وبلاگ - آخرین اخبار

 بسم الله الرحمن الرحیم

نسخه ۲٫۵۰٫۰۱ منتشر شد (فروشگاه و تعمیرگاه)

برای دانلود آپدیت اینجا کلیک کنید

لیست امکانات اضافه شده:

امکان ۱: گزارش دفتر درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) مخصوص مالیات و دارایی

امکان ۲: امکان تعریف پورسانت و درصد برای معرف در نرم افزار تعمیرگاه

امکان ۳: امکان محاسبه سود خالص یک دستگاه تعمیری

امکان ۴: اضافه شدن بخش ثبت قطعه و اجرت جدید

امکان ۵: سوال قبل از ارسال پیامک خودکار با امکان تغییر متن پیامک خودکار

امکان ۶: امکان قرار دادن ساعت ثبت در فاکتور چاپی

امکان ۷: بهبود در گزارشات خرید و فروش

امکان ۸: بهبود در گزارش بانک

امکان ۹: هشدار خودکار و هوشمند هنگام ثبت قیمت فروش یا خرید غیر منطقی

امکان ۱: گزارش دفتر درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) مخصوص مالیات و دارایی

برای مشاهده گزارش دفتر هزینه و در آمد در نرم افزار اسکناس کافی است وارد آیتم ۳۷۲ منوی اصلی شوید:

Title: گزارش دفتر درآمد و هزینه دفتر مشاغل

طبق تعاریف حسابداری دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) دفتری است که حداقل دارای ستون هایی برای درج تاریخ، شرح معاملات، درآمد، هزینه و دارائی های قابل استهلاک باشد و معاملات مذکور به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت گردد به طوری که در پایان سال تعیین جمع درآمد و هزینه و تنظیم حساب سود و زیان از آن امکان پذیر باشد.

به زبان ساده تر در گزارش دفتر درآمد و هزینه لیست خرید ها، هزینه ها، فروش ها و دارایی ها قرار می گیرد.

امکان ۲: امکان تعریف پورسانت و درصد برای معرف در نرم افزار تعمیرگاه

همانطور که می دانید در پنجره پذیرش دستگاه تعمیری جدید می توانستیم معرف مشتری را مشخص نماییم.

در این آپدیت این امکان اضافه گردید که هنگام پذیرش دستگاه تعمیری جدید در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس برای معرف مشتری پورسانت مشخص نماییم:

Title: تعریف پورسانت درصدی یا ثابت برای معرف مشتری تعمیرگاه

پورسانت می تواند درصدی از هزینه تعمیر و یا مبلغی ثابت باشد. در صورتی که عددی کمتر از ۱۰۰ وارد کنید به طور خودکار درصد تلقی می شود. و در صورتی که عددی بیشتر از ۱۰۰ وارد نمایید مبلغ ثابت تلقی می گردد.

به عنوان مثال اگر در قسمت پورسانت عدد ۱۰ را وارد نماییم نرم افزار به طور خودکار این عدد را درصدی از هزینه تعمیر این دستگاه تعمیری منظور می کند و زمانی که تعمیر نهایی دستگاه ثبت شود پورسانت معرف ۱۰ درصد هزینه تعمیر محاسبه می گردد و در حساب معرف ثبت می شود.

اما اگر در قسمت پورسانت معرف عدد ۵۰۰،۰۰۰ را وارد نماییم نرم افزار به طور خودکار تشخیص می دهد که این عدد درصد نیست بلکه مبلغ ثابت پورسانت معرف است و معرف را به مبلغ ۵۰ هزار تومان بستانکار می کند.

امکان ۳: امکان محاسبه سود خالص یک دستگاه تعمیری

انواع گزارشات سود و زیاد در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس وجود دارد.

از این به بعد این امکان وجود دارد که بدون مراجعه به گزارش سود و زیان بتوانید خیلی سریع سود حاصل از قطعات و اجرت های ثبت شده بر روی یک دستگاه تعمیری را مشاهده نمایید.

برای این منظور فقط کافی است در پنجره مشاهده دستگاه های تعمیری طبق آموزش سفارشی سازی گزارشات (تعیین ستون های نمایشی گزارش) به گزارش لیست قطعات و اجرت های دستگاه تعمیری ستون سود را اضافه نمایید:

Title: محاسبه سود حاصل از تعمیر یک دستگاه تعمیری

امکان ۴: اضافه شدن بخش ثبت قطعه و اجرت جدید

ثبت قطعه و اجرت پیشرفته و جدیدی اضافه شد که برای فعال سازی باید در پنجره تنظیمات نرم افزار آن را فعال کنید. برای این کار وارد آیتم ۸۲۰ منوی اصلی شده سپس مانند تصویر زیر در سربرگ “تعمیرگاه” گزینه “پنجره ثبت قطعه و اجرت پیشرفته” را فعال نمایید:

Title: تنظیمات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

اکنون در پنجره مشاهده دستگاه های تعمیری بر روی دستگاه تعمیری دلخواه راست کلیک کرده و گزینه “ثبت قطعه یا اجرت” را انتخاب کنید:

از این به بعد پس از کلیک بر روی این گزینه پنجره ثبت قطعه و اجرت پیشرفته باز می گردد:

Title: تبت قطعه یا اجرت پیشرفته بر روی دستگاه تعمیری

پنجره ثبت قطعه یا اجرت پیشرفته امکانات بهتر و سرعت بسیار بالاتری نسبت به ثبت قطعه یا اجرت قدیمی دارد.

ضمن اینکه در این پنجره می توانید بی نهایت قطعه و اجرت ثبت کنید.

امکان ۵: سوال قبل از ارسال پیامک خودکار با امکان تغییر متن پیامک خودکار

همانطور که می دانید در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس امکان ارسال پیامک خودکار در وضعیت های مختلف دستگاه تعمیری وجود دارد یعنی می توانید تعیین کنید مثلا به طور خودکار وقتی دستگاه تعمیری پذیرش می شود و یا وقتی دستگاه تعمیر می شود چه پیامکی برای مشتری ارسال گردد.

در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر در مورد پیامک خودکار به مشتریان تعمیرگاه فصل چهارم آموزش جامع سیستم ارسال پیامک در نرم افزار اسکناس را مطالعه کنید.

در این آپدیت امکان بسیار کاربردی به نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس اضافه شده که به وسیله آن می توانید تنظیم کنید که نرم افزار به طور خودکار قبل از ارسال پیامک های خودکار از کاربر سوال بپرسد که آیا این پیامک ارسال گردد.

برای این منظور وارد آیتم ۷۵۶ منوی اصلی شوید:

Title: ارسال پیامک خودکار پس از تعمیر دستگاه تعمیری به مشتری

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت پیامک سه گزینه به نام های عدم ارسال، ارسال شود و پرسیده شود قرار دارد. به عنوان مثال اگر برای وضعیت “تعمیر شد” گزینه پرسیده شود را انتخاب نماییم از این پس هر گاه تعمیر یک دستگاه تعمیری را ثبت کنیم نرم افزار به طور خودکار مانند تصویر زیر در مورد ارسال یا عدم ارسال پیامک از ما سوال می کند:

Title: پرسش قبل از ارسال پیامک به مشتری

همانطور که مشاهده می کنید می توانید ارسال یا عدم ارسال پیامک را در زمان ثبت تعمیر دستگاه تعمیری مشخص کنید. حتی متن پیامک را می توانید در اینجا تغییر دهید.

امکان ۶: امکان قرار دادن ساعت ثبت در فاکتور چاپی

تا قبل از این نسخه نیز امکان ثبت ساعت برای فاکتور ها و اسناد بود اما ساعت ثبت در فاکتور چاپ نمی شد. از این به بعد می توانید ساعت ثبت را در فاکتور چاپ کنید.

در صورت تمایل آموزش چاپ فاکتور و گزارشات و طراحی قالب چاپی فاکتور در آفیس ورد را مطالعه کنید.

امکان ۷: بهبود در گزارشات خرید و فروش

دو گزارش “برگشت از فروش” و “برگشت از خرید” به گزارشات خرید و فروش اضافه شد:

Title: گزارش برگشت از خرید و فروش

امکان ۸: بهبود در گزارش بانک

ستون نام طرف حساب در ریز گزارش بانک اضافه شد

امکان ۹: هشدار خودکار و هوشمند هنگام ثبت قیمت فروش یا خرید غیر منطقی

امکان بسیار کاربردی به نرم افزار حسابداری فروشگاهی اسکناس اضافه شده است که می تواند از بسیاری اشتباهات و خطاها جلوگیری کند.

در این امکان فوق العاده نرم افزار به طور خودکار و هوشمند قیمتی که شما در فاکتور خرید یا فروش یک جنس ثبت می کنید با قیمت های خرید و فروش قبلی همان جنس بررسی می کند و اگر قیمت غیر منطقی بود به شما هشدار می دهد.

مثلا اگر قیمت خرید خیلی کمتر یا بیشتر از خرید قبلی جنس باشد. یا اگر قیمت فروش کمتر یا مساوی قیمت خرید باشد و یا خیلی بیشتر از قیمت خرید باشد نرم افزار به شما هشدار می دهد.

نحوه مقایسه در این امکان کاملا هوشمند بوده و با واقعیات بازار همخوانی دارد. به عنوان مثال اگر یک جنسی را ۱۰۰۰ تومان خریداری کرده اید و آن را ۳۰۰۰ تومان برای فروش ثبت کنید با اینکه قیمت فروش سه برابر قیمت خرید است نرم افزار خودکار تشخیص می دهد که چون قیمت جنس پایین است سه برابر بودن قیمت فروش طبیعی است و هشداری نمی دهد اما اگر یک جنس را ۱ میلیون خرید بزنید و ۲ میلیون بفروشید نرم افزار به شما هشدار می دهد که احتمالا دارید اشتباه می کنید.

در صورتی که تمایل نداشتید این هشدار ها را دریافت کنید می توانید از پنجره تنظیمات، سربرگ “ثبت سند” گزینه “هشدار هنگام ثبت خرید یا فروش با قیمت غیر طبیعی” این امکان را غیر فعال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ