رضایت مشتری را چگونه میتوان بدست آورد؟

رضایت مشتری را چگونه میتوان بدست آورد؟

در دنیای امروز که با افزایش تقاضا و عرضه مواجهیم، یکی از کلیدی ترین نکات برای افزایش فروش و بهبود کسب وکار رضایت مشتری است.

مشتری اولین و اصلی ترین عنصر برای فروش است. و شاید این جمله را بارها شنیده باشیم که “حق با مشتری است”. پس با شناخت مشتری و نیاز های آن میتوان بهترین راهکار ها را برای جلب رضایت آن انجام داد.

مقدمه:

قبل از هرچیز باید راه های رضایت مشتری را بررسی کرده و سعی در برآورده کردن آن ها نمود. با انجام این کار مشتریان وفادار به خود را افزایش داده و هر چه بیشتر بر ای رسیدن به این هدف نزدیک می شوید.

در زیر به بررسی چند مورد می پردازیم.

راه هایی برای جلب رضایت در مشتری

۱-با روی گشاده با مشتری برخورد کنید.

اگر با مشتری حضوری سروکار دارید سعی کنید با لبخندی بر لب و رویی باز به استقبالش رفته و برخورد محترمانه و گرمی داشته باشید و اگر مشتری غیرحضوری دارید سعی کنید لحن کلامتان پرانرژی و دوستانه باشد.

۲-با مشتری با صداقت برخورد کنید.

سعی کنید در ارتباط با مشتری صداقت لازم را داشته باشید و کالا یا محصولات خود را به روشنی و وضوح معرفی نمایید. خود را جای مشتری گذاشته و با این حس، صادقانه محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید.

۳-قرار دادن مزایا و امتیازات ویژه

قرار دادن یکسری امتیازات شامل: تخفیفات ویژه و یا هدایایی از محصولات یا خدمات خود، میتواند عامل بسیار مهمی در کسب رضایتمندی مشتری شما باشد، سعی کنید این حس را به مشتری القا کنید که این مزایا در جهت قدردانی از او در جهت انتخاب  خدمات شما است.

۳-احساس مشتری را درک کنید.

برای شما هم شاید اتفاق افتاده باشد که برخی برندهایی که از ارائه محصولاتشان راضی بوده ایم را بسیار دوست داریم وحتی نسبت به آن ها متعصب هستیم و به دیگران هم آن ها را پیشنهاد میدهیم.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از موثرترین راه های ایجاد رضایت در مشتری، ایجاد رابطه عاطفی بین مشتری و فروشنده است در این رابطه شما با ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با مشتری خود میتوانید همدلانه به مشتری کمک کنید.

پس از آن شما میتوانید با شناسایی نیاز های عاطفی او و برآوردن آن ها، حس رضایتمندی را در مشتری خود تقویت کنید.

مشتری با درک این موضوع و احساس نزدیکی با شما میتواند تمام نیازهای خود را بازگو کند.

۴- حفظ مشتریان وفادار (جلب رضایت مشتری)

اصولا در هر کسب و کاری مشتریان وفادار آن جز سرمایه های آن کسب و کار به حساب می آیند. حفظ مشتریان وفادار علاوه بر صرفه جویی در زمان، باعث صرفه جویی در هزینه ها

می شود.

چون هزینه برای پیدا کردن مشتری جدید چندین برابر حفظ مشتری قدیمی و وفادار است.

بنابراین با سرمایه گذاری بر روی مشتری های قدیمی علاوه بر جذب رضایت آن ها، باعث کاهش هزینه های اضافی و باعث تبلیغ دهانی توسط مشتری های قدیمی می شود که بسیار در کسب و کار شما موثر است.

نقش احترام به مشتری در جلب رضایت آن

همیشه اولین برخورد برای هر فرد، در ذهن باقی می ماند پر واضح است که در مورد مشتری هم این موضوع صدق میکند. رفتار مودبانه شما در اولین برخورد با مشتری، سبب میشود که مشتری برای درخواست دوباره خدمات مورد نیاز خود شما را انتخاب کند. پس سعی کنید همیشه با لحنی سرشار از احترام با او برخورد کنید و با صبرجوابگوی نیاز های او باشید.

اهمیت رضایتمندی مشتری در رشد و کارآمدی کسب وکار

اهمیت دادن به نظرات و پیشنهادات مشتریان در ارتقا محصولات و خدمات، نه تنها باعث حس رضایتمندی آن ها می شود بلکه باعث رشد و افزایش بهره وری در کسب وکار هم میشود. بازخورد مشتریان باعث بهبود عملکرد خدمات ما، در هر چه بهتر ارائه آن ها میشود.

و همچنین این احساس در مشتری تقویت میشود که نیاز های او برای ما حائز اهمیت بوده و نسبت به ما و خدمات ما وفادار خواهد بود.

رضایتمندی مشتری در تبلیغ دهانی

از جمله تبلیغات موثر در زمینه کسب و کار، تبلیغات دهانی است. تبلیغات دهانی، یک تبلیغ رایگان و بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای است.

همانطور که در متن هم به آن اشاره کردیم هنگامیکه مشتری ار خدمات رضایت داشته باشد و خود به خود و بدون هیچ دخالتی از جانب ما به تبلیغ  کسب و کار ما می پردازد.

این تبلیغ چون از جانب مشتری به مشتری دیگر است اثر بخشی بسیار بالایی دارد. و اهمیت بسیار بالایی برای افزایش فروش در کسب و کار شما دارد.

نقش رسانه های مجازی در کسب رضایتمندی مشتری

امروزه با پیشرفت روز افزون رسانه های مجازی و استقبال زیاد کاربران از این تکنولوژی، به جرات میتوان گفت افراد زیادی در این رسانه ها عضو هستند.

خیلی از کسب و کارها با عضویت در آن ها و ایجاد کسب و کارهای اینترنتی، روزانه به درآمدهای کلانی میرسند.

شما میتوانید با معرفی کسب و کار خود و ایجاد محتوای به روز و معرفی خدمات خود در این محیط، علاوه بر کاهش هزینه های معمول ارتباط تنگاتنگی با مشتری خود داشته باشید.

واضح است که این ارتباط باعث نزدیکی شما به مشتری و نیازهای او و همچنین دریافت بازخوردهای مثبت و منفی از سوی آن می شود. همچنین این موضوع می تواند به ارتقا و بروز رسانی محصولات و خدمات شما کمک کند.

اسکناس و اهمیت رضایت مشتری

نرم افزار اسکناس کاملترین نرم افزار مدیریت مالی و فروشگاهی است. کلیه امکانات حسابداری، پذیرش و سایر امکانات لازمه یک نرم افزار مدیریت فروشگاه و تعمیرکار را داراست.

بروزرسانی و پشتیبانی قوی از مهمترین ویژگی ها این نرم افزار است که با تکیه بر آن سعی در رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان خود دارد.

ارتباط موثر با مشتریان و پاسخگویی جامع کارشناسان به مشکلات و سوالات مشتریان و همچنین درصد رضایت مندی بالای آن ها، دلیل محکمی بر این ادعاست.

تاریخچه آپدیت نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس رو میتوانید از صفحه ایسنتاگرام ما ببینید، اکثر این آپدیت ها در ابتدا درخواست از سوی مشتری درجهت ارتقا نرم افزار و افزودن امکانات مورد نیازشان بوده که بصورت آپدیت رسمی منتشر گردیده، این بالاترین حد پشتیبانی و جلب رضایت مشتری است چرا که مشتری در زمانی که احساس نیاز به یک امکان خاص را پیدا می کند نرم افزار در صورت امکان و در اسرع وقت استفاده از آن امکان را برای مشتری فراهم می سازد.

مشاهده  پیج اینستاگرام نرم افزار اسکناس

نتیجه گیری:

باتوجه به متن بالا، بنظر می رسد که رضایتمندی مشتری مهمترین اصل در رشد کسب و کار و افزایش سود دهی آن میباشد. که سازندگان و تولیدکنندگان میتوانند با تکیه بر آن به بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود بپردازند. حفظ مشتریان وفادار و توجه به نیاز های آنان، باعث افزایش ۱۰۰ درصدی رضایتمندی در آن ها می شود.

این موضوع سبب میشود تا آن ها با رضایت قلبی و خاطری آسوده از خدمات و محصولات شما استفاده کنند و آن را به دیگران هم پیشنهاد دهند.

امید است با خواندن این متن توانسته باشیم مواردی در جهت رضایت مشتریان در اختیار شما گذاشته باشیم، تا با عمل و استمرار به آن بتوانید کسب و کار خود را شکوفاتر کنید.

گفتگو با ما در واتساپ