تلفن گویا (IVR) چیست؟

تلفن گویا (IVR) چیست؟

در چند سال گذشته، برای پرداخت قبوض و سایر خدمات نظیر آن شما باید بصورت حضوری،  به دفاتر پیشخوان مراجعه می کردید. این امر علاوه بر هزینه های جانبی بسیار وقت گیر و زمانبر بود. با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن گویا (IVR) گسترش چشمگیری یافت.

پرداخت قبوض تلفن و یا قبوض خدماتی با شماره گیری یک کد، و انجام مراحل از ابتدا تا انتها به سرعت انجام می پذیرد.

مقدمه:

تلفن-گویا4

تلفن گویا (پاسخ صوتی تعاملی) یا IVR چیست؟

در این سیستم که بصورت خودکار، تماس های تلفنی را پاسخ داده و خدماتی را از طریق تلفن برای تماس گیرنده انجام می دهد.

از جمله این سیستم ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

-سیستم های تلفن بانک

– سیستم برای ثبت سفارش

– مراکز و منشی تلفنی

-نظر سنجی های تلفنی

تلفن گویا7

مزایا تلفن گویا (IVR):

در ادامه به برخی مزایا این سرویس خواهیم پرداخت.

پاسخگویی هرچه بیشتر به کاربران

با استفاده از سرویس تلفن گویا سرعت پاسخگویی به مشتریان شما بهبود پیدا خواهد کرد.

مشتریان شما بدون محدودیت زمانی و با انجام دستورالعمل های تعیین شده براحتی میتوانند از خدمات شما بهره مند شوند. این امر سبب افزایش و بهبود عملکرد خدمات و هم چنین باعث افزایش رضایتمندی مشتریان شما خواهد شد.

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی ۲۴ ساعته به مشتریان

از دیگر مزایا پشتیبانی ۲۴ ساعته و نامحدود به مشتریان است. مشتریان در هرساعت از شبانه روز و یا حتی روزهای تعطیل و غیر اداری هم میتوان نیاز ها و سوالات خود را رفع کنند.

و بدون نیاز به نیروی انسانی بسیار سریع و آسان به جواب سوالات خود خواهند رسید.

شخصی سازی تماس ها

با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی سیستم تلفن گویا (IVR) می‌توانید ارتباط بیشتری را با مشتریان خود برقرار کنید. به طور مثال، می‌توانید در صورت در دسترس بودن اطلاعات کاربری مشتری، سیستم پاسخگویی خود را بر اساس اطلاعات شخصی او برنامه‌ریزی کنید و با استفاده از نام آن‌ها به تماس‌ها پاسخ دهید. امکان انتخاب زبان دلخواه و تغییر گزینه‌های فهرست بر اساس زبان انتخابی نیز جود دارد. همچنین  با استفاده از این اطلاعات شخصی مشتریان، مناسبت‌های خاص مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و … را به آن‌ها تبریک بگویید. با این کار، مشتریان حس خوبی نسبت به سیستم پاسخگویی و پشتیبانی شما خواهند داشت و میزان رضایت آن ها از شما افزایش خواهد یافت.

کاهش خطاهای انسانی

با استفاده از قابلیت انتقال تماس‌ها به بخش و کارمندان مربوطه، مدت‌ زمان کمتری صرف پاسخگویی، و مشتریان سریع‌تر به جواب خود می‌رسند و بازدهی سازمان افزایش می‌یابد.

از آنجایی‌که این سیستم تلفن گویا تماس‌ها را به‌طور خودکار به واحدهای مربوطه متصل می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد، در نتیجه احتمال اشتباه در پاسخگویی و راهنمایی مشتریان نسبت به روش سنتی که توسط اپراتورها و منشی تلفنی انجام می‌شود، تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

با توجه به این مزایا و قابلیت‌هایی که سیستم تلفن گویا (IVR) برای کسب‌وکارها و مشتریان فراهم می‌کند، روز به روز کسب‌وکارهای بیشتری به استفاده از این سیستم ترغیب می‌شوند و سیستم تماس خود را ارتقا می‌دهند. با این‌کار علاوه بر سرعت‌بخشی در پاسخگویی به مشتریان، تصویر بهتری از کسب‌وکار شما در بین رقبا و مردم ایجاد می‌کند.

زیرساخت لازم برای  تلفن گویا

برای راه اندازی تلفن گویا تنها به یک نرم افراز مرکز تلفن ابری نیاز دارید تا با استفاده از آن با صدای مدنظر خود و سناریوی دلخواه کسب و کارتان، منشی تلفن خود را راه بیاندازید و مخاطب را در مسیر موردنظر هدایت نمایید. شما با استفاده از این نرم افزار به مخاطب کمک می کنید تا با وارد نمودن شماره تعیین شده به کارشناس یا داخلی مد نظر متصل شود. همچنین می توانید ساعات کاری و یا روزهای تعطیل را از طریق منشی گویا اطلاع رسانی کرده و مانع نارضایتی و انتظار مخاطب شوید.

یکی از نکات حائز اهمیت در رابطه با تلفن گویا، ضبط صدای با کیفیت و واضح، راهنمایی مؤثر و تدوین سناریو مناسب برای مخاطبینی است که تماس گرفته و درخواست صحبت با هر بخش را دارد. در این رابطه هایفون بهترین گوینده ها را به شما پیشنهاد می دهد.

 توانایی مدیریت حجم بالای تماس‌ها 

سیستم های تلفن گویا (IVR)، به مراکز تماس اجازه می‌دهند تا به راحتی حجم بالایی از تماس‌ها را مدیریت و هدایت کنند.

تماس گیرندگان به طور خودکار به اپراتور هدایت می‌شوند که بیشترین توانایی را در برآوردن نیازهای آن‌ها دارد

یا در صورتی که همه پاسخ دهندگان مشغول به کار باشند در صف انتظار می‌مانند.

اولویت تماس‌ها در تلفن گویا

IVR این امکان را ایجاد می کند تا تماس ها را بر اساس ارزش تماس گیرنده در اولویت پاسخگویی قرار دهد.

هنگامی که یک مشتری با ارزش تماس می‌گیرد، تلفن گویا او را به اپراتوری که دارای صلاحیت بیشتری است، منتقل می‌کند.

اگر همه اپراتورهای شمااشغال باشند، به صف انتظار هدایت می‎‌شوند.

به این ترتیب، مرکز تماس، هرگز مشتری با ارزش بالا را به دلیل خدمات ضعیف یا زمان پاسخگویی ضعیف از دست نمی‌دهد.

لوگو نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

سیستم تلفن گویا و نرم افزار اسکناس

نرم افزار اسکناس جامع ترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی و فروشگاهی است که علاوه بر داشتن کلیه امکانات حسابداری، امکانات تعمیرگاهی و فروشگاهی را داراست.

این نرم افزار علاوه بر مزایا فوق، دارای افزونه  سیستم تلفن گویا می باشد.

این سیستم این امکان را به شما میدهد بدون نیروی انسانی پاسخگو، بصورت خودکار تمامی مراحل کار مشتری را از لحظه تحویل تا لحظه تعمیر، با تماس مشتری با سامانه شما اطلاع رسانی کند. علاوه بر این مزایا میتوان به پاسخگویی ۲۴ ساغته این سامانه اشاره کرد.

شما با فعال کردن این افزونه در نرم افزار میتوانید بسیاری از کارهای پاسخگویی خود را بدون نیاز به منشی تسهیل کنید. علاوه بر آن شما با شخصی سازی این سامانه، و دادن اطلاعات مشتریان قدیمی خود امکان ارسال پیام های تبریک تولد را هم دارا خواهید شد.

نتیجه گیری:

استفاده از تکنولوژی تلفن گویا، با داشتن امکانات بسیار و گستره علاوه بر تسهیل امور در کسب و کار باعث افزایش رضایت مشتریان از خدمات شما خواهد شد.

در این متن به بررسی این سیستم و مزایا آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه آن، اطلاعات شما را از این سیستم بالابرده و در استفاده بهینه از آن شما را یاری نموده باشیم.

گفتگو با ما در واتساپ