آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

بسم الله الرحمن الرحيم

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس

 

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: شروع به كار نرم افزار خدمات

فصل دوم: پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه

فصل سوم: آموزش پذيرش دستگاه تعميري

فصل چهارم: آموزش تعيين تكليف دستگاه تعميري

فصل پنجم: آموزش تحويل دستگاه به مشتري

فصل ششم: آموزش جستجوي سريع دستگاه

 

مقدمه

نظر به گسترش روز افزون دانش الكترونيك و نياز هاي جديد جامعه تجاري به سيستم هاي دقيق نرم افزاري، جهت ايجاد محيطي امن، جلب اعتماد مشتري، مديريت اطلاعات مالي، نظارت دقيق بر عملكرد كاركنان و... وجوب استفاده از نرم افزاري جامع و مطمئن با پشتيباني قدرتمند براي تمامي اصناف و مشاغل انكار ناپذير است.

مبحث مهم ديگري كه در اصناف جديد و به روز مطرح مي گردد، يكپارچگي نرم افزاري است. زيرا در صورتي كه تمام اعضاي صنف از يك سيستم يكپارچه نرم افزاري استفاده نمايند، مي توانند از امكانات ارتباطي و جذاب بيشماري بهره مند شوند.

از طرفي هر چه به آينده نزديكتر مي شويم اين نياز بيشتر و بيشتر احساس مي شود و اصنافي كه امروز به سمت يكپارچگي نرم افزاري پيش نروند، در آينده مجبور به پيمودن همين راه ولي با موانعي بسيار بيشتر هستند، زيرا در آينده هر فرد از نرم افزار دلخواه خود استفاده مي كند و كنار گذاردن سيستم هاي نرم افزاري مورد استفاده و جايگزيني يك سيستم يكپارچه بسيار دشوار است!

شركت نرم افزاري اسكناس با مهندسين مجرب اقدام به طراحي نرم افزار خدمات پس از فروش و مديريت تعميرگاه نموده است كه با ظاهري ساده و قابل فهم تمام نياز هاي شركت هاي خدماتي، تعميرگاه ها، مديريت خدمات پس از فروش، گارانتي و... را برطرف مي سازد.

خدمتي كه احساس آرامش را در دل صاحبان مشاغل، مشتريان و مديران اصناف ايجاد مي نمايد.

يكي از مهم ترين مزاياي نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس ساده و مفهوم بودن آن براي افراد غير حسابدار است چون اين نرم افزار مخصوص افراد معمولي طراحي شده و در كنار دارا بودن امكانات بسيار، صاحبان مشاغل گوناگون مي توانند بدون داشتن دانش حسابداري به راحتي با مطالعه اين آموزش از اين نرم افزار به بهترين وجه استفاده كنند.

يكي ديگر از مهم ترين قابليت هاي اين سيستم، تطابق كامل و هماهنگي با نرم افزار حسابداري و مديريت مالي قدرتمند اسكناس است كه سبب متمايز شدن آن گرديده است. تمامي امكانات يك نرم افزار مديريت تعميرگاه همراه و همگام با تمامي امكانات حسابداري در اختيار كاربران است.

در اين مقاله به آموزش بخش هايي از سيستم تعميرگاه كه ضروري تر به نظر مي رسند مي پردازيم.

نكته: اين آموزش مخصوص تعميرگاه هاي كوچك است براي شركت هاي خدماتي يا تعميرگاه هاي بزرگ بايد آموزش سطح 2 را نيز مطالعه كنيد.

 

فصل اول: شروع به كار نرم افزار خدمات

توجه: اگر هنوز نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را نصب نكرده ايد بهتر است ابتدا آموزش نصب را مطالعه كنيد و يا با استفاده از بخش "تماس با ما" موجود در سايت از كارشناسان كمك بگيريد.

پس از اجراي نرم افزار، پنجره ورود كاربران باز خواهد شد:

 

Title: پنجره ورود به نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

براي ورود كافي است بر روي كاربر مدير كليك كرده و رمز عبور پيش فرض (123) را وارد نماييد:

 

Title: پنجره لاگین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

سپس بر روي دكمه "ورود" كليك كنيد.

پس از ورود در صورتي كه اولين بار است نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را باز مي كنيد پنجره "شروع به كار" باز خواهد شد:

 

Title: پنجره شروع به کار نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

توجه كنيد كه اين پنجره فقط در اولين ورود به نرم افزار باز مي شود و براي راحتي كاربران و تنظيمات اوليه طراحي شده است.

در اين پنجره بر روي بعدي كليك كنيد تا صفحه زير نمايان شود:

         

Title: ثبت اطلاعات و تنظیمات اولیه در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

مانند تصوير اطلاعات خود را با دقت وارد كنيد. توجه كنيد كه "نوع كار و استفاده از نرم افزار" بسيار مهم است زيرا تمامي تنظيمات نرم افزار بر اساس اين انتخاب شما تنظيم مي شود.

پس از درج اطلاعات بر روي دكمه "بعدي" كليك كنيد.

 

Title: پنجره شروع به کار در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين صفحه در صورتي كه تيك گزينه "هنوز نرم افزار را خريداري نكرده ام!" را نزنيد بعد از كليك بر روي دكمه "پايان" وارد قسمت ثبت اطلاعات قفل نرم افزار مي شويد و بايد اطلاعات خريد خود را (كه از ما دريافت كرديد) وارد نماييد. پس اگر در حال بررسي نسخه آزمايشي نرم افزار هستيد تيك گزينه "هنوز نرم افزار را خريداري نكرده ام" را فعال كنيد.

 

فصل دوم: پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه

پس از انجام تنظيمات اوليه به دليل اينكه نوع استفاده را بر روي "تعميرگاه" تنظيم كرده ايم پنجره اصلي نرم افزار به شكل زير تغيير شكل خواهد داد:

 

Title: پنجره اصلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

در سمت چپ پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس، "دسترسي سريع به منو" قرار دارد. تقريبا تمام امكاناتي كه شما براي مديريت يك تعميرگاه كوچك لازم داريد در اين قسمت وجود دارد.

در حقيقت در اين قسمت ميانبر آيتم هاي پر كاربرد منوي اصلي قرار دارد و شما مي توانيد با كليك بر روي دكمه "تنظيمات" واقع در پايين اين پنجره، آيتم هاي اين قسمت را كم يا زياد كنيد.

قبل از شروع آموزش پذيرش دستگاه تعميري بيان اين نكته خالي از لطف نيست كه روال تعمير يك دستگاه تعميري در نرم افزار اسكناس سه مرحله اصلي دارد:

1. پذيرش دستگاه: ثبت اطلاعات مشتري، مدل دستگاه، عيب دستگاه از نظر مشتري، اطلاعات دستگاه تعميري و...

2. تعيين تكليف دستگاه: در مرحله دوم بايد مشخص كنيم كه دستگاه تعمير شده است يا خير و در صورت تعمير شدن قطعات مصرفي و خدمات صورت گرفته را ثبت نماييم.

3. تحويل دستگاه به مشتري و بايگاني: در پايان تحويل دستگاه به مشتري (خروج دستگاه از تعميرگاه) و تسويه حساب را ثبت مي كنيم.

 

فصل سوم: آموزش پذيرش دستگاه تعميري

 

Title: دسترسی سریع به منو و میانبر های نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

براي پذيرش دستگاه تعميري مانند تصوير بالا، بر روي "پذيرش جديد" كليك كنيد تا پنجره زير باز شود:

 

Title: پذیرش دستگاه تعمیری جدید در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

بهتر است براي سرعت بخشيدن به روال پذيرش در اين بخش از ماوس استفاده نكنيم و پس از ورود اطلاعات هر بخش با زدن دكمه اينتر كيبورد به بخش بعدي برويم

اولين چيزي كه بايد وارد شود شماره همراه مشتري است:

 

Title: ثبت تلفن مشتری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

مانند تصوير بالا شماره موبايل مشتري را وارد كرده و اينتر بزنيد تا پنجره زير باز شود:

 

Title: افتتاح حساب در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه در تصوير بالا مي بينيد پنجره "افتتاح حساب جديد" باز شد. اين پنجره فقط در صورتي باز مي شود كه اولين مراجعه مشتري باشد.

در اين پنجره مانند تصوير زير نام مشتري را وارد كرده و اينتر مي زنيم. سپس جنسيت را انتخاب كرده و دوباره اينتر مي زنيم:

 

Title: افتتاح حساب در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

سپس قسم سريال دستگاه انتخاب مي گردد:

 

Title: پنجره پذیرش جدید نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين قسمت شماره سريال دستگاه تعميري را وارد مي نماييم.

توجه: در صورتي كه در صورتي كه در پنجره شروع به كار در قسمت "نوع استفاده" گزينه تعميرگاه خودرو را وارد كرده بوديم در اين قسمت به جاي ورود شماره سريال مي توانستيم پلاك خودرو را وارد نماييم.

ضمنا توجه كنيد كه در قسمت شماره سريال و مدل دستگاه، كيبورد كامپيوتر به صورت خودكار انگليسي مي شود تا شما سريعتر بتوانيد اطلاعات را پر كنيد.

پس از ورود شماره سريال و مدل دستگاه قسمت "عيب به اظهار مشتري" انتخاب مي شود:

 

Title: ثبت اطلاعات دستگاه تعمیری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در قسمت "عيب به اظهار مشتري" بايد ايرادات دستگاه تعميري را كه مشتري بيان مي كند وارد كنيد.

در اين قسمت مي توانيد عيب را به صورت دستي تايپ كنيد و يا براي سرعت بيشتر با زدن دكمه F3 كيبورد ليست ايرادات پيش فرض باز مي شوند و مي توانيد چند مورد را انتخاب كنيد:

 

Title: ثبت ایرادات دستگاه تعمیری از نظر مشتری تعمیرگاه اسکناس

 

همچنين مي توانيد با انتخاب گزينه "ويرايش ورودي هاي پيش فرض" ايرادات پيش فرض اين ليست را كم يا زياد كنيد كه در آينده راحت تر باشيد.

پس از ورود عيب به اظهار مشتري اينتر بزنيد و لوازم همراه و وضعيت ظاهري را هم به همين صورت وارد كنيد (لوازم همراه و وضعيت ظاهري هم مثل ايراد دستگاه گزينه هاي پيش فرض دارند)

نكته مهم: موارد پيش فرض عيب به اظهار مشتري، لوازم دريافتي و وضعيت ظاهري به طور خودكار نسبت به صنف شما پر مي شود چون ما در قسمت "نوع كار و استفاده از نرم افزار" كه در فصل اول گفتيم گزينه "تعميرگاه تلفن همراه" را انتخاب كرديم اين گزينه ها براي صنف تلفن همراه تنظيم شده است به عنوان مثال اگر تعميرات رايانه را انتخاب مي كرديم اين گزينه ها و خيلي تنظيمات ديگر نرم افزار به صورت خودكار براي راحتي تعميركاران كامپيوتر تنظيم مي شد!

پس از ورود اطلاعات بالا اينتر مي زنيم تا به مرحله بعد برويم:

 

Title: عیب دستگاه، لوازم همراه و وضعیت ظاهری نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه مي بينيد در اين قسمت مي توانيم كد قفل گوشي را وارد كنيم. اين نيز به خاطر انتخاب صنف تلفن همراه است وگرنه در مشاغل ديگر مانند تعميرات يخچال كد قفل معني ندارد.

پس از ورود همه اطلاعات پذيرش در نرم افزار اسكناس كه معمولا كمتر از يك دقيقه زمان مي برد يا با اينتر يا با F5 يا با ماوس ثبت پذيرش را مي زنيم تا اطلاعات ثبت گردد و پنجره زير ظاهر گردد:

 

Title: چاپ رسید و قبض پذیرش تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه مشخص است نرم افزار براي چاپ قبض سوال مي كند كه در صورت تمايل مي توانيم نسبت به چاپ اقدام نماييم.

نكته: براي چاپ رسيد پذيرش حتما بايد نرم افزار Microsoft Office Word بر روي سيستم شما نصب باشد

تبريك، شما موفق به پذيرش دستگاه تعميري با استفاده از نرم افزار مديريت و حسابداري تعميرگاه اسكناس شديد.

توجه كنيد كه در صورتي كه از ماوس استفاده نكنيد و بعد از ورود اطلاعات هر بخش دكمه اينتر را بزنيد سرعت پذيرش بسيار بالا مي رود. ضمنا براي ثبت پذيرش، فقط وارد نمودن اطلاعات مشتري، سريال و مدل دستگاه الزامي است و هر كدام از بقيه گزينه ها را در صورت دلخواه مي توانيد وارد نكنيد.

 

فصل چهارم: آموزش تعيين تكليف دستگاه تعميري

بعد از پذيرش هر زمان كه تعمير دستگاه به اتمام رسيد بايد اطلاعات قطعات مصرفي و اجرت خدمات تعميرات را در نرم افزار ثبت كنيم.

 

Title: مشاهده همه دستگاه های درون تعمیرگاه

 

براي اين منظور مانند تصوير بالا، در پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات اسكناس بر روي "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" كليك مي كنيم تا پنجره زير نمايان گردد:

 

Title: مشاهده همه دستگاه های درون تعمیرگاه

 

در اين پنجره سه دستگاه تعميري كه پذيرش كرده ايم قرار دارند. روي هر كدام مايل بوديم راست كليك مي كنيم تا منوي زير ظاهر گردد

 

Title: ثبت قطعه و اجرت بر روی دستگاه تعمیری

 

براي تعيين تكليف دستگاه، گزينه اول يعني "ثبت قطعه يا اجرت" را انتخاب مي كنيم (همچنين مي توانيم به جاي راست كليك و انتخاب گزينه ثبت قطعه يا اجرت از كليد ميانبر آن يعني F2 استفاده كنيم).

پس از انتخاب گزينه "ثبت قطعه يا اجرت" پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: ثبت قطعه و اجرت در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

پس از ورود قطعات و اجرت ها بر روي "ذخيره و تغيير وضعيت" كليك مي كنيم (يا F5  مي زنيم) تا تغييرات ذخيره گردد.

توجه كنيد كه ليست قطعات و اجرت ها به طور خودكار بر اساس "نوع كار و استفاده از نرم افزار" كه در فصل اول گفتيم براي شما تعيين مي گردد و در صورتي كه قطعه يا اجرت مورد نظر شما در ليست موجود نبود همين كه نامش را تايپ كرده و اينتر بزنيد به ليست اضافه خواهد شد.

توجه: در صورتي كه دستگاه غير قابل تعمير بود و يا مشتري از تعمير آن صرف نظر كرده بود وضعيت نهايي را بر روي "غير قابل تعمير" يا "انصراف از تعمير" گذاشته و سپس "ذخيره و تغيير وضعيت" را كليك كنيد (در اين صورت مي توانيد هيچ قطعه يا اجرتي ثبت نكنيد):

Title: تعیین تکلیف دستگاه تعمیری

تبريك، شما موفق به تعيين تكليف دستگاه تعميري با استفاده از نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس شديد.

 

فصل پنجم: آموزش تحويل دستگاه به مشتري

بعد از ثبت قطعات و اجرت خدمات در نرم افزار اسكناس، هر زمان كه مشتري براي تحويل گرفتن دستگاه تعميري مراجعه كرد بايد خروج دستگاه را در نرم افزار ثبت كنيم.

براي اين منظور در پنجره اصلي نرم افزار اسكناس بر روي "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" كليك مي كنيم تا پنجره همه دستگاه هاي درون تعميرگاه كه در فصل چهارم ديديد باز شود

روي دستگاه مورد نظر راست كليك كرده و گزينه "تحويل دستگاه به مشتري/لغو تحويل" را انتخاب كنيد (يا از روي كيبورد F8 را بزنيد):

 

Title: ثبت خروج و بایگانی دستگاه تعمیری تعمیرگاه اسکناس

 

پس از انتخاب گزينه "تحويل دستگاه به مشتري/لغو تحويل" پنجره زير باز مي شود:

 

Title: تحویل دستگاه به مشتری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين پنجره كافي است فقط بر روي "تحويل" كليك كنيد و يا F5 را بزنيد تا دستگاه تحويل مشتري گردد. سپس پنجره زير نمايان مي گردد:

 

Title: چاپ فاکتور تحویل و خدمات در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در صورتي كه تمايل داريد در اين قسمت مي توانيد فاكتور خدمات به مشتري بدهيد.

 

نكته: در صورتي كه قصد تخفيف به مشتري داريد مي توانيد قبل از زدن دكمه تحويل، مبلغ نقد را تغيير دهيد.

نكته: پس از تحويل به مشتري دستگاه مورد نظر از قسمت "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" خارج شده و به قسمت "دستگاه هاي تحويل داده شده" انتقال مي يابد.

تبريك، شما موفق به تحويل دستگاه به مشتري با استفاده از نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس شديد.

 

فصل ششم: آموزش جستجوي سريع دستگاه

تصور كنيد تعداد دستگاه هاي درون تعميرگاه زياد شود آنگاه براي ثبت قطعه و اجرت يا تحويل دستگاه به مشتري اگر از گزينه "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" استفاده كنيم ممكن براي پيدا كردن دستگاه تعميري دچار مشكل شويم زيرا پيدا كردن دستگاه مورد نظر بين آن همه دستگاه تعميري كه در نرم افزار ليست مي شوند كار سختي است.

به اين منظور مي توانيم براي پيدا كردن سريع دستگاه و انجام عمليات مورد نظر در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس از گزينه "جستجوي سريع دستگاه" واقع در ميانبر هاي سمت چپ پنجره اصلي استفاده مي كنيم.

بعد از كليك بر روي جستجوي سريع دستگاه پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: جستجو سریع دستگاه تعمیری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين پنجره كافي است متني را براي جستجو وارد كرده و اينتر بزنيد تا همه دستگاه هاي تعميري كه شامل آن متن مي شوند براي شما ليست شوند.

براي جستجو مي توانيد از نام مشتري، تلفن مشتري، مدل دستگاه تعميري، عيب دستگاه، شماره قبض پذيرش، شماره سريال، آدرس يا شهر مشتري، نوع پذيرش، نوع خدمات، نام شركت گارانتي، شماره كارت گارانتي، لوازم همراه دستگاه، توضيحات پذيرش، وضعيت كنوني دستگاه و... استفاده كنيد.

به عنوان مثال اگر بنويسيم "صفحه نمايش" و اينتر بزنيم تمام دستگاه هايي كه صفحه نمايششان ايراد داشته ليست مي شوند يا اگر بنويسيم "رضوي" همه دستگاه هايي كه نام صاحبشان رضوي است ليست مي شوند

توجه كنيد كه در اين قسمت مي توانيد جستجوي تلفيقي انجام دهيد به عنوان مثال اگر تايپ كنيد "رضوي+صفحه نمايش" فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه نام صاحبشان رضوي باشد و مشكل صفحه نمايش داشته باشند.

و نكته آخر اينكه اگر شماره قبض مورد نظر را مي دانستيد در قسمت جستجوي سريع ابتدا يك علامت + گذاشته و سپس شماره قبض را تايپ كنيد تا مستقيما به قبض مورد نظر هدايت شويد.

تبريك، شما مطالب سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را فرا گرفتيد.

نكته: توجه كنيد كه اين آموزش براي تعميرگاه هاي كوچك و ساده مفيد است و بسياري از مطالب مديريت تعميرگاه يا شركت خدمات پس از فروش در آن ذكر نشده است.

 

برچسب ها:

آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , تعمير دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , تحويل دستگاه به مشتري , جستجوي دستگاه تعميري , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , تعميرات سخت افزار , تعميرات نرم افزار , نرم افزار مديريت تعميرگاه تلويزيون و راديو