نكات و ترفندهاي عمومي پذيرش دستگاه تعميري بخش اول

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


نكات و ترفندهاي عمومي پذيرش دستگاه تعميري بخش اول

نكات و ترفندهاي عمومي پذيرش دستگاه تعميري بخش اول

بسم الله الرحمن الرحيم

نكات و ترفندهاي عمومي پذيرش دستگاه تعميري بخش اول

 

پيش نياز ها:

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه

 

فهرست مطالب

فصل اول: روش صحيح پذيرش چند دستگاه تعميري از يك مشتري

فصل دوم: افزودن حساب ثابت براي مشتريان دائم يا همكاران  

فصل سوم: سرعت در ثبت اطلاعات مشتريان تكراري (الگو برداري)

فصل چهارم: تغيير دستي تاريخ و ساعت پذيرش

فصل پنجم: نام تحويل دهنده و معرف چيست؟

فصل ششم: هزينه تخميني و تاريخ تخميني تحويل

 

 

فصل اول: روش صحيح پذيرش چند دستگاه تعميري از يك مشتري

ابتدا بايد اين نكته عنوان گردد كه "حساب" و "قبض پذيرش" دو مفهوم متفاوت هستند و ما هنگام پذيرش دستگاه تعميري ابتدا حسابي براي صاحب دستگاه ايجاد مي كنيم و سپس براي آن حساب قبض پذيرش ثبت مي كنيم.

براي درك بهتر پنجره پذيرش جديد را باز كنيد و طبق مراحل گفته شده در آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه اطلاعات مشتري را وارد كنيد (يعني ابتدا شماره همراه فرد را تايپ كرده، اينتر بزنيد، نام شخص و ديگر اطلاعات را وارد كرده و در نهايت اينتر بزنيد:

Title: نرم افزار خدمات پس از فروش

همانطور كه در تصوير بالا مشاهده مي كنيد كد حساب و شماره قبض دو عدد متفاوت هستند (البته ممكن است برخي اوقات به صورت اتفاقي اين اعداد يكي باشند)

تصوير بالا به ما مي گويد كه قبض شماره 2 قرار است براي حسابي با كد "ج4" ثبت گردد.

هدف ما از اين عنوان اين مطالب فقط اين است كه بگوييم كه براي يك حساب مي توانيد چند قبض پذيرش ثبت كنيد و لازم نيست براي هر پذيرش يك حساب جديد با اطلاعات تكراري ثبت كنيد.

هنگام پذيرش جديد وقتي كه شماره همراه مشتري را تايپ مي كنيد در صورتي كه قبلا حسابي براي فرد مورد نظر ايجاد شده باشد مانند تصوير زير اطلاعات حساب وي نمايان مي گردد:

Title: نرم افزار مدیریت تعمیرگاه - Description: تعریف حساب برای مشتریان

در اين حالت شما دو راه داريد:

راه اول (روش غلط): بعد از ورود شماره همراه اينتر بزنيد و دوباره نام و جنسيت مشتري را وارد كنيد تا حساب تكراري براي وي ايجاد گردد مانند تصوير زير:

Title: نرم افزار خدمات پس از فروش - Description: افتتاح سریع حساب

راه دوم (روش صحيح): وقتي مي بينيد قبلا براي اين شخص حساب ايجاد شده است به جاي اينتر زدن ابتدا حساب مورد نظر را انتخاب كنيد (با كليك ماوس بر روي حساب و يا كليد هاي جهت نماي كيبورد) سپس اينتر بزنيد تا در وقت خود صرفه جويي كنيد و نيازي نباشد دوباره نام و جنسيت و بقيه اطلاعات شخص مورد نظر را وارد كنيد.

يكي ديگر از مزيت هاي روش صحيح اين است كه در هر زمان مي توانيد مشاهده كنيد دارنده اين حساب چند دستگاه تعميري براي شما آورده است. همچنين مي توانيد گزارشات مفيد ديگري درباره يك حساب خاص از نرم افزار بگيريد.

 

فصل دوم: افزودن حساب ثابت براي مشتريان دائم يا همكاران

نرم افزار خدمات پس از فروش و مديريت تعميرگاه اسكناس اين امكان را به شما مي دهد كه براي مشتريان ثابت يا همكاران خود حساب هاي ثابت تعريف كنيد.

اين كار چند مزيت دارد كه از جمله آنها: گزارش دقيق كاركرد مشتري ثابت يا همكار، بررسي مانده حساب مشتري يا همكار، دسترسي سريع تر به حساب مشتريان ثابت، تعريف كد حساب دستي يا خودكار براي مشتريان پر كار و...

البته اين نكته را فراموش نكنيد كه به نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس صورت خودكار براي همه مشتريان حساب و كد حساب تعريف مي كند (توضيح در فصل اول) ولي ما در اين فصل مي خواهيم حساب هاي همكاران و مشتريان ثابت را از حساب مشتريان جزئي (به اصطلاح گذري) جدا كنيم براي اين منظور هنگامي كه اولين بار براي يك مشتري ثابت يا همكار مي خواهيد قبض پذيرش ثبت كنيد بعد از وارد كردن شماره همراه مشتري اينتر بزنيد تا پنجره زير نمايان گردد:

Title: نرم افزار مدیریت و حسابداری تعمیرگاه - Description: افتتاح سریع حساب برای مشتری

اين پنجره را بار ها مشاهده كرده ايد ولي ممكن است با همه امكانات آن آشنا نباشيد.

اگر مثل هميشه نام حساب و جنسيت را وارد كنيد و اينتر بزنيد حسابي براي اين شخص تعريف مي شود ولي در گروه مشتريان جزئي

ولي اگر مي خواهيد حساب مشتريان ثابت و همكاران خود در دسترس تر باشند و در هنگام جستجو ها اول اسم آنها نشان داده شود و... ليست كشويي گروه حساب را باز كنيد:

Title: نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس - Description: تغییر گروه حساب

همانطور كه مي بينيد گروه هاي حساب نمايش داده مي شود. گروه پيش فرضي كه هنگام پذيرش جديد حساب ها در آن افزودن مي شوند گروه "مشتريان جزئي" است. اگر مي خواهيد حسابي براي مشتري ثابت و خاص خود ثبت كنيد بهتر است در اين قسمت گزينه "اشخاص" را انتخاب كنيد تا حساب مورد نظر در گروه اشخاص افزوده شود.

 

 

فصل سوم: سرعت در ثبت اطلاعات مشتريان تكراري (الگو برداري)

فرض كنيد يك دستگاه تعميري قبلا در نرم افزار پذيرش شده، ثبت قطعه و اجرت شده و به مشتري تحويل داده شده است. حال ممكن است پس از مدتي دوباره همان مشتري، همان دستگاه را به دليل ايجاد مشكل جديدي به تعميرگاه يا شركت خدمات پس از فروش شما بياورد.

نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس اين امكان را به شما مي دهد كه اطلاعات آن دستگاه را دوباره وارد نكنيد.

براي اين منظور پس از وارد كردن شماره همراه شخص و ورود به حسابش (توضيح در فصل اول) بر روي "الگو برداري" كليك كنيد يا F2 را بزنيد:

Title: نرم افزار مدیریت تعمیرگاه - Description: الگو برداری از اطلاعات ثبت شده

تا پنجره زير نمايان گردد:

Title: الگو برداری از اطلاعات مشتریان

همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد ليستم تمامي دستگاه هاي مشتري كه قبلا در نرم افزار قبض شده اند نمايان مي گردد.

هر كدام را كه مايليد انتخاب كرده و اينتر بزنيد تا اطلاعات آن به طور خودكار در قبض جديد شما پر شود.

البته در صورت دلخواه مي توانيد برخي از اطلاعات را تغيير دهيد.

 

فصل چهارم: تغيير دستي تاريخ و ساعت پذيرش

در پنجره "پذيرش جديد" در صورت تمايل مي توانيد تاريخ و ساعت پذيرش را به صورت دستي تغيير دهيد و به عنوان مثال پذيرش دستگاه را براي ديروز ثبت كنيد:

تاريخ را هم مي توانيد دستي تايپ كنيد و هم مي توانيد با راست كليك بر روي تاريخ و انتخاب گزينه "انتخاب تاريخ از تقويم" (يا فشردن دكمه F2 كيبورد) تاريخ را از تقويم انتخاب كنيد.

 

Title: نرم افزار تعمیرگاه - Description: مدیریت تاریخ، ثبت تاریخ از تقویم، ثبت آسان تاریخ، تغییر دستی تاریخ

Title: نرم افزار تعمیرگاه اسکناس - Description: مدیریت تاریخ، ثبت تاریخ از تقویم، ثبت آسان تاریخ، تغییر دستی تاریخ

تاريخ را با اينتر يا دابل كليك ماوس انتخاب كنيد. همانطور كه مشاهده مي كنيد در اين پنجره مي توانيد تاريخ را بر اساس ميلادي يا قمري نيز انتخاب كنيد همچنين روز هاي تعطيل و مناسبت هاي تقويمي هر روز به شما نشان داده مي شود.

 

فصل پنجم: نام تحويل دهنده و معرف چيست؟

Title: نرم افزار تعمیرگاه ارقام گستران - Description: ثبت معرف حساب و نام تحویل دهنده کالا


نام تحويل دهنده چيست؟

نام تحويل دهنده به طور پيش فرض با نام مشتري يكي است و فقط در زمان هايي نياز به تغيير آن داريد كه تحويل دهنده دستگاه با شخصي غير از خود مشتري باشد. ممكن است كمي برايتان غير منطقي باشد ولي فرض كنيد يكي از مشتريانتان دستگاه تعميري خودش را توسط شاگرد يا همكارش براي شما فرستاده است! در اين صورت بايد شماره همراه و نام مشتري اصلي را وارد كنيد ولي بهتر است نام كسي كه دستگاه را آورده نيز در قسمت نام تحويل دهنده وارد نماييد.

معرف چيست:

در قسمت معرف همانطور كه از نام آن پيداست مي توانيد معرف اين مشتري را مشخص كنيد. اگر ليست كشويي قسمت معرف را باز كنيد خواهيد ديد كه ليست تمامي مشتريانتان نمايش داده مي شود:

Title: نرم افزار حسابداری اسکناس - Description: ثبت معرف برای حساب

در اين قسمت در صورت دلخواه مي توانيد معرف اين مشتري را مشخص كنيد. همانطور كه مشخص است معرف بايد نزد شما داراي حساب باشد.

توجه: وارد كردن نام تحويل دهنده و معرف مشتري كاملا اختياري است و فقط در موارد خاص كاربرد دارد.

 

فصل ششم: هزينه تخميني و تاريخ تخميني تحويل

هزينه تخميني خدمات و تاريخ تخميني تحويل دو ورودي هستند كه هنگام پذيرش جديد مي توانيد مقدار آنها را تغيير دهيد:

Title: نرم افزار تعمیرگاه اسکناس - Description: تعریف هزینه تخمینی خدمات و تاریخ تخمینی تحویل

هزينه تخميني خدمات:

در نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس اين امكان را داريد كه هزينه تعمير را تخمين زده و در ابتدا به مشتري اعلام نماييد. از آنجايي كه اين هزينه در رسيد مشتري چاپ مي گردد بهتر است در وارد كردن آن دقت نماييد.

به دليل اينكه در قبض پذيرش (رسيد چاپي) از مشتري امضا مي گيريد. هزينه تخميني خدمات در اختلافات احتمالي شما با مشتري مي تواند كمك بسياري بكند.

اين آيتم مزاياي ديگري هم دارد از جمله آنكه اگر هنگام ثبت قطعه و اجرت دستگاه تعميري مبلغ نهايي بيشتر از هزينه تخميني شود نرم افزار به شما هشدار مي دهد كه بهتر است اول با مشتري هماهنگ كنيد. همچنين در هنگام ورود به نرم افزار، به صورت خودكار ليست دستگاه هايي كه بيشتر از هزينه تخميني برايشان هزينه ثبت شده است نشان داده مي شود.

هزينه تخميني به صورت پيش فرض 500،000 ريال است كه مي توانيد مقدار پيش فرض آن را در آيتم 752 منوي اصلي (تعريف خدمات تعميرگاه) تغيير دهيد:

Title: نرم افزار خدماتی اسکناس - Description: تعریف خدمات مختلف تعمیرگاه یا شرکت خدمات پس از فروش

تاريخ تخميني تحويل:

همچنين در نرم افزار حسابداري تعميرگاه اسكناس مي توانيد تاريخ تخميني تحويل را نيز حدس زده و وارد كنيد. تاريخ تخميني تعمير نيز در قبض پذيرش چاپ مي شود.

مقدار تاريخ تخميني تحويل به طور پيش فرض سه روز بعد از تاريخ پذيرش است. مقدار پيش فرض تاريخ تخميني تحويل را مانند هزينه تخميني مي توانيد در آيتم 752 منوي اصلي تغيير دهيد.

هنگام ورود به نرم افزار، به صورت خودكار ليست دستگاه هايي كه از تاريخ تخميني تحويلشان گذشته و هنوز تعمير نشده اند نشان داده مي شود كه اين امر به مديريت بهتر تعميرگاه يا شركت خدماتي شما كمك مي كند.

 

برچسب ها:

پذيرش , حساب , مشتري , سرعت , تغيير تاريخ , آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , تعمير دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , تحويل دستگاه به مشتري , جستجوي دستگاه تعميري , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , تعميرات سخت افزار , تعميرات نرم افزار , نرم افزار تعميرگاه لباسشويي