آموزش معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

معرفی اجناس

آموزش معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

آموزش ویدئویی

مقدمه

در این آموزش نکات و ترفند های معرفی اجناس در نرم افزار اسکناس به صورت کامل بیان شده است. معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بسیار ساده سازی شده، و شما می توانید به سادگی با مطالعه این آموزش روش های ساده ای برای معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس فراگیرید.

آموزش معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس
آموزش معرفی اجناس در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

گروه بندی اجناس

در ابتدا وارد آیتم ۷۰ منوی اصلی شوید. (برای این کار باید در پنجره اصلی نرم افزار عدد ۷ و سپس عدد ۰ کیبورد را بزنید) و یا از منوی اطلاعات پایه» گزینه معرفی اجناس و خدمات را انتخاب کنید.

این پنجره شامل سه قسمت دسته، گروه ها و اجناس می باشد.

در این پنجره دسته اجناس را روی قطعه می گذارید و تمام اجناس را در این دسته تعریف می کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تغییری در دسته های دیگر ایجاد نکنید و دسته جدیدی اضافه نکنید. و تقسیم بندی های خود را در قسمت گروه بندی انجام دهید.

حالا برای گروه بندی در قسمت ۲ اگر بخواهید گروه اصلی تشکیل دهید، روی همه اجناس کلیک می کنید و در فیلد شماره ۳ نام گروه مورد نظرتان را (مثلا ال سی دی) یادداشت می کنید. سپس در قسمت بالا سمت چپ اطلاعات گروه را وارد کرده (نام گروه، نوع، حداقل موجودی) و سپس بر روی افزودن کلیک می کنیم.

البته باید توجه داشته باشید که زمان تعریف هر گروه حتما تیک نمایش در درخت را فعال کرده باشید.

سپس اگر می خواهید برای گروه ایجاد شده زیرگروهی نیز ایجاد کنید، کافی است روی گروه مورد نظر کلیک کرده و دوباره در فیلد شماره ۳ نام زیر گروه مورد نظرتان را (مثلا دست دوم) یاداشت کنید، و افزودن گروه را بزنید.

و همینطور به صورت درختی می توانید برای هر گروه و یا زیر گروه آن زیر گروه جدیدی ایجاد کنید. مثلا همینطور که در عکس مشاهده می کنید من برای زیر گروه دست دوم دو زیر گروه “در حد نو” و “ضعیف” را ایجاد کردم.

نوع:

نوع گروه می تواند فروشگاهی یا خدماتی باشد. خدماتی مانند (تعویض ویندوز، تعمیر و… ) که کالا نیستند بلکه خدمات هستند.

حداقل موجودی:

شما می توانید برای هر گروه حداقل موجودی تعریف نمایید. با این کار، هر کدام از اجناس درون گروه که موجودی آنها در انبار کمتر از حداقل تعریف شده شود، نرم افزار اسکناس به شما هشدار می دهد تا نسبت به خرید جنس مورد نظر اقدام نمایید. توجه کنید که حداقل موجودی برای جنس از نوع خدماتی معنایی ندارد.

برای ویرایش اطلاعات یک گروه، ابتدا گروه مورد نظر را از لیست انتخاب می کنیم، سپس اطلاعات آن را تغییر داده و در نهایت بر روی ویرایش گروه کلیک می کنیم.

بعد از تعریف کردن گروه های دلخواه باید اجناس هر گروه را ثبت کنیم.

معرفی اجناس

تا کنون روند گروه بندی اجناس توضیح داده شد، اکنون برای معرفی اجناس روی گروه مورد نظر در قسمت ۲ کلیک کنید و از قسمت نام جنس، جنس مورد نظر رو تعریف کنید.

بعد از آن به فیلد های قیمت خرید و فروش می رسیم. قیمت هایی که در این دو فیلد ثبت می کنید مبالغ پیش فرضی هستند که شما می توانید در هنگام ثبت فاکتور خرید و فروش جنس، این قیمت ها رو تغییر دهید.

در فیلد کد جنس هم میتوانید برای اجناس کدی تعریف کنید. کد جنس همان کد فنی جنس است.

اگر جنسی بارکد داشت میتوانید در فیلد بارکد وارد کنید و یا اینکه از بخش تنظیمات نرم افزار » سربرگ عمومی ۲ تیک ثبت بارکد خودکار برای اجناس را فعال کنید. تا نرم افزار به صورت خودکار برای تمامی اجناس بارکد ثبت کند.

همچنین در این قسمت ما می توانیم در فیلد موجودی برای اجناس موجودی اولیه ثبت کنیم، اما در این صورت مشخص نمی شود که این اجناس از چه کسی خریداری شدند و یا قیمت خرید آنها چه مقدار بوده است. و حسابداری درستی نخواهید داشت.

نکته مهم:

توجه کنید که ثبت موجودی اجناس فقط باید اول دوره صورت بگیرد و پس از آن دیگر هیچگاه نیازی به تغییر موجودی نیست. بلکه با ثبت فاکتورهای خرید و فروش موجودی به صورت خودکار تغییر خواهد کرد.

در بخش توضیحات نیز شما می توانید اطلاعاتی مثل محل قرار گرفتن جنس در انبار و… را وارد کنید تا در صورت تمایل بتوانید آن را جستجو کنید.

همچنین مثلا اگر نام جنس LCD S20 هست می توانید کلماتی ماننده “اس بیست” را در قسمت توضیحات بنویسید تا راحت تر بتوانید جنس را جستجو کنید.

و در نهایت بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظر دکمه افزودن جنس رو می زنید.

برای ویرایش اطلاعات یک جنس، ابتدا جنس مورد نظر را از لیست انتخاب می کنیم، سپس اطلاعات آن را تغییر داده و در نهایت بر روی ویرایش جنس کلیک می کنیم.

تبریک، شما موفق شدید اجناس خود را به نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس معرفی کنید.

پنجره ی معرفی اجناس در نرم افزار حسابداری اسکناس
معرفی سریع جنس در فاکتور خرید رد نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

معرفی سریع یک جنس در ثبت فاکتور

اکنون بعد از معرفی اجناس، نوبت به ثبت فاکتور های خرید و فروش در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس می رسد.

برای اطلاعات بیشتر در این باره، ابتدا آموزش اولیه حسابداری در نرم افزار تعمیرگاهی اسکناس را مشاهده نمایید.

گاهی اوقات زمان جستجو نام یک جنس در پنجره فاکتور خرید، می بینید که این جنس از قبل در نرم افزار تعریف نشده است.

در چنین مواقعی به سادگی می توانید با زدن دکمه (+) در آن قسمت این جنس را به لیست اجناس تعریف شده در نرم افزار اضافه کنید.

با این کار پنجره تازه ای باز می گردد و شما می توانید گروه جنس و یا اطلاعات دیگری که تمایل دارید را مشخص می کنید.

همین طور که در تصویر می بینید به دلیل وارد کردن اسم جنس در فیلد جستجوی پنجره قبلی، نام جنس به صورت خودکار در این پنجره ثبت شده است.

در نهایت بعد از ثبت تمام اطلاعات دلخواه، دکمه افزودن جنس را می زنید. با این کار جنس جدید در نرم افزار تعریف شده و برای خرید انتخاب می گردد.

گفتگو با ما در واتساپ