عملکرد و راندمان تعمیرگاه

روش های بهبود عملکرد و راندمان تعمیرگاه

مقدمه ای در مدیریت تعمیرگاه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصر در مورد روش های بهبود عملکرد و راندمان تعمیرگاه شرح دهیم.

بدون تردید فرآیند مدیریت یک مجموعه، قلب تمامی سیستم های مدیریت، نگهداری و تعمیرات است.

در طول سالیان متمادی، در اکثر کسب و کارها، تمام تمرکز مدیریت به فعالیت های تولیدی معطوف و موضوع نگهداری، یک فعالیت غیر ضروری به شمار می رفته است.

مدیریت یک مجموعه یعنی اینکه چطور بتوانیم فعالیت های نگهداری و تعمیرات یک کسب و کار را از مرحله درخواست تا اجرا و ثبت داده ها به طور دقیق انجام شود.

چالش های مدیریت در تعمیرگاه

رویکرد های فرآیند بهبود عملکرد و راندمان تعمیرگاه



به صورت کلی سه رویکرد در این باره وجود دارد:

سیستم کاغذی:

برای شرکت های کوچک می توان از این سیستم استفاده کرد اما در این روش جستجو در سوابق مشتری و تعمیراتی کار بسیار دشواری است.

استفاده ازاین روش هرچند برای کسب و کارهای کوچک زمان بر است و بهره وری تعمیرگاه را کاهش می دهد.

همچنین استفاده از کاغذ، برای مسائل زیست محیطی نکته قابل توجهی است که نباید آن را نادیده گرفت.

سیستم صفحه گسترده:

این رویکرد برای شرکت های متوسط و شاید مقیاس بزرگ استفاده شود. اما این روش همراه با چالش های زیادی است.

فرض کنید در یک تعمیرگاه، تکنسین نمی تواند همراه با دستگاه تعمیری یک فایل صفحه گسترده را در کنار خود داشته باشد و مسلما به تاریخچه دستگاه دسترسی سریع ندارد.

کنترل تغییرات در صفحه گسنرده یکی از چالش های این رویکرد است.

انواع نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه:

انواع سیستم های نرم افزاری جهت تعمیرات، نگهداری و پشتیبانی وجود دارند.

این ابزارها قدرتمند ترین ابزارهای مدیریت هستند که دسترسی لحظه ای به اطلاعات مشتری و تاریخچه تجهیزات، لیست قطعات و … می تواند به مدیریت بهتر و افزایش راندمان کاری یک تعمیرگاه کمک به سزایی کند.

راهکارهای موثر در بهبود راندمان در یک تعمیرگاه

همان طور که میدانیم بهره وری تاثیر زیادی روی سودآوری یک کسب و کار دارد.

هر چه بهره وری بالاتر برود، عملکرد نیز بالا می رود.

بهره وری یک مجموعه را می توان با ارزیابی آن، انگیزه ی کارکنان و سازماندهی فرآیندها بالا برد.

با اجرای اصلاحات می توان به سودهای بالاتری رسید.تعمیرگاه ها هم از این قاعده پیروی می کنند.در تعمیرگاه ها می توان با بالا بردن بازدهی به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد.

چندین گام وجود دارد که باعث می شود یک تعمیرگاه اعم از تعمیرگاه های عمومی، موبایل یا خودرو عملکرد و راندمان خود را بهبود ببخشند.

 

۴-ساماندهی محیط تعمیرگاه

یکی از موارد مهمی که روی سرعت کار در تعمیرگاه تاثیر منفی می گذارد، شلوغی فضای تعمیرگاه است.

با مرتب کردن و نظم دهی به محیط تعمیرگاه خود، به بهره وری و کارایی آن کمک به سزایی می کنید.

۵-برگزاری جلسات برای ارتقای مدیران و کارکنان

یکی از مواردی که باعث می شود یک سازمان یا یک تعمیرگاه در رسیدن به اهدافش موفق باشد، برنامه ریزی و اجرای جلسات برای توجیح کارکنانش است. با این سیاست می توان بازده کاری خود و تعمیرگاه را بالا برد.

۶-تعیین یک هدف مشخص

برای آن که عملکرد رو به افزایشی داشته باشید، بهتر است یک هدف را تعیین کنید. این نکته را فراموش نکنیم که این هدف باید واقعی و منطقی باشد.

تعمیرات و نگهداری

۱-ابتدا یک تخمین صحیح داشته باشید‌

یک تخمین صحیح از زمان انجام کار می تواند به بالا رفتن راندمان کاری کمک کند.

۲-گزارش زمان کار واقعی

برای اندازه گیری بهره وری، نیاز است تا زمان واقعی انجام یک فعالیت به طور دقیق مشخص شود

۳-در نظر گرفتن پاداش و عدم کاهش کیفیت

همواره تشویق کارکنان، باعث بالا رفتن بازدهی  و کیفیت در یک مجوعه ی کاری می شود.

نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه

تمامی مشاغل نیاز به مدیریت دارند و این مدیریت مستلزم یک تفکر عالی و بهینه است.

در یک تعمیرگاه هم، چه تعمیرگاه خودرو، موبایل یا هر تعمیرگاه دیگری باشد یک نرم افزار می تواند یک دستیار آنلاین و همیشه در دسترس باشد.

در این گونه نرم افزارها ثبت اطلاعات مشتری، ثبت دقیق دستگاه تعمیری، ثبت قطعات، اطلاعات کارمندان و … می توان اشاره کرد.

اصولا نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه به صورت عمومی طراحی شده اند. اما اگر این نرم افزار به صورت تخصصی نوشته شده باشد، می تواند کارایی بسیاری در مدیریت داشته باشد.

شما برای مدیریت تعمیرگاه خود به یک نرم افزار جامع مدیریت نیاز دارید که مانند یک جعبه ابزار کامل باشد

این نرم افزار می تواند یک انتخاب مدبرانه باشد.

نرم افزار اسکناس یکی از نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه است که مانند یک دستیار عمل می کند.

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه
لوگو نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

نرم افزار اسکناس و ویژگی های آن

 

رابط کاربری آسان :

نرم افزار اسکناس برای همه ی مشاغل کاربرد دارد و بدون هیچ تخصصی می توان از این نرم افزار استفاده کرد.

آپدیت های مداوم:

یک نرم افزار جامع و کامل باید دارای آپدیت های مداوم باشد. نرم افزار اسکناس به دلیل داشتن آپدیت های مداوم، یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه است.

آموزش های با کیفیت:

هیچ چیز جای مستندات اموزشی را نمی گیرد. اگر شرکتی آموزش با کیفیتی تولید نکرده باشد باید به محتواهای آن شرکت شک کرد.

نرم افزار اسکناس با داشتن انواع فایل های حرفه ای آموزشی و جذاب، یادگیری سریع را به شما هدیه می دهد.

صرفه جویی در زمان:

یک نرم افزار جامع، ابتدا باید بتواند اطلاعات دقیق مشتری و دستگاه را در یک پنجره ثبت کند و نیاز به ثبت اطلاعات در پنجره های جداگانه نباشد.

نرم افزار اسکناس می تواند به راحتی این اطلاعات را در یک پنجره ثبت کند

پشتیبانی قوی

یک نرم افزار باید دارای پشتیبانی قوی باشد تا مشتری با خیال راحت بتواند دغدغه های خود را مطرح کند. اگر شرکتی نتواند نرم افزارش را بروز رسانی کند، قاعدتا قابل اعتماد نیست.

نرم افزار اسکناس با داشتن یک تیم پشتیبانی قوی، سوالات و دغدغه های شما را برطرف می کند.

نتیجه گیری

برای این که بتوانیم یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب پیدا کنیم، بررسی موارد بالا میتواند به ما کمک کند.

برای کسانی که به دنبال یک راه میانبر هستند نرم افزار اسکناس بهترین راه حل هست.

با بررسی هایی که انجام شده، بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه در ایران نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس است که از رقبای خود سبقت گرفته است.

گفتگو با ما در واتساپ