آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

بسم الله الرحمن الرحيم

آموزش سطح 2 نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس

 

پيش نياز ها:

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسكناس

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: معرفي كاربران نرم افزار و تعريف سطح دسترسي ها

فصل دوم: تعريف خدمات تعميرگاه يا شركت خدماتي

فصل سوم: تعريف واحد هاي تعميري و تعميركاران هر واحد

فصل چهارم: تعريف شركت هاي گارانتي

فصل پنجم: پذيرش دستگاه تعميري

فصل ششم: انتقالات دستگاه تعميري بين كاربران و واحد هاي مختلف

فصل هفتم: مشاهده دستگاه هاي تعميري

فصل هشتم: گزارش موجودي صندوق

فصل نهم: تحويل موجودي صندوق

فصل دهم: گزارش درصد تعميركاران

 

مقدمه

قبل از مطالعه اين آموزش حتما بايد آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را مطالعه كرده باشيد.

آموزش سطح 1 مخصوص تعميرگاه هاي كوچك است كه مديريت ساده اي دارند و خيلي درگير مسائل مديريتي نيستند.

اما اگر شما صاحب يك تعميرگاه متوسط يا بزرگ هستيد و مي خواهيد مديريت دقيق و خوبي بر روي تعميرگاه خود داشته باشيد حتما اين آموزش را مطالعه كنيد.

اين آموزش مديريت پيشرفته تعميرگاه است و مخصوص تعميرگاه هاي متوسط و بزرگ است و روش استفاده از نرم افزار در اين آموزش كمي با آنچه در آموزش سطح 1 گفته شد متفاوت مي باشد.

در اين روش شما ياد مي گيريد كه در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس چطور هر كدام از كاركنان و تعميركاران تعميرگاه داراي يك نام كاربري و رمز عبور باشند و هر كس وظايف انجام شده خود را در نرم افزار ثبت كند و گزارشاتي را كه مجوز مشاهده آنها را دارد مشاهده كند.

اين روش به شما اين اجازه را مي دهد كه براي هر كارمند خود يك نام كاربري در نرم افزار تعريف كنيد تا هر يك از كاركنان شما بتواند با نام كاربري خود وارد سيستم شده و كارهاي مربوط به خود را انجام دهد.

اين به آن معني است كه ديگر نيازي نيست صاحب تعميرگاه يا يك شخص ثالث تحت عنوان حسابدار جزئيات چرخه ورود تا خروج دستگاه هاي تعميري را در نرم افزار وارد كند. بلكه هر يك از كاركنان وظايف انجام شده خودشان را خود در سيستم ثبت مي كنند (البته در حد مجوز هايي كه مديريت براي ايشان تعريف كرده است) و صاحب تعميرگاه فقط مديريت امور را به دست مي گيرد.

در اين روش مسئول پذيرش وارد نرم افزار مي شود و دستگاه هاي تعميري مشتريان را كه پذيرش مي كند در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس ثبت مي كند.

مسئول تقسيم دستگاه هاي تعميري بين تعميركاران (كه مي تواند همان مسئول پذيرش يا مديريت يا هر كس ديگري باشد) دستگاه پذيرش شده را به واحد تعميري مربوطه و تعميركار مورد نظر منتقل كرده و اين كار را در نرم افزار ثبت مي كند (با نام كاربري و رمز عبور خود).

هر زمان تعميركاري با نام كاربري و رمز عبور خود وارد سيستم شود مي تواند دستگاه هاي روي ميز خود را در نرم افزار مشاهده كند و كارهايي كه بر روي دستگاه ها انجام داده است را در سيستم ثبت كرده و قطعات و اجرت هاي مربوطه را در نرم افزار وارد نمايد. و پس از پايان تعمير، وضعيت نهايي دستگاه را مشخص كند و دستگاه تعميري را به واحد تحويل (كه مي تواند با واحد پذيرش يكي باشد) و مسئول تحويل به مشتري (كه مي تواند همان مسئول پذيرش باشد) انتقال دهد.

در نهايت مسئول تحويل دستگاه را به مشتري تحويل داده، هزينه تعمير را دريافت كرده و در نرم افزار ثبت مي كند.

در پايان روز مدير يا كاربر ارشد موجودي صندوق هر مسئول پذيرش يا صندوق دار را تحويل گرفته و در نرم افزار ثبت مي كند.

همچنين هر زماني مدير يا كاربر ارشد مي تواند وارد نرم افزار شده و گزارشات دلخواه خود را مشاهده كند يا كارهايي را انجام دهد مانند پرداخت دستمزد كاركنان و...

 

فصل اول: معرفي كاربران نرم افزار و تعريف سطح دسترسي ها

قبل از هر چيز بايد كاربران را در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس تعريف كرده و دسترسي و مجوز هاي هر كاربر را مشخص كنيم.

بهتر است براي تمامي اشخاصي كه درون مجموعه ما مشغول به كار هستند نام كاربري تعريف كنيم حتي اگر قرار نيست به طور مستقيم با نرم افزار كار كنند.

براي اين منظور وارد آيتم 820 منوي اصلي شويد:

Title: ورود به تظیمات نرم افزار

سپس مانند تصوير زير وارد سربرگ كاربري شويد:

Title: نرم افزار حسابداری چند کاربره

براي ساخت يك نام كاربري جديد بر روي "افزودن كاربر" كليك كنيد تا پنجره زير باز شود:

Title: تعریف کاربر نرم افزار حسابداری اسکناس

نام كاربر را وارد كرده و بر روي ثبت كليك كنيد تا پيام زير ظاهر گردد:

Title: حساب کارمندی برای کاربر نرم افزار حسابداری

در اين پيام بر روي "بله" كليك كنيد تا براي كاربري كه در حال افزودن آن به سيستم هستيد حساب مالي هم در نرم افزار اضافه شود. سپس پنجره زير باز خواهد شد:

Title: درصد اجرت از تعمیر دستگاه تعمیری

در صورتي كه اين كاربر يك تعميركار است براي محاسبه حقوق و دستمزد درصد اجرت وي را در اين پنجره وارد كرده و بر روي ثبت كليك كنيد.

اما اگر اين كاربر تعميركار نيست يا به هر دليلي نمي خواهيد براي وي درصد اجرت تعريف كنيد مقدار صفر وارد كرده و بر روي ثبت كليك كنيد.

دقت كنيد كه در هر صورت حتما بر روي "ثبت" كليك كنيد. سپس پيام زير ظاهر مي گردد:

Title: تعریف صندوق کاربر نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

در صورتي كه كاربري كه در حال معرفي آن به نرم افزار هستيد مسئول پذيرش يا واحد تحويل است يا به هر دليلي با مشتريان سر و كار دارد و ممكن است مستقيما از مشتريان وجه نقد دريافت كند بر روي "بله" كليك كنيد تا در نرم افزار براي وي صندوق تعريف گردد و شما بتوانيد گزارش مبالغ دريافتي توسط اين كاربر را بررسي كنيد.

در نهايت كاربر مورد نظر به ليست كاربران افزوده خواهد شد:

Title: لیست کاربران نرم افزار حسابداری و مجوز های سطح دسترسی

وقتي كاربري به سيستم افزوده مي گردد در ابتدا هيچگونه دسترسي و مجوزي ندارد و همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد هيچ كدام از مجوز هاي براي كاربر مورد نظر تيك نخورده اند.

در نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس تعداد بسيار زيادي مجوز تعريف شده است كه شما مي توانيد به صورت دستي هر كدام از اين مجوز ها را كه لازم داشتيد براي كاربر مورد نظر خود انتخاب كنيد و در نهايت براي ذخيره بر روي "ويرايش كاربر" كليك كنيد.

اما جهت سهولت بيشتر مي توانيد از مجوز سريع موجود در نرم افزار استفاده كنيد:

Title: تعریف مجوز سریع برای کاربران

به عنوان مثال اگر كاربر مورد نظر تعميركار است از اين ليست گزينه "تعميركار" را انتخاب كرده و سپس بر روي "ويرايش كاربر" كليك كنيد تا دسترسي ها اعمال شود.

البته مي توانيد براي دادن مجوز به كاربران از تلفيق دو روش خودكار و دستي استفاده كنيد يعني اول از ليست مجوز هاي سريع يك گزينه را انتخاب كنيد و سپس به صورت دستي مجوز ها را كم يا زياد كنيد.

همچنين مي توانيد بعد از اينكه به صورت دستي به يك كاربر دسترسي هاي دلخواهتان را داديد، مجوز دستي را به عنوان يك مجوز سريع ذخيره كنيد. براي اين كار پس از اينكه به صورت دستي تيك مجوز هاي دلخواهتان را زديد بر روي جدول مجوز ها راست كليك كرده و گزينه "ذخيره به عنوان مجوز سريع" را انتخاب كنيد:

Title: لیست مجوز های کاربران نرم افزار اسکناس

 

فصل دوم: تعريف خدمات تعميرگاه يا شركت خدماتي

در صورت دلخواه مي توانيد خدمات مختلفي براي تعميرگاه يا شركت خدمات پس از فروش خود تعريف كنيد.

به طور پيش فرض تنها يك نوع خدمات در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس با نام "تعمير" ثبت شده است. اما شما مي توانيد خدمات مختلفي مانند: تعمير، تعويض، نرم افزاري، سخت افزاري، گارانتي و... براي تعميرگاه خود تعريف كنيد و مشتريان خود را نسبت به خدماتي كه به آنها ارائه مي دهيد دسته بندي كنيد.

در صورتي كه بيش از يك نوع خدمات در نرم افزار تعريف كنيد هنگام پذيرش دستگاه تعميري بايد نوع خدمات را نيز انتخاب كنيد.

براي تعريف انواع خدمات وارد آيتم 752 شويد:

Title: ارائه انواع خدمات تعمیری، تعویض کاری، گارانتی

در اين پنجره براي افزودن يك نوع خدمات جديد ابتدا اطلاعات (نام، خلاصه و...) را وارد كرده سپس بر روي "افزودن" كليك كنيد.

خلاصه خدمات در حقيقت يك نام اختصاري است و كاربرد آن در گزارشات چاپي است. بدين صورت كه به دليل داشتن ستون هاي زياد در گزارشات چاپي شما مي توانيد هنگام چاپ گزارش به جاي پرينت نام خدمات فقط خلاصه خدمات را چاپ كنيد تا فضاي كمتري در فرم چاپي اشغال شود.

اولويت هر چه عدد كوچكتري باشد هنگام ثبت پذيرش، نوع خدمات مورد نظر بالاتر از بقيه نوع خدمات ها قرار مي گيرد.

هزينه تخميني هنگام پذيرش جديد قابل تغيير است ولي در اينجا شما مي توانيد براي هر نوع خدمات هزينه تخميني پيش فرض تعريف كنيد.

زمان تخميني در واقع تعداد روزي است كه معمولا بعد از پذيرش زمان مي برد تا دستگاه تعمير شود. اين مقدار هنگام پذيرش تبديل مي شود به تاريخ تخميني تحويل كه در آنجا نيز قابل ويرايش است.

هزينه پذيرش وجه نقدي است كه برخي تعميرگاه ها بابت بررسي، تست و عيب يابي دستگاه تعميري همان ابتدا از مشتري دريافت مي كنند. معمولا اين مبلغ ربطي به تعمير دستگاه ندارد و حتي اگر دستگاه تعمير نشود به مشتري مرجوع نمي شود.

 

فصل سوم: تعريف واحد هاي تعميري و تعميركاران هر واحد

در صورت دلخواه مي توانيد چندين واحد تعميري در نرم افزار تعريف كنيد.

به طور پيش فرض نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس داراي 3 واحد تعميري با نام هاي پذيرش، تحويل، تعميرگاه مي باشد.

دستگاه تعميري زماني كه پذيرش مي شود وارد واحد پذيرش مي شود و بعد از آن به واحد تعميرگاه ارسال مي شود و در نهايت به واحد تحويل ارسال مي شود.

براي تعريف واحد هاي تعميرگاه وارد آيتم 753 منوي اصلي شويد:

Title: تعریف واحد های تعمیرگاه پذیرش تحویل مدیریت

در صورت دلخواه براي افزودن يك واحد به واحد هاي تعميرگاه نام واحد را نوشته و بر روي "افزودن" كليك كنيد.

به طور پيش فرض تمامي كاربران عضو تمامي واحد هاي تعميرگاه هستند. اما در صورت دلخواه مي توانيد كاربران هر واحد را به صورت دستي مشخص نماييد. به عنوان مثال در واحد پذيرش فقط كاربراني كه وظيفه پذيرش دستگاه تعميري را دارند انتخاب كنيد.

براي اين كار بايد واحد مورد نظر را انتخاب كرده، تيك گزينه "همه كاربران عضو واحد هستند" را برداشته و سپس كاربران دلخواه را از قسمت "ليست كاربران واحد" انتخاب كرده و نهايتا بر روي "ويرايش" كليك كنيد.

همچنين اين امكان وجود دارد كه مشخص كنيد هر واحد تعميرگاه چه خدماتي را ارائه مي دهد. با اين كار مثلا مي توانيد كاري كنيد كه وقتي دستگاهي با نوع خدمات گارانتي پذيرش مي شود مي شود فقط امكان ارسال به واحد گارانتي را داشته باشد.

براي تعيين خدمات هر واحد ابتدا بايد واحد مورد نظر را انتخاب كرده سپس تيك گزينه "ارائه همه خدمات تعميرگاه" را برداشته و سپس از قسمت "ليست خدمات قابل ارائه" خدمات دلخواه را تيك زده و نهايتا بر روي "ويرايش" كليك كنيد.

 

فصل چهارم: تعريف شركت هاي گارانتي

براي تعريف شركت هاي گارانتي طرف قرارداد تعميرگاه وارد آيتم  755 منوي اصلي شويد:

Title: تعریف شرکت های گارانتی

به ترتيب نام شركت هاي گارانتي يا برند هايي كه شما نماينده خدمات پس از فروش آنها هستيد را وارد كرده و بر روي افزودن كليك كنيد.

 

فصل پنجم: پذيرش دستگاه تعميري

آموزش پذيرش دستگاه تعميري در آموزش سطح 1 قبلا بيان شده است. اما اگر آن گونه كه در اين آموزش گفته شد خدمات تعميرگاه را تعريف كنيم يا شركت هاي گارانتي را ثبت كنيم تغييرات كوچكي در پذيرش جديد حاصل مي شود كه در اين فصل، فقط به آنها مي پردازيم.

به طور پيش فرض  وقتي خدمات مختلفي براي تعميرگاه تعريف نكرده باشيم هنگام ثبت اطلاعات دستگاه تعميري در پذيرش جديد نيازي به تعيين نوع خدمات نيست:

Title: تفاوت نوع خدمات در پذیرش دستگاه تعمیری

اما در صورتي كه خدمات مختلفي تعميرگاه را تعريف كرده باشيم هنگام پذيرش دستگاه تعميري بايد نوع خدمات را نيز مشخص كنيم:

Title: تفاوت نوع خدمات در پذیرش دستگاه تعمیری

همچنين نسبت به نوع خدماتي كه انتخاب مي كنيم هزينه تخميني و تاريخ تخميني تحويلي كه براي آن نوع خدمات تعريف كرده ايم به طور خودكار در پايين فرم پذيرش جديد تنظيم مي شوند:

Title: هزینه تخمینی خدمات در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

به عنوان مثال اگر هنگام تعريف خدمات تعميرگاه براي نوع خدمات "تعويض" هزينه تخميني را 1،000،000 ريال تعريف كرده باشيم هنگام پذيرش وقتي در قسمت نوع خدمات گزينه "تعويض" را انتخاب كنيم هزينه تخميني به طور خودكار 1،000،000 ريال تنظيم مي شود. البته هنگام پذيرش بعد از انتخاب نوع خدمات مي توانيم به صورت دستي مقادير هزينه تخميني خدمات و تاريخ تخميني تحويل را تغيير دهيم.

 

همچنين به طور پيش فرض وقتي شركت هاي گارانتي را در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس تعريف نكرده باشيم هنگام پذيرش و ثبت اطلاعات دستگاه تعميري قسمت گارانتي غير فعال است:

Title: ورود اطلاعات گارانتی در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

 

اما در صورتي كه شركت هاي گارانتي را تعريف كرده باشيم هنگام پذيرش دستگاه تعميري مي توانيم شركت گارانتي دستگاه را از ليست گارانتي انتخاب كرده و اطلاعاتي از قبيل شماره كارت گارانتي و تاريخ پايان گارانتي را وارد نماييم. توجه كنيد كه تاريخ پايان گارانتي را مي توانيد به صورت شمسي يا ميلادي وارد نماييد.

ضمنا پس از وارد نمودن تاريخ پايان گارانتي، مي توانيد مدت زمان باقي مانده از گارانتي محصول را مشاهده نماييد.

Title: شماره کارت گارانتی و تاریخ پایان گارانتی در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

 

اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه وقتي يك شركت گارانتي را انتخاب مي نماييم هزينه تخميني خدمات به طور خودكار صفر مي شود. زيرا به طور پيش فرض تشخيص نرم افزار اين است كه وقتي دستگاه تعميري داراي گارانتي باشد هزينه تعمير آن بايد صفر باشد.

در صورتي كه تمايل نداريد هنگام انتخاب شركت گارانتي هزينه تخميني به طور خودكار صفر گردد وارد تنظيمات نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس شويد (آيتم 820 منوي اصلي):

Title: پذیرش با گارانتی در نرم افزار خدمات پس از فروش

مانند تصوير بالا ابتدا وارد سربرگ تعميرگاه شده، سپس تيك گزينه "پذيرش با گارانتي هزينه تخميني صفر" را برداريد.

 

فصل ششم: انتقالات دستگاه تعميري بين كاربران و واحد هاي مختلف

در تعميرگاه هاي متوسط و بزرگ روزانه تعداد زيادي دستگاه جهت تعمير، پذيرش مي شود. براي مديريت بهتر تعميرگاه بايد بدانيم هر دستگاه تعميري اكنون در كدام واحد تعميرگاه يا روي ميز كدام تعميركار قرار دارد.

بنابراين بهتر است هميشه در نرم افزار مشخص كنيم كه هر دستگاه تعميري دست كدام تعميركار است.

براي اين منظور امكان ارسال دستگاه تعميري در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس قرار داده شده است.

روالي كه يك دستگاه تعميري معمولا در تعميرگاه طي مي كند اين گونه است:

1. دستگاه توسط كاربر مسئول پذيرش، در سيستم پذيرش مي شود. در اين مرحله دستگاه در واحد پذيرش و در دست كاربر پذريش كننده قرار مي گيرد.

2. سپس دستگاه به واحد تعميرگاه و تعميركار مورد نظر ارسال شود. اين انتقال بايد توسط كاربر پذيرش كننده در نرم افزار ثبت گردد.

3. تعميركار دريافت دستگاه را تاييد وصول مي كند. يعني در نرم افزار تاييد مي كند كه دستگاه تعميري اكنون دست من است.

4. پس از پايان مراحل تعمير، تعميركار دستگاه را به واحد تحويل و كاربر مربوطه ارسال مي كند.

5. كاربر واحد تحويل كه دستگاه براي او ارسال شده است، دريافت دستگاه را در نرم افزار تاييد مي كند.

6.دستگاه به مشتري تحويل مي شود و تحويل دستگاه به مشتري در سيستم ثبت مي گردد.

توجه: اين يك روال ساده بود ولي ممكن است يك دستگاه تعميري روال هاي پيچيده تري را طي كند. مثلا بين مرحله 3 و 4 دستگاه بين چند تعميركار رد و بدل شود و انتقالاتش در سيستم ثبت گردد. يا پس از تعمير به واحد تحويل ارسال شود ولي هنگام تحويل معلوم شود كه به درستي تعمير نشده و دوباره به تعميرگاه برگردد.

نكته: ثبت انتقالات دستگاه تعميري كه در نرم افزار "ارسال به همكار" نام دارد معمولا توسط كسي انجام مي شود كه دستگاه تعميري هم اكنون دست وي قرار دارد. اما اين انتقالات توسط كاربر ارشد و مدير نيز قابل ثبت است. همچنين تاييد وصول هميشه توسط دريافت كننده ثبت مي گردد ولي مدير مي تواند دستگاه هاي دريافتي ديگران را تاييد وصول كند.

 

حال فرض كنيد دستگاه تعميري توسط كاربري پذيرش شده و كاربر مورد نظر مي خواهد براي آن دستگاه "ارسال به همكار" ثبت نمايد.

براي ثبت ارسال به همكار ابتدا بايد دستگاه مورد نظر را انتخاب كنيم. اگر چه مي توانيم بر روي "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" واقع در ميانبر هاي صفحه اصلي كليك كنيم و دستگاه تعميري مورد نظر را انتخاب مي كنيم. يا با استفاده از "جستوي سريع" كه در آموزش سطح 1 بيان شد دستگاه مورد نظر را پيدا كرده و انتخاب كنيم. اما راه پيشنهادي ما براي انتخاب دستگاه براي ارسال استفاده از "دستگاه هاي روي ميز من" (آيتم 422 منوي اصلي) است:

Title: مشاهده دستگاه های موجود در تعمیرگاه

هر كاربر با كليك بر روي "دستگاه هاي روي ميز من" ليست دستگاه هاي تعميري كه دست خودش هست را مشاهده مي كند:

Title: تعمیر یک دستگاه توسط چند نفر مدیریت تعمیرگاه

همانطور كه در تصوير مشخص است براي ثبت انتقال دستگاه تعميري، از ليست دستگاه هاي تعميري بر روي دستگاه مورد نظر راست كليك كرده و گزينه "ارسال به همكار" را انتخاب مي كنيم تا پنجره زير باز شود:

Title: ارسال دستگاه تعمیری

مانند تصوير بالا واحد دريافت كننده، كاربر دريافت كننده و وضعيت جديد را وارد مي نماييم و در نهايت بر روي "ارسال" كليك مي كنيم.

اكنون دستگاه به "رضا محمدي" ارسال گرديد و هر زمان "رضا محمدي" وارد نرم افزار شود بلافاصاله پنجره زير براي وي نمايان مي گردد:

Title: تایید وصول دریافت دستگاه تعمیری

اين پنجره نشان مي دهد كه كاربر مدير از واحد پذيرش گوشي تعميري سامسونگ I9300 با شماره قبض 3 را براي رضا محمدي ارسال كرده است.

رضا محمدي بايد انتقال را تاييد يا رد كند. براي اين كار بر روي انتقال مورد نظر راست كليك كرده و گزينه "تاييد دريافت" يا "عدم تاييد دريافت" را انتخاب مي كند:

Title: تایید یا عدم تایید انتقال دستگاه تعمیری

اكنون دستگاه روي ميز "رضا محمدي" قرار دارد و اگر بر روي "دستگاه هاي روي ميز من" كليك كند اين دستگاه تعميري و ساير دستگاه هاي تعميري دست خودش را مشاهده مي كند.

رضا محمدي كه تعميركار است مي تواند با راست كليك بر روي هر كدام از دستگاه ها و انتخاب گزينه "ثبت قطعه يا اجرت" همانگونه كه در آموزش سطح 1 بيان شد قطعات مصرفي و اجرت خدمات تعميري را بر روي دستگاه تعميري ثبت كند:

Title: ثبت قطعه یا اجرت در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

پس از اينكه كاربر تعميركار قطعات و اجرت ها را وارد كرد مي تواند با استفاده از "ارسال به همكار" دستگاه را به واحد تحويل و كاربر مورد نظر خودش ارسال كند.

همچنين براي راحتي كار امكان اين فراهم گرديده است كه در همان فرم "ثبت قطعه و اجرت" ارسال به همكار نيز صورت گيرد:

Title: ثبت قطعه و اجرت بر روی دستگاه تعمیری

Title: وضعیت نهایی دستگاه تعمیری

همانطور كه در تصاوير بالا مشاهده مي كنيد. كاربر تعميركار، پس از ثبت قطعات و اجرت ها، وضعيت نهايي دستگاه تعميري و كاربر دريافت كننده را انتخاب كرده و بر روي "ذخيره و تغيير وضعيت" كليك مي كند. با اين كار علاوه بر ثبت قطعات و اجرت ها ارسال به واحد تحويل نيز ثبت مي گردد.

نكته: همانطور كه در تصوير مشخص است نسبت به اجرت هاي ثبتي براي تعميركار درصدي در نظر گرفته مي شود كه توسط خودش قابل تغيير نيست بلكه در فصل 1 گفتيم چگونه توسط مدير تعريف مي گردد اما اگر با مدير وارد نرم افزار شويد و اقدام به ثبت قطعه و اجرت نماييد مي توانيد تعميركار و درصد را نيز تغيير دهيد.

 

فصل هفتم: مشاهده دستگاه هاي تعميري

براي مشاهده دستگاه هاي تعميري كه در نرم افزار ثبت شده اند راه هاي زيادي وجود دارد كه تاكنون برخي از آنها را بررسي كرده ايم.

براي مشاهده دستگاه هاي تعميري وارد آيتم 42 منوي اصلي شويد:

Title: انواع روش مشاهده دستگاه های تعمیری نرم افزار

1. دستگاه هاي واحد پذيرش: تمام دستگاه هايي كه تازه پذيرش شده اند و هنوز به واحد تعميرگاه و تعميركار مورد نظر ارسال نشده اند.

2. دستگاه هاي روي ميز من: دستگاه هايي كه دست كاربر هستند را نشان مي دهد. هر كاربري مي تواند وارد نرم افزار شود و با استفاده از اين گزينه دستگاه هاي روي ميز خود را بررسي كند.

3. دستگاه هاي واحد من: نسبت به اينكه كاربر عضو كدام واحد است. دستگاه هاي همان واحد نشان داده مي شود (به طور پيش فرض تمامي كاربران عضو تمامي واحد ها هستند).

4. دستگاه هاي گذر كرده از ميز من: تمام دستگاه هايي ليست مي شوند كه زماني دست كاربر جاري سيستم بوده اند هرچند اكنون روي ميز شخص ديگري باشند.

5. دستگاه هاي در وضعيت تعليق: دستگاه هاي معلق دستگاه هايي هستند كه وضعيت هايي مانند "نياز به هماهنگي با مشتري" دارند و دستگاه بلاتكليف است.

6. دستگاه هاي واحد تحويل: دستگاه هايي كه پروسه تعمير آنها تمام شده است و آماده تحويل به مشتري مي باشند.

7. دستگاه هاي تعيين تكليف نشده: تمام دستگاه هايي كه هنوز وضعيت نهايي آنها مشخص نشده است. وضعيت نهايي يعني وضعيت هايي مانند "تعمير شد"، "غير قابل تعمير" و... است.

8. دستگاه هايي تعيين تكليف شده ارسال نشده به واحد تحويل: تمام دستگاه هايي كه وضعيت نهايي آنها مشخص شده است ولي ارسال به واحد تحويلش ثبت نشده است.

9. همه دستگاه هاي درون تعميرگاه: تمام دستگاه ها با هر وضعيت و در هر واحدي كه هنوز به مشتري تحويل نشده اند را ليست مي كند.

+. دستگاه هاي تحويل داده شده: تمام دستگاه هايي كه به مشتري تحويل داده شده اند.

-. همه دستگاه هاي تعميري: تمام دستگاه هاي تعميري كه تاكنون پذيرش شده اند چه درون تعميرگاه باشند چه تحويل داده شده باشند در هر وضعيت و در هر واحدي كه باشند نمايش داده مي شوند.

 

گاهي براي پيدا كردن يك دستگاه تعميري نياز است از جستجو استفاده كنيم براي اين منظور مي توانيد از جستجوي سريع يا جستجوي تفضيلي استفاده نماييد.

براي مشاهده انواع روش جستجو بر روي انواع جستوي دستگاه تعميري كليك كنيد.

 

فصل هشتم: گزارش موجودي صندوق

در فصل اول براي هر يك از كاربران كه با مشتري سر و كار داشت صندوق تعريف كرديم.

هر كاربر مي تواند براي گزارش موجودي صندوق خودش بعد از ورود به نرم افزار وارد آيتم 300 منوي اصلي شود:

Title: گزارش موجودی نقدی صندوق در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

 

بعد از ورود به آيتم 300 منوي اصلي يا همان "موجودي و گردش نقدي صندوق" پنجره زير نمايان مي گردد:

Title: فیلتر دقیق گزارشات بر اساس بازه های تاریخ متفاوت

پنجره انتخاب بازه تاريخي قبل از ورود به تمامي گزارشات نرم افزار حسابداري تعميرگاه اسكناس ظاهر مي گردد. در اين پنجره مي توان تاريخ شروع و پايان گزارش را مشخص كرد تا گزارش مورد نظر فقط در همان بازه تاريخي نمايش داده شود. تاريخ شروع و تاريخ پايان گزارش را مي توان به صورت دستي وارد كرد و يا بر روي گزينه هاي پيش فرض كليك كرد.

پس از انتخاب بازه تاريخي، گزارش موجودي صندوق كاربر نشان داده مي شود:

Title: گزارش صندوق مسئولین پذیرش و صندوق دار ها

اگر كاربر مدير يا كاربر ارشد وارد نرم افزار شود و به "موجودي و گردش نقدي صندوق" مراجعه نمايد. قبل از نمايش موجودي مي تواند موجودي صندوق هر كدام يك كاربران را مشاهده نمايد:

Title: مشاهده موجودی صندوق کاربر

 

فصل نهم: تحويل موجودي صندوق

در پايان روز يا در هر زمان ديگر، كاربران ارشد يا مدير مي توانند موجودي صندوق كارمندان رو تحويل بگيرند.

براي تحويل موجودي صندوق ابتدا با كاربر مدير يا ارشد وارد نرم افزار شويد. سپس بر روي پنجره اصلي نرم افراز راست كليك كرده و "تحويل صندوق و انتقال موجودي" را انتخاب كنيد:

Title: تحویل صندوق و انتقال موجودی صندوق ها

Title: تحویل پول از صندوق دار

در پنجره تحويل صندوق، صندوق مورد نظر را انتخاب كرده و بر روي "موجودي تحويل شد" كليك كنيد تا پيام زير ظاهر گردد:

Title: تحویل سفارشی موجودی صندوق

در اين پيام مي توانيد ميزان پولي كه از كاربر صندوق تحويل گرفتيد را تغيير دهيد. اين كار در صورتي كاربرد دارد كه شما تمايل به تحويل تمامي موجودي صندوق نداشته باشيد و فقط بخواهيد قسمتي از موجودي صندوق را تحويل بگيريد.

 

فصل دهم: گزارش درصد تعميركاران

هر تعميركار براي مشاهده گزارش حقوق و دستمزد و درصدهاي خود مي تواند بر روي صفحه اصلي نرم افزار راست كليك كرده و گزينه "گزارش درصد كارمندان" را انتخاب كند:

Title: گزارش درصد کارمندان

پس از انتخاب گزينه "گزارش درصد كارمندان" پنجره انتخاب بازه تاريخي براي نمايش گزارش ظاهر مي گردد:

Title: فیلتر دقیق گزارشات بر اساس بازه های تاریخ متفاوت

پس از انتخاب بازه تاريخي گزارش درصد تعميركار نشان داده مي شود

Title: گزارش درصد کارمندان و تعمیرکاران

در صورتي كه مدير وارد بخش "گزارش درصد كارمندان" شود قسمت انتخاب كارمند غير فعال نيست و مي تواند گزارش درصد هر كدام از تعميركاران را مشاهده كند

ضمنا به طور پيش فرض فقط درصدهايي در ليست ظاهر مي گردند كه دستگاه تعميري به مشتري تحويل داده شده باشد.

در صورتي كه تمايل داريد درصد اجرت دستگاه هايي كه هنوز به مشتري تحويل داده نشده اند نيز نشان داده شود تيك گزينه "فقط درصد تعمير دستگاه هاي تحويل شده" را برداريد.

 

در صورت تمايل مي توانيد گزارش درصد تعميركاران را به تفكيك دستگاه هاي تعميري و دقيق تر مشاهده نماييد. براي اين كار كافي است براي مشاهده درصد ها به جاي راست كليك روي صفحه اصلي نرم افزار وارد آيتم 441 منوي اصلي شويد:

Title: گزارش درصد تعمیرکاران تعمیرگاه به تفکیک دستگاه تعمیری

با تشكر ... شركت ارقام گستران هوش افزاي شرق

 

برچسب ها:

آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , خدمات تعميرات و تعويض كاري , واحد ها تعميري , ثبت اطلاعات گارانتي , گارانتي , تعمير دستگاه هاي گارانتي , تعمير گروهي يك دستگاه , موجودي , موجودي صندوق , تحويل موجودي صندوق , درصد تعميركار , درصد كارمند , مديريت تعميرگاه لوازم ورزشي