فروش مجازی با استفاده از رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی برای فروش بیشتر

امروزه کمتر کسی به فکر تبلیغات در فضای حقیقی است. تبلیغات چاپی نظیر بنر، تراکت، بروشور، کاتالوگ، دیگر منسوخ شده است و اکثر مردم به فروش مجازی روی آورده اند.

در این مقاله سعی داریم راهکار های فروش در فضای مجازی با استفاده از پیام رسان ها و رسانه های اجتماعی را با هم مرور کنیم.

تبلیغات در فضای مجازی

تیم ایده پردازی در فروش مجازی

لزوما هر کسی که کار کردن در فضای مجازی را بلد باشد، نمی تواند یک فروشنده خوب نیز باشد. فروش در فضای مجازی راهکار های مختلفی دارد. چون بستر های فروش مجازی نیز متفاوت هستند.

تیم ایده پردازی باید در ابتدای کار در میان راهکار های موجود برای ارائه محصول به مشتری در فضای مجازی یک یا چند مورد را انتخاب کند و متناسب با آن ایده هایی را برای تولید محتوا به تیم تولید محتوا شرکت ارائه کند.

جمع آوری یک تیم قوی برای ایده پردازی کار سختی است و باید در انتخاب آن دقت کنید. چرا که تیم ایده پردازی کلیه فعالیت های تیم محتوا را مدیریت می کند.

تولید محتوای مناسب برای هر پلتفرم

شیوه ارائه محصول در بستر هر پلتفرم متفاوت است. بطور مثال محتوایی که در اینستاگرام، تلگرام، وبسایت و یا… منتشر می شوند باید با هم متفاوت باشند.

مثلا پستی که برای اینستاگرام آماده می شود بهتر است زیر ۱ دقیقه باشد، یک کاور جذاب داشته باشد و یک کپشن یا توضیحات مناسب اینستاگرام برای آن آماده شود. اما پیامی که قرار است در تلگرام یا واتساپ منتشر شود می تواند، کمی جامع تر و کامل تر از یک پست اینستاگرامی باشد.

در وبسایت نیز مقالات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در سئو و دیده شدن سایت خیلی تاثیر دارد. تیم محتوایی باید متن مناسب برای مقالات وبسایت نیز ارائه دهد.

فروش در فضای مجازی
فروش مجازی - سایت

فروش مجازی از طریق سایت:

در فروش سایت نکات فنی و ظاهری متفاوتی را باید مد نظر قرار داد.

  • ظاهر سایت: سایت باید ظاهری مناسب داشته باشد. هدر و اسلایدر جذاب، اولین چیزی است که مخاطب در سایت ما می بیند. باید به این نکته توجه کرد که اسلایدر و هدر سایت ما بتواند مقصود ما را در لحظه به مخاطب بفهماند.
  • در دسترس بودن اطلاعات: محصولات و مقالاتی که مشتری به دنبال آن است، باید به راحتی در دسترس مخاطب قرار بگیرد. کاربر باید بتواند براحتی مطالب مورد نیاز خود را با کمترین کلیک از سایت برداشت نماید و به هدف خود برسد.
  • قابلیت سرچ: وبسایت شما باید قابلیت سرچ داشته باشد و مخاطب بتواند به سادگی محصول یا خدمت مورد نظر خود را از طریق سرچ در سایت تان بیابد.
  • توضیحات کامل محصول: در صورتی که شما قصد فروش محصول در وبسایت تان را دارید، باید توضیحات کامل و جامع نسبت به محصول تان داشته باشید و به سوالات مخاطب درباره محصول پاسخ بدهید.
  • نظرات مشتریان: نظرات مشتریانتان را درباره محصولاتتان در سایت منتشر کنید و به سوالات مشتریان در نظرات سایت پاسخ دهید.
  • مشخصات فنی محصول را در وبسایت به مشتریان ارئه دهید.
  • سئو: باید با مفاهیم سئو آشنا بشوید، راهکارهای شناخته شدن در گوگل را یاد بگیریم و به تولید محتوا، عنوان سئو و کلمات کلیدی مناسب و … استفاده کنید.
  • لینک ورودی بگیریم از سایت های دیگر و سایت مان را در سایت های دیگر تبلیغ کنیم.
  • از درگاه پرداخت ایمن برای وبسایت مان استفاده نمائیم.
  • پیج اینستاگرام در کنار سایت معرفی کنیم و…
پیج اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ:

نکاتی که بهتر است در فروش مجازی اینستاگرامی به آن توجه کنیم:

  • بیوگرافی: در قسمت بیوگرافی پیج بایدبتوانید در حد چند کلمه هدف تاسیس پیج را با روش های خلاقانه به مخاطب ارائه دهید.
  • لینک سایت: حتما در صورتی که وبسایت برای فروشگاه تان دارید لینک آن را در فیلد آدرس سایت اینستاگرام تان قرار دهید.
  • هویت بصری: برای پیج فروشگاه تان، قالب پست، استوری و ارئه محتوای یکسان و زیبا طراحی کنید.
  • تعامل: سریع ترین راهکار رشد در اینستاگرام تعامل با فالور ها و اکانت هایی است که استوری و پست شما را می بینند و همراه شما هستند.
    • تعامل با مخاطب نبض تپنده پیج اینستاگرام فروشگاه شماست.
  • جذب فالور: در مورد جذب فالور به هیچ عنوان به دنبال فالور فیک نباشید. بهترین راه جذب فالور تعامل با مخاطب و تبلیغ اصولی و صحیح در دیگر پیج های ایسنتاگرامی است.
  • ادمین: مبحث ادمین یک مسئله ی کاملا تخصصی است، تصور اکثر مردم راجع به ادمین اینستاگرام اشتباه است. کار ادمین فقط پاسخ دادن به دایرکت ها و انتشار پست ها و استوری ها نیست. یک ادمین تخصصی اینستاگرام نحوه تعامل با کاربران را به درستی می داند که این مهم ترین عامل رشد در اینستاگرام است.

پیشنهاد میکنم در اینستاگرام ما را دنبال کنید

کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی فروش مجازی:

کمپین تبلیغاتی به معنای تبلیغات موثر، زمان بندی شده و متمرکز روی یک محصول یا یک گروه محصول است. شرکتی که قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی بزرگ است، تبلیغ تلویزیونی رزرو می کند، بیلبورد های بزرگ شهری را هماهنگ می کند. تخفیفات ویژه برای فروش محصولش در نظر میگیرد. خلاصه اینکه در مدتی مشخص بصورت تخصصی روی فروش یک محصول تمرکز می کند.

تا بحال به این موضوع دقت کرده اید، که آگهی تلویزیونی از یک شرکت خاص برای چند ماه به شما نمایش داده می شود. بعد از مدت مشخصی هم تبلیغاتش در صدا و سیما را متوقف می کند. در اصل آن شرکت در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی است.

شرکت های کوچک تر که امکان برگزاری این نوع کمپین ها در سطح ملی را ندارند. کمپین های تبلیغاتی خود را در بستر وبسایت یا پیج اینستاگرام و گروه های بزرگ تلگرامی شان برگزار می کنند.

گاهی اوقات ممکن است، یک تبلیغ از نظر شما بهترین مورد و گزینه برای معرفی شرکت و کسب و کارتان باشد. اما بعدا متوجه بشوید که اینطور نبوده است و از آن تبلیغ نتیجه دلخواه تان را نگرفته اید.

شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار حسابداری مناسب هزینه هایی که برای تبلیغات تان انجام دادید را بررسی کنید و نتایج آن را با خروجی مطلوب و دلخواه تان از آن کار مقایسه کنید.

پیشنهاد ما نرم افزار مدیریت مالی و حسابداری اسکناس است.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودیم از شما متشکریم.

گفتگو با ما در واتساپ