بهترین راهکار افزایش سرعت کار در تعمیرگاه

بهترین راهکار افزایش سرعت کار در تعمیرگاه

امروزه با افزایش سرعت روند کارها در مشاغل، اهمیت بهترین راهکار افزایش سرعت کار در تعمیرگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شما با درک این راه کارها باعث ارتقا و افزایش راندمان کاری در تعمیرگاه خود، اعم از خودرو و یا موبایل و یا سایر خدمات خواهید شد.

در همین راستا این امر، سبب افزایش سوددهی و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان شما خواهد شد.

در ادامه به بررسی بهترین راه کار خواهیم پرداخت.

مقدمه:

گزینش نیروی کار 3

۱-گزینش صحیح نیروی کار

یکی از مهمترین اصول در موفقیت هر کسب و کاری، گزینش صحیح نیروی کار می باشد. شما با مشخص بودن خط مشی تجارت خود و اهداف وابسته به آن اقدام به گزینش نیروی دلخواه خود خواهید کرد.

یکی از این راه های گزینش طرح پرسش و پاسخ هایی مطابق با شرایط دلخواه برای استخدام نیروی مورد نظر است. گزینش صحیح نیروی انسانی علاوه بر بهبود کیفیت کار سبب افزایش سرعت در امور تعمیرگاه شما خواهد شد.

آموزش نیروی کار

۲-آموزش صحیح نیروی کار

آموزش نیروی متخصص از جمله عواملی که باید به آن توجه خاصی داشته باشید.

ارائه آموزش اصولی و جامع به تعمیرکاران، سبب تسریع در عمل خدمت رسانی شما به مشتریان خواهد شد.  این امر علاوه بر صرفه جویی در زمان، سبب عدم تکرار دوباره موارد کاری و در نتیجه افزایش سرعت در روند کاری تعمیرگاه خواهد شد.

تنظیم قوانین و مقررات معین

با تنظیم قوانین و مقررات مشخص در تعمیرگاه، کارکنان و تعمیرکاران به سهولت به انجام کارای محوله خواهند پرداخت.

این کار علاوه بر تعیین حدود وظیفه هر فرد، باعث ایجاد نظم و تسریع امور و خدمات شما خواهد شد.

مستند سازی

۳-اهمیت مستند سازی خدمات در افزایش سرعت کار در تعمیرگاه

تهیه مستندات در تعمیرگاه سبب صرفه جویی در زمان و همچنین مدیریت بهینه در کسب و کار شما خواهد شد. این امر شامل موارد زیر می باشد:

-ثبت اطلاعات فردی و  پذیرش  کامل مشتری

-مستند سازی کلیه خدمات و تاریخچه کلیه امور مربوط به آن

-گردآوری و ثبت کلیه موارد خرید و فروش قطعات توسط تعمیرکاران کارفرما

-بایگانی تجربیات تعمیرکاران قدیم در ارائه خدمات تعمیری و تعویض قطعات

-جمع آوری و ثبت گزارشات مالی و فاکتورها و گزارش سود و زیان

در ادامه به توضیح هر یک از موارد خواهیم پرداخت.

ثبت اطلاعات فردی و پذیرش  کامل مشتری

اولین گام در مستند سازی امور، ثبت اطلاعات فردی . پذیرش مشتری است. در بحث پذیرش، شما باید تمامی موارد مربوط به اطلاعات مشتری شامل: اطلاعات فردی ،شماره موبایل، نوع و برند مدل وسیله تعمیری و لوازم جانبی همراه آن را ثبت نمایید.

این کار سبب، عدم ایجاد سوتفاهم برای مشتری در رابطه با وسیله تعمیری خود خواهد شد. علاوه برآن با مراجعه بعدی او، شما با مطالعه این اطلاعات خدمات بهتر و سریعتری به او ارائه خواهید کرد.

مستند سازی کلیه خدمات و تاریخچه کلیه امور مربوط به آن

با اجرای قانون مستند سازی در تعمیرگاه خود، به انجام هر چه بهتر خدمات با خیالی آسوده خواهید پرداخت. این امر نه تنها باعث سهولت کارها برای کارمندان شما خواهد شد بلکه پس از مدتی نیاز به حضور شما در حین ارائه خدمات کمرنگ تر خواهد شد.

پس از این شما با آرامش و فراغ بال بیشتری به انجام امور مربوط به تعمیرگاه و مدیریت اصولی آن خواهید پرداخت. علاوه بر آن با حضور نیروی جدید دیگر نگرانی نسبت به آموزش آن ندارید و او با مطالعه این اسناد با سرعت بیشتری به کارآرایی مورد نظر شما خواهد رسید.

گردآوری و ثبت کلیه موارد خرید و فروش قطعات توسط تعمیرکاران و کارفرما

ثبت کلیه اقلام اعم از  اقلامی که هنگام تعمیر برای مشتری مصرف و یا تعویض شده و یا قطعات خریداری شده از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما امکان کنترل سریع موجودی انبار و همچنین فعالیت های مربوط به کار تعمیرکاران در رابطه با خدمات ارائه شده به مشتریان خواهد شد. در هنگام نیاز شما به سهولت به این اطلاعات دستیابی خواهید داشت و سریعتر به موارد مورد نیاز خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

بایگانی تجربیات تعمیرکاران قدیمی در ارائه خدمات تعمیری و تعویض قطعات

یکی ازمزایا بایگانی تجربیات تعمیرکاران قدیمی، علاوه بر افزایش سرعت راندمان کاری شما در تعمیرگاه، به نیروهای جدید امکان استفاده از تجربیات مفید را خواهد داد.

علاوه بر آن شما بدون نیاز به آموزش دوباره نیروهای جدید از تکرار دوباره خطاها و مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری خواهید کرد که این علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث افزایش سرعت انجام کارها میشود.

جمع آوری و ثبت گزارشات مالی و فاکتورها و گزارش سود و زیان

جمع آوری داده ها و اطلاعات مالی از الزامات هر کسب و کاری است. شما با ثبت دقیق اطلاعات و امور مالی مربوط به تعمیرگاه خود علاوه بر افزایش بازدهی مالی باعث افزایش نظم و سرعت بخشیدن به امور مربوط به کسب و کار خود می شوید. همچنین ثبت گزارشات مالی و یا گزارشات سود و زیان به شما این امکان را خواهد داد تا در پایان سال مالی میزان سود و یا ضررهای احتمالی و یا کسر و اضافه موجود در انبار قطعات خود را مشخص کنید. و این امر باعث تسریع در پیدا کردن خطاهای احتمالی و رفع سریعتر آن ها خواهد شد.

۴-استفاده از تکنولوژی های روز و نرم افزار های مرتبط با کسب و کار خود

یکی از بهترین راه های تسریع امور در تعمیر گاه شما، استفاده از نرم افزار های مربوط به مدیریت تعمیرگاه است. این نرم افزار ها علاوه بر داشتن قابلیت حسابداری با داشتن کلیه امور مربوط به تعمیرگاه از لحظه پذیرش مشتری تا تحویل وسیله به آن را پوشش می دهند.

و شما با استفاده از آن ها علاوه بر بی نیازی از نیرو های متعدد و صرفه جویی در هزینه ها، به کاهش خطاهای احتمالی هم کمک شایانی خواهید کرد.

لوگو نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی اسکناس

اسکناس یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاهی ، که علاوه بر داشتن کلیه خدمات حسابداری کلیه نیاز های شما در مدیریت یک تعمیرگاه را از لحظه پذیرش تا تحویل به مشتری برطرف خواهند ساخت.

اسکناس

همچنین اسکناس با  افزونه های پیام کوتاه و تلفن گویا نیاز شما را به منشی مرتفع و با پاسخگویی ۲۴ ساعته علاوه بر رفع نگرانی شما از عدم پاسخگویی به موقع، پاسخگوی تمامی نیاز های مشتریان شما از لحظه پذیرش تا تحویل و تعمیر خواهد بود. شما با نرم افزار اسکناس دیگر نگرانی بابت مدیریت صحیح امور مالی و تعمیرگاهی خود نخواهید داشت. علاوه بر آن با پاسخگویی به موقع مشتریان علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه باعث رضایت آنان خواهید شد.

نتیجه گیری:

با توجه به متن بالا، راه های سرعت بخشیدن به امور تعمیرگاه بیان گردید. شما با توجه به این موارد علاوه بر صرفه جویی در هزینه های احتمالی، باعث افزایش سرعت و راندمان کاری در امور تعمیرگاه شما خواهد شد. و امیدواریم بهترین راهکار برای سرعت بخشیدن به امور تعمیرگاه خود را یافته باشید.

گفتگو با ما در واتساپ