هزینه ی راه اندازی تعمیرگاه خودرو

مقدمه

با دنبال کردن این ۴ مرحله ، یک تعمیرگاه ماشین راه اندازی کنید:

فرض را بر این می گیریم که شما ایده کامل کسب و کار خود را پیدا کرده اید و با تحقیقات کامل اکنون آماده هستید که گام بعدی را بردارید. ما این راهنمای ساده را برای راه اندازی تعمیرگاه اتومبیل شما ارائه داده ایم. این مراحل اطمینان حاصل می کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شده، به درستی ثبت شده و از نظر قانونی مطابقت دارد.

مرحله ۱: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

داشتن یک برنامه مشخص برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین ضروری است. این به شما کمک می کند مشخصات کسب و کار خود را ترسیم کرده و موارد ناشناخته را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفت:

هزینه های راه اندازی و هزینه های مداوم چقدر است؟

بازار هدف شما کیست؟

چقدر می توانید از مشتری هزینه بگیرید؟

نام تجاری خود را چه می گذارید؟

هزینه های افتتاح تعمیرگاه خودرو چقدر است؟

خوشبختانه ما بسیاری از این تحقیقات را برای شما انجام داده ایم.

تعمیرگاه

هزینه ها

هزینه های راه اندازی تعمیرگاه متفاوت است ، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

پروانه کسب: بین ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بسته به صنف مورد نظر هزینه دارد

  • بیمه: بین ۲ میلیون تا ۴ میلیون در سال
  • بالابر هیدرولیکی مکانیکی. و دستگاه تشخیصی که قیمت مشخصی نداریم و باید از نمایندگی های معتبر بپرسیم.
  • هزینه اجاره تعمیرگاه: ۳ میلیون تا ۲۵میلیون در ماه.
  • مجموعه ابزار مکانیک با ابزارهای ویژه: ۱۵ میلیون تومان

هزینه های جاری تعمیرگاه خودرو چقدر است؟

هزینه های جاری برای این تجارت شامل اجاره مغازه (مگر این که مغازه از خودتان باشد) ، بیمه و هزینه های کارگری می باشد.

بازار هدف کیست؟

مشتریان مشاغل تعمیر خودرو از این نظر منحصر به فرد هستند که همه آن ها یک چیز مشترک دارند: وسیله نقلیه خراب یا قابل استفاده. بهترین نوع مشتریانی هستند که دارای قرارداد خدمات هستند. قراردادهای خدماتی در حال انجام، درآمد ثابت تعمیرگاه را تضمین می کنند و مشکلات جریان وجوه نقد را در کوتاه مدت و بلند مدت کاهش می دهند.

بدترین نوع مشتری ممکن است مشتری یک باره باشد که از تخفیف های ویژه ای که تعمیرگاه برای تبلیغات خود استفاده می کنند بهره می بردند. این نوع مشتری ها خریدار قیمتی هستند و ممکن است در واقع برای تعمیرگاه هزینه داشته باشند.

تعمیرگاه اتومبیل چگونه درآمد کسب می کند؟

یک تعمیرگاه اتومبیل با گرفتن هزینه ثابت یا نرخ ساعتی برای خدمات درآمد کسب می کند. برای تعمیر و نگهداری ساده مانند تعویض روغن، قیمت مشخصی را می گیرند. در سایر مغازه ها، همه کارها بر اساس قطعات و هزینه کار انجام می شود.

چقدر می توانید از مشتری هزینه بگیرید؟

نرخ کار بسته به نحوه راه اندازی تعمیرگاه تان متفاوت است. یکی از عوامل اصلی در نرخ کار، مکان است. مکانیک معمولا در شهرها و مناطقی که نگهداری وسایل نقلیه گران تر است درآمد بیشتری کسب می کند. بعضی از مغازه ها برای خدمات از قبیل تعمیر و نگهداری معمول (به عنوان مثال تعویض روغن، تعویض ترمز و تنظیم سرعت)، از مشتری مبلغ بالایی را می گیرند.

تعمیرگاه خودرو چقدر می تواند سود کسب کند؟

مکانیک، سالانه می تواند تا صد میلیون درآمد کسب می کند. بنابراین، یک تعمیرگاه یک نفره می تواند انتظار داشته باشد تا این حد درآمد کسب کند. صاحب یک تعمیرگاه بزرگتر با مدیریت تیم کوچک مکانیک به راحتی می تواند سالانه صد میلیون درآمد کسب کند.

چگونه می توانید کسب و کار خود را سودآورتر کنید؟

سودآوری کسب و کار آسان نیست. داشتن یک مغازه کار سختی است. جذب درآمد اضافی معمولا یک امر تخصصی است. به عنوان مثال، تبدیل یک تعمیرگاه عمومی خودرو به یک کلینیک تخصصی به دلیل این که تعمیرگاه می تواند برای کار تخصصی هزینه بیشتری از مشتری بگیرد، به افزایش سود کمک می کند. این امر به ویژه اگر مغازه شما تنها تعمیرگاه مخصوص این منطقه باشد، بیشتر صدق می کند.

تجاری سازی

نام تجاری خود را چه می گذارید؟

انتخاب نام مناسب مهم و چالش برانگیز است. اگر قبلا نامی در ذهن ندارید، به راهنمای ما در نحوه نام گذاری تجاری مراجعه کنید و یا با استفاده از تولید کننده نام تعمیرگاه اتومبیل از یک ایده استفاده کنید.

هنگام ثبت نام تجاری خود توصیه می کنیم در مورد نام کسب و کار خود تحقیق کنید:

سوابق تجاری شهر شما

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

در دسترس بودن دامنه وب

قبل از این که شخص دیگری این کار را انجام دهد بسیار مهم است که نام دامنه خود را ایمن کنید.

اکنون دامنه ای پیدا کنید

پس از ثبت نام دامنه، ایجاد یک حساب کاربری ایمیل حرفه ای  را در نظر بگیرید. گوگل سرویس ایمیل شغلی را ارائه می دهد که دارای ابزارهای مفید دیگری از جمله پردازش متن، صفحه گسترده و موارد دیگر است.

حساب بانکی و کارت اعتباری باز کنید

استفاده از حساب های بانکی و اعتباری اختصاصی برای محافظت از دارایی های شخصی ضروری است.

هنگامی که حساب های شخصی و شغلی شما مخلوط می شود، در صورت شکایت از تجارت شما، دارایی های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر وسایل با ارزش شما) در معرض خطر قرار می گیرند.

علاوه بر این یادگیری نحوه ایجاد اعتبار تجاری می تواند به شما کمک کند کارت های اعتباری و سایر منابع مالی را به نام کسب و کار خود (به جای خودتان) دریافت کنید. نرخ بهره بهتر، خط اعتباری بالاتر و موارد دیگر.

یک حساب بانکی تجاری باز کنید. با این حساب دارایی های شخصی شما را از دارایی های شرکت شما جدا می شود، سرمایه ای که برای محافظت از دارایی شخصی لازم است. همچنین حسابداری و تشکیل پرونده مالیاتی را آسان می کند.

همچنین تاریخچه اعتبار شرکت شما را ایجاد می کند، که می تواند بعدا برای جمع آوری پول و سرمایه گذاری مفید باشد.

حسابداری تجارت را تنظیم کنید

ثبت هزینه های مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما حیاتی است. نگهداری دقیق حساب ها همچنین تشکیل پرونده سالانه مالیات شما را بسیار ساده می کند. خب خوشبختانه برای این موضوع جای نگرانی نیست. چرا که به لطف تکنولوژی به راحتی می توانید حسابداری حرفه ای کار خود را انجام دهید.

نرم افزارهای حسابداری متفاوتی وجود دارند که می توانند عملکرد مالی شما را به صورت دقیق محاسبه نمایند اما توصیه ی ما به شما استفاده از یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه حرفه ای است. چرا که این نرم افزار ها با توجه به شرایط ویژه ی تعمیرکار طراحی شده است. هر فروشنده نرم افزار قطعا نقاط قوت و ضعف مختلفی دارد. برخی از فروشندگان نرم افزار بیش از سایرین بر ایجاد ویژگی های خاص تمرکز دارند برخی ممکن است ویژگی های خاصی را که فروشگاه شما نیاز دارد را نداشته باشند.

علاوه بر این، هیچ دو تعمیرگاه اتومبیل قرار نیست یکسان باشند به عنوان مثال یک تعمیرات اتومبیل که هزاران تعمیر را در یک ماه انجام دهد مجموعه ای از نیازها و نیازهای متفاوت از یک گاراژ کوچک که در ماه تعداد محدودی ماشین تعمیر می کند خواهد داشت .

با توجه به این عوامل مختلف ، در اینجا به دنبال توصیه های ما برای جستجوی یک فروشنده نرم افزار باشید:

قبل از خرید نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو، فرایند منطقی برای تصمیم گیری خود ایجاد کنید. منظور ما از این فرایند منطقی چیست؟ خب بیاییم با یکدیگر یک لیستی از مراحل پیشنهادی ما برای ایجاد فرایند خرید نرم افزار مدیریت تعمیرگاه را بررسی کنیم تا متوجه موضوع شویم:

به نیازهای خاص تعمیرگاه خودرو خود فکر کنید.

اولین قدم پیشنهادی یک گام به عقب برداشتن و فکر کردن در کل مراحل تعمیر مشتری از ابتدا تا انتها است. از لحظه ای که مشتری قرار ملاقات خود را با تعمیرگاه اتومبیل خود رزرو می کند تا زمانی که با وسیله نقلیه تعمیر شده خود آن جا را ترک می کند، چه اقدامات عملیاتی انجام می شود؟

با داشتن این نرم افزارها می توانید با کوچک ترین سواد ممکن نحوه ی استفاده از نرم افزار را بیاموزید و در زمان کم و با زدن چند کلیک ساده از عهده ی حسابداری تعمیرگاه خود برآیید. توصیه ی ما به شما استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس است. نرم افزاری با ظاهر کاربری فوق العاده آسان و امکانات بسیار که نسبت به امکانات و خدماتی که به شما ارائه می دهد هزینه ی  فوق العاده منطقی دارد. از مهم ترین وظایف این نرم افزارها دادن رسید چاپی با لوگوی تعمیرگاه است که در ادامه، توضیح کاملی را مطرح کردیم که این رسید چاپی تا چه اندازه می تواند مفید واقع شود.

مشتریان می توانند با اطمینان خاطر بعد از پذیرش و دادن اطلاعات تماس خود و … رسید خود را تحویل بگیرند و با ارسال کد روی آن به تعمیرگاه، از آخرین وضعیت خودروی خود باخبر شوند.

تعمیرگاه های تخصصی ویژه نیز مجهز به تلفن گویا می باشند که باعث شده زمان زیادی را برای پاسخ گویی به مشتریان اختصاص ندهند؛ چون از ابتدای ورود مشتری اطلاعات تماسش در سیستم ثبت و بایگانی شده، که همین امر باعث اطمینان خاطر مشتری می شود.

در نگاه مشتری این یک مزیت بزرگ محسوب می شود و نشان دهنده ی اعتبار آن تعمیرگاه است و باعث جلب اعتماد مشتری می شود.

برای خواندن امکانات بیشتر نرم افزار بر روی اسکناس کلیک کنید.

بیمه کسب و کار دریافت کنید

دقیقاً مانند مجوزهای کسب و کار شما، برای فعالیت ایمن و قانونی به بیمه نیز احتیاج دارد. بیمه تجارت از سلامت مالی شرکت شما در صورت خسارت تحت پوشش محافظت می کند.

انواع مختلفی از بیمه نامه ها برای انواع مختلف مشاغل با خطرات مختلف ایجاد شده است. اگر از انواع ریسک هایی که ممکن است تجارت شما با آن روبرو باشد مطمئن نیستید، با بیمه مسئولیت تعمیرکاران شروع کنید. این رایج ترین پوششی است که مشاغل کوچک به آن نیاز دارند، بنابراین امکانی عالی برای شروع کار شماست.

بیمه نامه قابل توجه دیگری که بسیاری از مشاغل به آن نیاز دارند، بیمه جبران خسارت کارگران است. اگر شما صاحب کسب و کار باشید می توانید از این بیمه برای جبران خسارت کارگران استفاده کنید.

نام تجاری خود را تعریف کنید

نام تجاری شما همان چیزی است که شرکت شما برای آن مطرح است و همچنین نحوه درک تجارت شما توسط عموم مردم است. یک مارک قدرتمند به کسب و کار شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود.

اگر از طراحی لوگوی مشاغل کوچک خود اطمینان ندارید، راهنمای طراحی برای مبتدیان را بررسی کنید. ما به شما نکات و راهنمایی های مفیدی برای ایجاد بهترین آرم منحصر به فرد برای تجارت خود در آینده ارائه می دهیم. این مسائل شاید در نگاه اول برای شما غیر ضروری بیاید اما اگر بدانید که تا چه اندازه در فضای مجازی فعالیت شما می تواند کارساز باشد بر روی این مسئله با دقت بیشتری فکر می کردید.

مکانیک

تبلیغ و بازاریابی

یافتن مشتری های جدید معمولا از طریق بازاریابی شخص به شخص انجام می شود اما مکانیک همچنین با مشاغل دیگری که ممکن است به خدمات آن ها نیاز داشته باشند ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک تعمیرگاه با یک شرکت محلی تاکسی یا خدمات لیموزین برای ارائه تعمیرات و نگهداری منظم شریک شود.

چگونه مشتری ها را برگردانیم؟

یک تعمیرگاه اتومبیل می تواند با ارائه خدماتی که اکثر مغازه ها ارائه نمی دهند خود را متمایز کند. به عنوان مثال، یک تعمیرگاه ممکن است خود را به عنوان تنها مغازه موجود در منطقه ارائه دهد که نصب سفارشی تجهیزات استریو و زنگ خطر را ارائه می دهد. یک تعمیرگاه همچنین می تواند با کاهش تمرکز و تخصص در ساختها و مدلهای خاص، تفاوت خود را ایجاد کند.

اگر مکانیک زرنگی باشید هیچ وقت به مشتریان جدید خود فرصت فکر کردن را نمی دهید. مثلا وقتی کسی برای تعویض روغن واردشد، زمان تعویض روغن بعدیش را به آن بگویید و برایش وقت بگذارید و به آن قول بدهید که دفعه ی بعد در چنین زمانی کار تعویض روغن شما زود انجام می شود. اگر از نرم افزارهای مدیریت اتوسرویس یا تعمیرگاه اسکناس استفاده می کنید که به راحتی می توانید برایشان تایم بگذارید تا از این به بعد خود نرم افزار به صورت خودکار در زمان موعود پیامک تعویض روغن خودرو شان را ارسال کند.

به مشتریان خود یادآوری کنید که تعمیر و نگهداری خودرو یک کار مداوم است و چیزی نیست که از کنارش بگذرد. درست مثل چکاپ مرتب دندان ها!

همیشه به خاطر داشته باشید و به مشتریان خود این حس را منتقل کنید که شما فقط برای درآمدزایی خدمات ارائه نمی دهید. بلکه برای اطمینان از امنیت و آرامش مشتریان در جاده ها است که سعی می کنید کار خود را به نحو احسنت انجام دهید.

مورد بعدی تبلیغات شخص به شخص است که هنوز هم بهترین شکل تبلیغات در سراسر جهان است. به طوری که ۹۲٪ از مصرف کنندگان اظهار داشتند که بیش از سایر تبلیغات به آن اعتماد دارند. درست است که این درصد چشمگیر است، اما گفتن این نکته به مشتریان شما بهترین راه برای پیشنهاد توصیه تعمیرگاه خود به دوستانشان نیست.

باید آن ها را تشویق کنید که کار مشکلی است. چون مشتری در وهله ی اول باید از خدمات شما رضایت کامل داشته باشد. برای رضایت آن ها علاوه بر خدمات خوب می توانید روش های دیگر را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال از آن ها بخواهید فرم ساده ای با نام و شماره تلفن خود پر کنند و به آن ها بگویید اگر کسی وارد شود و نام شما را ذکر کند، تخفیف یا تعویض روغن رایگان دریافت می کنند یا شما می توانید سرگرم کننده و خلاق باشید، خلاصه هرکاری می کنید برای رضایتشان انجام دهید اما همیشه  اطمینان حاصل کنید که روی این هدف متمرکز شده اید: مشتریان بیشتری را به تعمیرگاه خود بیاورید.

وب سایت های ویژه ای وجود دارند که بیس اصلی فعالیتشان بر محور سوال و جواب از مشتری می چرخد. در این وب سایت ها می توانید علاوه بر این که مشتریان زیادی را به بازدید از سایت یا شبکه های اجتماعی خود تشویق کنید، در مورد تبلیغات شخص به شخص هم اقدام کنید. افراد زیادی قبل از مراجعه به تعمیرگاه سعی می کنند از تجارب و نظرات بقیه از آن تعمیرگاه استفاده کنند و با خیال راحت به آن تعمیرگاه بروندکه کار بسیار درستی انجام می دهند. حال فکر کنید شما از مشتریان خود خواسته اید که به این سایت ها مراجعه کنند و بازخورد خود را از نحوه ی تعمیر و … در این سایت ها نشر دهند. نتیجه ی این کار را می توانید از بالارفتن آمار مشتریان جدیدالورود به تعمیرگاه خود ببینید.

گفتگو با ما در واتساپ