آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش سطح 2 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

 

پیش نیاز ها:

آموزش سطح 1 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسکناس

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: معرفی کاربران نرم افزار و تعریف سطح دسترسی ها

فصل دوم: تعریف خدمات تعمیرگاه یا شرکت خدماتی

فصل سوم: تعریف واحد های تعمیری و تعمیرکاران هر واحد

فصل چهارم: تعریف شرکت های گارانتی

فصل پنجم: پذیرش دستگاه تعمیری

فصل ششم: انتقالات دستگاه تعمیری بین کاربران و واحد های مختلف

فصل هفتم: مشاهده دستگاه های تعمیری

فصل هشتم: گزارش موجودی صندوق

فصل نهم: تحویل موجودی صندوق

فصل دهم: گزارش درصد تعمیرکاران

 

مقدمه

قبل از مطالعه این آموزش حتما باید آموزش سطح 1 نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس را مطالعه کرده باشید.

آموزش سطح 1 مخصوص تعمیرگاه های کوچک است که مدیریت ساده ای دارند و خیلی درگیر مسائل مدیریتی نیستند.

اما اگر شما صاحب یک تعمیرگاه متوسط یا بزرگ هستید و می خواهید مدیریت دقیق و خوبی بر روی تعمیرگاه خود داشته باشید حتما این آموزش را مطالعه کنید.

این آموزش مدیریت پیشرفته تعمیرگاه است و مخصوص تعمیرگاه های متوسط و بزرگ است و روش استفاده از نرم افزار در این آموزش کمی با آنچه در آموزش سطح 1 گفته شد متفاوت می باشد.

در این روش شما یاد می گیرید که در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس چطور هر کدام از کارکنان و تعمیرکاران تعمیرگاه دارای یک نام کاربری و رمز عبور باشند و هر کس وظایف انجام شده خود را در نرم افزار ثبت کند و گزارشاتی را که مجوز مشاهده آنها را دارد مشاهده کند.

این روش به شما این اجازه را می دهد که برای هر کارمند خود یک نام کاربری در نرم افزار تعریف کنید تا هر یک از کارکنان شما بتواند با نام کاربری خود وارد سیستم شده و کارهای مربوط به خود را انجام دهد.

این به آن معنی است که دیگر نیازی نیست صاحب تعمیرگاه یا یک شخص ثالث تحت عنوان حسابدار جزئیات چرخه ورود تا خروج دستگاه های تعمیری را در نرم افزار وارد کند. بلکه هر یک از کارکنان وظایف انجام شده خودشان را خود در سیستم ثبت می کنند (البته در حد مجوز هایی که مدیریت برای ایشان تعریف کرده است) و صاحب تعمیرگاه فقط مدیریت امور را به دست می گیرد.

در این روش مسئول پذیرش وارد نرم افزار می شود و دستگاه های تعمیری مشتریان را که پذیرش می کند در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس ثبت می کند.

مسئول تقسیم دستگاه های تعمیری بین تعمیرکاران (که می تواند همان مسئول پذیرش یا مدیریت یا هر کس دیگری باشد) دستگاه پذیرش شده را به واحد تعمیری مربوطه و تعمیرکار مورد نظر منتقل کرده و این کار را در نرم افزار ثبت می کند (با نام کاربری و رمز عبور خود).

هر زمان تعمیرکاری با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم شود می تواند دستگاه های روی میز خود را در نرم افزار مشاهده کند و کارهایی که بر روی دستگاه ها انجام داده است را در سیستم ثبت کرده و قطعات و اجرت های مربوطه را در نرم افزار وارد نماید. و پس از پایان تعمیر، وضعیت نهایی دستگاه را مشخص کند و دستگاه تعمیری را به واحد تحویل (که می تواند با واحد پذیرش یکی باشد) و مسئول تحویل به مشتری (که می تواند همان مسئول پذیرش باشد) انتقال دهد.

در نهایت مسئول تحویل دستگاه را به مشتری تحویل داده، هزینه تعمیر را دریافت کرده و در نرم افزار ثبت می کند.

در پایان روز مدیر یا کاربر ارشد موجودی صندوق هر مسئول پذیرش یا صندوق دار را تحویل گرفته و در نرم افزار ثبت می کند.

همچنین هر زمانی مدیر یا کاربر ارشد می تواند وارد نرم افزار شده و گزارشات دلخواه خود را مشاهده کند یا کارهایی را انجام دهد مانند پرداخت دستمزد کارکنان و...

 

فصل اول: معرفی کاربران نرم افزار و تعریف سطح دسترسی ها

قبل از هر چیز باید کاربران را در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس تعریف کرده و دسترسی و مجوز های هر کاربر را مشخص کنیم.

بهتر است برای تمامی اشخاصی که درون مجموعه ما مشغول به کار هستند نام کاربری تعریف کنیم حتی اگر قرار نیست به طور مستقیم با نرم افزار کار کنند.

برای این منظور وارد آیتم 820 منوی اصلی شوید:

سپس مانند تصویر زیر وارد سربرگ کاربری شوید:

برای ساخت یک نام کاربری جدید بر روی "افزودن کاربر" کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود:

نام کاربر را وارد کرده و بر روی ثبت کلیک کنید تا پیام زیر ظاهر گردد:

در این پیام بر روی "بله" کلیک کنید تا برای کاربری که در حال افزودن آن به سیستم هستید حساب مالی هم در نرم افزار اضافه شود. سپس پنجره زیر باز خواهد شد:

در صورتی که این کاربر یک تعمیرکار است برای محاسبه حقوق و دستمزد درصد اجرت وی را در این پنجره وارد کرده و بر روی ثبت کلیک کنید.

اما اگر این کاربر تعمیرکار نیست یا به هر دلیلی نمی خواهید برای وی درصد اجرت تعریف کنید مقدار صفر وارد کرده و بر روی ثبت کلیک کنید.

دقت کنید که در هر صورت حتما بر روی "ثبت" کلیک کنید. سپس پیام زیر ظاهر می گردد:

در صورتی که کاربری که در حال معرفی آن به نرم افزار هستید مسئول پذیرش یا واحد تحویل است یا به هر دلیلی با مشتریان سر و کار دارد و ممکن است مستقیما از مشتریان وجه نقد دریافت کند بر روی "بله" کلیک کنید تا در نرم افزار برای وی صندوق تعریف گردد و شما بتوانید گزارش مبالغ دریافتی توسط این کاربر را بررسی کنید.

در نهایت کاربر مورد نظر به لیست کاربران افزوده خواهد شد:

وقتی کاربری به سیستم افزوده می گردد در ابتدا هیچگونه دسترسی و مجوزی ندارد و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید هیچ کدام از مجوز های برای کاربر مورد نظر تیک نخورده اند.

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس تعداد بسیار زیادی مجوز تعریف شده است که شما می توانید به صورت دستی هر کدام از این مجوز ها را که لازم داشتید برای کاربر مورد نظر خود انتخاب کنید و در نهایت برای ذخیره بر روی "ویرایش کاربر" کلیک کنید.

اما جهت سهولت بیشتر می توانید از مجوز سریع موجود در نرم افزار استفاده کنید:

به عنوان مثال اگر کاربر مورد نظر تعمیرکار است از این لیست گزینه "تعمیرکار" را انتخاب کرده و سپس بر روی "ویرایش کاربر" کلیک کنید تا دسترسی ها اعمال شود.

البته می توانید برای دادن مجوز به کاربران از تلفیق دو روش خودکار و دستی استفاده کنید یعنی اول از لیست مجوز های سریع یک گزینه را انتخاب کنید و سپس به صورت دستی مجوز ها را کم یا زیاد کنید.

همچنین می توانید بعد از اینکه به صورت دستی به یک کاربر دسترسی های دلخواهتان را دادید، مجوز دستی را به عنوان یک مجوز سریع ذخیره کنید. برای این کار پس از اینکه به صورت دستی تیک مجوز های دلخواهتان را زدید بر روی جدول مجوز ها راست کلیک کرده و گزینه "ذخیره به عنوان مجوز سریع" را انتخاب کنید:

 

فصل دوم: تعریف خدمات تعمیرگاه یا شرکت خدماتی

در صورت دلخواه می توانید خدمات مختلفی برای تعمیرگاه یا شرکت خدمات پس از فروش خود تعریف کنید.

به طور پیش فرض تنها یک نوع خدمات در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس با نام "تعمیر" ثبت شده است. اما شما می توانید خدمات مختلفی مانند: تعمیر، تعویض، نرم افزاری، سخت افزاری، گارانتی و... برای تعمیرگاه خود تعریف کنید و مشتریان خود را نسبت به خدماتی که به آنها ارائه می دهید دسته بندی کنید.

در صورتی که بیش از یک نوع خدمات در نرم افزار تعریف کنید هنگام پذیرش دستگاه تعمیری باید نوع خدمات را نیز انتخاب کنید.

برای تعریف انواع خدمات وارد آیتم 752 شوید:

در این پنجره برای افزودن یک نوع خدمات جدید ابتدا اطلاعات (نام، خلاصه و...) را وارد کرده سپس بر روی "افزودن" کلیک کنید.

خلاصه خدمات در حقیقت یک نام اختصاری است و کاربرد آن در گزارشات چاپی است. بدین صورت که به دلیل داشتن ستون های زیاد در گزارشات چاپی شما می توانید هنگام چاپ گزارش به جای پرینت نام خدمات فقط خلاصه خدمات را چاپ کنید تا فضای کمتری در فرم چاپی اشغال شود.

اولویت هر چه عدد کوچکتری باشد هنگام ثبت پذیرش، نوع خدمات مورد نظر بالاتر از بقیه نوع خدمات ها قرار می گیرد.

هزینه تخمینی هنگام پذیرش جدید قابل تغییر است ولی در اینجا شما می توانید برای هر نوع خدمات هزینه تخمینی پیش فرض تعریف کنید.

زمان تخمینی در واقع تعداد روزی است که معمولا بعد از پذیرش زمان می برد تا دستگاه تعمیر شود. این مقدار هنگام پذیرش تبدیل می شود به تاریخ تخمینی تحویل که در آنجا نیز قابل ویرایش است.

هزینه پذیرش وجه نقدی است که برخی تعمیرگاه ها بابت بررسی، تست و عیب یابی دستگاه تعمیری همان ابتدا از مشتری دریافت می کنند. معمولا این مبلغ ربطی به تعمیر دستگاه ندارد و حتی اگر دستگاه تعمیر نشود به مشتری مرجوع نمی شود.

 

فصل سوم: تعریف واحد های تعمیری و تعمیرکاران هر واحد

در صورت دلخواه می توانید چندین واحد تعمیری در نرم افزار تعریف کنید.

به طور پیش فرض نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس دارای 3 واحد تعمیری با نام های پذیرش، تحویل، تعمیرگاه می باشد.

دستگاه تعمیری زمانی که پذیرش می شود وارد واحد پذیرش می شود و بعد از آن به واحد تعمیرگاه ارسال می شود و در نهایت به واحد تحویل ارسال می شود.

برای تعریف واحد های تعمیرگاه وارد آیتم 753 منوی اصلی شوید:

در صورت دلخواه برای افزودن یک واحد به واحد های تعمیرگاه نام واحد را نوشته و بر روی "افزودن" کلیک کنید.

به طور پیش فرض تمامی کاربران عضو تمامی واحد های تعمیرگاه هستند. اما در صورت دلخواه می توانید کاربران هر واحد را به صورت دستی مشخص نمایید. به عنوان مثال در واحد پذیرش فقط کاربرانی که وظیفه پذیرش دستگاه تعمیری را دارند انتخاب کنید.

برای این کار باید واحد مورد نظر را انتخاب کرده، تیک گزینه "همه کاربران عضو واحد هستند" را برداشته و سپس کاربران دلخواه را از قسمت "لیست کاربران واحد" انتخاب کرده و نهایتا بر روی "ویرایش" کلیک کنید.

همچنین این امکان وجود دارد که مشخص کنید هر واحد تعمیرگاه چه خدماتی را ارائه می دهد. با این کار مثلا می توانید کاری کنید که وقتی دستگاهی با نوع خدمات گارانتی پذیرش می شود می شود فقط امکان ارسال به واحد گارانتی را داشته باشد.

برای تعیین خدمات هر واحد ابتدا باید واحد مورد نظر را انتخاب کرده سپس تیک گزینه "ارائه همه خدمات تعمیرگاه" را برداشته و سپس از قسمت "لیست خدمات قابل ارائه" خدمات دلخواه را تیک زده و نهایتا بر روی "ویرایش" کلیک کنید.

 

فصل چهارم: تعریف شرکت های گارانتی

برای تعریف شرکت های گارانتی طرف قرارداد تعمیرگاه وارد آیتم  755 منوی اصلی شوید:

به ترتیب نام شرکت های گارانتی یا برند هایی که شما نماینده خدمات پس از فروش آنها هستید را وارد کرده و بر روی افزودن کلیک کنید.

 

فصل پنجم: پذیرش دستگاه تعمیری

آموزش پذیرش دستگاه تعمیری در آموزش سطح 1 قبلا بیان شده است. اما اگر آن گونه که در این آموزش گفته شد خدمات تعمیرگاه را تعریف کنیم یا شرکت های گارانتی را ثبت کنیم تغییرات کوچکی در پذیرش جدید حاصل می شود که در این فصل، فقط به آنها می پردازیم.

به طور پیش فرض  وقتی خدمات مختلفی برای تعمیرگاه تعریف نکرده باشیم هنگام ثبت اطلاعات دستگاه تعمیری در پذیرش جدید نیازی به تعیین نوع خدمات نیست:

اما در صورتی که خدمات مختلفی تعمیرگاه را تعریف کرده باشیم هنگام پذیرش دستگاه تعمیری باید نوع خدمات را نیز مشخص کنیم:

همچنین نسبت به نوع خدماتی که انتخاب می کنیم هزینه تخمینی و تاریخ تخمینی تحویلی که برای آن نوع خدمات تعریف کرده ایم به طور خودکار در پایین فرم پذیرش جدید تنظیم می شوند:

به عنوان مثال اگر هنگام تعریف خدمات تعمیرگاه برای نوع خدمات "تعویض" هزینه تخمینی را 1،000،000 ریال تعریف کرده باشیم هنگام پذیرش وقتی در قسمت نوع خدمات گزینه "تعویض" را انتخاب کنیم هزینه تخمینی به طور خودکار 1،000،000 ریال تنظیم می شود. البته هنگام پذیرش بعد از انتخاب نوع خدمات می توانیم به صورت دستی مقادیر هزینه تخمینی خدمات و تاریخ تخمینی تحویل را تغییر دهیم.

 

همچنین به طور پیش فرض وقتی شرکت های گارانتی را در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس تعریف نکرده باشیم هنگام پذیرش و ثبت اطلاعات دستگاه تعمیری قسمت گارانتی غیر فعال است:

 

اما در صورتی که شرکت های گارانتی را تعریف کرده باشیم هنگام پذیرش دستگاه تعمیری می توانیم شرکت گارانتی دستگاه را از لیست گارانتی انتخاب کرده و اطلاعاتی از قبیل شماره کارت گارانتی و تاریخ پایان گارانتی را وارد نماییم. توجه کنید که تاریخ پایان گارانتی را می توانید به صورت شمسی یا میلادی وارد نمایید.

ضمنا پس از وارد نمودن تاریخ پایان گارانتی، می توانید مدت زمان باقی مانده از گارانتی محصول را مشاهده نمایید.

 

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که وقتی یک شرکت گارانتی را انتخاب می نماییم هزینه تخمینی خدمات به طور خودکار صفر می شود. زیرا به طور پیش فرض تشخیص نرم افزار این است که وقتی دستگاه تعمیری دارای گارانتی باشد هزینه تعمیر آن باید صفر باشد.

در صورتی که تمایل ندارید هنگام انتخاب شرکت گارانتی هزینه تخمینی به طور خودکار صفر گردد وارد تنظیمات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس شوید (آیتم 820 منوی اصلی):

مانند تصویر بالا ابتدا وارد سربرگ تعمیرگاه شده، سپس تیک گزینه "پذیرش با گارانتی هزینه تخمینی صفر" را بردارید.

 

فصل ششم: انتقالات دستگاه تعمیری بین کاربران و واحد های مختلف

در تعمیرگاه های متوسط و بزرگ روزانه تعداد زیادی دستگاه جهت تعمیر، پذیرش می شود. برای مدیریت بهتر تعمیرگاه باید بدانیم هر دستگاه تعمیری اکنون در کدام واحد تعمیرگاه یا روی میز کدام تعمیرکار قرار دارد.

بنابراین بهتر است همیشه در نرم افزار مشخص کنیم که هر دستگاه تعمیری دست کدام تعمیرکار است.

برای این منظور امکان ارسال دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس قرار داده شده است.

روالی که یک دستگاه تعمیری معمولا در تعمیرگاه طی می کند این گونه است:

1. دستگاه توسط کاربر مسئول پذیرش، در سیستم پذیرش می شود. در این مرحله دستگاه در واحد پذیرش و در دست کاربر پذریش کننده قرار می گیرد.

2. سپس دستگاه به واحد تعمیرگاه و تعمیرکار مورد نظر ارسال شود. این انتقال باید توسط کاربر پذیرش کننده در نرم افزار ثبت گردد.

3. تعمیرکار دریافت دستگاه را تایید وصول می کند. یعنی در نرم افزار تایید می کند که دستگاه تعمیری اکنون دست من است.

4. پس از پایان مراحل تعمیر، تعمیرکار دستگاه را به واحد تحویل و کاربر مربوطه ارسال می کند.

5. کاربر واحد تحویل که دستگاه برای او ارسال شده است، دریافت دستگاه را در نرم افزار تایید می کند.

6.دستگاه به مشتری تحویل می شود و تحویل دستگاه به مشتری در سیستم ثبت می گردد.

توجه: این یک روال ساده بود ولی ممکن است یک دستگاه تعمیری روال های پیچیده تری را طی کند. مثلا بین مرحله 3 و 4 دستگاه بین چند تعمیرکار رد و بدل شود و انتقالاتش در سیستم ثبت گردد. یا پس از تعمیر به واحد تحویل ارسال شود ولی هنگام تحویل معلوم شود که به درستی تعمیر نشده و دوباره به تعمیرگاه برگردد.

نکته: ثبت انتقالات دستگاه تعمیری که در نرم افزار "ارسال به همکار" نام دارد معمولا توسط کسی انجام می شود که دستگاه تعمیری هم اکنون دست وی قرار دارد. اما این انتقالات توسط کاربر ارشد و مدیر نیز قابل ثبت است. همچنین تایید وصول همیشه توسط دریافت کننده ثبت می گردد ولی مدیر می تواند دستگاه های دریافتی دیگران را تایید وصول کند.

 

حال فرض کنید دستگاه تعمیری توسط کاربری پذیرش شده و کاربر مورد نظر می خواهد برای آن دستگاه "ارسال به همکار" ثبت نماید.

برای ثبت ارسال به همکار ابتدا باید دستگاه مورد نظر را انتخاب کنیم. اگر چه می توانیم بر روی "همه دستگاه های درون تعمیرگاه" واقع در میانبر های صفحه اصلی کلیک کنیم و دستگاه تعمیری مورد نظر را انتخاب می کنیم. یا با استفاده از "جستوی سریع" که در آموزش سطح 1 بیان شد دستگاه مورد نظر را پیدا کرده و انتخاب کنیم. اما راه پیشنهادی ما برای انتخاب دستگاه برای ارسال استفاده از "دستگاه های روی میز من" (آیتم 422 منوی اصلی) است:

هر کاربر با کلیک بر روی "دستگاه های روی میز من" لیست دستگاه های تعمیری که دست خودش هست را مشاهده می کند:

همانطور که در تصویر مشخص است برای ثبت انتقال دستگاه تعمیری، از لیست دستگاه های تعمیری بر روی دستگاه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه "ارسال به همکار" را انتخاب می کنیم تا پنجره زیر باز شود:

مانند تصویر بالا واحد دریافت کننده، کاربر دریافت کننده و وضعیت جدید را وارد می نماییم و در نهایت بر روی "ارسال" کلیک می کنیم.

اکنون دستگاه به "رضا محمدی" ارسال گردید و هر زمان "رضا محمدی" وارد نرم افزار شود بلافاصاله پنجره زیر برای وی نمایان می گردد:

این پنجره نشان می دهد که کاربر مدیر از واحد پذیرش گوشی تعمیری سامسونگ I9300 با شماره قبض 3 را برای رضا محمدی ارسال کرده است.

رضا محمدی باید انتقال را تایید یا رد کند. برای این کار بر روی انتقال مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه "تایید دریافت" یا "عدم تایید دریافت" را انتخاب می کند:

اکنون دستگاه روی میز "رضا محمدی" قرار دارد و اگر بر روی "دستگاه های روی میز من" کلیک کند این دستگاه تعمیری و سایر دستگاه های تعمیری دست خودش را مشاهده می کند.

رضا محمدی که تعمیرکار است می تواند با راست کلیک بر روی هر کدام از دستگاه ها و انتخاب گزینه "ثبت قطعه یا اجرت" همانگونه که در آموزش سطح 1 بیان شد قطعات مصرفی و اجرت خدمات تعمیری را بر روی دستگاه تعمیری ثبت کند:

پس از اینکه کاربر تعمیرکار قطعات و اجرت ها را وارد کرد می تواند با استفاده از "ارسال به همکار" دستگاه را به واحد تحویل و کاربر مورد نظر خودش ارسال کند.

همچنین برای راحتی کار امکان این فراهم گردیده است که در همان فرم "ثبت قطعه و اجرت" ارسال به همکار نیز صورت گیرد:

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید. کاربر تعمیرکار، پس از ثبت قطعات و اجرت ها، وضعیت نهایی دستگاه تعمیری و کاربر دریافت کننده را انتخاب کرده و بر روی "ذخیره و تغییر وضعیت" کلیک می کند. با این کار علاوه بر ثبت قطعات و اجرت ها ارسال به واحد تحویل نیز ثبت می گردد.

نکته: همانطور که در تصویر مشخص است نسبت به اجرت های ثبتی برای تعمیرکار درصدی در نظر گرفته می شود که توسط خودش قابل تغییر نیست بلکه در فصل 1 گفتیم چگونه توسط مدیر تعریف می گردد اما اگر با مدیر وارد نرم افزار شوید و اقدام به ثبت قطعه و اجرت نمایید می توانید تعمیرکار و درصد را نیز تغییر دهید.

 

فصل هفتم: مشاهده دستگاه های تعمیری

برای مشاهده دستگاه های تعمیری که در نرم افزار ثبت شده اند راه های زیادی وجود دارد که تاکنون برخی از آنها را بررسی کرده ایم.

برای مشاهده دستگاه های تعمیری وارد آیتم 42 منوی اصلی شوید:

1. دستگاه های واحد پذیرش: تمام دستگاه هایی که تازه پذیرش شده اند و هنوز به واحد تعمیرگاه و تعمیرکار مورد نظر ارسال نشده اند.

2. دستگاه های روی میز من: دستگاه هایی که دست کاربر هستند را نشان می دهد. هر کاربری می تواند وارد نرم افزار شود و با استفاده از این گزینه دستگاه های روی میز خود را بررسی کند.

3. دستگاه های واحد من: نسبت به اینکه کاربر عضو کدام واحد است. دستگاه های همان واحد نشان داده می شود (به طور پیش فرض تمامی کاربران عضو تمامی واحد ها هستند).

4. دستگاه های گذر کرده از میز من: تمام دستگاه هایی لیست می شوند که زمانی دست کاربر جاری سیستم بوده اند هرچند اکنون روی میز شخص دیگری باشند.

5. دستگاه های در وضعیت تعلیق: دستگاه های معلق دستگاه هایی هستند که وضعیت هایی مانند "نیاز به هماهنگی با مشتری" دارند و دستگاه بلاتکلیف است.

6. دستگاه های واحد تحویل: دستگاه هایی که پروسه تعمیر آنها تمام شده است و آماده تحویل به مشتری می باشند.

7. دستگاه های تعیین تکلیف نشده: تمام دستگاه هایی که هنوز وضعیت نهایی آنها مشخص نشده است. وضعیت نهایی یعنی وضعیت هایی مانند "تعمیر شد"، "غیر قابل تعمیر" و... است.

8. دستگاه هایی تعیین تکلیف شده ارسال نشده به واحد تحویل: تمام دستگاه هایی که وضعیت نهایی آنها مشخص شده است ولی ارسال به واحد تحویلش ثبت نشده است.

9. همه دستگاه های درون تعمیرگاه: تمام دستگاه ها با هر وضعیت و در هر واحدی که هنوز به مشتری تحویل نشده اند را لیست می کند.

+. دستگاه های تحویل داده شده: تمام دستگاه هایی که به مشتری تحویل داده شده اند.

-. همه دستگاه های تعمیری: تمام دستگاه های تعمیری که تاکنون پذیرش شده اند چه درون تعمیرگاه باشند چه تحویل داده شده باشند در هر وضعیت و در هر واحدی که باشند نمایش داده می شوند.

 

گاهی برای پیدا کردن یک دستگاه تعمیری نیاز است از جستجو استفاده کنیم برای این منظور می توانید از جستجوی سریع یا جستجوی تفضیلی استفاده نمایید.

برای مشاهده انواع روش جستجو بر روی انواع جستوی دستگاه تعمیری کلیک کنید.

 

فصل هشتم: گزارش موجودی صندوق

در فصل اول برای هر یک از کاربران که با مشتری سر و کار داشت صندوق تعریف کردیم.

هر کاربر می تواند برای گزارش موجودی صندوق خودش بعد از ورود به نرم افزار وارد آیتم 300 منوی اصلی شود:

 

بعد از ورود به آیتم 300 منوی اصلی یا همان "موجودی و گردش نقدی صندوق" پنجره زیر نمایان می گردد:

پنجره انتخاب بازه تاریخی قبل از ورود به تمامی گزارشات نرم افزار حسابداری تعمیرگاه اسکناس ظاهر می گردد. در این پنجره می توان تاریخ شروع و پایان گزارش را مشخص کرد تا گزارش مورد نظر فقط در همان بازه تاریخی نمایش داده شود. تاریخ شروع و تاریخ پایان گزارش را می توان به صورت دستی وارد کرد و یا بر روی گزینه های پیش فرض کلیک کرد.

پس از انتخاب بازه تاریخی، گزارش موجودی صندوق کاربر نشان داده می شود:

اگر کاربر مدیر یا کاربر ارشد وارد نرم افزار شود و به "موجودی و گردش نقدی صندوق" مراجعه نماید. قبل از نمایش موجودی می تواند موجودی صندوق هر کدام یک کاربران را مشاهده نماید:

 

فصل نهم: تحویل موجودی صندوق

در پایان روز یا در هر زمان دیگر، کاربران ارشد یا مدیر می توانند موجودی صندوق کارمندان رو تحویل بگیرند.

برای تحویل موجودی صندوق ابتدا با کاربر مدیر یا ارشد وارد نرم افزار شوید. سپس بر روی پنجره اصلی نرم افراز راست کلیک کرده و "تحویل صندوق و انتقال موجودی" را انتخاب کنید:

در پنجره تحویل صندوق، صندوق مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی "موجودی تحویل شد" کلیک کنید تا پیام زیر ظاهر گردد:

در این پیام می توانید میزان پولی که از کاربر صندوق تحویل گرفتید را تغییر دهید. این کار در صورتی کاربرد دارد که شما تمایل به تحویل تمامی موجودی صندوق نداشته باشید و فقط بخواهید قسمتی از موجودی صندوق را تحویل بگیرید.

 

فصل دهم: گزارش درصد تعمیرکاران

هر تعمیرکار برای مشاهده گزارش حقوق و دستمزد و درصدهای خود می تواند بر روی صفحه اصلی نرم افزار راست کلیک کرده و گزینه "گزارش درصد کارمندان" را انتخاب کند:

پس از انتخاب گزینه "گزارش درصد کارمندان" پنجره انتخاب بازه تاریخی برای نمایش گزارش ظاهر می گردد:

پس از انتخاب بازه تاریخی گزارش درصد تعمیرکار نشان داده می شود

در صورتی که مدیر وارد بخش "گزارش درصد کارمندان" شود قسمت انتخاب کارمند غیر فعال نیست و می تواند گزارش درصد هر کدام از تعمیرکاران را مشاهده کند

ضمنا به طور پیش فرض فقط درصدهایی در لیست ظاهر می گردند که دستگاه تعمیری به مشتری تحویل داده شده باشد.

در صورتی که تمایل دارید درصد اجرت دستگاه هایی که هنوز به مشتری تحویل داده نشده اند نیز نشان داده شود تیک گزینه "فقط درصد تعمیر دستگاه های تحویل شده" را بردارید.

 

در صورت تمایل می توانید گزارش درصد تعمیرکاران را به تفکیک دستگاه های تعمیری و دقیق تر مشاهده نمایید. برای این کار کافی است برای مشاهده درصد ها به جای راست کلیک روی صفحه اصلی نرم افزار وارد آیتم 441 منوی اصلی شوید:

با تشکر ... شرکت ارقام گستران هوش افزای شرق

 

برچسب ها:

آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , خدمات تعميرات و تعويض كاري , واحد ها تعميري , ثبت اطلاعات گارانتي , گارانتي , تعمير دستگاه هاي گارانتي , تعمير گروهي يك دستگاه , موجودي , موجودي صندوق , تحويل موجودي صندوق , درصد تعميركار , درصد كارمند , مديريت تعميرگاه لوازم ورزشي