مشکلات و دغدغه های تعمیرکاران و بهترین راه حل

مشکلات و دغدغه های تعمیرکاران و بهترین راه حل

معضلات و چالش های مشتریان یک تعمیرگاه ممکن است بسیار زیاد باشد، اما برای حل بسیاری از مشکلات تعمیرکاران راه حل های ساده ای وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم همراه با بیان مشکلات تعمیرکاران راه حل هایی برای رفع آن ارائه دهیم. پیشنهاد میکنم تا انتها با ما همراه باشید.

مشکلات تعمیرکاران با مشتریان

مردم معمولا از پول دادن بابت دریافت خدمات تعمیری راضی نیستند و از اتفاقاتی که باعث خرابی خودرو، موبایل، یا لوازم منزل شان می شود، ناراحت می شوند.

این ناراحتی هم یک امر بسیار طبیعی است، خوب هیچ کسی دوست ندارد هزینه ای مازاد وجهی که برای خرید یک دستگاه پرداخت نموده بپردازد.

بطور مثال مردم از خرید یک تلفن همراه بسیار خوشحال می شوند اما از خرابی آن بشدت ناراحت خواهند شد. این انرژی منفی و حال بد از مشتری به تعمیرکار نیز منتقل می شود و این امر برای تعمیرکاران نیز خوشایند نخواهد بود.

مشکلات تعمیرکاران

اختلافات در تعمیرگاه:

در هر شغلی ممکن است اختلاف بین نظر فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات با مشتری وجود داشته باشد، تعمیرکاران نیز از این قضیه مستثنا نیستند.

بعنوان نمونه یک تعمیرگاه خودرو را در نظر بگیرید، مشتری مدعی می شود که هنگام پذیرش خودرو، لوازمی داخل خودرو داشته که الان نیست.

صاحب تعمیرگاه نیز از این قضیه بی خبر است و اطلاعی از لوازم همراه داخل خودرو نداشته است. این مورد میتواند به یک چالش بزرگ تبدیل شده و دعوا و ناراحتی و دلخوری به دنبال خود داشته باشد.

وضعیت ظاهری دستگاه تعمیری

در یک تعمیرگاه تخصصی اتومبیل، خودرویی را در نظر بگیرید که ایرادی در آینه سمت شاگرد آن وجود دارد. تعمیرکار خدمات تعمیری لازم را برای آن خودرو انجام داده و آن را تحویل مشتری می دهد.

حالا تصور کنید مشتری ادعا کند، آینه ی خودرویش قبل از تعمیر سالم بوده و در تعمیرگاه شما آسیب دیده است.

فارق از اینکه مشتری واقعا قبل ار تعمیر متوجه آن ایراد نبوده و یا قصد تهمت زدن به تعمیرکار را دارد. تعمیرکار می توانست با ثبت اطلاعات و وضعیت ظاهری دستگاه تعمیری در قبض پذیرش خودرو و امضا گرفتن از مشتری دیتا های لازم برای بوجود نیامدن چالش ها را برسی می کرد.

تعمیرکار خودرو پزشک خودرو است

شغل یک تعمیرکار همانند پزشک است، تعمیرگاه خودرو شما نیز پزشک اتومبیل شماست.

خیلی از اوقات تشخیص این امر که چرا خودرو شما صدا می دهد و یا اینکه چرا اتومبیل شما جوش می آورد، کاری بسیار سخت است و نیازمند تخصص و تجربه است.

بنابراین سختی کار تعمیرکاران به اندازه ی یک پزشک است، اما مردم سختی کار تعمیرکاران را درک نمی کنند.

تشخیص صحیح ایراد خودرو تعمیری، باز و بسته کردن اجزا و قطعات دستگاه تعمیری، انتخاب بهترین قطعه برای یک ایراد خاص در خودرو و … یک امر بسیار تخصصی و پیچیده است. اما خیلی از مردم اطلاعی از سختی کار یک تعمیرکار ندارند.

تعمیرکاراتومبیل پزشک خودرو

تعمیرکار یا تعویض کار

یک تعمیرکار حرفه ای با بررسی عوامل مختلف در دستگاه تعمیری عیب آن را تشخیص داده و آن را تعمیر می کند. اما یک تعویض کار معمولا تمایل به تعویض قطعه دارای ایراد دارد و زیاد وقت خود را برای تعمیر یک دستگاه نمی گذارد.

بعضی از تکنسین تعمیرگاه نیز واقعا تعمیر کار نیستند، بلکه تعویض کارند. و این نوع رفتار هم هزینه زیادی را به مشتری تحمیل کرده و باعث نارضایتی او از خدمات تعمیرگاه شما می گردد.

مشکلات تعمیرکاران با عدم رفع ایراد دستگاه تعمیری و نارضایتی مشتریان

این مورد کاملا طبیعی است، که صاحب یک خودرو، پس از تعمیر خودرویش در یک تعمیرگاه مجددا به تعمیرگاه مراجعه کرده و از تکرار آن ایراد در اتومبیل خودش ناراضی و ناراحت است.

بوجود آمدن این موارد همیشه تقصیر تعمیرکار نیست، بلکه ممکن است قطعه ای که تهیه کرده مناسب و با کیفیت نبوده باشد. و تعمیرکار نیز از بی کیفیت بودن آن اطلاعی نداشته باشد.

بنابراین در مشاهده مجدد ایراد در دستگاه تعمیری نباید همه تقصیرها را گردن تعمیرکار انداخت. چرا که ممکن است او تمام تلاش خود را در جهت تعمیر خودرو شما انجام داده و به نتیجه نرسیده باشد.

راه حل مشکلات تعمیرکاران با مشتریان

تا کنون بعضی از مشکلات عمده تعمیرکاران با مشتری هایشان را مطرح کردیم.
اما راهکار حل این مشکلات چیست؟

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس برای مشکلاتی که پیشتر بیان شد راه حل هایی را در نظر گرفته است که با استفاده از آن می توان از ۹۰ درصد اینگونه مشکلات جلوگیری نمود.

  • امکان ثبت لوازم همراه در خودرو هنگام پذیرش خودرو تعمیری

    در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس هنگام پذیرش دستگاه تعمیری می توانید لوازمی که هنگام تحویل خودرو با آن همراه بوده است را ثبت کنید.

    با استفاده از این امکان نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس، دیگر از بسیاری از چالش ها و سوء تفاهم های بین تعمیرکار و مشتری جلوگیری خواهد شد.

    همچنین می توان در قبض پذیرش و در پیامک ثبت پذیرش نیز لوازم همراه خودرو را چاپ و ارسال نمود.

  • قابلیت وارد نمودن اطلاعات وضعیت دستگاه تعمیری و ایرادات ظاهری

    در پنجره پذیرش نرم افزار تخصصی مدیریت تعمیرگاهی اسکناس، کاربر (تعمیرکار) می تواند، بصورت تشریحی وضعیت ظاهری دستگاه تعمیری را یادداشت کند. تا در قبض پذیرش و پیامک پذیرش به مشتری اعلام شود.
    همچنین در صورت اتصال سیستم به وبکم می توان از وضعیت ظاهری دستگاه تعمیری عکس تهیه کرد و در سیستم ذخیره نمود. تا از ادعای اشتباه مشتری و یا ایجاد سوء تفاهم جلوگیری شود.

  • امکان ثبت دقیق اطلاعات خرید قطعات مورد نیاز تعمیرگاه

    نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس قابلیت وارد کردن اطلاعات کامل فروشنده قطعات، برند، مدل، نام قطعه، شماره سریال، آدرس و تلفن فروشنده و … را دارد.
    با استفاده از ثبت اطلاعات خرید قطعات بصورت دقیق، و گزارش گیری از دستگاه هایی که ایراد مشابه روی همان قطعه داشتند، می توان قطعه مورد نظر را از لیست خرید تعمیرگاه حذف نمود.
    در این صورت، براحتی اجناس بی کیفیت قابل شناسایی هستند. و با عدم خرید مجدد آن ها، رضایت مشتری نیز بابت استفاده از قطعه با کیفیت جلب می شود.

اینستاگرام نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

با تشکر از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، پیشنهاد می کنم پیج اینستاگرام نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس را هم ببینید.

پیج اینستاگرام نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس می توانید از طریق پیوند زیر درخواست نسخه آزمایشی نرم افزار را ثبت کنید. تا کارشناسان نرم افزار با شما تماس بگیرند.

درخواست نسخه آزمایشی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

گفتگو با ما در واتساپ