نسخه ۲٫۸۰٫۰۱ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و حسابداری فروشگاهی منتشر شد

نسخه جدید نرم افزار تعمیرگاه و حسابداری فروشگاه
  • رفع مشکل ارسال فایل پشتیبان (بکاپ) به ایمیل
  • امکان اتصال تلفن گویا به سانترال
  • امکان چاپ برچسب یا بارکد پذیرش جهت چسباندن به دستگاه تعمیری
  • امکان ذخیره خودکار عکس دستگاه یا خودرو از وبکم و دوربین
  • ویجت یادآور و هشدارهای هوشمند
  • امکان تعیین ترتیب چاپ اقلام فاکتور تحویل
  • امکان تنظیم نوع ورودی برای سوالات سفارشی پذیرش
  • امکان گزارش حساب بدون در نظر گرفتن دستگاه های تحویل نشده
  • تنظیم موعد سرویس بعدی خودکار بر اساس نوع خدمات
  • امکان تنظیم پرینتر پیش فرض برای هر قبض یا فاکتور چاپی
  • امکان بارگذاری سریال های گارانتی از فایل اکسل
  • ارسال پیامک خودکار، چند روز پس از تحویل
  • ارسال پیامک بعد از وصول قسط
  • مشاهده سریع دستگاه های تحویل شده که هنوز مانده حساب دارند
  • نمایش میانگین در هنگام گروهبندی دستی گزارشات
  • امکان چاپ سریع قبض و فاکتور بدون پرسش
  • امکان نوشتن توضیحات برای اقساط و استفاده از آن در متن پیامک ها
  • و بسیاری امکانات دیگر و رفع باگ های جزئی

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

نرم افزار حسابداری فروشگاهی اسکناس

پشتیبان گیری (backup)

رفع مشکل ارسال فایل پشتیبان (بکاپ) به ایمیل:

یکی از قابلیت های امنیتی نرم افزار اسکناس ارسال خودکار فایل بکاپ به ایمیل کاربر است که این ایمیل از طریق سرور های gmail ارسال می شد.

به تازگی با توجه به محدودیت های امنیتی گوگل مشکلاتی برای ارسال فایل بکاپ پیش آمده بود که در این نسخه با انجام تنظیماتی می توانید برای همیشه با این مشکلات خداحافظی کنید.

برای این کار کافی است ابتدا یک جیمیل جدید برای خود بسازید (مخصوص نرم افزار اسکناس) بعد در تنظیمات نرم افزار اسکناس، در سربرگ شبکه و امنیت، در قسمت پشتیبان گیری خودکار، در قسمت Gmail Pass، آدرس جیمیلی که ساختید + رمز عبور آن را وارد نمایید.

با اینکار از این پس نرم افزار اسکناس فایل پشیتبانی شما را با جیمیلی که معرفی کردید برای خودتان ارسال می کند.

چون باید رمز عبور جیمیل را در نرم افزار اسکناس وارد کنید بهتر است برای حفظ امنیت و پیشگیری از سوء تفاهم حتما یک جیمیل جدید مخصوص اینکار بسازید و از جیمیل های شخصی خود استفاده نکنید.

آموزش کامل پشتیبان گیری خودکار یا دستی در نرم افزار اسکناس

امکان اتصال تلفن گویا به سیستم سانترال:

حتما با آیتم تلفن گویا نرم افزار اسکناس اشنا هستید: اعلام خودکار وضعیت دستگاه، هزینه تعمیر و… به مشتری به صورت تلفنی با وارد کردن شماره قبض

با توجه به اینکه برخی از تعمیرگاه ها سیستم های تلفن سانترال دارند جهت جلوگیری از تداخل و بهبود کیفیت امکان اتصال سیستم تلفن گویا نرم افزار اسکناس به تلفن های سانترال میسر گردید.

آموزش تنظیمات سیستم تلفن گویا هوشمند اسکناس

تلفن گویا
چاپ بارکد، برچسب، لیبل

امکان چاپ برچسب یا بارکد پذیرش جهت چسباندن به دستگاه تعمیری:

برخی تعمیرگاه ها جهت نظم بیشتر شماره قبض پذیرش را با خودکار یا ماژیک به پشت دستگاه تعمیری می چسبانند.

از این به بعد می توانید با تهیه پرینترهای چاپ برچسب (لیبل زن) نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار هنگام پذیرش دستگاه تعمیری علاوه بر رسید پذیرش، برچسب کوچکی هم برای چسباندن بر روی دستگاه چاپ شود.

می توانید از اطلاعاتی همچون شماره قبض، بارکد و نام مشتری در برچسب مورد نظر استفاده نمایید.

همچنین این امکان وجود دارد که در هر زمان دلخواه برای دستگاه های از قبل پذیرش شده نیز برچسب چاپ کنید.

امکان ذخیره خودکار عکس دستگاه یا خودرو از وبکم و دوربین:

قابلیت ذخیره تصویر دستگاه یا خودرو تعمیری قبلا به امکانات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس اضافه شده بود.

اما افزودن تصویر اینگونه بود که ابتدا فایل عکس دستگاه تعمیری را بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و سپس در پنجره پذیرش آن فایل را انتخاب می کردیم.

در آپدیت جدید قابلیت اتصال مستقیم نرم افزار تعمیرگاهی اسکناس به انواع وبکم و دوربین وجود دارد و شما می توانید به صورت مستقیم با نرم افزار از خودرو یا دستگاه تعمیری عکس تهیه و ذخیره کنید.

لازم به ذکر است حتی شما می توانید با استفاده از نرم افزارهایی گوشی خود را تبدیل به وبکم کرده و از آن برای ذخیره سریع تصاویر دستگاه تعمیری استفاده نمایید.

دوربین، وبکم، تصویر، Webcam
ویجت یادآور

ویجت یادآور و هشدارهای هوشمند:

در آپدیت ۲٫۷۲٫۰۱ قابلیت ویجت ها اضافه شد که با استقبال بسیار زیاد شما عزیزان مواجه شدیم. از این پس سعی می کنیم در آپدیت های جدید تا جای ممکن ویجت های جدیدی را نیز اضافه کنیم. در این آپدیت هم ویجتی بسیار کاربردی به نام ویجت هشدار اضافه شده است.

یکی از قابلیت های نرم افزار اسکناس که حتما با آن اشنایی دارید امکان تعریف یادآور هست که هر کاربر می تواند برای خود در زمان های مختلف یادآوری تنظیم کند و هر زمان موعد کار تعریف شده فرا برسد نرم افزار اسکناس به کاربر یادآوری می کند. برای این یادآوری پنجره ای به عنوان یادآور به طور خودکار باز میشد.

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی نرم افزار اسکناس قابلیت گزارشات هشداری خودکار است که تعداد این گزارشات هم زیاد هستند. مثلا گزارش خودکار سررسید چک های پرداختی و دریافتی، گزارش خودکار سررسید اقساط مشتریان، گزارش خودکار کسری موجودی اجناس، گزارش خودکار تخلفات تعمیرکاران تعیرگاه و سایر گزارشات خودکار هشداری…

در نسخه های قبلی هرگاه هر کدام از این هشدار ها لازم بود نرم افزار به طور خودکار پنجره ای را برای آن هشدار باز می کرد. مثلا اگر قسط یا اقساطی سررسیدشان رسیده بود به طور خودکار در یک پنجره نمایش داده می شدند. همچنین برای سایر این گزارشات هشداری هم پنجره باز میشد.

به دلیل تعدد این گزارشات گاهی اوقات کاربر وقتی وارد نرم افزار اسکناس می شد با تعداد زیادی گزارش خودکار هشداری رو به رو میشد. البته تمامی این گزارشات قابلیت غیر فعال شدن را داشتند.

هرچند این گزارشات مفید بودند ولی نمی توان منکر این شد که خیلی اوقات باز شدن ۳، ۴ پنجره به صورت خودکار می تواند اذیت کننده باشد. و صد البته بسیاری از کاربران به دلیل مفید بودن، این گزارشات را دوست داشتند.

اما در نسخه جدید نرم افزار اسکناس به طور خودکار تمامی این گزارشات هشداری و یادآوری ها غیر فعال شدند (می توانید دوباره آنها را فعال کنید ولی توصیه نمی شود)

در عوض ویجتی اضافه شد که به صورت مختصر تمام هشدار های لازم را به شما می دهد و در صورتی که بخواهید گزارش کاملی ببینید کافی است روی هشدار مورد نظر اینتر یا دابل کلیک کنید.

امیدواریم از این امکان جذاب لذت ببرید.

امکان تعیین ترتیب چاپ اقلام فاکتور تحویل:

در نسخه های قبلی امکانات بسیار جذابی در رابطه با چاپ فاکتور خدمات تعمیرگاه به نرم افزار اسکناس اضافه شد. امکاناتی نظیر چاپ فاکتور بدون ریز قیمت، چاپ فقط ریز اجرت ها، چاپ تفکیکی قطعات و اجرت ها، چاپ فقط اجرت ها و بسیار امکانات دیگر

در این قابلیت این امکان نیز اضافه شد که ترتیب چاپ اقلام فاکتور تحویل را مشخص کنید.

مثلا می توانید مشخص کنید اول قطعات چاپ شود بعد اجرت ها و در آخر دریافتی ها

آموزش چاپ قبض پذیرش و فاکتور تحویل در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

آموزش چاپ فاکتور در نرم افزار حسابداری فروشگاهی

چاپ فاکتور خدمات، چاپ رسید پذیرش، چاپ فاکتور فروش
گزارش حساب

امکان تنظیم نوع ورودی برای سوالات سفارشی پذیرش:

یکی از قابلیت های کاربردی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس، امکان تعریف سوالات اختصاصی پذیرش می باشد. در واقع کاربر می تواند تنظیم کند هنگام پذیرش مشتری علاوه بر اطلاعات اصلی تعمیرگاه چه اطلاعات دیگری را نیاز دارد از مشتری ثبت نماید.

از این پس می توانید برای سوالات سفارشی پذیرش قالب دلخواه خود را هم تعریف کنید. مثلا می توانید مشخص کنید این گزینه فقط عددی باشد، انگلیسی باشد، راست به چپ یا چپ به راست باشد.

همچنین می توانید ورود فیلد های دلخواه را اجباری یا اختیاری کنید. مثلا برای تعمیرگاه موبایل یکی از سوالات پذیرش کد قفل است و کاربر پذیرش کننده می تواند رمز عبور یا الگو گوشی را وارد نماید همانطور که می دانید رمز عبور یک فیلد اختیاری است و در یک تعمیرگاه خودرو فیلدی به نام کیلومتر داریم که طبیعتا بهتر است اجباری باشد.

امکان گزارش حساب بدون در نظر گرفتن دستگاه های تحویل نشده:

در برخی تعمیرگاه ها دستمزد تعمیرکاران زمانی که دستگاه تعمیری به مشتری تحویل داده می شود محاسبه می گردد.

در نسخه های قبلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس گزارشاتی برای این دسته از کاربران تهیه شده بود که این امکان را داشتند گزارش عملکرد تعمیرکار را فقط برای دستگاه های تحویل داده شده ببینند.

در این آپدیت علاوه بر گزارشات مخصوص اینگونه تعمیرگاه ها، این امکان فراهم شد که از گزارش حساب اصلی تعمیرکار، دستگاه های تحویل نشده را حذف نماییم.

گزارشات کامل و گزارش ساز

تنظیم خودکار موعد مراجعه بعدی بر اساس نوع خدمات:

در آپدیت های قبلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس این امکان فراهم شد که هنگام پذیرش یا تحویل دستگاه تعمیری کاربر بتواند تاریخ مراجعه بعدی یا سرویس بعدی را مشخص کند. همچنین این امکان وجود داشت که در هنگام سررسید موعد مراجعه بعدی یا چند روز قبلش به طور خودکار برای مشتری پیامک یادآوری ارسال شود.

این قابلیت از طرف بسیاری از تعمیرگاه ها که سرویس دوره ای دارند و یا بازدید مجدد و آچارکشی نیاز دارند مورد استقبال قرار گرفت.

اما امکان جدیدی که در این آپدیت قرار گرفت، تنظیم خودکار تاریخ مراجعه بعدی است به طوری که شما می توانید از قبل به ازای هر نوع خدمات مدت زمان مراجعه بعدی را مشخص کنید و نرم افزار به طور خودکار برای هر پذیرش بر اساس نوع خدمات ارائه شده تاریخ مراجعه بعدی مشتری را مشخص می کند و در صورت دلخواه در سررسید هم پیامک ارسال می کند.

امکان تنظیم پرینتر پیش فرض برای هر قبض یا فاکتور چاپی:

در نرم افزار اسکناس این امکان وجود دارد به تعداد دلخواه رسید پذیرش تعمیرگاه، فاکتور خدمات تعمیرگاه، فاکتور فروش فروشگاه و… طراحی کرد هر بار بنا به صلاح دید کاربر هر کدام از این فرم های طراحی شده را به تعداد دلخواه چاپ کرد.

در نسخه های قبلی به طور پیش فرض با استفاده از پرینتر پیش فرض ویندوز چاپ انجام میشد همچنین این امکان وجود داشت که کاربر هنگام چاپ پرینتر مورد نظر خود را انتخاب نماید.

امکانی که به درخواست شما عزیزان در این نسخه اضافه شده است امکان تعریف پرینتر پیش فرض به ازای هر فرم چاپی طراحی شده است.

به عنوان مثال فرض کنید یک قبض پذیرش مخصوص مشتریان معمولی تعمیرگاه در سایز A5 طراحی شده و یک قبض مخصوص همکاران در سایز A4 طراحی شده است و دو دستگاه پرینتر موجود هست که در یکی کاغذ A5 و در دیگری کاغذ A4 قرار داده شده است.

با انجام تنظیمات درست نرم افزار اسکناس به طور خودکار قبض A5 را با پرینتر اول و قبض A4 را با پرینتر دوم چاپ می کند و نیازی به انتخاب پرینتر توسط کاربر وجود نخواهد داشت.

چاپ فاکتور خدمات، چاپ رسید پذیرش، چاپ فاکتور فروش
خدمات گارانتی و پشتیبانی

امکان بارگذاری سریال های گارانتی از فایل اکسل:

یکی از قابلیت های نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس که مخصوص شرکت ها و نمایندگی های خدمات پس از فروش است امکان تعریف اطلاعات کامل دستگاه های دارای گارانتی است.

به طوری که وقتی یک دستگاه دارای گارانتی پذیرش می شود نرم افزار به طور خودکار تشخیص می دهد. همچنین امکانات گزارش گیری از دستگاه های گارانتی نیز وجود دارد.

در این آپدیت بنا به درخواست شما عزیزان امکان بارگذاری انبوه اطلاعات گارانتی از طریق فایل اکسل محیا شد که نیازی به ثبت دستی و طاقت فرسای این اطلاعات نباشد.

ارسال پیامک خودکار، چند روز پس از تحویل دستگاه تعمیری:

همانطور که می دانید آیتم پیامک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس یک پکیج بسیار کامل از امکانات است و در واقع می توان از آن به عنوان یک CRM کوچک یاد کرد که امکانات بسیار زیادی را دارا است.

در این نسخه علاوه بر امکانات قبلی قابلیت ارسال پیامک خودکار چند روز پس از تحویل دستگاه تعمیری به مشتری اضافه شد.

آموزش کامل آیتم پیامک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

پیامک sms
پیامک sms

ارسال پیامک بعد از وصول قسط:

ارسال پیامک یادآوری قسط چند روز قبل از موعد یا در روز سررسید قسط در نرم افزار اسکناس وجود داشت.

بنا به درخواست شما امکان ارسال پیامک تشکر یا اطلاع رسانی بعد از وصول قسط نیز اضافه گردید.

مشاهده سریع دستگاه های تحویل شده که هنوز مانده حساب دارند:

با توجه به سیستم حسابداری که در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس وجود دارد این امکان وجود دارد که یک دستگاه یا خودرو تعمیری به مشتری تحویل داده شود ولی مانده حساب آن دستگاه تسویه نشده و به حساب مشتری منظور گردد. و در هر زمان می توان گزارش حساب و لیست بدهکاری ها و پرداختی های مشتری را مشاهده کرد و دریافتی های مشتری را ثبت کرد.

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس سیستم گزارش سازی ساده و روان وجود دارد که این امکان را برای کاربران فراهم می کند هر گونه گزارش دلخواهی را به راحتی در اختیار داشته باشند.

اما برای تسریع و به درخواست شما عزیزان امکان مشاهده سریع دستگاه های تحویل داده شده ای که هنوز تسویه حساب نشده اند در لیست گزارشات اصلی تعمیرگاه قرار گرفت.

امکانات حسابداری
گزارشات کامل و گزارش ساز

نمایش میانگین در هنگام گروه بندی دستی گزارشات:

یکی از قابلیت های محبوب نرم افزار اسکناس امکان گروه بندی پویا (داینامیک) گزارشات است. همانطور که می دانید در نرم افزار اسکناس در تمامی گزارشات با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+G می توانید گزارش مربوطه را طبق سلیقه خود گروه بندی کنید.

مثلا می توان گزارش فروش را بر اساس تاریخ به صورت ماهیانه گروهبندی کرد و جمع فروش در هر ماه را مشاهده نمود.

از این به بعد هنگام گروه بندی گزارشات علاوه بر جمع، ستونی به عنوان میانگین نیز اضافه شد.

امکان چاپ سریع قبض و فاکتور بدون پرسش:

در نرم افزار اسکناس شما می توانید هر بار بعد از پذیرش یا ثبت فاکتور نسبت به چاپ رسید و تعداد آن تصمیم گیری کنید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که در تنظیمات تعداد پیش فرض چاپ را مشخص کنید.

در نسخه جدید این امکان فراهم شد که پس از ثبت فاکتور فروش، پذیرش دستگاه تعمیری جدید و تحویل دستگاه به مشتری بدون پرسش از کاربر به طور خودکار رسید پذیرش چاپ شود.

این امکان درخواستی جهت بالا بردن سرعت عمل کاربر اضافه گردیده است.

گزارشات کامل و گزارش ساز

امکان نوشتن توضیحات برای اقساط و استفاده از آن در متن پیامک ها:

نرم افزار حسابداری اسکناس قابلیت قسط بندی مانده حساب مشتریان را دارا است و همانطور که می دانید قابلیت ارسال خودکار پیامک یادآوری سررسید قسط به مشتریان نیز وجود دارد.

در نسخه جدید امکان ثبت توضیحات دلخواه توسط کاربر برای اقساط و استفاده از این توضیحات در متن پیامک های خودکار میسر گردیده است.

سایر امکانات جزئی:

  • امکان چاپ سریع بارکد اجناس جدید هنگام ثبت فاکتور خرید
  • اضافه شدن ساعت و کاربر ثبت کننده در گزارش همه اسناد
  • در پنجره پذیرش جدید بعد از زدن دکمه ثبت و ادامه می توانید با کلید F8 بین قسمت ثبت قطعه و اجرت و قسمت تحویل دستگاه جابجا شوید
  • برای تعمیرگاه های خودرو هر جا از منوها که از دستگاه استفاده شد به خودرو تحویل شد
  • زیباتر شدن آیکن های منوی پنجره اصلی
  • امکان تعیین مقدار پیش فرض برای درصد معرف مشتری تعمیرگاه
  • گزارش چک های امانی و توضیحاتی که در اطلاعات حساب ثبت می شود
  • رفع محدودیت در مقادیر پیش فرض عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش
  • امکان انتخاب قیمت جنس یا آخرین قیمت خرید برای چاپ بارکد و برچسب کالا
  • امکان پرش از تعداد و قیمت هنگام ثبت فاکتور فروش (قابل تنظیم در تنظیمات نرم افزار)
  • عدم اجازه تغییر ساعت یا تاریخ ثبت سند به کاربر
  • عدم اجازه ویرایش ورودی های پیش فرض عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش
  • امکان ثبت مقادیر اعشاری و ممیز دار در ثبت قطعه و اجرت تعمیرگاه (مثلا ۴٫۵ لیتر)
  • امکان تنظیم عنوان برای ویجت ها
  • امکان تنظیم نحوه نمایش نام قطعه و اجرت در قسمت پذیرش و تحویل سریع
  • نمایش مانده حساب کل کاربر در قسمت تحویل دستگاه به مشتری (مانده حساب قبلی مشتری + جمع این قبض پذیرش)
  • امکان چاپ مانده حساب کل حساب در فاکتور تحویل تعمیرگاه (جمع این پذیرش + مانده حساب قبلی مشتری)
  • عدم ارسال پیامک یادآوری قسط در صورتی که قسطی زودتر از سررسید تسویه شد
  • هشدار هنگام ثبت قطعه یا اجرت با قیمت غیر طبیعی
  • مشاهده سریع دستگاه های روی میز یک تعمیرکار
  • و بسیاری امکانات دیگر

رفع باگ های جزئی:

  • رفع مشکل ثبت خودکار تسویه نقدی دستگاه هنگام تحویل
  • رفع مشکل جزئی ارسال پیامک چند قسط از یک مشتری
  • رفع مشکل انتخاب پرینتر قبل از چاپ بارکد که در بعضی ویندوز ها وجود داشت
  • رفع باگ تاریخ ثابت در جستجوی تفضیلی ذخیره شده
سایر امکانات
گفتگو با ما در واتساپ