انواع جستوی دستگاه تعمیری

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


انواع جستوی دستگاه تعمیری

انواع جستوی دستگاه تعمیری

بسم الله الرحمن الرحیم

مشاهده و جستجوی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

فهرست مطالب

فصل اول: مشاهده دستگاه های تعمیری

فصل دوم: آموزش جستجوی سریع

فصل سوم: آموزش جستجوی تفضیلی دستگاه

 

فصل اول: مشاهده دستگاه های تعمیری

برای مشاهده دستگاه های تعمیری، در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس از منوی "تعمیرگاه" وارد زیر منوی "مشاهده دستگاه های تعمیری" بشوید تا روش های مشاهده دستگاه های تعمیری برای شما لیست شوند (آیتم 42 منوی اصلی):

در فصل جاری به توضیح این موارد می پردازیم.

1. دستگاه های واحد پذیرش: با کلیک بر روی این آیتم تمام دستگاه هایی که تازه پذیرش شده اند و هنوز برای تعمیر به هیچ واحد تعمیرگاه ارسال نشده اند نمایش داده می شود.

2. دستگاه های روی میز من: تمام دستگاه هایی که دست کاربر جاری سیستم است را نمایش می دهد. با هر نام کاربری وارد نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و حسابداری اسکناس شده باشیم دستگاه های تعمیری دست همان کاربر نمایش داده می شود.

3. دستگاه های واحد من: واحد های تعمیرگاه و کاربران هر واحد تعمیری را می توانید از آیتم 753 منوی اصلی تغییر دهید که در آموزش سطح 2 تعمیرگاه مفصلا عنوان شده است. این آیتم نسبت به اینکه کاربر جاری سیستم در کدام واحد های تعمیرگاه عضو هست، دستگاه های تعمیری همان واحد ها را نمایش می دهد.

4. دستگاه های گذر کرده از میز من: هر دستگاهی که زمانی دست کاربر جاری سیستم بوده است نمایش داده می شود. اگرچه الان روی میز کاربر دیگری باشد یا حتی تحویل به مشتری شده باشد.

5. دستگاه های در وضعیت تعلیق: تمام دستگاه هایی که اکنون در وضعیت های تعلیق مانند "منتظر قطعه" هستند نمایش داده می شود.

6. دستگاه های واحد تحویل: تمام دستگاه هایی که پروسه تعمیر آنها تمام شده، به واحد تحویل ارسال و آماده تحویل به مشتری هستند نمایش داده می شود.

7. دستگاه های تعیین تکلیف نشده: تمام دستگاه هایی که هنوز آماده تحویل به مشتری نیستند.

8. دستگاه های تعیین تکلیف شده ارسال نشده به واحد تحویل: تمام دستگاه هایی که وضعیت نهایی آنها مشخص شده است ولی هنوز به واحد تحویل ارسال نشده اند.

9. همه دستگاه های درون تعمیرگاه: تمام دستگاه های درون تعمیرگاه در هر واحدی و در هر وضعیتی نمایش داده می شوند.

10. دستگاه های تحویل داده شده: تمام دستگاه هایی که به مشتری تحویل داده شده اند و دیگر درون تعمیرگاه نیستند.

11. همه دستگاه های تعمیری: تمام دستگاه هایی که تاکنون پذیرش شده اند شامل دستگاه های درون تعمیرگاه و تحویل داده شده.

 

فصل دوم: آموزش جستجوی سریع

جستجوی سریع در آموزش سطح 1 مدیریت تعمیرگاه بیان شده است در صورتی که کار با این قسمت را به طور کامل فرا گرفته اید از نیازی به مطالعه این فصل ندارید.

تصور کنید تعداد دستگاه های درون تعمیرگاه زیاد شود آنگاه برای ثبت قطعه و اجرت یا تحویل دستگاه به مشتری اگر از گزینه "همه دستگاه های درون تعمیرگاه" استفاده کنیم ممکن برای پیدا کردن دستگاه تعمیری دچار مشکل شویم.

به این منظور می توانیم برای پیدا کردن سریع دستگاه و انجام عملیات مورد نظر در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس از گزینه "جستجوی سریع دستگاه" واقع در میانبر های سمت چپ فرم اصلی استفاده کنیم.

بعد از کلیک بر روی "جستجوی سریع دستگاه" پنجره زیر باز می گردد:

در این پنجره متنی را برای جستجو وارد کرده و اینتر بزنید تا همه دستگاه های تعمیری که شامل آن متن می شوند برایتان لیست گردد.

برای جستجو می توانید از نام مشتری، تلفن مشتری، مدل دستگاه، عیب دستگاه، شماره قبض، شماره سریال، آدرس یا شهر مشتری، نوع پذیرش، نوع خدمات، نام شرکت گارانتی، شماره کارت گارانتی، لوازم همراه دستگاه، توضیحات پذیرش، وضعیت کنونی دستگاه و... استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر بنویسیم "خاموش" و اینتر بزنیم تمام دستگاه هایی که ایرادشان خاموش بوده لیست می شوند یا اگر بنویسیم "رضوی" همه دستگاه هایی که نام صاحبشان رضوی است لیست می شوند

جستجو در این قسمت مانند جستجو در گوگل است یعنی سریع و بدون دردسر نتایج دلخواه خودتان را پیدا کنید.

برای جستجوی تلفیقی از + استفاده کنید به عنوان مثال اگر تایپ کنید "رضوی+خاموش" فقط دستگاه هایی لیست می شوند که نام صاحبشان رضوی باشد و خاموش باشند.

و آخر اینکه اگر شماره قبض مورد نظر را می دانستید در قسمت جستجوی سریع ابتدا یک علامت + گذاشته و سپس شماره قبض را تایپ کنید تا مستقیما به قبض مورد نظر هدایت شوید.

توجه: شماره قبض هنگام پذیرش نشان داده می شود و بر روی رسید چاپی تعمیرگاه هم به صورت پر رنگ چاپ شده است.

 

فصل سوم: آموزش جستجوی تفضیلی دستگاه

برخی اوقات برای جستجوی موارد خاص یا مشاهده گروهی خاص از دستگاه های تعمیری جستجوی سریع کاربردی نیست

به عنوان مثال فرض کنید می خواهید تمام دستگاه های تعمیری که هزینه خدمات تعمیری آنها بین 1 میلیون ریال تا 2 میلیون ریال است را مشاهده نمایید. مشاهده این گزارش با جستجوی سریع دستگاه امکان پذیر نیست بلکه باید از جستجوی تفضیلی دستگاه استفاده نمایید.

با استفاده از امکان جستجوی تفضیلی دستگاه تعمیری می توانید انواع گزارش دلخواه خود را بسازید و در واقع این بخش یک گزارش ساز قوی و آسان است.

جستجوی تفضیلی در میانبر های سمت چپ صفحه اصلی وجود ندارد برای ورود به پنجره جستجو باید از مسیر زیر بروید:

از منوی "تعمیرگاه" وارد بخش "جستجو" بشوید و آیتم "جستجوی تفضیلی دستگاه" را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر

همچنین می توانید با زدن کد هایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند وارد این بخش بشوید یعنی در صفحه اصلی نرم افزار بر روی کیبورد کد 412 را تایپ کنید و سریع وارد بخش جستجوی تفضیلی تعمیرگاه بشوید.

پنجره جستجوی تفضیلی شامل 3 سربرگ به نام های "پذیرش" ، "بازه ها" ، "وضعیت" می باشد که در هر کدام از این سربرگ ها می توانید چندین فیلتر برای جستجوی خود تعریف کنید.

توجه کنید که این فیلتر ها را می توانید ادغام هم بکنید یعنی چند فیلتر را به صورت همزمان اعمال کنید و با این روش برای خود یک گزارش بسازید.

سربرگ پذیرش:

سربرگ "پذیرش" که به طور پیش فرض انتخاب شده است شامل فیلتر هایی است که همه مربوط به پذیرش دستگاه تعمیری هستند و زمان پذیرش دستگاه مشخص می شوند.

برخی از گزینه هایی که در این قسمت می توانیم برای جستجو فیلتر کنیم:

نوع پذیرش: به طور پیش فرض نوع پذیرش فقط یک گزینه حضوری دارد ولی در صورتی که در قسمت "تعریف انواع پذیرش" (آیتم 751 منوی اصلی) انواع دیگری برای پذیرش تعیین کرده باشید، هنگام پذیرش دستگاه تعمیری باید نوع پذیرش را هم انتخاب کنید و در نتیجه نوع پذیرش دستگاه های تعمیری با هم فرق می کنند. در جستجوی تفضیلی می توان نوع پذیرش را مشخص کرد تا همه دستگاه هایی که با آن نوع پذیرش شده اند جستجو گردند.

نکته: نوع پذیرش می تواند حضوری، غیر حضوری، نقدی، همکاری و ... نسبت به سلیقه شما تعریف گردد.

پذیرش کننده: به طور پیش فرض پذیرش کننده همیشه مدیر است ولی در صورتی که در پنجره تنظیمات (آیتم 820 منوی اصلی) در سربرگ کاربری چند کاربر ثبت کرده باشید هنگام ورود به نرم افزار هر شخص با نام کاربری و رمز عبور خود وارد می شود و هر دستگاه تعمیری که پذیرش شود، کاربر پذیرش کننده آن مشخص است و در هنگام جستجوی تفضیلی می توانید مشخص کنید دستگاه های تعمیری که توسط یک پذیرش کننده خاص پذیرش شده اند نمایش داده شود.

نوع خدمات: نوع خدمات نیز به طور پیش فرض فقط یک گزینه "تعمیر" دارد ولی شما می توانید در قسمت "تعریف خدمات تعمیرگاه" (آیتم 752 منوی اصلی) انواع خدماتی که ارائه می دهید را وارد نمایید. در این صورت هنگام پذیرش جدید باید نوع خدمات را هم مشخص کنید و از آن در جستجوی تفضیلی هم می توانید استفاده کنید.

نکته: نوع خدمات نسبت به سلیقه شما و شغل شما متفاوت است مثلا در تعمیرگاه های تلفن همراه یا رایانه انواع خدمات  نرم افزاری، سخت افزاری، تعویض کاری، سرویس و... منطقی به نظر می رسد.

مشتری: می توانید یک مشتری خاص را انتخاب کنید.

مدل دستگاه: در صورت تمایل یک مدل خاص را برای جستجو وارد نمایید.

گارانتی: در صورتی که شرکت های گارانتی را وارد کرده باشید (آیتم 755 منوی اصلی) هنگام پذیرش می توانید اطلاعات گارانتی دستگاه تعمیری را نیز ثبت کنید. در این صورت در جستجوی تفضیلی می توانید بر اساس گارانتی نیز جستجو کنید.

 

سربرگ بازه ها:

سربرگ "بازه ها" شامل فیلتر هایی است که همه یا عدد یا تاریخ هستند و شما می توانید یک بازه برای آنها مشخص کنید مثلا می توانید تمام دستگاه های تعمیری که شماره قبض آنها بین 1 تا 100 است را مشاهده کنید.

برخی از گزینه هایی که در این قسمت می توانیم برای جستجو فیلتر کنیم:

شماره قبض: شماره قبض عددی یکتا است که به ازای هر دستگاه تعمیری مقدار متفاوتی دارد و هنگام پذیرش نیز بر روی رسید چاپی چاپ می شود.

تاریخ پذیرش: در این قسمت می توانید مشخص کنید فقط دستگاه هایی که از یک تاریخ مشخص تا تاریخ مشخص دیگری پذیرش شده اند نمایش داده شود.

تاریخ تخمینی: هنگام پذیرش دستگاه تعمیری می توانید تاریخ تخمینی که مشتری می تواند دستگاه را تحویل بگیرد و احتمالا دستگاه تعمیر شده است را مشخص کنید.

تاریخ آخرین وضعیت: گاهی اوقات ممکن است وضعیت دستگاه تعمیری چندین بار تغییر کند (برای این که متوجه بشوید تغییر وضعیت چیست باید آموزش سطح 2 را مطالعه کنید) یا بین تعمیرکاران و واحدهای مختلف تعمیرگاه در تاریخ های مختلف تبادل شود (توضیحات کامل در آموزش سطح 2 تعمیرگاه) در اینجا می توانید مشخص کنید که دستگاههایی که آخرین تغییر وضعیتشان در بازه تاریخی خاصی قرار دارند لیست شوند.

شامل تغییر وضعیت: ممکن است غیر از آخرین تغییر وضعیت یک دستگاه بقیه تغییر وضعیت ها هم برای شما مهم باشد، با پر کردن این قسمت دستگاه هایی که در تاریخ وارد شده تغییر وضعیت داشته اند لیست می شوند.

تاریخ اتمام: جستجو بر اساس تاریخ اتمام تعمیر دستگاه تعمیری

تاریخ تحویل: جستجو بر اساس تاریخ تحویل دستگاه تعمیری

تاریخ پایان گارانتی: جستجو بر اساس تاریخ پایان گارانتی

شامل قطعه: اگر می خواهید بدانید برای کدام دستگاه های تعمیری در یک بازه تاریخی خاص قطعه ثبت شده است از این گزینه استفاده کنید.

شامل اجرت: اگر می خواهید بدانید برای کدام دستگاه های تعمیری در یک بازه تاریخی خاص اجرت خدمات ثبت شده است از این گزینه استفاده کنید.

هزینه پذیرش: هنگام ثبت پذیرش دستگاه تعمیری می توانید برای خدمات پذیرش هزینه ای را در نظر بگیرید که حتی در صورت تعمیر نشدن دستگاه نیز این هزینه برگشت داده نشود. در این قسمت می توانید بر اساس هزینه پذیرش جستجو کنید.

بیعانه: جستجوی دستگاه های تعمیری بر اساس بیعانه دریافت شده هنگام پذیرش

هزینه تخمینی: هزینه تخمینی معمولا هنگام پذیرش نسبت به عیب دستگاه حدس زده می شود. مقدار پیش فرض آن را می توانید در پنجره "تعریف خدمات تعمیرگاه" (آیتم 752 منوی اصلی) تغییر دهید. در جستجوی تفضیلی می توانید از هزینه تخمینی خدمات برای فیلتر کردن استفاده کنید.

جمع قطعات: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که جمع هزینه قطعات مصرفی آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

هزینه یک قطعه: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که هزینه حداقل یکی از قطعات مصرفی آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

جمع اجرت ها: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که جمع هزینه اجرت های ثبتی آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

هزینه یک اجرت: فقط دستگاه هایی لیست می شوند هزینه حداقل یکی اجرت های ثبتی آنها در بازه وارد شده در این قسمت باشد.

هزینه کل: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که کل هزینه تعمیر آنها (جمع قطعات مصرفی و اجرت های خدمات)  در بازه ای که وارد می کنید باشد.

پرداختی: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که جمع هزینه ای که تاکنون مشتری بابت آن دستگاه تعمیری پرداخت کرده است در بازه مشخصی باشد.

مانده قبض: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که مانده نهایی (کل هزینه تعمیر منهای مبلغ پرداختی مشتری) بابت آن دستگاه تعمیری در بازه مشخصی باشد.

 

سربرگ وضعیت:

سربرگ "وضعیت" شامل فیلتر هایی است که بر اساس وضعیت جاری دستگاه تعمیری در تعمیرگاه می باشند مانند این که دستگاه اکنون دست کدام تعمیرکار است، در کدام واحد تعمیری قرار دارد، وضعیت تعمیر آن در چه مرحله ای است، کدام تعمیرکاران بر روی دستگاه کار کرده اند و...

برخی از گزینه هایی که در این قسمت می توانیم برای جستجو فیلتر کنیم:

وضعیت تعمیر: وضعیت تعمیر می تواند در حالت های پذیرش شده، درحال تعمیر، منتظر قطعه، تعمیر شد، مرجوع شد، غیر قابل تعمیر، ایرادی مشاهده نشد، انصراف از تعمیر و... باشد که برخی از این وضعیت ها به صورت خودکار برای دستگاه تعمیری ثبت می شوند (مثلا هنگام پذیرش وضعیت دستگاه خودکار "پذیرش شده" می شود یا بعد از ثبت قطعه و اجرت وضعیت به صورت خودکار به "تعمیر شد" تغییر می کند) ولی برخی دیگر را باید به صورت دستی تنظیم کنید (روش تغییر وضعیت دستگاه تعمیری در آموزش سطح 2 مدیریت تعمیرگاه قرار دارد). در جستجوی تفضیلی می توانید مشخص کنید فقط دستگاه های با وضعیت تعمیر مورد نظر شما نمایش داده شوند.

شما می توانید علاوه بر وضعیت های پیشفرض در آیتم 756 منوی اصلی وضعیت های دلخواه خود را وارد کنید

شامل وضعیت تعمیر: یک دستگاه ممکن است اکنون در وضعیت "تعمیر شد" باشد ولی قبلا وضعیتش "منتظر قطعه" بوده باشد. با استفاده از گزینه "شامل وضعیت تعمیر" می توانیم دستگاه هایی را پیدا کنیم که وضعیت آنها زمانی "منتظر قطعه" بوده است هرچند اکنون وضعیت دیگری داشته باشند.

واحد کنونی: در صورتی که برای تعمیرگاه واحد های تعمیری تعریف کرده باشید (آیتم 753 منوی اصلی) می توانید دستگاه های تعمیری را بین واحد ها تبادل کنید و در این قسمت می توانید مشخص کنید که فقط دستگاه های یک واحد تعمیری خاص نشان داده شود.

به طور پیش فرض واحد های "پذیرش"، "تعمیرگاه"، "تحویل" در نرم افزار موجود می باشند

شامل واحد: تمام دستگاه هایی که زمانی در واحد تعمیری مورد نظر بوده اند را نمایش می دهد حتی اگر اکنون در آن واحد نباشند.

کاربر کنونی: تمام دستگاه هایی را نمایش می دهد که اکنون روی میز کاربر مورد نظر باشند.

شامل کاربر: تمام دستگاه هایی که زمانی روی میز کاربر مورد نظر بوده اند حتی اگر اکنون روی میز او نباشند را نمایش می دهد.

تعمیرکار دارای قطعه: تمام دستگاه هایی که تعمیرکار مورد نظر بر روی آنها قطعه ای نصب کرده باشد را نمایش می دهد.

تعمیرکار دارای اجرت: تمام دستگاه هایی که تعمیرکار مورد نظر برروی آنها خدمات تعمیری انجام داده و دارای اجرت است را نمایش می دهد.

دارای قطعه یا اجرت: تمام دستگاه هایی که تعمیرکار مورد نظر برروی آنها قطعه ای نصب کرده یا خدمات تعمیری انجام داده و دارای اجرت است را نمایش می دهد.

مرحله نهایی: وضعیت نهایی شامل سه گزینه است. 1.در حال تعمیر: یعنی دستگاه هایی که در یکی از وضعیت های در حال تعمیر، پذیرش و... می باشند. 2.معلق: یعنی دستگاه های تعمیری که در وضعیت هایی مانند منتظر قطعه می باشند. 3.اتمام: یعنی دستگاه هایی که روال تعمیر آنها تمام شده است مانند وضعیت های تعمیر شد، غیر قابل تعمیر و...

وضعیت تحویل: می توانید مشخص کنید جستجو بر روی فقط دستگاه های تحویل شده یا فقط دستگاه های تحویل نشده انجام شود.

شامل قطعه: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که قطعه انتخابی بر روی آنها استفاده شده باشد. اگر در فیلد رو به رو، تعمیرکاری را نیز انتخاب کنید، فقط دستگاه هایی لیست می شوند که قطعه مورد نظر را تعمیرکار انتخابی بر روی آنها استفاده کرده باشد.

شامل اجرت: فقط دستگاه هایی لیست می شوند که اجرت انتخابی بر روی آنها ثبت شده باشد. اگر در فیلد رو به رو، تعمیرکاری را نیز انتخاب کنید، فقط دستگاه هایی لیست می شوند که اجرت مورد نظر را تعمیرکار انتخابی بر روی آنها شده کرده باشد.

 

بعد از انتخاب فیلتر های مورد نظر برای جستجو در دستگاه های تعمیری بر روی "جستجو" کلیک کنید تا نتیجه نهایی برای شما نمایان گردد.

 

 

 

 

برچسب ها:

جستجو , روش هاي جستجو , آموزش جستجوي پيشرفته , گزارش ساز , آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , تعمير دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , تحويل دستگاه به مشتري , جستجوي دستگاه تعميري , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , تعميرات سخت افزار , تعميرات نرم افزار , نرم افزار مديريت تعميرگاه صوتي و تصويري