امکانات خاص نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون

امکانات خاص نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون

مقدمه

همه ی ما قبول داریم که زندگی بدون تعمیرگاه ها برای ما سخت خواهد بود.

نگهداری و تعمیر، یک ابزار کمکی برای بهبود اثربخشی ایمنی و سازگاری محیطی کسب و کارها شناخته می شود و نقش بسیار زیادی را در اطمینان بخشی از عملکرد درست سیستم ها ایفا می کند.

تعمیرگاه ها شامل: خودرو، موبایل، کامپیوتر، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و … هستند.

به طور کلی تعمیرکاران مانند پزشکان هستند که قابلیت درمان دستگاه های تعمیری را دارند. اما همه تعمیرگاه ها شکل یکسانی ندارند، بعضی در مقیاس کوچک و بعضی دیگر در مقیاس وسیع تر هستند.

نکته ای که وجود دارد این است که همه ی این تعمیرگاه ها نیاز به مدیریت دقیق و منظم دارند.

چند نکته در مورد مدیریت تعمیرگاه

برای مدیریت تعمیرگاه خود اعم از تعمیرگاه بزرگ و کوچک باید چندین نکته را رعایت کنید.

  1. از نیروی کار مجرب و ماهر استفاده کنید.
  2. با دادن ضمانت، کیفیت کار خود را افزایش دهید.
  3. برای مشتریان ثابت خود، تخفیف در نظر بگیرید.
  4. آمار دقیق از تعمیرات و مشتریان خود داشته باشید.
  5. جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی
  6. مدیریت انبارداری تعمیرگاه
  7. استفاده از سیستم های هوشمند در تعمیرگاه ها
مقدمه ای در مدیریت تعمیرگاه

امکانات خاص نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون

نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه تلویزیون

 نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون

تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون با نرم افزار اسکناس به راحتی قابل مدیریت است.

این امکانات شامل:

  •  ثبت اطلاعات شخصی و دستگاه تعمیری مشتری
  • تعریف تکنسین و مدیریت حقوق و دستمزد آن
  • مدیریت چک، بانک و اقساط
  • امکان ثبت قطعات و اجرت
  • چاپ فاکتور با طراحی دلخواه مدیریت
  • مدیریت پیشرفته و هوشمند تعمیرگاه
  • انواع گزارشات کاربردی از ساده تا پیشرفته
  • و …

در ادامه، به بررسی مواردی که در بالا اشاره شده و امکانات خاص نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون می پردازیم.

ثبت اطلاعات شخصی در اسکناس

ثبت اطلاعات شخصی و دستگاه تعمیری مشتری

همیشه در یک تعمیرگاه صوتی و تصویری، نیار به یک مدیریت دقیق و منظم احساس می شود. این مدیریت می تواند شامل ثبت دقیق اطلاعات شخصی و دستگاه مشتری باشد.

زمانی که یک مشتری به تعمیرگاه شما مراجعه می کند، باید اطلاعات شخصی از جمله نام، شماره تلفن، کد ملی و شغل را ثبت کنید. همچنین درج اطلاعات دستگاه در نرم افزار مانند: شماره سریال، نوع و برند، مدل و … از واجبات است.

اگر جزو تعمیرگاه های بزرگ هستید، انتخاب نوع پذیرش می تواند به صورت حضوری، آنلاین یا اعزام تکنسین در محل باشد.

و نوع خدمات که به صورت تعمیر یا تعویض و … در اختیار شما قرار میگیرد.

هم چنین می توانیداز امکان گارانتی برای دستگاه های دارای سریال گارانتی و ضمانت هم در این نرم افزار استفاده کنید.

ثبت دقیق اطلاعات دستگاه مشتری، به نظم تعمیرگاه شما بسیار کمک میکند.

شما می توانید ایراد دستگاه، لوازم همراه، وضعیت ظاهری و از همه مهم تر ثبت تصویر در حین تعمیر را هم ذخیره کنید، که ثبت این اطلاعات احتمال سوء تفاهم بین شما و مشتری را به حداقل می رساند.

در این میان، مشتریان بدحسابی هم هستند که شما از پذیرش مجدد آنها امتناع می کنید. اسکناس این امکان را به وجود آورده است که نام یا دستگاه آنها را در لیستی به نام لیست سیاه قرار می گیرد.

مدیریت حقوق و دستمرد کارمندان

نرم افزار اسکناس و مدیریت حقوق و دستمزد کارکنان

اگر شما در تعمیرگاه خود، دارای تکنسین و حسابدار هستید، قطعا نسبت به پرداخت حقوق و دستمزد آنها دغدغه دارید.

اسکناس این نگرانی را برطرف می کند.

شما می توانید حقوق و دستمزد کارکنان خود را به صورت ماهیانه، هفتگی یا روزانه تعریف و پرداخت کنید. به طوری که در تاریخی که شما تعیین کرده اید، تکنسین از شما بستانکار می شود و نرم افزار به صورت خودکار، هشداری جهت پرداخت حقوق به شما نمایش می دهد.

اسکناس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا برای تعمیر یک دستگاه توسط تکنسین اجرت تعیین کنید.

در نرم افزار اسکناس، امکان ثبت درصدهای متفاوت به ازای هر تکنسین و به ازای هر کالا یا خدمات وجود دارد.

در این نرم افزار، گزارشات مختلفی فراهم شده است که می توان بر اساس آن مشخص کرد که کدام تکنسین برای تعمیرگاه شما سودآور است.

البته در این بخش، به صورت مختصر در مورد امکانات نرم افزار اسکناس گفته شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر لینک زیر را مشاهده کنید.

ثبت قطعات و اجرت در نرم افزار

ثبت قطعات و اجرت خدمات تعمیرگاه صوتی، تصویری در نرم افزار اسکناس

زمانی که شما یک تلویزیون یا دستگاه دیگری برای تعمیر دریافت می کنید، مسلما نیاز به قطعاتی برای تعمیر یا تعویض دارید.

قطعا این قطعات خریداری شده را در انبار نگه داری می کنید. برای مدیریت انبار قطعات، نرم افزار اسکناس به کمک شما آمده است.

اسکناس این قابلیت را برای شما فراهم کرده است که بتوانید نام و قیمت قطعات و اجرت خدمات را به صورت درختی یا چند سطحی ثبت کنید.

امکان استفاده از بارکدخوان برای خرید سریع قطعات در نرم افزار فراهم شده است که شما به راحتی انبار قطعات خود را مدیریت کنید. هم چنین این روش باعث می شود هر زمان موجودی انبار شما به پایان رسید به شما هشداری مبنی بر اتمام موجودی نمایش دهد.

زمانی پیش می آید که موجودی قطعه شما تمام شده است و شما فرصت لازم را برای خرید مجدد آن پیدا نکردید. نرم افزار اسکناس این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوان در لحظه، قطعه و اجرت خود را تعریف، خریداری و ثبت کنید.

انواع رسید و فاکتور فروش در اسکناس

امکان صدور و چاپ رسید پذیرش و چاپ فاکتور فروش و تعمیرگاه

قطعا شما هم دوست دارید بابت قطعات و خدماتی که به مشتری ارائه می دهید، فاکتور یا رسیدی چاپ شود.

اگر بدانید که نرم افزار اسکناس قابلیت طراحی رسیدها یا فاکتورهای چاپی، از صفر تا صد را به شما می دهد، بسیار خوشحال خواهید شد. هم چنین می توانید از قالب های آماده نرم افزار هم استفاده کنید یا حتی آن ها را هم ویرایش کنید.

امکان چاپ لوگو در سربرگ فاکتورها و رسید قالب های چاپی هم برای شما فراهم شده است.

اگر دوست دارید که گزارش کاملی از انبار قطعات و قیمت های آن ها داشته باشید و آن را چاپ کنید، اسکناس این قابلیت را فراهم کرده است.

خوب است بدانید که اسکناس با انواع پرینترهای معمولی، حرارتی و چاپ برچسب سازگاری دارد و دغدغه خرید پرینتر خاص و گران قیمت را از شما دور می کند.

امکان خروجی گرفتن از اطلاعات و گزارشات

اگر شما یک مدیر پرمشغله هستید و می خواهید گزارشات را به صورت مستند داشته باشید، با یک کلید ترکیبی ساده این امکان در اختیار شما قرار می گیرد.

حتی اگر نمی خواهید آن را چاپ کنید، این امکان فراهم شده است که گزارشات را به صورت فایل Word یا PDF مشاهده و ذخیره کنید.

شما به عنوان یک مدیر قادر هستید، گزارشات را به صورت فایل خروجی Excel داشته باشید.

مدیریت چک و بانک

نرم افزار اسکناس و مدیریت چک و بانک در تعمیرگاه

در یک تعمیرگاه برای مدیریت و بررسی دقیق حساب ها، حقوق و دستمزد کارکنان، خرید اجناس و قطعات، چک و اقساط و … نیاز به یک نرم افزار قدرتمند دارید که تمام کارها را به او بسپارید. اسکناس بهترین گزینه برای شماست.

برای اینکه کار به سرعت انجام شود، کافیست در این نرم افزار حساب بانکی خود را تعریف کنید. بعد از آن می توانید گزارش روزانه از واریز و برداشت حساب های خود را داشته باشید.

از دیگر امکانات نرم افزار اسکناس برای مدیریت حساب هاب بانکی :

  • امکان ثبت دریافت چک از مشتری
  • امکان جستجو چک مورد نظر و پیداکردن چک های دریافتی و پرداختی
  • مدیریت و گزارش دسته چک
  • خرج چک دریافتی از مشتری و ثبت آن در نرم افزار
  • هشدار خودکار سررسید چک توسط نرم افزار
  • و…

مدیریت انبار

مدیریت انبار، اجناس و قطعات در تعمیرگاه صوتی، تصویری

در مدیریت تعمیرگاه صوتی، تصویری امکان تفکیک خودکار اجناس وجود دارد. به نحوی که اجناس فروشگاهی را از قطعات تعمیرگاهی و اجرت تعمیر جدا کرد.

با این کار، قطعاتی که توسط تکنسین ها روی تلویزیون یا هر وسیله ی تعمیری دیگر کار می شود، قابل بررسی است. مزیت این کار، این است که می توان پرمصرف ترین قطعه را در تعمیرگاه خود تشخیص دهید.

اگر در تعمیرگاه خود، دارای چند انبار هستید، با این نرم افزار قادر خواهید بود انبارهای خود را مدیریت و اجناس را بین انبار ها منتقل کنید.

همچنین گزارش گیری های مداوم بر اساس نوع و موجودی جنس و قیمت آن را داشته باشید.

نکته جالب توجه در مدیریت انبارها این است که نرم افزار این قابلیت برای شما فراهم کرده است که بتوانید انبارگردانی هم داشته باشید.

امکان تعریف چند قیمت هم وجود دارد مانند قیمت برای همکار، مشتری خاص یا مشتری عمومی و …

یکی دیگر از امکانات نرم افزار اسکناس، امکان ثبت درصد تخفیف برای هر جنس است.

امکان ثبت کد فنی برای قطعات تعمیرگاهی یا اجناس فروشگاهی هم از قابلیت های جذاب نرم افزار اسکناس است.

قابلیت ارسال پیامک به مشتری برای تعمیرگاه های صوتی، تصویری و تلویزیون

شما به عنوان یک مدیر در یک تعمیرگاه، نیاز به سامانه ای دارید که مشتری را از وضعیت لحظه ی پذیرش تلویزیون، دستگاه صوتی یا تصویری خود تا زمان تعمیر و تحویل مطلع کند.

نرم افزار اسکناس با اتصال به پنل پیامکی این امکان را فراهم کرده است و از تماس های غیر ضروری مشتری جلوگیری می کند.

این امکان برای شما به عنوان مدیر فراهم شده است، که آدرس مشتری را برای تکنسینی که به محل اعزام می شود، به صورت پیامک ارسال کنید. این مزیت برای تعمیرگاه هایی که چند تکنسین دارند، یا یک تکنسین در طول روز به چند محل مراجعه می کند بسیار مفید است.

این قابلیت وجود دارد که ارسال پیامک از وضعیت جاری دستگاه تعمیری به مشتری به صورت خودکار یا تنظیم به صورت دستی باشد.

مزایایی که پنل پیامکی برای مدیر تعمیرگاه دارد به شرح زیر است:

  1. امکان ارسال پیامک خوشامدگویی به مشتری
  2. ارسال هزینه تعمیر به مشتری
  3. پیامک ارسالی فاکتور فروش به صورت دستی یا خودکار
  4. امکان تنظیم سوال قبل از ارسال پیامک خودکار
  5. قابلیت تنظیم ساعت ارسال پیامک
  6. استفاده از اطلاعات در فایل Excel در پیامک های ارسالی
  7. ارسال پیامک خودکار پس از تعمیر تلویزیون یا وسایل صوتی، تصویری بدون نیاز به پیگیری مشتری

انواع گزارشات در تعمیرگاه صوتی، تصویری و تلویزیون

در یک تعمیرگاه صوتی تصویری به دلیل وجود قطعات زیاد، تکنسین های متعدد، فاکتورهای خرید و فروش قطعات و … اسناد بسیار زیادی به وجود می آیند و مدیریت کردن آن طاقت فرسا و زمان بر است. نرم افزار اسکناس به کمک شما امده است تا با استفاده از ویجت ها و گزارشات ساده آماری تا پیشرفته و انواع جستجو ها، این زمان را به حداقل برساند.

با استفاده از گزارشات می توان، دستگاه های تعمیری درون تعمیرگاه، در حال تعمیر، تعمیر شده، تسویه نشده یا دست تعمیرکار خاص، را مشاهده کرد.

در یک تعمیرگاه، گزارشات آماری قطعات و اجرت های پر فروش و پر استفاده به مدیریت، در زمان خرید قطعه کمک شایانی می کند. همچنین می توانید آمار دقیقی از تعمیرات تکنسین ها، درآمد تعمیرگاه بر اساس نام تعمیرکار، گزارش درآمد تعمیرگاه به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه و به صورت نموداری را داشته باشید.

گزارش موجودی اجناس در انبار، به دلیل متعدد بودن قطعات تعمیری یا تعویضی، یکی از بهترین گزینه ها برای مدیریت تعمیرگاه صوتی و تصویری است.

گزارشی از لیست مشتریان بدهکار و بستانکار را هم می توان تهیه کرد. امکان تهیه گزارشات درآمدها و هزینه ها، تخفیفات، گردش مالی در بانک ها، گردش نقدی در صندوق و …، همه این گزارشات با یک کلید ترکیبی ساده قابل چاپ هستند.

انواع جستجو برای تعمیرگاه های صوتی، تصویری در نرم افزار اسکناس

مدیریت سنتی به این گونه است که اطلاعات مشتریان، دستگاه تعمیری و تمام حساب و کتاب ها بر روی کاغذ ثبت می شوند.

مسلما این گونه مدیران، برای پیدا کردن سوابق مشتریان، سوابق اطلاعات دستگاه تعمیری و … در مبان انبوهی از کاغذها گرفتار می شوند که یافتن آن ها قطعا کار طاقت فرسا و دشواری خواهد بود.

نرم افزار اسکناس یک پیشنهاد عالی برای تمام کسانی است که هنوز برای مدیریت تعمیرگاه خود به صورت سنتی عمل می کنند.

امکان بسیار عالی این نرم افزار، استفاده از انواع جستجوهای سریع و پیشرفته و ویجت ها است. 

اما ویجت چیست؟

ویجت، یک برنامه یا پنجره ی کوچک است که همیشه باز است و در اختیار شما قرار می گیرد. این ویجت ها شامل جستجوی سریع جنس و مشاهده قیمت و موجودی، ویجت جستجوی سریع حساب و مانده حساب و گزارشات حساب و … می باشد که راهکاری بسیار ساده برای جستجو در اسناد است.

یکی دیگر از امکانات نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه صوتی، تصویری انواع جست و جوها است که می توانید به راحتی فرم دلخواه خود را انتخاب کنید.

هم چنین این امکان که بتوان در یک فیلد، هر اطلاعاتی از دستگاه را که می خواهید جستجو کنید نیز وجود دارد.(مانند سایت گوگل)

جستجوی حرفه ای و پیدا کردن سند یا فاکتور مورد نظر فقط با زدن یک شماره به راحتی امکان پذیر است.

برای اینکه اطلاعات دقیق تری از موتورهای جستجو در نرم افزار اسکناس به دست آورید، می توانید روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

لوگو اسکناس

سایر امکانات نرم افزار اسکناس برای تعمیرگاه های صوتی، تصویری و تلویزیون

  • افزونه ی تلفن گویا
  • امکان اتصال به دستگاه کارتخوان
  • استفاده از تمام قابلیت های نرم افزار به صورت همزمان، بدون نیاز به خروج از بخش دیگر
  • سازگاری با تمام نسخه های ویندوز از XP تا جدیدترین نسخه ها
  • امکان ادغام حساب های تکراری به صورت دستی یا خودکار
  • سازگاری با تمام نسخه های SQL Server
  • بازگردانی خودکار اسناد در صورت قطع ناگهانی برق
  • چاپ هوشمند چک
  • و …

ویژگی های نرم افزار اسکناس

*در نرم افزار اسکناس می توانید در کنار نسخه ی تعمیرگاهی، امکانات کامل حسابداری را هم داشته باشید. همانطور که در متون بالا اشاره کردیم، می توانید با این نرم افزار قطعات و خدمات را تعریف و ثبت کنید. مدیریت کامل به حقوق و دستمزد کارمندان و تکنسین های خود داشته باشید و به راحتی فاکتورهای خرید و فروش را ثبت کنید و …

*اگر نرم افزاری در طول سال آپدیتی در اختیار مشتریان قرار ندهد، نمی توان به آن نرم افزار اعتماد کرد. اسکناس به طور مداوم در حال به روز شدن است. به همین دلیل یکی از پرقدرت ترین نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه و فروشگاهی در ایران است.

*خدمات پشتیبانی قدرتمند، یکی از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب نرم افزار به آن دقت کرد. اسکناس دارای یک تیم پشتیبانی قوی است که میتواند به سوالات و تمام دغدغه های شما پاسخ دهد.

*امکان فرم های مختلف چاپی در اسکناس که می توان از صفر تا صر را خودتان طراحی کنید و یا از قالب های آماده بهره مند شوید.

*برای شروع به کار با نرم افزار اسکناس احتیاج به تخصص خاصی ندارید. رابط کاربری آسان این امکان را فراهم می کند که در عین سادگی از کار با نرم افزار لذت ببرید.

و در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که تفاوت بین مدیریت سنتی و مدرن را به شما نشان دهیم.

همچنین تلاش کردیم یکی از برترین نرم افزارهای مدیریت تعمیرگاه را به شما معرفی کنیم و مهم ترین مواردی که می تواند در مدیریت بهتر تعمیرگاه به شما کمک کند را معرفی کنیم.

دست آخر خودتان باید قضاوت کنید که برای مدیریت کسب وکارتان، روش سنتی بهتر است یا مدرن و هوشمند؟ آیا در روش مدرن استفاده از نرم افزار به شما کمک می کند یا خیر؟

انتخاب با شماست.

گفتگو با ما در واتساپ