انواع جستوی دستگاه تعمیری

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


انواع جستوی دستگاه تعمیری

انواع جستوی دستگاه تعمیری

بسم الله الرحمن الرحيم

مشاهده و جستجوي دستگاه تعميري در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس

 

فهرست مطالب

فصل اول: مشاهده دستگاه هاي تعميري

فصل دوم: آموزش جستجوي سريع

فصل سوم: آموزش جستجوي تفضيلي دستگاه

 

فصل اول: مشاهده دستگاه هاي تعميري

براي مشاهده دستگاه هاي تعميري، در نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس از منوي "تعميرگاه" وارد زير منوي "مشاهده دستگاه هاي تعميري" بشويد تا روش هاي مشاهده دستگاه هاي تعميري براي شما ليست شوند (آيتم 42 منوي اصلي):

Title: نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس - Description: حسابداری، مدیریت تعمیرگاه، خدمات پس از فروش

در فصل جاري به توضيح اين موارد مي پردازيم.

1. دستگاه هاي واحد پذيرش: با كليك بر روي اين آيتم تمام دستگاه هايي كه تازه پذيرش شده اند و هنوز براي تعمير به هيچ واحد تعميرگاه ارسال نشده اند نمايش داده مي شود.

2. دستگاه هاي روي ميز من: تمام دستگاه هايي كه دست كاربر جاري سيستم است را نمايش مي دهد. با هر نام كاربري وارد نرم افزار مديريت تعميرگاه و حسابداري اسكناس شده باشيم دستگاه هاي تعميري دست همان كاربر نمايش داده مي شود.

3. دستگاه هاي واحد من: واحد هاي تعميرگاه و كاربران هر واحد تعميري را مي توانيد از آيتم 753 منوي اصلي تغيير دهيد كه در آموزش سطح 2 تعميرگاه مفصلا عنوان شده است. اين آيتم نسبت به اينكه كاربر جاري سيستم در كدام واحد هاي تعميرگاه عضو هست، دستگاه هاي تعميري همان واحد ها را نمايش مي دهد.

4. دستگاه هاي گذر كرده از ميز من: هر دستگاهي كه زماني دست كاربر جاري سيستم بوده است نمايش داده مي شود. اگرچه الان روي ميز كاربر ديگري باشد يا حتي تحويل به مشتري شده باشد.

5. دستگاه هاي در وضعيت تعليق: تمام دستگاه هايي كه اكنون در وضعيت هاي تعليق مانند "منتظر قطعه" هستند نمايش داده مي شود.

6. دستگاه هاي واحد تحويل: تمام دستگاه هايي كه پروسه تعمير آنها تمام شده، به واحد تحويل ارسال و آماده تحويل به مشتري هستند نمايش داده مي شود.

7. دستگاه هاي تعيين تكليف نشده: تمام دستگاه هايي كه هنوز آماده تحويل به مشتري نيستند.

8. دستگاه هاي تعيين تكليف شده ارسال نشده به واحد تحويل: تمام دستگاه هايي كه وضعيت نهايي آنها مشخص شده است ولي هنوز به واحد تحويل ارسال نشده اند.

9. همه دستگاه هاي درون تعميرگاه: تمام دستگاه هاي درون تعميرگاه در هر واحدي و در هر وضعيتي نمايش داده مي شوند.

10. دستگاه هاي تحويل داده شده: تمام دستگاه هايي كه به مشتري تحويل داده شده اند و ديگر درون تعميرگاه نيستند.

11. همه دستگاه هاي تعميري: تمام دستگاه هايي كه تاكنون پذيرش شده اند شامل دستگاه هاي درون تعميرگاه و تحويل داده شده.

 

فصل دوم: آموزش جستجوي سريع

جستجوي سريع در آموزش سطح 1 مديريت تعميرگاه بيان شده است در صورتي كه كار با اين قسمت را به طور كامل فرا گرفته ايد از نيازي به مطالعه اين فصل نداريد.

تصور كنيد تعداد دستگاه هاي درون تعميرگاه زياد شود آنگاه براي ثبت قطعه و اجرت يا تحويل دستگاه به مشتري اگر از گزينه "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" استفاده كنيم ممكن براي پيدا كردن دستگاه تعميري دچار مشكل شويم.

به اين منظور مي توانيم براي پيدا كردن سريع دستگاه و انجام عمليات مورد نظر در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس از گزينه "جستجوي سريع دستگاه" واقع در ميانبر هاي سمت چپ فرم اصلي استفاده كنيم.

بعد از كليك بر روي "جستجوي سريع دستگاه" پنجره زير باز مي گردد:

Title: جستجوی سریع دستگاه تعمیری - Description: جستجوی سریع دستگاه تعمیری در نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس

در اين پنجره متني را براي جستجو وارد كرده و اينتر بزنيد تا همه دستگاه هاي تعميري كه شامل آن متن مي شوند برايتان ليست گردد.

براي جستجو مي توانيد از نام مشتري، تلفن مشتري، مدل دستگاه، عيب دستگاه، شماره قبض، شماره سريال، آدرس يا شهر مشتري، نوع پذيرش، نوع خدمات، نام شركت گارانتي، شماره كارت گارانتي، لوازم همراه دستگاه، توضيحات پذيرش، وضعيت كنوني دستگاه و... استفاده كنيد.

به عنوان مثال اگر بنويسيم "خاموش" و اينتر بزنيم تمام دستگاه هايي كه ايرادشان خاموش بوده ليست مي شوند يا اگر بنويسيم "رضوي" همه دستگاه هايي كه نام صاحبشان رضوي است ليست مي شوند

جستجو در اين قسمت مانند جستجو در گوگل است يعني سريع و بدون دردسر نتايج دلخواه خودتان را پيدا كنيد.

براي جستجوي تلفيقي از + استفاده كنيد به عنوان مثال اگر تايپ كنيد "رضوي+خاموش" فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه نام صاحبشان رضوي باشد و خاموش باشند.

و آخر اينكه اگر شماره قبض مورد نظر را مي دانستيد در قسمت جستجوي سريع ابتدا يك علامت + گذاشته و سپس شماره قبض را تايپ كنيد تا مستقيما به قبض مورد نظر هدايت شويد.

توجه: شماره قبض هنگام پذيرش نشان داده مي شود و بر روي رسيد چاپي تعميرگاه هم به صورت پر رنگ چاپ شده است.

 

فصل سوم: آموزش جستجوي تفضيلي دستگاه

برخي اوقات براي جستجوي موارد خاص يا مشاهده گروهي خاص از دستگاه هاي تعميري جستجوي سريع كاربردي نيست

به عنوان مثال فرض كنيد مي خواهيد تمام دستگاه هاي تعميري كه هزينه خدمات تعميري آنها بين 1 ميليون ريال تا 2 ميليون ريال است را مشاهده نماييد. مشاهده اين گزارش با جستجوي سريع دستگاه امكان پذير نيست بلكه بايد از جستجوي تفضيلي دستگاه استفاده نماييد.

با استفاده از امكان جستجوي تفضيلي دستگاه تعميري مي توانيد انواع گزارش دلخواه خود را بسازيد و در واقع اين بخش يك گزارش ساز قوي و آسان است.

جستجوي تفضيلي در ميانبر هاي سمت چپ صفحه اصلي وجود ندارد براي ورود به پنجره جستجو بايد از مسير زير برويد:

از منوي "تعميرگاه" وارد بخش "جستجو" بشويد و آيتم "جستجوي تفضيلي دستگاه" را انتخاب كنيد. مانند تصوير زير

همچنين مي توانيد با زدن كد هايي كه با رنگ قرمز مشخص شده اند وارد اين بخش بشويد يعني در صفحه اصلي نرم افزار بر روي كيبورد كد 412 را تايپ كنيد و سريع وارد بخش جستجوي تفضيلي تعميرگاه بشويد.

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

پنجره جستجوي تفضيلي شامل 3 سربرگ به نام هاي "پذيرش" ، "بازه ها" ، "وضعيت" مي باشد كه در هر كدام از اين سربرگ ها مي توانيد چندين فيلتر براي جستجوي خود تعريف كنيد.

توجه كنيد كه اين فيلتر ها را مي توانيد ادغام هم بكنيد يعني چند فيلتر را به صورت همزمان اعمال كنيد و با اين روش براي خود يك گزارش بسازيد.

سربرگ پذيرش:

سربرگ "پذيرش" كه به طور پيش فرض انتخاب شده است شامل فيلتر هايي است كه همه مربوط به پذيرش دستگاه تعميري هستند و زمان پذيرش دستگاه مشخص مي شوند.

برخي از گزينه هايي كه در اين قسمت مي توانيم براي جستجو فيلتر كنيم:

نوع پذيرش: به طور پيش فرض نوع پذيرش فقط يك گزينه حضوري دارد ولي در صورتي كه در قسمت "تعريف انواع پذيرش" (آيتم 751 منوي اصلي) انواع ديگري براي پذيرش تعيين كرده باشيد، هنگام پذيرش دستگاه تعميري بايد نوع پذيرش را هم انتخاب كنيد و در نتيجه نوع پذيرش دستگاه هاي تعميري با هم فرق مي كنند. در جستجوي تفضيلي مي توان نوع پذيرش را مشخص كرد تا همه دستگاه هايي كه با آن نوع پذيرش شده اند جستجو گردند.

نكته: نوع پذيرش مي تواند حضوري، غير حضوري، نقدي، همكاري و ... نسبت به سليقه شما تعريف گردد.

پذيرش كننده: به طور پيش فرض پذيرش كننده هميشه مدير است ولي در صورتي كه در پنجره تنظيمات (آيتم 820 منوي اصلي) در سربرگ كاربري چند كاربر ثبت كرده باشيد هنگام ورود به نرم افزار هر شخص با نام كاربري و رمز عبور خود وارد مي شود و هر دستگاه تعميري كه پذيرش شود، كاربر پذيرش كننده آن مشخص است و در هنگام جستجوي تفضيلي مي توانيد مشخص كنيد دستگاه هاي تعميري كه توسط يك پذيرش كننده خاص پذيرش شده اند نمايش داده شود.

نوع خدمات: نوع خدمات نيز به طور پيش فرض فقط يك گزينه "تعمير" دارد ولي شما مي توانيد در قسمت "تعريف خدمات تعميرگاه" (آيتم 752 منوي اصلي) انواع خدماتي كه ارائه مي دهيد را وارد نماييد. در اين صورت هنگام پذيرش جديد بايد نوع خدمات را هم مشخص كنيد و از آن در جستجوي تفضيلي هم مي توانيد استفاده كنيد.

نكته: نوع خدمات نسبت به سليقه شما و شغل شما متفاوت است مثلا در تعميرگاه هاي تلفن همراه يا رايانه انواع خدمات  نرم افزاري، سخت افزاري، تعويض كاري، سرويس و... منطقي به نظر مي رسد.

مشتري: مي توانيد يك مشتري خاص را انتخاب كنيد.

مدل دستگاه: در صورت تمايل يك مدل خاص را براي جستجو وارد نماييد.

گارانتي: در صورتي كه شركت هاي گارانتي را وارد كرده باشيد (آيتم 755 منوي اصلي) هنگام پذيرش مي توانيد اطلاعات گارانتي دستگاه تعميري را نيز ثبت كنيد. در اين صورت در جستجوي تفضيلي مي توانيد بر اساس گارانتي نيز جستجو كنيد.

 

سربرگ بازه ها:

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بر اساس بازه های تاریخی و ریالی

سربرگ "بازه ها" شامل فيلتر هايي است كه همه يا عدد يا تاريخ هستند و شما مي توانيد يك بازه براي آنها مشخص كنيد مثلا مي توانيد تمام دستگاه هاي تعميري كه شماره قبض آنها بين 1 تا 100 است را مشاهده كنيد.

برخي از گزينه هايي كه در اين قسمت مي توانيم براي جستجو فيلتر كنيم:

شماره قبض: شماره قبض عددي يكتا است كه به ازاي هر دستگاه تعميري مقدار متفاوتي دارد و هنگام پذيرش نيز بر روي رسيد چاپي چاپ مي شود.

تاريخ پذيرش: در اين قسمت مي توانيد مشخص كنيد فقط دستگاه هايي كه از يك تاريخ مشخص تا تاريخ مشخص ديگري پذيرش شده اند نمايش داده شود.

تاريخ تخميني: هنگام پذيرش دستگاه تعميري مي توانيد تاريخ تخميني كه مشتري مي تواند دستگاه را تحويل بگيرد و احتمالا دستگاه تعمير شده است را مشخص كنيد.

تاريخ آخرين وضعيت: گاهي اوقات ممكن است وضعيت دستگاه تعميري چندين بار تغيير كند (براي اين كه متوجه بشويد تغيير وضعيت چيست بايد آموزش سطح 2 را مطالعه كنيد) يا بين تعميركاران و واحدهاي مختلف تعميرگاه در تاريخ هاي مختلف تبادل شود (توضيحات كامل در آموزش سطح 2 تعميرگاه) در اينجا مي توانيد مشخص كنيد كه دستگاههايي كه آخرين تغيير وضعيتشان در بازه تاريخي خاصي قرار دارند ليست شوند.

شامل تغيير وضعيت: ممكن است غير از آخرين تغيير وضعيت يك دستگاه بقيه تغيير وضعيت ها هم براي شما مهم باشد، با پر كردن اين قسمت دستگاه هايي كه در تاريخ وارد شده تغيير وضعيت داشته اند ليست مي شوند.

تاريخ اتمام: جستجو بر اساس تاريخ اتمام تعمير دستگاه تعميري

تاريخ تحويل: جستجو بر اساس تاريخ تحويل دستگاه تعميري

تاريخ پايان گارانتي: جستجو بر اساس تاريخ پايان گارانتي

شامل قطعه: اگر مي خواهيد بدانيد براي كدام دستگاه هاي تعميري در يك بازه تاريخي خاص قطعه ثبت شده است از اين گزينه استفاده كنيد.

شامل اجرت: اگر مي خواهيد بدانيد براي كدام دستگاه هاي تعميري در يك بازه تاريخي خاص اجرت خدمات ثبت شده است از اين گزينه استفاده كنيد.

هزينه پذيرش: هنگام ثبت پذيرش دستگاه تعميري مي توانيد براي خدمات پذيرش هزينه اي را در نظر بگيريد كه حتي در صورت تعمير نشدن دستگاه نيز اين هزينه برگشت داده نشود. در اين قسمت مي توانيد بر اساس هزينه پذيرش جستجو كنيد.

بيعانه: جستجوي دستگاه هاي تعميري بر اساس بيعانه دريافت شده هنگام پذيرش

هزينه تخميني: هزينه تخميني معمولا هنگام پذيرش نسبت به عيب دستگاه حدس زده مي شود. مقدار پيش فرض آن را مي توانيد در پنجره "تعريف خدمات تعميرگاه" (آيتم 752 منوي اصلي) تغيير دهيد. در جستجوي تفضيلي مي توانيد از هزينه تخميني خدمات براي فيلتر كردن استفاده كنيد.

جمع قطعات: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه جمع هزينه قطعات مصرفي آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

هزينه يك قطعه: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه هزينه حداقل يكي از قطعات مصرفي آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

جمع اجرت ها: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه جمع هزينه اجرت هاي ثبتي آنها در بازه وارد شده توسط شما باشد.

هزينه يك اجرت: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند هزينه حداقل يكي اجرت هاي ثبتي آنها در بازه وارد شده در اين قسمت باشد.

هزينه كل: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه كل هزينه تعمير آنها (جمع قطعات مصرفي و اجرت هاي خدمات)  در بازه اي كه وارد مي كنيد باشد.

پرداختي: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه جمع هزينه اي كه تاكنون مشتري بابت آن دستگاه تعميري پرداخت كرده است در بازه مشخصي باشد.

مانده قبض: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه مانده نهايي (كل هزينه تعمير منهاي مبلغ پرداختي مشتري) بابت آن دستگاه تعميري در بازه مشخصي باشد.

 

سربرگ وضعيت:

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بر اساس وضعیت دستگاه

سربرگ "وضعيت" شامل فيلتر هايي است كه بر اساس وضعيت جاري دستگاه تعميري در تعميرگاه مي باشند مانند اين كه دستگاه اكنون دست كدام تعميركار است، در كدام واحد تعميري قرار دارد، وضعيت تعمير آن در چه مرحله اي است، كدام تعميركاران بر روي دستگاه كار كرده اند و...

برخي از گزينه هايي كه در اين قسمت مي توانيم براي جستجو فيلتر كنيم:

وضعيت تعمير: وضعيت تعمير مي تواند در حالت هاي پذيرش شده، درحال تعمير، منتظر قطعه، تعمير شد، مرجوع شد، غير قابل تعمير، ايرادي مشاهده نشد، انصراف از تعمير و... باشد كه برخي از اين وضعيت ها به صورت خودكار براي دستگاه تعميري ثبت مي شوند (مثلا هنگام پذيرش وضعيت دستگاه خودكار "پذيرش شده" مي شود يا بعد از ثبت قطعه و اجرت وضعيت به صورت خودكار به "تعمير شد" تغيير مي كند) ولي برخي ديگر را بايد به صورت دستي تنظيم كنيد (روش تغيير وضعيت دستگاه تعميري در آموزش سطح 2 مديريت تعميرگاه قرار دارد). در جستجوي تفضيلي مي توانيد مشخص كنيد فقط دستگاه هاي با وضعيت تعمير مورد نظر شما نمايش داده شوند.

شما مي توانيد علاوه بر وضعيت هاي پيشفرض در آيتم 756 منوي اصلي وضعيت هاي دلخواه خود را وارد كنيد

شامل وضعيت تعمير: يك دستگاه ممكن است اكنون در وضعيت "تعمير شد" باشد ولي قبلا وضعيتش "منتظر قطعه" بوده باشد. با استفاده از گزينه "شامل وضعيت تعمير" مي توانيم دستگاه هايي را پيدا كنيم كه وضعيت آنها زماني "منتظر قطعه" بوده است هرچند اكنون وضعيت ديگري داشته باشند.

واحد كنوني: در صورتي كه براي تعميرگاه واحد هاي تعميري تعريف كرده باشيد (آيتم 753 منوي اصلي) مي توانيد دستگاه هاي تعميري را بين واحد ها تبادل كنيد و در اين قسمت مي توانيد مشخص كنيد كه فقط دستگاه هاي يك واحد تعميري خاص نشان داده شود.

به طور پيش فرض واحد هاي "پذيرش"، "تعميرگاه"، "تحويل" در نرم افزار موجود مي باشند

شامل واحد: تمام دستگاه هايي كه زماني در واحد تعميري مورد نظر بوده اند را نمايش مي دهد حتي اگر اكنون در آن واحد نباشند.

كاربر كنوني: تمام دستگاه هايي را نمايش مي دهد كه اكنون روي ميز كاربر مورد نظر باشند.

شامل كاربر: تمام دستگاه هايي كه زماني روي ميز كاربر مورد نظر بوده اند حتي اگر اكنون روي ميز او نباشند را نمايش مي دهد.

تعميركار داراي قطعه: تمام دستگاه هايي كه تعميركار مورد نظر بر روي آنها قطعه اي نصب كرده باشد را نمايش مي دهد.

تعميركار داراي اجرت: تمام دستگاه هايي كه تعميركار مورد نظر برروي آنها خدمات تعميري انجام داده و داراي اجرت است را نمايش مي دهد.

داراي قطعه يا اجرت: تمام دستگاه هايي كه تعميركار مورد نظر برروي آنها قطعه اي نصب كرده يا خدمات تعميري انجام داده و داراي اجرت است را نمايش مي دهد.

مرحله نهايي: وضعيت نهايي شامل سه گزينه است. 1.در حال تعمير: يعني دستگاه هايي كه در يكي از وضعيت هاي در حال تعمير، پذيرش و... مي باشند. 2.معلق: يعني دستگاه هاي تعميري كه در وضعيت هايي مانند منتظر قطعه مي باشند. 3.اتمام: يعني دستگاه هايي كه روال تعمير آنها تمام شده است مانند وضعيت هاي تعمير شد، غير قابل تعمير و...

وضعيت تحويل: مي توانيد مشخص كنيد جستجو بر روي فقط دستگاه هاي تحويل شده يا فقط دستگاه هاي تحويل نشده انجام شود.

شامل قطعه: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه قطعه انتخابي بر روي آنها استفاده شده باشد. اگر در فيلد رو به رو، تعميركاري را نيز انتخاب كنيد، فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه قطعه مورد نظر را تعميركار انتخابي بر روي آنها استفاده كرده باشد.

Title: مدیریت تعمیرگاه - Description: نرم افزار حسابداری تعمیرگاه و خدمات پس از فروش

شامل اجرت: فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه اجرت انتخابي بر روي آنها ثبت شده باشد. اگر در فيلد رو به رو، تعميركاري را نيز انتخاب كنيد، فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه اجرت مورد نظر را تعميركار انتخابي بر روي آنها شده كرده باشد.

 

بعد از انتخاب فيلتر هاي مورد نظر براي جستجو در دستگاه هاي تعميري بر روي "جستجو" كليك كنيد تا نتيجه نهايي براي شما نمايان گردد.

 

 

 

 

برچسب ها:

جستجو , روش هاي جستجو , آموزش جستجوي پيشرفته , گزارش ساز , آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , تعمير دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , تحويل دستگاه به مشتري , جستجوي دستگاه تعميري , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , تعميرات سخت افزار , تعميرات نرم افزار , نرم افزار مديريت تعميرگاه صوتي و تصويري