه، قبل و بعد یا در حین تعمیر عکس بگیرید.
دراین قابلیت، محدودیتی برای عکس های گرفته شده نیست و شما قادرید به تعداد دلخواه از دستگاه مشتری عکس بگیرید.
برای تعریف گارانتی از مسیر نشان داده شده، اقدام کنید.
اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف شرکت های گارانتی را انتخاب کنید.
در پنجره ای که در زیر نمایش داده شده، می توانید نام شرکت های گارانتی را تعریف و در آخر دکمه ی افزودن را بزنید.
در پنجره ی پذیرش می توانید، گارانتی، شماره کارت و تاریخ پایان گارانتی را وارد کنید.
در این نرم افزار امکان قرار دادن حساب ها و سریال دستگاه در لیست سیاه وجود دارد.
این لیست به این معنی است که دوست ندارید دستگاه شخص خاصی را به دلیل بدحساب بودن، پذیرش کنید.
همانطور که در تصویر سمت چپ ملاحظه می کنید، سریال دستگاه به لیست سیاه اضافه می شود.
همچنین با کلیک راست روی نام حساب و انتخاب گزینه افزودن حساب به لیست سیاه، این امکان برای شما فعال می شود.(تصویر زیر)
از این لحظه به بعد، هر زمان که مشتری دستگاهی با شماره سریال مذکور به تعمیرگاه بیاورد، هشداری به شما نمایش میدهد.
ابتدا ازمنوی ثبت>> گزینه پذیرش گروهی را انتخاب کنید.
پذیرش گروهی برای زمانی است که نمی خواهید از پنجره ی پذیرش جدید استفاده کنید.
کاربرد این پنجره به این صورت است که یک همکار یا مشتری چندین گوشی تعمیری را به تعمیرگاه شما ارجاع می دهد.
پس از افتتاح حساب، اطلاعاتی مانند سریال دستگاه، هزینه و … را کامل کرده و دکمه ی افزودن را می زنیم و اطلاعات دستگاه تعمیری بعدی را وارد می کنیم.
در پنجره ی پذیرش، بخشی به نام کد قفل وجود دارد که مخصوص تعمیرگاه های تلفن همراه است.
با کلیک روی آن، پنجره ی دیگری مانند تصویر زیر نمایان می شود.
در این بخش می توانید، الگو یا کد قفل را به صورت دستی یا با کشیدن ماوس درج کنید.
امکاناتی که به صورت اختصاصی برای تعمیرگاه خودرو در پنجره ی پذیرش فراهم شده است:
در پنجره ی پذیرش که مختص تعمیرگاه خودرو است، پس از افتتاح حساب مشتری، می توان پلاک خودرو را هم ثبت کرد.
سربرگ ایران، مربوط به پلاک های داخلی است که ثبت می شود.
از سربرگ آزاد، می توان پلاک هایی که در مناطق آزاد هستند، را ثبت کرد.
می توان از سربرگ سایر هم، پلاک های قدیمی را وارد نمود.
شما می توانید این نرم افزار را برای شغل خود سفارشی سازی کنید. با اضافه کردن فیلد دلخواه در پنجره ی پذیرش جدید، این امکان فراهم می شود تا گزینه های مورد نظر را درج کنید.
شما می توانید از طریق منوی اطلاعات پایه>> اطلاعات تعمیرگاه>> تعریف سوالات پذیرش این قابلیت را اضافه کنید.
در پنجره ای که نمایش داده می شود می توانید فیلد مورد نظر خود را اضافه کنید و در پنجره ی پذیرش تفییرات اعمال شده را ببینید.
همانطور که در تصویر سمت راست نشان داده شده است، دو دکمه ثبت در پنجره پذیرش وجود دارد.
با زدن دکمه ی ثبت و پایان، پنجره ی پذیرش بسته می شود و اطلاعات مشتری و دستگاه تعمیری او در نرم افزار ثبت می شود.
این دکمه امکان انجام سریع پذیرش، تعمیر و تحویل را برای خدمات حضوری فراهم می کند.
همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می کنید، در پنجره ی پذیرش دو دکمه به نام چاپ قبض و نمایش قبض نشان داده شده است.
در صورتی که قبض پذیرش خود را ثبت کرده باشید، پرسشی درباره ی چگونگی چاپ قبض پذیرش از شما درخواست می شود و شما می توانید با انتخاب گزینه ی دلخواه اقدام به چاپ نمایید.
چون اولین بار اقدام به چاپ قبض پذیرش کردید، پنجره ی زیر نمایان می شود. شما می توانید طبق سلیقه ی خود، یکی از قالب های چاپی را انتخاب کنید. دانستن این نکته ضروری است که دفعات بعدی که اقدام به چاپ می کنید، دیگر این پنجره نمایش داده نمی شود.
در صورتی که تمایل دارید تغییراتی در رسید قبض پذیرش خود ایجاد یا قالب چاپی دیگری را انتخاب کنید، دکمه ی نمایش قبض را بزنید.
این گزینه برای زمانی است که مشتری در تعمیرگاه شما حضور دارد و بلافاصله باید اطلاعات مشتری و دستگاه تعمیری را ثبت کنید و دستگاه را به مشتری تحویل دهید.
برای این کار از منوی ثبت>>پذیرش و تحویل سریع را بزنید.
در پنجره ی نمایش داده شده اطلاعات دستگاه تعمیری و قطعات و اجرتی که برای مشتری استفاده می کنید را ثبت و دستگاه تعمیری را تحویل مشتری می دهید.