نرم افزار مدیریت تعمیرگاه رایگان

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه رایگان یا پولی؟

بسم الله الرحمن الرحیم

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

اگر مالک تعمیرگاه موبایل، خودرو، کامپیوتر، بردهای الکترونیکی، لوازم برقی، وسایل صوتی تصویری، یخچال فریزر، تلویزیون یا …. هستید و به دنبال نرم افزار مدیریت تعمیرگاه رایگان می گردید این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این مطلب ابتدا بررسی می کنیم که نرم افزار حسابداری تخصصی برای صنف تعمیرات چقدر اهمیت دارد.

سپس مقایسه ای بین نرم افزار های مدیریت تعمیرات رایگان و پولی خواهیم داشت.

در نهایت بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت و حسابداری تعمیرگاه

مشاجره در تعمیرگاه

اگر تعمیرکار باشید و دنبال نرم افزار مدیریت تعمیرگاه رایگان می گردید حتما به این نتیجه رسیدید که استفاده از یک نرم افزار خوب برای مدیریت تعمیرگاه چقدر اهمیت دارد.

امروزه نرم افزار حسابداری برای تمامی مشاغل تبدیل به یکی از ابزارهای واجب و قطعی شده و کمتر کسی است که در شغل خود ضرورت استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب را قبول نداشته باشد.

اما در اصناف تعمیرگاهی مانند تعمیرات موبایل، خودرو و… به چند دلیلی که در ذیل خواهیم گفت نیاز به نرم افزار خیلی بیشتر از اصنافی که معمولا فروشگاهی هستند احساس می شود.

۱٫ تعمیرگاه ها با مشتریان آسیب دیده و گاها عصبانی برخورد دارند

تعمیرکاران قشر مظلومی هستند زیرا همیشه با مشتریان ناراحت طرف حساب هستند. برای درک این موضوع کافی است کمی با خود تامل کنید.

تصور کنید قصد خرید تلفن همراه، خودرو، تلویزیون یا لپ تاپ جدیدی را دارید. احساس شما چیست؟ چقدر خوشحال هستید؟ طبیعتا بسیار خوشحال و سرحال هستید و این احساس خوب شما در برخوردتان با فروشنده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حال فرض کنید پس از مدتی همان ماشین یا موبایلی که خریدید خراب شده و نیاز دارید به تعمیرگاه مراجعه کنید. احساس شما چیست؟ ناراحتید یا خوشحال؟ قطعا هیچکس از خرابی وسایلش خوشحال نخواهد شد. و شما با این احساس بد و گاها عصبانی به تعمیرگاه مراجعه خواهید کرد.

حال که فهمیدیم مشتریان تعمیرگاه ها معمولا مشتریان ناراحتی هستند به عنوان یک تعمیرکار که شغل سختی را انتخاب نموده ایم باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که از ناراحتی مشتریانمان کم کنیم.

قطعا تعمیرگاهی که از لحظه ورود مشتری تا لحظه خروجش همه چیز را دقیق و بدون نقص ثبت کرده  و رسید به مشتری می دهد. همچنین در مواقع لازم به صورت پیامکی اطلاع رسانی دقیقی به مشتری خود ارائه می کند مشتریان راضی تری خواهد داشت.

۲٫ اختلافات تعمیرکاران با مشتریان بسیار بیشتر از فروشندگان است

قطعا مناقشه و اختلاف مشتری با تعمیرکار به مراتب بیشتر از اختلاف مشتری با فروشنده است. برای توضیح این مطلب نیز بهتره مقایسه کنیم.

در یک فروشگاه، مشتری کالای مورد نیاز خود را می بیند و در صورت تمایل به طور کامل بررسی می کند و در نهایت اقدام به خرید می نماید. هرچند احتمال اختلاف و مناقشه بین مشتری و فروشنده وجود دارد. ولی با ایجاد شفافیت در ارائه کالا، قابلیت مرجوع کردن و یا فروش محصولات با گارانتی، می توان اختلافات را به راحتی به حداقل رساند.

اما اگر تعمیرکار باشید می دانید که کار به همین راحتی نخواهد بود. گاهی وسیله مشتری را تعمیر می کنید ولی چون قبل از تعمیر نمی توانستید نتیجه را به مشتری نشان دهید مشتری توقع دارد وسیله اش مثل روز اول گردد.

همچنین در تعمیرگاه ها خیلی اوقات امکان گارانتی کردن قطعات مصرفی وجود ندارد.

و به طور کلی برای تعمیرگاه مرجوع کردن به همین راحتی نیست. وقتی مشتری می گوید از نتیجه کار راضی نیستم نه اخلاقی است که وسیله اش را دوباره خراب کنیم و نه می توانیم وقتی که روی وسیله اش گذاشتیم را به خود برگردانیم.

علاوه بر این ها گاهی ممکن است اوضاع خیلی بدتر شود. چون در تعمیرگاه مشتری وسیله خراب خود را مدتی در تعمیرگاه می گذارد و می رود. و این موضوع خود باعث بسیاری از اختلافات دیگر است. بعد از برگشت مشتری ممکنه هر ادعایی داشته باشه. ادعاهایی مانند گم شدن وسیله ای که داخل ماشین بوده، پاک شدن فایل های داخل لپ تاپ، خط و خش افتادن روی گوشی موبایل و خیلی موارد دیگه که خارج از صحت داشتن یا نداشتن ادعا موجب اختلاف و مناقشه خواهد شد.

حال فرض کنید رسید رسمی و چاپی به مشتری داده باشید که علاوه بر اطلاعات وسیله تعمیریش، همه این موارد را از خود سلب مسئولیت کرده باشید. در این صورت بسیاری از مناقشات و اختلافات کم خواهد شد.

۳٫ ارتباطات در تعمیرگاه بسیار مهم تر سایر اصناف است

باز هم اگر بین تعمیرگاه و فروشگاه مقایسه ای داشته باشیم. مشتری فروشگاه با فرض اینکه فقط یک خرید داشته باشد یک بار به فروشگاه مراجعه کرده و پس از چند دقیقه کالای مورد نیاز خورد خریداری کرده و می رود.

اما در تعمیرگاه با فرض اینکه مشتری فقط یک بار قرار است وسیله خود را تعمیر کند. نیاز هست به تعمیرگاه مراجعه کرده و و بعد از تست و عیب یابی در صورت تمایل وسیله خراب خود را در تعمیرگاه بگذارد. و احتمالا چند روز بعد دوباره برای دریافت وسیله خود به تعمیرگاه مراجعه کند.

پس از آنجایی که روند یک خدمت در تعمیرگاه ممکن است چند روز زمان ببرد بحث ارتباطات برای تعمیرگاه بسیار مهم تر خواهد بود.

به عنوان مثلا در یک تعمیرگاه امکان تلفن کردن مشتری بسیار بیشتر از یک فروشگاه است. زیرا مشتری دائما می خواهد از روند کار تعمیر وسیله خود باخبر گردد.

حال اگر تعمیرگاه را به یک نرم افزار خوب مجهز کنیم، می توانیم بخش بسیاری از این ارتباطات را به نرم افزار مورد نظر بسپاریم. مثلا اطلاع رسانی های پیامکی در هر مرحله از تعمیر می تواند تا حد زیادی این نیاز را برطرف کند. و یا ماشین پاسخگوی خودکار که برخی از نرم افزار های مدیریت تعمیرگاه به آن مجهز هستند. می تواند پاسخ مشتریانی که تماس می گیرند را به طور مستقیم بدهد و مشتری را از وضعیت تعمیر وسیله خود باخبر سازد.

۴٫ سابقه اطلاعات قبلی وسیله تعمیری در تعمیرگاه بسیار مهم است

به طور کلی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در هر شغلی واجب است. ولی این موضوع برای تعمیرات از اهمیت ویژه تری برخوردار است. فرض کنید مشتری وسیله تعمیری خود را جای شما تعمیر می کند و بعد از ۳ سال دوباره همان وسیله را نزد شما می آورد. اگر تعمیرکار باشید حتما می دانید که این خیلی مهم است که بدانید ۳ سال پیش بر روی این وسیله چه کارهایی انجام داده اید.

اگر تعمیرگاه شما به نرم افزاری مجهز نباشد امکان بررسی سابقه تعمیرات قبلی وسیله مورد نظر برای شما میسر نیست و یا بسیار سخت خواهد بود. اما با داشتن یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب به راحتی با چند کلیک ساده کل سابقه یک وسیله تعمیری برای شما لیست می گردد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده فهمیدیم که نرم افزار مدیریت تعمیرات چقدر برای یک تعمیرگاه لازم و حیاتی است. بهتر است بگوییم نرم افزار حسابداری مخصوص تعمیرات مانند انبردست و آچار یکی از ابزارهای اصلی است که هر تعمیرگاه باید به آن مجهز باشد وگرنه مشکلات جدی خواهد داشت.

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه رایگان یا پولی؟

نرم افزار رایگان یا پولی Free Vs Paid

حال که ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه را دانستیم حساسیت موضوع را بهتر درک می کنیم.

برای اینکه مشکلاتی که گفتیم به حداقل برسد و تعمیرگاه ما مجهز به یک سیستم نوین باشد باید نرم افزاری را انتخاب کنیم که باری از روی دوش ما بردارد نه اینکه خود مشکلی به مشکلات ما اضافه کند.

به طور کلی یک نرم‌افزار تخصصی تعمیرگاه باید فرایندهای زیر را به درستی مدیریت کند:

پذیرش، ثبت اطلاعات مشتری، ثبت ایراد و وضعیت ظاهری وسیله تعمیری، ثبت لوازم همراه، صدور رسید پذیرش زیبا و استاندارد و قید قوانین تعمیرگاه در قبض پذیرش، ثبت شرح کار و صدور فاکتور نهایی برای دستگاه تعمیری، محاسبه دستمزد تعمیرکاران و سایر پرسنل به صورت ثابت و درصدی، ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشتری در هر مرحله، بایگانی و ذخیره اطلاعات برای مراجعات بعدی و…

همچنین باید امکانات کامل حسابداری فروشگاهی هم داشته باشد زیرا بسیاری از تعمیرکاران در کنار تعمیرات فروش هم دارند. امکاناتی از قبیل:

ثبت فاکتور خرید، فروش، مدیریت صندوق، حساب های بانکی، چک های دریافتی و پرداختی، انبار، بدهکاران و بستانکاران، انواع گزارشات، اقساط و….

قبل از اینکه بخواهیم بین نرم افزار های رایگان و پولی یک نرم افزار خوب برای تعمیرگاهمان انتخاب کنیم ابتدا بهتره از منظر دیگری به موضوع نگاه کنیم.

فرض کنید می خواهید در خانه ای زندگی کنید. انتخاب شما خانه ای است که رایگان به شما بدهند یا منزلی که بابت اون مجبور به پرداخت هزینه باشید؟؟؟

در نگاه اول ممکن است به ذهن شما برسد که منزل مجانی بهتر است ولی سوال اساسی اینجاست که آیا کسی حاضر است برای شما به صورت رایگان خانه بسازد؟؟؟؟؟؟

در هر موضوع دیگری که نگاه کنیم مانند غذای رایگان یا پولی، ماشین رایگان یا پولی، لباس رایگان یا پولی و… در هیچ کدام از موارد ما دنبال رایگان نیستیم.

چه چیزی باعث می شود که فکر کنیم نرم افزار رایگان خوب می توان پیدا کرد؟؟؟

باید خدمت همه تعمیرکاران عزیز و هر شخص دیگری در هر صنفی که دنبال نرم افزار رایگان هستند عرض کنیم که هیچ وقت نرم افزار رایگان خوب برای کار خودتان پیدا نخواهید کرد.

البته همیشه نرم افزار هایی می بینید که مدعی رایگانی هستند. ولی با بررسی دقیق آنها خواهید دانست که این نرم افزار ها از چند حالت خارج نیستند:

  1. نرم افزار هایی که ابتدا ادعا می کنند رایگان هستند و بعد از مدتی که حس نیاز به نرم افزار را در شما تقویت کردند باید برای آنها هزینه بپردازید
  2. نرم افزارهای کرک شده و قفل شکسته که معمولا حاوی باج افزار و ویروس هستند.
  3. و نرم افزارهایی که در حد یک کار دانشجویی هستند و نمی توان اسم آنها را نرم افزار گذاشت

اگر دنبال نرم افزار رایگان هستید از موارد ۱ و ۲ پرهیز کنید و در صورت اصرار به رایگان بودن دنبال حالت سوم بگردید.

شاید به نظر برسد که داشتن یک نرم افزار بد بهتر از دفتری کار کردن است. اما همیشه اینطور نیست!!

گاهی اوقات انسان به یک نرم افزار با کیفیت پایین اتکا می کند و حساب و کتاب دفتری خود را کنار می گذارد. سپس پس از مدتی به علت امنیت پایین اطلاعات نرم افزارش از بین می رود. آنجا است که باید گفت قطعا دفتری کار کردن بهتر از استفاده از نرم افزار بد است…

توصیه ما به شما این است که برای تعمیرگاه خود یک نرم افزار با کیفیت از یک شرکت معتبر تهیه کنید که هم مخصوص تعمیرگاه طراحی شده باشد، هم امکانات کاملی داشته باشد و هم پشتیبانی خوبی داشته باشد.

برای این منظور کافی است در گوگل سرچ کنید و نسخه دمو نرم افزار های مختلف را بررسی کنید.

برای راحتی کار شما در ادامه بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی که در ایران وجود دارد را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

اسکناس بهترین نرم‌افزار مدیریت و حسابداری تعمیرگاه

فیلم معرفی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

مزیت های نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس نسبت به سایر نرم‌افزارها

مزیت رقابتی، تفاوت، تمایز، نقطات قوت

در این بخش در چند بند دلایل انتخاب نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس را بیان می کنیم.

۱٫ نرم افزار جامع و رفع تمامی نیازهای یک تعمیرگاه

در نرم افزار اسکناس به همه نیاز های احتمالی شما نگاه ویژه شده و هر امکانی که فکرش را بکنید معمولا در نرم افزار اسکناس پیدا خواهید کرد. البته در این مقاله نمی توان همه امکانات نرم افزار اسکناس را مورد بررسی قرار داد. ولی اگر بخواهیم در یک تعریف درست کامل بودن نرم افزار اسکناس رو بیان کنیم باید بگوییم که فقط قسمت تنظیمات این نرم‌افزار قریب به ۵۰۰ آیتم تنظیمی برای سفارشی سازی نرم افزار نسبت به نیاز کاربر دارد.

۲٫ رابط کاربری بسیار آسان و قابل استفاده برای افرادی که دانش حسابداری ندارند

در نرم افزار اسکناس علاوه بر اینکه همه چیز راحت است، سرعت ثبت اطلاعات هم بسیار بالا و سریع خواهد بود. به عنوان مثال بعد از نصب نرم افزار بدون نیاز به هیچ تنظیمات پیچیده و تعریف اولیه اطلاعات می توانید سریعا شروع با کار با نرم افزار کنید.

۳٫ پشتیبانی قدرتمند و پاسخگویی سریع به مشکلات کاربران

تیم پشتیبانی نرم افزار اسکناس بسیار حرفه ای و دلسوز هستند. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می کنیم ویدئوهای ارسالی نظرات مشتریان که در سایت نرم افزار اسکناس وجود دارد را ببینید.

۴٫ تضمین قیمت و کیفیت

این جمله را در سایت نرم افزار در ابتدای معرفی محصول می بینید:

اگر با این قیمت نرم‌افزاری پیدا کردید که امکاناتی در سطح اسکناس داشت یک نسخه کامل نرم‌افزار را رایگان از ما هدیه بگیرید!

۵٫ امکان طراحی قبض پذیرش و فاکتور نهایی سفارشی

علاوه بر رسیدهای متنوعی که از قبل در نرم افزار اسکناس وجود دارند و می توانید به راحتی هر کدام را انتخاب کنید. این امکان نیز وجود دارد که قبض پذیرش یا فاکتور دلخواه خود را به آسانی طبق سلیقه خود طراحی کنید.

۶٫ آپدیت منظم و به روز بودن نرم افزار

نرم افزار اسکناس به طور میانگین حداقل سالیانه ۲ یا ۳ بار آپدیت جدید با امکانات به روز ارائه می دهد.

۷٫ ارسال پیامک خودکار و تلفن گویا

به جرات می توان گفت از بخش ارسال پیامک نرم افزار اسکناس می توان به عنوان یک CRM یاد کرد.

همچنین با سیستم تلفن گویای هوشمند وقتی مشتری تماس می گیرد به جای شما، نرم افزار اسکناس پاسخ تلفن مشتری را داده و مشتری با وارد کردن شماره قبض خود از وضعیت تعمیر دستگاهش مطلع می گردد.

نتیجه گیری نهایی

اکنون که ضرورت های داشتن یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب را با هم مرور کردیم به شما توصیح می کنیم که در هر شغلی که هستید دنبال یک نرم افزار با کیفیت و اختصاصی برای همان شغل خود باشید و برای افزایش کیفیت کار خود هزینه کنید.

در پایان در صورت تمایل به بررسی دقیق تر نرم افزار اسکناس می توانید نسبت به صنف خود روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید:

۱_ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه (تمامی مشاغل تعمیراتی)

۲_ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل

۳_ نرم افزار حسابداری تعمیرگاه خودرو

۴_ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه کامپیوتر، هارد و لپ تاپ

۵_ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه الکترونیک و لوازم خانگی

گفتگو با ما در واتساپ