معجزه ی تکنولوژی و بهترین استراتژی تبلیغات در سال ۲۰۲۰

مقدمه

در سال میلادی جدید وقت ان رسیده است که انواع کسب و کار ها به ویژه شرکت های جدید شروع به ایجاد یک برنامه جامع برای تبلیغات برند خود کنند.

متاسفانه مسئله ای که خیلی از کسب و کار های امروزی با ان مواجه هستند بودجه ی لازم برای انجام تبلیغات و بازاریابی محصولات یا خدماتشان است و همه ی آنت ها به دنبال یک استراتژی بزرگ و کم هزینه برای بازاریابی با بازدهی بالای خود هستند.

ما در این مقاله چندین ترفند اثبات شده مطرح می کنیم تا به شما کمک کند تا درمیان رقابت سخت با کسب و کار های رقیبتان به نتیجه ای که مایل هستید برسید.

بنابراین برای پیشرفت بیشتر و بازدهی بالا تر در تبلیغات خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کمپین بازاریابی

همانطور که می دانید با ظهور تکنولوژی و ابزارهای مرتبط با آن، زندگی مردم را به کل دست خوش تغییرات کرده است.

در گذشته افراد برای تهیه ی مواد غذایی یا محصول مورد نظر خود کیلومتر ها مسیر را طی می کرده است تا بتواند آن محصول را تهیه نماید اما امروزه با چند کلیک ساده در منزل خود می توانند محصول خود را درب منزل دریافت نمایند.

در گذشته تعداد وسایل نقلیه به حدی کم بود که مردم برای انجام کارهای غیر ضروری به خارج از منزل نمی رفتند اما در امروز مشاهده می کنید که با درخواست تاکسی آنلاین از طریق گوشی های هوشمند، به راحتی به مقصد مورد نظر خود می روند.

وقتی شیوه ی ز ندگی مردم تا این حد تغییر کرده است که نقش تلوزیون در زندگی مردم کم شده و به همان اندازه و یا شاید خیلی بیشتر از تلوزیون، افراد در فضای مجازی وقت خود را می گذرانند.

کسب  و کارهای جدید و نوظهور که وابسته به اینترنت هستند پدید آمده است و خیلی از کسب و کارهایی که در گذشته وجود داشته اند یا مجکوم به شکست بودند و دیگر الان وجود خارجی ندارند و یا به شرط داشتن تغییرات بسیار در شیوه ی کار خود به بقایشان ادامه می دهند.

به عنوان مثال در گذشته افراد برای نوشتن نامه یا متن خود به سراغ نامه نویس یا عریضه نویس می رفتند کم کم کافی نت های مختلفی پدید آمد که هر گونه کار با اینترنت را برای اشخاص انجام می دادند. اما اکنون در سطح شهر شاهد کافی نت های کم تری هستیم. چرا که با گسترش وشی های هوشمند و استقبال افراد از بسته های اینترنتی راحت و پر سرعت، تمامی کارهای شخصی خود را مخاطب می تواند انجام دهد و دیگر به کافی نت احتیاجی ندارد.

در شغل تعمیراتی نیز شاهد تغییرات عمده بوده ایم. در زمان قدیم تعداد محدود و انگشت شماری اتومبییل وجود داشته است و تعمیرکاران با چند سال شاگردی در کنار یک استاد کار ماهر می توانستند به کار تعمیر انواع خودرو بپردازند.

اما امروزه تعداد بیشماری خودرو وجود دارد که با سیستم کامپیوتر کار می کند و هر خودرو برای خود دارای آپشن مجزا و نوع تعمیر مجزا است.

تعمیرکاری که در امروز بخواهد به صورت حرفه ای به شغل تعمیر بپردازد حتما باید مجوز های لازم را از مراجع ذی صلاح دریافت نماید که برای دریافت مجوز حتما باید در آموزشگاه های مورد اطمینان در شهر خود آموزش لازم را ببینند.

نام مکانیکی های زمان قدیم تغییر کرده است و امروزه به آن ها کلینیک تخصصی خودرو می گوییم و مکانیک ها که اکثرا تحصیل کرده ی این رشته هستند را مهندس خطاب می کنیم.

تعمیرگاه های زمان قدیم یک مغازه ی سیاه با یک چاله در وسط مغازه بوده است و تعمیرگاهی که در هنگام تحویل ماشین با دست های سیاه خود دستمزد خود را نقدا دریافت می نماید.

اما امروزه تعمیرگاهان مختلف یک دربند مغازه و یا یک سوله ی بزرگ و تمیز با تخصصی ترین و با تکنولوژی ترین ابزارهای مربوط به تعمیر است. این تعمیرگاه  ها با نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اداره می شوند. از حساب و کتاب گرفته تا خوش آمد گویی به مشتریان جدیدالورود و … را به درستی مدیریت می کند.

این نرم افزارها، نرم افزار مدیریت تعمیرگاه نام دارد که امکانات بیشماری را در ود گنجانده است اما از آن جایی که متن مقاله درباره ی بازاریابی است و نه نرم افزار بیشتر از این توضیحی نمی دهیم اما شما می توانید با کلیک بر روی این قسمت ( اسکناس) از امکانات دیگر نرم افزار آگاه شوید.

درست است که هنوز هم هستند تعمیرگاه هایی که به صورت سنتی کار می کنند اما نمی توانیم منکر این شویم که ماشین های قدرتمند و جدید امروزی در اختیار جوان های تحصیل کرده و فعال امروزی است و آن ها یک کلینیک تخصصی و حرفه ای تعمیر را به مکانیکی های زمان قدیم ترجیح می دهند و بدین صورت مکانیکی هایی که نتوانند خود را با تکنولوژی هماهنگ کنند محکوم به شکست هستند.

بازاریابی

در ابتدای متن درباره ی تغییر در شیوه ی زندگی افراد به خاطر وجود تکنولوزی در زندگی جوامع صحبت کردیم.

طبیعتا وقتی تا این اندازه سبک زندگی افراد دست خوش تغییر شده باشد، کسب و کار ها نیز برای جذب مشتری و کسب درآمد با سرعت بالایی باید تغییر کنند و خود را با شرایط بازاریابی جدید وفق بدهند.

در گذشته همه چیز به این فرصت متحول نمی شد و تغییری نمی کرد ولی به لطف تکنولوژی تقریبا در هر سال دست خوش تغییرات در سیستم کسب و کار خود و بازاریابی هستیم.

به عنوان مثال در گذشته بسیاری از تبلیغات به وسیله ی تلوزیون انجام می شد. با همه گیر شدن گوشی همراه در بین افراد تبلیغات پیامکی دربین شرکت ها باب شد و ما روزانه تعداد بسیاری پیامک های تبلیغاتی دریافت می کردیم.

در سال بعد کسب و کارها برای در دست گرفتن بازار از روش بازاریابی به  شیوه ی تلفنی استفاده کردند که در آن سال ها تا حدودی موفق بودند. ولی از آن جایی که تغییرات به سرعت پیش می آمد، فرصتی برای مطالعه ی بیشتر و انجام تبلیغات اصولی وجود نداشت.

مثلا تا همین چند سال پیش به قدری از شیوه ی تبلیغات پیامکی استفاده نمودند و وقت و بی وقت پیامک های تبلیغاتی برای مخاطب خود ارسال می کردندو از طرفی بدون اجازه ی شخص به آن ها سرویس خدماتی ارائه می دانند و بابت این خدمات مبلغی از شارژ سیم کارت مخاطب کسر می کردند که موجب نارضایتی مردم شد و باعث شد خیلی از آن ها خواستار مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی خود از جانب اپراتور شوند.

دوران امروزی دوران عدم پاسخ مصرف کننده به تلفن های تبلیغاتی یا ایمیل ها و پیامک های تبلیغاتی مزاحم است پرا که باید قبول کنیم در این سال ها مصرف کننده هوشمند شده است و باید تمرکز بیشتری در شیوه ی بازاریابی خود داشته باشید تا بتوانید به قلب ان ها رسوخ کنید و محصول یا خدمات مورد نظر خود را به آن ها ارائه دهید.

متاسفانه امروزه کسب و کارها در حال مواجه با بازخورد منفی روش های بازاریابی پر هرج و مرج و بی نظم در گذشته هستند. در این چنین شرایطی تنها راه حل درست و مناسب بازنگری در شیوه های بازاریابی و انجام همان راه ها به شکل اصولی است. که به دو طریق می توانیم این کار را انجام دهیم: طراحی و خلاقیت

دنیای دیجیتال ادبیات بازاریابی را به کا تغییر داده است و ناشران هم از این قاعده مصون نماندند و بیشترین فشار را ز این تغییر عادات مردم نصیب خود کرده اند ولی خیلی از آن ها به سراغ کتاب های صوتی و یا اینترنتی رفته اند و اتفاقا بسیار در این زمینه موفق بوده اند.

در گذشته پیامک های تبلیغاتی غیر اصولی از جانب سودجویان بی شماری مخاطب را آزار داده است ولی همان سبک تبلیغات را اگر به صورزت اصولی و درست انجام بدهید بیشترین  بازدهی و مقرون به صرفه ترین شیوه ی تبلیغاتی ممکن را خواهید داشت.

شیوه ی بازاریابی در امسال بسیار با حالت های سال های گذشته در حوزه های مختلف تبلیغاتی، برندینگ، خدماتی و بازاریابی محصول یا شراکتی و … متفات است.

در واقع تمرکز بازاریابی سازمان ها در امسال به شرح زیر است:

داده، کانال، محتوا و تکنولوژی

تام ادوراد می گوید که افزایش انفجاری شبکه های اجتماعی، ظهور تکنولوزی های نوین مانند تکنولوژی پوشیدنی و ایجاد ارتباط مستقیم میان اشیا از طریق اینترنت به اینترنت اشیا معروف است. تمامی این ها دارای داده ها و تکنولوزی هایی هستند که در واقع به دنبال جذب مصرف کننده و ایجاد یک تجربه ی عالی از آن برند است.

پیامک تبلیغاتی

استراتژی اصولی بازاریابی

تجربه ثابت کرده است که مشتریان واقعی، به تبلیغات چاپی که در مسیر عبور و مرور خود می بینند توجهی نمی کنند و به دنبال تبلیغاتی هستند که بخشی از ذهن شان را به خود اختصاص دهد و ماندگار باشد. در تبلیغات بومی عموما مطالب و محتوا هایی با کیفیت برای مخاطبان تولید می شود و از طریق رسانه های مختلف به دست مشتریان بالقوه می رسد.

اکثر مصرف کنندگان در نسل جدید راحتی را مدنظر دارند و ترجیح می دهند به ساده ترین شکل ممکن با کسب و کار شما در ارتباط باشند و بتوانند درباره ی نحوه ی ارائه ی خدمات و فعالیت ها و هم چنین کیفیت محصولات شما سوال کنند. ربات های چت آنلاین یکی از مواردی است که پیش بینی می شود در سال پیش رو طرفدار بسیاری پیدا خواهد کرد.

بارها در مقاله ها یمختلفی که در این سایت منتشر کردیم درباره ی اهمیت شبکه های مجازی در دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده ایم خوشبختانه هرچه جلوتر می رویم شبکه های اجتماعی جایگاه بیشتری در زندگی مردم برای خود باز می کند و جزو یکی از بهترین راه ها برای تعامل مستقیم با مشتریان محسوب می شود. البته قبل از پیامک. تبلیغات پیامکی از راحت ترین و در دسترس ترین شیوه های تبلیغاتی محسوب می شود.

امروزه کسب و کارهای بیشماری از طریق نرم افزار های ارسال پیامک انبوه به راحتی و با زدن چند کلیک ساده با مخاطبین خود به طور مستقیم و سریع ارتباز برقرار می کنند و بازدهی مورد انتظار خود را دریافت می کنند.

در دنیای دیجیتالی امروز، کاربران اینترنتی از متون و نوشته ها کمتر استقبال می کنند و ویدیو ها یا فیلم های لایو را ترجیح می دهند. تبادل تصویر هم یکی از آسان ترین و موثرترین راه های بازاریابی است. پیشنهاد می کنیم با ویدیو های زنده، مواردی را که می خواهید برایشان تبلیغ کنید را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که خلاقیت را در هنگام ساخت ویدیو در اولویت قرار دهید.

مدیریت ارتباط با مشتریان در حوزه های مختلف کسب و کار توسط نرم افزار هایی تحت عنوان سی ار ام انجام می گردد. کاری که این نرم افزار ها انجام می دهند، جمع آوری اطلاعات مشتری ها، کلاسه بندی این داده ها و استفاده از آن برای رشد و فروش بیشتر است.

از اطلاعاتی که مشتریان شما در اختیارتان قرار می دهند می توانید برای پیش بینی فروش در آینده و توقعات آتی بازار استفاده کنید و کسب و کار خود را در میان هزاران رقیب پرقدرت، زنده نگه دارید.

مورد بعدی شخصی سازی است. یعنی که شما بتوانید ویژگی های مشتریان، خصوصیات، علایق و سلیقه های آنها را تشخیص دهید تا بتوانید بر این مبنا به نیازهای آنها پاسخ دهید.

همچنین آگاهی از علایق و سلیقه ها سبب نوآوری و دست زدن به ابتکار برای کسب و کار ها می شود که در مواردی نیازی جدید را در ذهن مشتری به وجود آورده و با تامین آن درآمدزایی می کنند.

اگرچه شخصی سازی در گذشته نیز به روش هایی مانند پرسش نامه و کسب اطلاعات انجام می شد، اما با پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی، امروزه در فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی ابزارهای پیشرفته ای وجود دارند که به شما در جهت شخصی سازی تبلیغاتتان کمک می کنند.

در شخصی سازی، تمرکز تبلیغ کننده بر روی تعداد مخاطبان نیست؛ بلکه می کوشیم آن دسته از مخاطبانی را بیابیم که نسبت به سایرین، احتمال بیشتری برای انجام یک خرید از کسب و کار شما دارند.

در نهایت باید بدانید برای داشتن یک تبلیغات حرفه ای و پر بازده باید اصولی پیش بروید و از انجام تبلیغات نادرست بپرهیزید.

در هنگام انتخاب شیوه ی درست بازایابی به پیشرفت تکنولوژی و ابزارهایی که کار شما را راحت تر می کنند توجه بیشتری داشته باشید. مانند نرم افزار های ارسال پیامک انبوه یا مدیریت حرفه ای کسب و کارتان و …

گفتگو با ما در واتساپ