دلایل پافشاری تعمیرکاران در استفاده از روش های سنتی در کسب و کار

دلایل پافشاری تعمیرکاران در استفاده از روش های سنتی در کسب و کار

امروزه با پیشرفت و رشد تکنولوژی تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تغییر و تحولات بزرگی شده است. استفاده از روش های سنتی در کسب و کار هم با توجه به این پیشرفت هر روز  کمرنگ تر می شود.

البته هنوز برخی افراد در رابطه با بعضی مشاغل، با تغییر روند روش های سنتی مخالف هستند. دلایل این مخالفت را در موارد مختلفی میتوان بیان کرد. در ادامه به توضیح و بررسی کامل این عوامل خواهیم پرداخت.

مقدمه:

تعمیرگاه سنتی3

تفکر سنتی در حوزه کسب و کار

هنوز برخی تعمیرکاران با ایجاد تغییر در روند سنتی مدیریت تعمیرگاه خود مخالف هستند.

آن ها با پایبندی به اصول قدیمی در حوزه کسب و کار از هرگونه مکانیزه و هوشمند سازی آن خود داری میکنند. آن ها با توجه به اصول سنتی و راهکار قدیمی خود با مشتریان خود ارتباط گرفته و تمامی کارهای خود را با همان روش های قدیمی انجام میدهند.

شاید دلیل این پافشاری احساس راحتی بیشتر با روش های سنتی و قدیمی، و یا عادت به انجام آن روش هاست.

عدم اعتماد به روش های جدید در شیوه مدیریت

برخی تعمیرکاران هم با عدم اعتماد به روش ها ی جدید در استفاده از روش های سنتی، پافشاری میکنند. تفکر به اینکه نیروی انسانی با دقت و تجربه بیشتر از تکنولوژی های جدید به رفع نیازهای مشتریان خواهد پرداخت. همچنین آموزش یک نیروی انسانی با توجه به تجربه خود تعمیرکار، از دیگر دلایل اصرار بر این روش است.

معمولا تعمیرکاران قدیمی و با تجربه یکی از سرمایه های مهم کسب و کار خود را، تجربه های شخصی می دانند و با توجه به این امر از استفاده از روش ها ی جدید سرباز می زنند.

هزینه بر بودن روش های جدید

از دیگر عوامل هزینه بر بودن روش های جدید در مدیریت تعمیرگاه هاست. از اینرو تعمیرکاران با اطلاع از این موضوع از استفاده از روش های جدید و تکنولوژی های روز اجتناب می ورزند.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، کاهش هزینه ها یکی از دغدغه های همه مشاغل و از جمله تعمیرکاران است. با توجه به این امر، تعمیرکاران برای کاهش هزینه های موجود در تعمیرگاه خود، از روش های سنتی کم هزینه تر استفاده میکنند.

نداشتن وقت کافی برای آموزش شیوه های جدید

در برخی موارد هم تعمیرکاران با داشتن مشغله زیاد، زمان کافی برای یادگیری شیوه های جدید را ندارند.

یا برخی شیوه ها نیاز به پیش زمینه های خاص و یا دانش تخصصی مربوطه دارد. بنابراین تعداد زیادی از تعمیرکاران از پذیرفتن این شیوه ها سرباز می زنند.

تعداد اندکی از تعمیرکاران با عمل به این شیوه فکری، همچنان پایبند به اصول و خط مشی های فکری قدیمی خود هستند.

ترس از تغییر شرایط برای تعمیرکاران

تغییر در هر موضوعی گاهی دلهره آور و ترسناک بنظر میرسد. در همین راستا گاهی برخی افراد از پذیرش آن و تغییر روش های که در گذشته تا الان به آن عادت کرده اند دچار هراس میشوند.

این موضوع در پذیرش  تغییر شیوه های سنتی به مدرن در برخی مشاغل نیز مشاهده میشود.

با توجه به روانشناسی برخی مشاغل و افراد مرتبط با آن، تعمیرکاران نیز با ترس از تغییر در شیوه های سنتی از پذیرش شیوه های جدید امتناع می ورزند.

ترس از تغییر

نداشتن نیروی متخصص و توانا در اجرا شیوه های جدید

شاید یکی دیگر از این دلایل، عدم وجود یک نیروی متخصص و توانا در جهت اجرای روش ها و شرایط جدید در مدیریت تعمیرگاه می باشد. همین دلیل باعث عدم پذیرش یرای ایجاد شرایط مدیریت نوین و مدرن خواهد شد.

یک نیروی متخصص با سواد و دانش کافی و درایت بالا، امکان ایجاد تغییرات موثر و جدیدی را برای مدیریت صحیح تعمیرگاه فراهم می نماید.

قانع بودن به همان میزان درآمد همیشگی

رضایت به یک درآمد ثابت و همیشگی باعث سکون در یک وضعیت ثابت خواهد شد.

برخی از تعمیرکاران با توجه به موضوع بیان شده در بالا، تمایل کافی برای تغییر در رویه سنتی کاری خود ندارند. این سکون و جریان مستمر سبب ایجاد یک روند ثابت، در جهت حفظ شرایط قبلی و بدون ایجاد تنش و استرس خاصی است.

بنابراین تمایل زیادی برای حفظ این ثبات کاری داشته و از انجام تغییر در روند امور کاری خودداری خواهند کرد.

تا این قسمت از متن راجب عوامل  پافشاری تعمیرکاران بر روش های سنتی کسب و کار را بیان کردیم. در ادامه به  بیان روش راه حلی برای رفع آن خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین این راه حل ها استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه است که با رفع تمامی این موارد، به تعمیرکاران در مدیریت صحیح تعمیرگاه خود کمک شایانی  کرده است.

 اسکناس

نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی اسکناس با داشتن کلیه امکانات شامل حسابداری، پذیرش و تحویل به مشتری و ثبت قطعات و خدمات مصرفی و کلیه امور مربوط به مدیریت صحیح تعمیرگاه، به تعمیرکاران کمک شایانی کرده است.

قیمت مناسب و مقرون بصرفه نرم افزار باتوجه به قدرت خرید مشتریان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن با افزونه پیام کوتاه و تلفن گویا نیاز تعمیرکار را به داشتن منشی برطرف نموده و با پاسخگویی ۲۴ ساعته رضایت مشتریان را دربردارد.

آموزش مناسب و صحیح باعث افزایش بهره وری کاربران از نرم افزار می شود.

و پشتیبانی قوی نرم افزار که  در واتساپ و با کارشناسان کارآمد انجام می شود.

همچنان پیج اینستاگرام اسکناس با داشتن محتوای آموزشی در رفع نیاز مشتریان خود تلاش می کند.

لوگو نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

باتوجه به موارد ذکرشده، نرم افزار اسکناس بهترین راه برای مدیریت تعمیرگاه هاست. و با استفاده از امکانات ویژه کمک شایانی به تعمیرکاران کرده است.

بهترین راه حل برای موارد ذکر شده که باعث پافشاری تعمیرکاران در استفاده از روش های سنتی شده، استفاده از نرم افزار اسکناس است.

نتیجه گیری:

با توجه به دنیای امروز و پیشرفت های روز افزون، که باعث افزایش عرضه و تقاضا شده است، به بررسی مواردی که باعث پافشاری تعمیرکاران از روش های سنتی شده  پرداختیم. توجیه و توضیح به این افراد سبب جلب اعتماد و رضایت آن ها از روش های جدید خواهد شد. چون با روند رشد کسب و کارها امکان استفاده از روش های سنتی دیگر امکان پذیر نخواهد بود و روش های قدیمی منسوخ خواهد شد.

علاوه بر آن روش های قدیمی دیگر جوابگوی مشتریان نبوده و باعث نارضایتی و کمبود کیفیت خدمات رسانی خواهد شد.

گفتگو با ما در واتساپ