مزایا و معایب نرم افزار حسابداری

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری: اکثر مردم به دنبال راهکارهای ساده برای حساب و کتاب و انجام عملیات حسابداری شان هستند. تصور خیلی از اشخاصی که از ثبت اسناد و فاکتور ها در نرم افزار حسابداری استفاده نمی کنند، پیچیدگی ثبت عملیات در نرم افزار می باشد.

اما در واقعیت چنین نیست. همه نرم افزار ها یک رابط کاربری دارند. رابط کاربری و سادگی آن نرم افزار خیلی در سادگی استفاده از آن تاثیر دارد.

رابط کاربری نرم افزار اسکناس

انتخاب یک نرم افزار مناسب

اولین گام در شناخت مزایا و معایب نرم افزار حسابداری شناخت نرم افزار ها می باشد. در هر مبحث تخصصی نرم افزار هایی در بازار وجود دارد. در صورتی که به دنبال یک نرم افزار حسابداری باشید، فقط کافیست عبارت نرم افزار حسابداری را در گوگل سرچ کنید. گوگل چندین نرم افزار را به شما پیشنهاد می دهد. اما کدام گزینه بهترین است؟

پیشنهاد میکنم نرم افزار حسابداری اسکناس را نیز بین دیگر گزینه ها بررسی کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

امنیت اطلاعات: 

با استفاده از نرم افزار های حسابداری امنیت اطلاعات بسیار بالا می رود. چرا که امکان از بین رفتن اسناد کاغذی بسیار زیاد است.

نرم افزار های حسابداری امکان بکاپ گیری مستمر دارد. نرم افزار هایی هم هستند که به علاوه بکاپ گیری در هارد سیستم تان امکان بکاپ گیری روی فضای ابری و ارسال بکاپ به ایمیل را دارند.

پیشنهاد میکنم آموزش ارسال بکاپ به ایمیل نرم افزار اسکناس را ببینید

با اضافه شدن امکان بکاپ گیری روی ایمیل به نرم افزار حسابداری دیگر خیلی از نگرانی ها من باب هک اطلاعات و از بین رفتن آن از بین رفته است.

کاهش خطاهای انسانی:

حسابداری یک علم و تخصص بشدت کاربردی و مفید است، اما یک حسابدار خبره هم نیاز به یک نرم افزار حرفه ای و درجه یک دارد.

یک حسابدار خوب هم بدون نرم افزار ممکن است دچار اشتباهات محاسباتی و خطا در عملیات های حسابداری شود.

بنابراین نرم افزار حسابداری نیاز اساسی یک تیم حسابداری حرفه ای است. نرم افزار ها بدلیل انجام عملیات ریاضی و حسابداری از طریق هوش مصنوعی خطاهای حسابداری را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

حسابداری آینده

دسته بندی و سازماندهی اطلاعات

یک نکته قابل توجه در مورد مزایای استفاده از نرم افزار های حسابداری، سازماندهی و دسته بندی ازطلاعات، فاکتور های خرید و فروش، اسناد مالی، مانده حساب به اشخاص، تراکنش ها و…است.

در حالت عادی و بدون استفاده از نرم افزار های حسابداری یک نکته ساده مثل محاسبه مانده حساب یک شخص خاص و یا صورتحساب هزینه های یک کسب و کار مستلزم ساعت ها زمان است. اما در نرم افزار های حسابدرای گرفتن خروجی از یک گزارش حدود چند ثانیه زمان می برد.

نرم افزار حسابداری و سرمایه گذاری در هز ینه ها

استخدام یک نیروی دفتر دار یا حسابدار تمام وقت هزینه زیادی را به شرکت متحمل میکند، خصوصا در حالتی که نیاز بهع بایگانی و ثبت همه اسناد بصورت دستی باشد.

فاکتور های خرید و فروش روزانه، حواله ها و اسناد حسابداری، مدیریت چک و بانک و صندوق و تنخواه و… مواردی است که باید روزانه ثبت و بایگانی شوند.

ثبت اطلاعات فوق بصورت دستی هم نیروی با انرژی و تمام وقت نیاز دارد هم ممکن است دچار اشتباهات محاسباتی و ثبتی شود.

در صورتی که شما میتوانید با حقوق یک ماه یک دفتر دار، یک نرم افزار تخصصی برای حسابداری شرکت تان تهیه کنید.

نرم افزار حسابدرای فروشگاهی

استفاده از نرم افزار حسابداری و سرعت فروش

پردازش سریع در نرم افزار های حسابداری یکی دیگر از موارد خوب استفاده از این نرم افزار هاست. بطور مثال در یک فروشگاه صدور فاکتور فروش بصورت دستی می تواند، زمان زیادی را از فروشنده ومشتری بگیرد و همین نکته نیز میتواند باعث شود کسب و کار شما غیر حرفه ای به نظر برسد.

در فروشگاه های بزرگ تمام تلاش صاحبان فروشگاه بر این است که مشتری زمان کمتری را رد انتظار حساب و کتاب و صدور فاکتور خرید و تسویه حسابش بماند.

سرعت در عملیات فروش نیز با نرم افزار های حسابداری چند برابر می شود و این مورد باعث جلب رضایت مشتری خواهد شد.

معایب استفاده از نرم افزار حسابداری

دسترسی به کامپیوتر:

یکی از معایب استفاده از نرم افزار های حسابداری لزوم استفاده از کامپیوتر برای عملی شدن استفاده از آن ها است. البته نرم افزار هایی هم هستند که خدمات بصورت ابری و آنلاین ارائه می دهند.

اما در صورت عدم امکان دسترسی به کامپیوتر در نرم افزار های لوکال و آفلاین و عدم دسترسی به موبایل یا ایترنت در نرم افزار های آنلاین و تحت وب، برای کاربر محدودیت بوجود می آورد و در آن زمان امکان ثبت سیستمی اطلاعات در نرم افزار وجود ندارد.

هزینه های گزاف برخی نرم افزار های حسابداری:

برخی از نرم افزار های حسابداری از هزینه های بسیار بالایی برخوردار هستند. البته نرم افزار هایی هستند که با هزینه های معقول خدمات نسبتا خوب و قابل قبولی را به کاربر ارائه می دهند. باید طبق امکانات نسخه های مختلف نرم افزار ها بررسی کنیم و ببینیم که کدام نسخه از آن نرم افزار مناسب کسب و کار ماست.

در صورتی که نسخه مورد نیاز کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم هزینه خرید آن نیز برای کسب و کار ما معقول تر خواهد بود.

تخصص استفاده از نرم افزار های حسابداری:

اگر در انتخاب یک نرم افزار حسابداری خوب، دقت لازم را انجام داده باشیم، نباید دغدغه چگونگی کارکردن با آن را نیز داشته باشیم.

یک نرم افزار حسابداری خوب، آموزش ها لازم برای کار کردن با آن نرم افزار را در اختیار کاربران قرار می دهد، تا از نظر آموزشی او را اقناع نمایند.

آموزش ها باید به نحوه ای باشد، که افراد معمولی بدون علم و تخصص حسابداری نیز بتوانند با استفاده از آنها براحتی با نرم افزار کار کنند.

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری

در پایان تصمیم نهایی به عهده شماست. اینکه قصد دارید مثل کمپانی های حرفه ای و با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های بروز کار کنید یا به دلیل مسائلی جزئی و پیش پا افتاده خود را از آپدیت شدن و اتصال به عصر تکنولوژی محروم نمائید.

گفتگو با ما در واتساپ