راهنمای خرید بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو

راهنمای خرید نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو مدیر تعمیرگاه شما انتخاب راهکاری نوین برای افزایش درآمد تعمیرگاه

مقدمه

تعمیرکاران خودرویی که به دنبال پیشرفت هستند همیشه از بهترین و به روز ترین ابزار استفاده می کنند. از جمله ابزارهایی که امروزه بسیاری از تعمیرگاه ها به دنبال استفاده از آن هستند نرم افزار حسابداری و مدیریت داخلی تعمیرگاه است

البته اینکه نرم افزار مدیریت تعمیرگاه با مزیت های رقابتی که برای مالک تعمیرگاه ایجاد می کند تازه به یک نیاز تبدیل شده و هنوز بسیاری از تعمیرگاه ها بدون نرم افزار کار می کنند یک مزیت بزرگ در اختیار تعمیرکارانی قرار داده است که می خواهند به شیوه ی نوین و با هزینه ای معقولانه کسب و کار خود را از همان ابتدا رشد دهند و در صدر رقبای خود قرار بگیرند.

پس اگر به دنبال رشد تعمیرگاه خود هستید و می خواهید یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب تهیه کنید و با انواع آن ها آشنا شوید پیشنهاد می کنم این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

این فقط یک مقاله ی ساده نیست، بلکه یک راهنمای عالی برای خرید یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه حرفه ای است. پس اگر شما صاحب تعمیرگاه و یا در حال آموزش مکانیکی هستید با دقت مسیر راهنمای ما را دنبال کنید و گنج اصلی را در آن بیابید.

تعمیرگاه خودرو

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، گاراژهای اتومبیل  یا همان تعمیرگاه ها بسیار سخت تر و تخصصی تر از گذشته مشغول به فعالیت هستند و با پیچیدگی بیشتر وسایل نقلیه نیز ، نیاز به سازماندهی بهتر وجود دارد.

بیایید قبول کنیم بدون یک سیستم سازمان یافته برای مدیریت تعمیرگاه،  مکانیک ها، دقیقه و ساعت های ارزشمندی را در همان روش های گذشته و تکراری تلف می کنند  و قطعا می دانیم که اتلاف وقت منجر به از دست رفتن درآمد و سود می شود.

به همین دلیل مهم است که مشاغل خودروسازی به دنبال راه هایی برای ایجاد کارایی باشند.

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو به صورت اتومات

این یک راه آسان و مقرون به صرفه برای رسیدن به اهداف شماست.

نرم افزار مدیریت تعمیرات خودرو چیست؟

نرم افزار مدیریت تعمیرات اتومبیل نرم افزاری است که برای تعمیرگاه های اتومبیل  و به کارگیری روزمره فعالیت های تعمیری خود در صنعت خودرو به کار گرفته می شود. به زبان ساده تر یک مدیر تمام عیار، یک منشی همه فن حریف و یک حسابدار دقیق برای تعمیرگاه خودرو است.

ویژگی های متداول نرم افزار مدیریت فروشگاه تعمیرات خودکار چیست؟

  • امکان ایجاد سفارشات کاری

  • رسید پذیرش و برآورد کارها

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

  • قابلیت های بازاریابی

  • نرخ فعالیت ها و خدمات انجام شده و صرفه جویی در وقت

  • لیست قطعات و موجودی

  • رزرو خودرو و یادآوری خدمات

تعمیرگاه خودرو

چگونه بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل را برای کسب و کار خود در زمینه تعمیر خودرو پیدا کنید؟

با توجه به وجود بسیاری از فروشندگان نرم افزار که هرکدام ترکیبی از ویژگی ها و قیمت های خاص خود را ارائه می دهند ، طبیعی است که  تحت تأثیر گزینه های پیشنهادی قرار بگیریم هر فروشنده نرم افزاری که نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو را تولید کند ، ناگزیر ادعا می کند که نرم افزار آن ها از دیگران برتر است.

اگر به دنبال تهیه نرم افزار هستید ، شاید این سوال برای شما پیش بیاید:  بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل موجود برای تعمیرگاه من کدام است؟

اگر به دنبال پاسخ کوتاه می گردید باید بگویم بستگی به نیازهای شما در تعمیرگاه دارد.

برای پاسخ طولانی ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

هر فروشنده نرم افزار قطعا  نقاط قوت و ضعف مختلفی دارد.برخی از فروشندگان نرم افزار بیش از سایرین بر ایجاد ویژگی های خاص تمرکز دارند برخی ممکن است ویژگی های خاصی را که فروشگاه شما نیاز دارد را نداشته باشند.

علاوه بر این ، هیچ دو تعمیرگاه اتومبیل قرار نیست یکسان باشندد به عنوان مثال  یک تعمیرات اتومبیل که هزاران تعمیر را در یک ماه انجام دهد مجموعه ای از نیازها و نیازهای متفاوت از یک گاراژ کوچک که در ماه تعداد محدودی ماشین تعمیر می کند خواهد داشت .

به دلیل همه این عوامل مختلف ، در اینجا به دنبال توصیه های ما برای جستجوی یک فروشنده نرم افزار باشید:

قبل از خرید نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو ، فرایند منطقی برای تصمیم گیری خود ایجاد کنید.منظور ما از این فرایند منطقی چیست؟ خب بیاییم با یکدیگر یک لیستی از مراحل پیشنهادی ما برای ایجاد فرایند خرید نرم افزار مدیریت گاراژ را بررسی کنیم تا متوجه موضوع شویم:

  1. نیازهای خاص تعمیرگاه خودرو خود را بررسی کنید.
  2. لیستی از فروشندگان بالقوه نرم افزار و ویژگی های فعلی آن ها را تهیه کنید.
  3. لیست کوتاهی از فروشندگانی ایجاد کنید که ویژگی های آن ها نیاز فروشگاه شما را برطرف می کند.
  4. یک نسخه آزمایشی رایگان از فروشندگان بالقوه نرم افزار خود آزمایش کنید.

حالا بهتر است هر مرحله را با جزئیات بیشتر در توضیح دهیم:

  1. ۱٫ به نیازهای خاص تعمیرگاه خودرو خود فکر کنید.

اولین قدم پیشنهادی یک گام به عقب برداشتن و فکر کردن در کل مراحل تعمیر مشتری از ابتدا تا انتها است. از لحظه ای که مشتری قرار ملاقات خود را با تعمیرگاه اتومبیل خود رزرو می کند تا زمانی که با وسیله نقلیه تعمیر شده خود  آن جا را ترک می کند ، چه اقدامات عملیاتی انجام می شود؟

به عنوان مثال ، روند فعلی فروشگاه شما ممکن است مانند موارد زیر باشد:

  • مشتری با فروشگاه شما قرار ملاقات می گذارد و اتومبیل خود را پیاده می کند.
  • تعمیرگاه شما یک سفارش کار یا لیستی از تعمیرات احتمالی ایجاد می کند.
  • تعمیرات انجام می شود و در مورد تعمیر یادداشت می شود.
  • پس از اتمام تعمیرات ، فاکتور ایجاد می شود و قبض برای مشتری ارسال می شود.
  • مشتری هزینه فاکتور را پرداخت می کند و با وسیله نقلیه خود  تعمیرگاه را ترک می کند.

بعد از اینکه هر مرحله را ذکر کردید ، به نقاط ضعف  موجود و مشکلات احتمالی یا مشکلاتی که تا کنون هم برای مشتریانتان و هم برای خودتان پیش آمده خوب فکر کنید. لیست شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

  • ما زمان زیادی را برای ورود به سفارشات جدید کار صرف می کنیم.
  • در حال حاضر ساخت فاکتور برای هر مشتری بسیار طولانی شده است.
  • برای مشتریان تکراری ، مجبور هستیم که بارها و بارها مجددا داده های مشابه مشتری را در فاکتور وارد کنید.
  • ما با استفاده از کپی کربن و فاکتورهای کاغذی در حال هدر دادن کاغذ هستیم.
  • مشتری نسبت به وسایل استفاده شده نسبت به ما سوظن دارد.
  • مشتری مدام پیگیر ماشین تعمیری خود می شود و پاسخگویی به آن ها باعث اتلاف وقت می شود.
  • و غیره…

بعد از اینکه لیست نقاط ضعف و مشکلات و خود را پیدا کردید ، به مرحله بعدی بروید:

  1. ۲٫ لیستی از فروشندگان بالقوه نرم افزار و ویژگی های فعلی آن ها را تهیه کنید.

بعد از جمع آوری نقاط ضعف کنونی ، در مورد فروشندگان بالقوه نرم افزار تحقیق کنید شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید ، مانند جستجوی آنلاین یا درخواست توصیه از سایر دارندگان تعمیرگاه های خودرو نتیجه نهایی باید لیستی از حداقل ۵-۱۰ نامزد احتمالی نرم افزار باشد.

هر فروشنده نرم افزار باید یک وب سایت با اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های فعلی خود داشته باشد ما توصیه می کنیم همه ویژگی های یک فروشنده فعلی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید را ذکر کنید.

یک لیست مثال از ویژگی های ممکن:

  • امکان ایجاد فاکتورهای PDF و ایمیل

  • لیست قطعات و موجودی

  • پایگاه داده CRM برای مشتریان

  • فضای چند کاربره

  • فاکتورساز سریع

  • تشکیل پرونده خودرو

  • امکانات حسابداری

  • گزارشات آماری

  • پشتیبانی نرم افزار که بسیار حائز اهمیت است.

  • و غیره…

یک لیست کوتاه از فروشندگانی ایجاد کنید که ویژگی های نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی آن ها نیاز فروشگاه شما را برطرف می کند.

بعد از اینکه لیست کاملی از ویژگی ها را به دست آوردید ، زمان آن فرا رسیده است که فروشندگان نرم افزار بالقوه خود را با لیست نیازها و نقاط ضعف خود از مرحله شماره ۱ مقایسه کنید.

هدف نهایی شما باید شناسایی ویژگی های بالقوه متناسب با نقاط ضعف فعلی تعمیرگاه خودروی شما باشد.

به عبارت دیگر ، بر مزایا و نه ویژگی ها تمرکز کنید.

منظور ما چیست؟ همان طور که لیست ویژگی های هر فروشنده نرم افزار را می خوانید ، ممکن است متوجه شوید که از ویژگی هایی که در نگاه اول مفید به نظر می رسند حواس شما پرت می شود ، اما در واقع ارزش واقعی چندانی برای گاراژ شما ندارند به جای انتخاب ساده یک فروشنده نرم افزار با بالاترین تعداد ویژگی ، به سود واقعی که این ویژگی ها برای تعمیرگاه شما فراهم می کنند فکر کنید. البته که هستند نرم افزارهایی که علاوه بر ویژگی های زیاد و منحصر به فرد که با کم ترین هزینه ی ممکن آن ها را می توانید تهیه کنید.

ممکن است بپرسید ، تفاوت بین ویژگی ها و مزایا چیست؟

وقتی یک ویژگی را به عنوان گزارشی درباره یک محصول تعریف می کنید ، یعنی اینکه چه کاری می تواند انجام دهد ، ابعاد آن یا مشخصاات و شکل ظاهری آن را بدانید.

از طرف دیگر ، مزایا یعنی نتیجه نهایی آنچه را که یک محصول می تواند برای تعمیرگاه شما به وجود آورد نشان می دهد.

در این مرحله دو دلیل برای تمرکز بر مزایا و نه ویژگی ها وجود دارد:

  1. این اطمینان می دهد که شما خریداران واقعی نرم افزار هستید  برای همین به خریداران راه حلی ارائه می دهند که در واقع نقاط ضعف و مشکلات کسب و کار شما را برطرف می کند.
  2. با این کار از پرداخت بیش از حد یا خرید بیش از حد یک  نرم افزار با ویژگی هایی که واقعا نیازی به آن ها ندارید ، جلوگیری می شود.

پس (ویژگی عبارت است از گزاره ای در مورد محصول ، یعنی اینکه چه کاری می تواند انجام دهد ، ابعاد آن یا مشخصات آن)
(مزایا نتیجه نهایی آنچه را که یک محصول در واقع می تواند برای تعمیرگاه شما به وجود آورد نشان می دهد)

پس از انجام این مرحله ، شما باید درک کاملی از فروشندگان نرم افزارهای احتمالی را داشته باشید که نسخه ی  آزمایشی رایگان را در اختیار شما قرار می دهند تا در مدت محدود یا تعداد فعالیت محدود با آن ها فعالیت انجام دهیدو نرم افزار را ملموس تر مورد بررسی قرار دهید. باز هم ، هدف نهایی شما این است که ویژگی هایی را که با نقاط ضعف فعلی تعمیرگاه خودرو شما مطابقت دارد شناسایی کنید و سپس یک لیست کوتاه از فروشندگان متناسب با نیازهای خود ایجاد کنید.

می توانید از فروشندگان نرم افزار خارج از لیست خود که نیاز مغازه شما را برآورده نمی کنند عبور کنید امیدوارم که بعد از انجام این مرحله از ۳-۵ فروشنده نرم افزار در لیست خود نداشته باشید.

۴٫حتما سعی کنید یک نسخه آزمایشی رایگان از فروشندگان احتمالی نرم افزار خود را آزمایش کنید. با وجود باقی مانده فروشندگان نرم افزار در لیست خود ، با هر فروشنده در نسخه های رایگان نرم افزارهای آن ها ثبت نام کنید تا تجربه عملی با نرم افزارهای متعدد را بدست آورید و قیاس بهتری داشته باشید.

هنگامی که دوره های آزمایشی رایگان را پشت سر می گذارید ، از خود سوالاتی مانند موارد زیر را بپرسید:

  • آیا این نرم افزار انتظارات من را برآورده می کند؟
  • آیا یادگیری و استفاده از این نرم افزار آسان است؟
  • اگر مجبور شدم به یکی از کارمندان تعمیرگاه خود یاد بدهم که چگونه از این نرم افزار استفاده کند ، چقدر سریع می توانم این کار را انجام دهم؟
  • آیا ویژگی های این نرم افزار واقعا نقاط ضعف و مشکلات کسب و کار من را برطرف می کند؟

دلیل انجام نسخه های آزمایشی  رایگان و نه خریدن یک نرم افزار باید واضح باشد: هیچ جایگزینی برای آزمایش واقعی یک محصول وجود ندارد.

اگر یک فروشنده بالقوه نرم افزار دوره آزمایشی رایگان را ارائه نمی دهد ، توصیه می کنیم قبل از انتخاب برای مدیریت تعمیرگاه خودکار ، مدت  بیشتری را فکر کنید به گزینه بعدی در لیست خود بروید یا حداقل ، اگر می خواهید ادامه دهید ، باید اطمینان حاصل کنید که فروشنده نرم افزار شما نوعی تضمین بازگشت پول را ارائه می دهد.

آیا باید نرم افزار های هم نیاز را در کنار نرم افزار های اصلی نصب کنیم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل ، یک تصمیم اساسی که باید در اوایل کار بگیرید این است که نحوه راه اندازی و نصب نرم افزار شما چیست؟ نرم افزار به طور سنتی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد .

 انواع نرم افزار ها

نرم افزارهای پیش فرض یا در اصطلاح بارگیری شده

در گذشته  با استفاده از نرم افزار لازم بود که شما یک کارتریج فیزیکی را برای بارگیری در رایانه خود وارد کنید پس از بارگیری ، این نرم افزار بر روی رایانه شخصی شما میزبانی شد.

در نهایت کارتریج های فیزیکی با نوارهای کاست و دیسک های فلاپی جایگزین شدند و کم کم از سی دی های فیزیکی برای نصب نرم افزار استفاده می کردند  ، بعدا فلش ها جایگزین سی دی ها شدند. امروزه با سرعت اینترنت بیشتر ، بدون نیاز به دستگاه های ذخیره سازی فیزیکی ، نرم افزار از طریق اینترنت قابل بارگیری است .

نرم افزار ابر

با ظهور اینترنت و رایانش ابری ، بدون نیاز به بارگیری یا نصب ، می توان نرم افزار را در اینترنت نصب کرد و  این مزیت نرم افزار ابری محسوب می شود که با استفاده از نرم افزار می توان در مرورگر وب از آن استفاده کرد و از طریق اتصال به اینترنت به آن دسترسی داشت. این بدان معناست که هیچ داده یا نرم افزاری در رایانه شخصی شما قرار ندارد در عوض ، داده ها در سرورهای از راه دور میزبانی می شوند و از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

نرم افزار سفارشی

برای گاراژها و فروشگاه های اتومبیل که مایل به استخدام توسعه دهندگان یا کمک فنی هستند ، گزینه دیگر ساختن نرم افزاری مدیریت فروشگاه سفارشی است که توسط برنامه نویسان مختص تعمیرگاه یا فروشگاه شما نوشته می شود. گرچه این کار معمولا از دو گزینه ارائه شده در بالا و پر هزینه تر است ، نرم افزار سفارشی وجود دارد که این گزینه را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند

بسته به میزان دلخواه سفارش شما ، بودجه و سهولت نصب و استفاده ، می خواهید بهترین گزینه را برای شرایط فروشگاه خودرو خود داشته باشید.

چه کسانی از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو سود می برند؟

پس از اجرای نرم افزار ، نرم افزار مدیریت تعمیرات اتومبیل می تواند بر هرکسی که با تعمیرگاه خودرو شما تماس می گیرد تأثیر بگذارد:

مدیریت گاراژ

هر مدیر در یک تعمیرگاه اتومبیل می تواند از داشتن ابزاری همه فن حریف برای سازماندهی و تلفیق داده های کسب و کار خود بهره مند شود علاوه بر داشتن یک موقعیت یکسان و مرکزی برای داده های مشتری ، فاکتورها و صورتحساب و اطلاعات مربوط به قطعات ، بسیاری از امکانات نرم افزاری  مانند گزارشات مالی را نیز ارائه می دهند.

داشتن گزارشات آماری و مشاهده ی میزان فعالیت کارکنان تعمیرگاه، به مدیریت تعمیرگاه کمک می کند تا سلامت کسب و کار خود را بهتر درک کند به عنوان مثال ، اگر یک مدیر فروشگاه ببیند که میزان درآمد حاصل از کل تعمیرات در یک هفته در حال کاهش است ، این به آن ها کمک می کند قبل از جدی شدن ، در مورد مشکلات احتمالی تحقیق کنند و و در صورت نیاز به اصلاح آن بپردازند.

علاوه بر این ، با داشتن قابلیت های منحصر به فرد مانند ارسال پیامک، در بازاریابی و تبلیغات  به صاحبان مغازه ها کمک می کند تا تعمیرگاه خود را ارتقا دهند اگر مدیریت فروشگاه یادآوری خودکار برای تعویض روغن یا هرچیز دیگر را به قابلیت ارسال پیامک خود ارسال کند ، این امر باعث می شود مشتری دوباره به تعمیرگاه برگردد و در نهایت به خط اصلی کیسب و کار تعمیری شما کمک می کند.

مکانیک و فن آوری های تعمیر خودکار

کارکنان یک تعمیرگاه اتومبیل می توانند از قدرت نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو برای انجام بهتر وظایف خود به روشی کارآمد استفاده کنند به عنوان مثال، بسیاری از کارهای صورتحساب که به طور سنتی با استفاده از فاکتورهای کاغذی با دست انجام می شد می توانند با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه تقریبا خودکار شوند. این  قابلیت هم به نوبه ی خود به خط اصلی یک تعیمرگاه خودرو کمک می کند. مسئله ی بعدی که این نرم افزارها صورتحساب ساده یا همان صورتحساب سریعتر دارند، که این یعنی با زمان کمتری برای کارمندان ساخت فاکتور انجام می شود و در نتیجه زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم تعمیری صرف خواهد شد و از تلف شدن وقت جلوگیری می کند.

مشتریان شما

در مورد نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل ، مشتریان برنده نهایی هستند چرا؟ مشتریانی را در گذشته تصور کنید که مکانیک آن ها به صورت دستی در یک سفارش کار مجبور به گذراندن مدت طولانی در فروشگاه بودند پس از اتمام تعمیرات و دریافت صورتحساب ، مجبور بودند که فاکتورهای کاغذی را پیگیری کنند اگر آن ها فاکتور خود را گم کردند ، از شانس بی نصیب بودند.

امروزه ، نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل مزایایی مانند ارسال فاکتور به صورت الکترونیکی ، ارسال ایمیل یا پیامک، به معنای یک کاغذ کمتر برای پیگیری ، فراهم می کند همین صرفه جویی در وقت که توسط مکانیک و فناوری های اتومبیل تجربه می شود نیز به مشتریانی منتقل می شود که در کل مدت زمان انتظار کمتری دارند .

حال اگر سوال شما این است که آیا در ایران نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی وجود دارد که با هزینه ی مقرون به صرفه خدمات عالی در اختیارمان قرار دهد؟ پاسخ بله هست. به نظر بنده نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس، یک نرم افزار جامع و هزینه ی عالی هست که نیازهای شما را برآورده می کند. البته که همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردم می توانید به راحتی نرم افزار اسکناس را با دیگر نرم افزار های موجود مقایسه کنید.

حتما نسخه ی آزمایشی آن را نصب کنید و سهولت کار را با دیگر نرم افزارهای موجود در اولویت انتخاب های خود قرار دهید. تمام امکانات این نرم افزار را مطالعه کنید و در نهایت قیمت آن در مقابل نرم افزار های دیگر! اگر رضایت کامل برای شما ایجاد شد بعد اقدام به خرید کنید.

برای مطالعه ی ویژگی های نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بر روی  نرم افزار کلیک کنید.

و در نهایت در این مقاله سعی بر آن داشتیم در مورد خرید  و تشخیص یک نرم افزار خوب و کاربردی بهترین راه کار را جلوی شما بگذاریم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شود و بهترین تصمیم را در انتخاب نرم افزار داشته باشید.

یا حق

گفتگو با ما در واتساپ