آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

آموزش سطح 1 نرم افزار تعمیرگاهی خدماتی اسکناس

بسم الله الرحمن الرحيم

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

نكات بسيار مهم

فصل اول: شروع به كار نرم افزار خدمات

فصل دوم: پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه

فصل سوم: آموزش پذيرش دستگاه تعميري

فصل چهارم: آموزش تعيين تكليف دستگاه تعميري

فصل پنجم: آموزش تحويل دستگاه به مشتري

فصل ششم: آموزش جستجوي سريع دستگاه

 

 

 

مقدمه

نظر به گسترش روز افزون دانش الكترونيك و نياز هاي جديد جامعه تجاري به سيستم هاي دقيق نرم افزاري، جهت ايجاد محيطي امن، جلب اعتماد مشتري، مديريت اطلاعات مالي، نظارت دقيق بر عملكرد كاركنان و... لزوم استفاده از نرم افزاري جامع و مطمئن با پشتيباني قدرتمند براي تمامي اصناف و مشاغل انكار ناپذير است.

مبحث مهم ديگري كه در اصناف جديد و به روز مطرح مي گردد، يكپارچگي نرم افزاري است. زيرا در صورتي كه تمام اعضاي صنف از يك سيستم يكپارچه نرم افزاري استفاده نمايند، مي توانند از امكانات ارتباطي و جذاب بيشماري بهرمند شوند.

از طرفي هر چه به آينده نزديكتر مي شويم اين نياز بيشتر و بيشتر احساس مي شود و اصنافي كه امروز به سمت يكپارچگي نرم افزاري پيش نروند، در آينده مجبور به پيمودن همين راه ولي با موانعي بسيار بيشتر هستند، زيرا در آينده هر فرد از نرم افزار دلخواه خود استفاده مي كند و كنار گذاردن سيستم هاي نرم افزاري مورد استفاده و جايگزيني يك سيستم يكپارچه بسيار دشوار است!

شركت نرم افزاري اسكناس با مهندسين مجرب اقدام به طراحي نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش نموده است كه با ظاهري ساده و قابل فهم تمامي نياز هاي شركت هاي خدماتي، تعميرگاه ها، شركتهاي گارانتي و خدمات پس از فروش، نمايندگي ها و... را برطرف مي سازد.

خدمتي كه احساس آرامش را در دل صاحبان مشاغل، مشتريان و مديران اصناف ايجاد مي نمايد.

يكي از مهم ترين مزاياي نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس ساده و مفهوم بودن آن براي افراد غير حسابدار است چون اين نرم افزار مخصوص افراد معمولي طراحي شده و در كنار دارا بودن امكانات بسيار، صاحبان مشاغل گوناگون مي توانند بدون داشتن دانش حسابداري به راحتي با مطالعه اين آموزش و آموزش هاي بعدي از اين نرم افزار به بهترين وجه استفاده كنند.

يكي ديگر از مهم ترين قابليت هاي اين سيستم، تطابق كامل و هماهنگي با نرم افزار حسابداري و مديريت مالي قدرتمند اسكناس است كه سبب متمايز شدن آن گرديده است. تمامي امكانات يك نرم افزار مديريت تعميرگاه همراه و همگام با تمامي امكانات حسابداري در اختيار كاربران قرار گرفته است.

در اين مقاله به آموزش بخش هايي از سيستم تعميرگاه كه ضروري تر به نظر مي رسند مي پردازيم.

 

نكات بسيار مهم

 

لزوم مطالعه عملي آموزش:

مطالعه اين آموزش شما را تا حدودي با محيط نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس آشنا مي سازد اما صرفا با مطالعه چيزي ياد نخواهيد گرفت!!!

خواهشمند است حين مطالعه آموزش با نرم افزار نيز كار كنيد و تمامي مواردي كه در اين آموزش و ساير آموزش ها بيان مي گردد را حتما خودتان به صورت عملي بررسي و آزمايش نماييد.

 

آموزش ساده و همه پسند:

در اين مقاله آموزشي نكات اوليه و پر كاربرد كه براي همه اقشار تعميراتي مفيد است بيان شده است و براي جلوگيري از سنگين شدن مباحث نحوه استفاده از امكاناتي مانند حقوق و دستمزد، تعميركار درصدي، گزارشات حرفه اي، ارسال پيامك، تلفن گويا، امكانات حسابداري، مباحث گارانتي و بيمه، واحد هاي مختلف تعميرگاه،  مديريت كاربران و... در اين آموزش مطرح نشده است.

 

تمامي مشاغل تعميراتي:

نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس براي بسياري از مشاغل تعميراتي مانند تعميرگاه خودرو، تعميرگاه موبايل و كامپيوتر، كارواش، اتو سرويس و... سفارشي سازي شده و براي هر كدام از مشاغل تعميراتي امكاناتي مخصوص همان شغل به نرم افزار اضافه گرديده است. از آنجايي كه اين مقاله آموزشي به صورت عمومي مطرح مي گردد از بيان امكانات مخصوص مشاغل خاص در اين آموزش خودداري شده تا براي تمامي اصناف قابل درك باشد.

 

آموزش تنها كافي نيست:

هرچند تمام تلاش ما بر اين است كه آموزش ها ساده و قابل فهم باشد اما باز هم ممكن است با خواندن بخشي از مقالات آموزشي سوالاتي در ذهن شما ايجاد گردد و يا بخشي از آموزش را به درستي متوجه نشويد. در صورتي كه قسمتي از مطالب گفته شده در آموزش براي شما نامفهوم بود بهتر است قبل از مطالعه ادامه آموزش ابتدا از طريق ارتباط با بخش پشتيباني نرم افزار اسكناس ابهام خود را بر طرف سازيد.

براي ارتباط با واحد پشتيباني مي توانيد در قسمت بالاي سايت از منوي "تماس" گزينه "پشتيباني آنلاين تلگرام" را كليك نماييد:

 

پشتیبانی آنلاین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

نصب نرم افزار:

اگر در نصب نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس دچار مشكل شده ايد كارشناسان ما در بخش پشتيباني، نرم افزار را براي شما نصب مي كنند.

 

 

فصل اول: شروع به كار نرم افزار خدمات

پس از اجراي نرم افزار، پنجره ورود كاربران باز خواهد شد:

 

پنجره ورود به نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

براي ورود كافي است بر روي كاربر "مدير" كليك كرده و رمز عبور پيش فرض (123) را وارد نماييد:

 

پنجره لاگین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

سپس بر روي دكمه "ورود" كليك كنيد.

پس از ورود در صورتي كه اولين بار است نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را باز مي كنيد پنجره "شروع به كار" باز خواهد شد:

 

پنجره شروع به کار نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

توجه كنيد كه اين پنجره فقط در اولين ورود به نرم افزار باز مي شود و براي راحتي كاربران و تنظيمات اوليه طراحي شده است.

در اين پنجره بر روي بعدي كليك كنيد تا صفحه زير نمايان شود:

         

 ثبت اطلاعات و تنظیمات اولیه در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

مانند تصوير اطلاعات خود را با دقت وارد كنيد. توجه كنيد كه "نوع كار و استفاده از نرم افزار" بسيار مهم است زيرا تمامي تنظيمات نرم افزار بر اساس اين انتخاب شما پيكربندي مي شود.

در صورتي كه نوع استفاده خود را بر روي "تعميرگاه تلفن همراه و تبلت" قرار دهيد كليه تغييرات و تنظيمات مخصوص تعميرگاه تلفن همراه به صورت خودكار در محيط نرم افزار اعمال مي گردد. مثلا هنگام پذيرش علاوه بر اطلاعات كلي مي توانيد كد قفل يا الگوي گوشي تعميري را نيز وارد كنيد. همچنين بانكي از مقادير از قبل تعريف شده مخصوص صنف موبايل براي ليست قطعات، ليست اجرت ها، انواع عيب دستگاه، ليست لوازم همراه و... در نرم افزار گنجانده مي شود كه كاربر به راحتي مي تواند از انها استفاده كند. در رسيد چاپي و قبض پذيرش تعميرگاه نيز بندهاي حقوقي كه لازم است قبل از تعمير دستگاه، مشتري از آنها اطلاع داشته و آنها را بپذيرد متناسب با رسته شغلي تعميرگاه تلفن همراه در متن قبض صادر شده گنجانده مي شود.

اگر نوع استفاده خود را بر روي تعميرگاه خودرو قرار دهيد كليه تغييرات و تنظيمات مخصوص تعميرگاه خودرو به صورت خودكار در محيط نرم افزار اعمال مي گردد. مثلا هنگام پذيرش به جاي شماره سريال بايد پلاك خودرو را وارد كنيد. همچنين اطلاعاتي نظير شماره شاسي، شماره موتور، كيلومتر و وضعيت سوخت هم به اطلاعات فرم پذيرش اضافه مي گردد.

پس در انتخاب گزينه "نوع كار و استفاده از نرم افزار" دقت كنيد.

پس از درج اطلاعات بر روي دكمه "بعدي" كليك كنيد.

 

پنجره شروع به کار در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين صفحه در صورتي كه تيك گزينه "هنوز نرم افزار را خريداري نكرده ام!" را نزنيد بعد از كليك بر روي دكمه "پايان" وارد قسمت ثبت اطلاعات قفل نرم افزار مي شويد و بايد اطلاعات خريد خود را (كه از ما دريافت كرديد) وارد نماييد. پس اگر در حال بررسي نسخه آزمايشي نرم افزار هستيد تيك گزينه "هنوز نرم افزار را خريداري نكرده ام" را فعال كنيد.

 

نكته: در صورتي كه اطلاعات پنجره "شروع به كار" را اشتباه ثبت كرديد و مايل هستيد اين پنجره دوباره ظاهر گردد از اين طريق اقدام كنيد:

 

Title: پنجره شروع به کار

 

نكته مهم: همانطور كه مي بينيد در نرم افزار اسكناس كنار تمامي منو ها يك عدد وجود دارد. مثلا كنار منوي "امكانات" عدد 8 و كنار منوي "تنظيمات" عدد 2 قرار دارد. براي دسترسي سريع تر به گزينه هاي منوي اصلي نرم افزار مي توانيد از اين اعداد استفاده كنيد. به عنوان مثال براي باز كردن "پنجره شروع به كار" كافي است در پنجره اصلي نرم افزار روي كيبورد عدد 8290 را تايپ كنيد. دقت كنيد كه در آموزش ها هر گاه مثلا گفته مي شود وارد آيتم 820 منوي اصلي شويد. منظور اين است كه در صفحه اصلي نرم افزار عدد 820 را روي كيبورد تايپ كنيد.

 

فصل دوم: پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه

پس از انجام تنظيمات اوليه به دليل اينكه نوع استفاده را بر روي "تعميرگاه" تنظيم كرده ايم پنجره اصلي نرم افزار به شكل زير تغيير شكل خواهد داد:

 

پنجره اصلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

در سمت چپ پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس، "دسترسي سريع به منو" قرار دارد. اكثر امكاناتي كه شما براي مديريت يك تعميرگاه كوچك لازم داريد در اين قسمت وجود دارد.

در اين قسمت ميانبر آيتم هاي پر كاربرد منوي اصلي قرار دارد و شما مي توانيد با كليك بر روي دكمه "تنظيمات" واقع در پايين اين پنجره، آيتم هاي اين قسمت را كم يا زياد كنيد.

در ابتدا به صورت مختصر مراحل تعمير يك دستگاه تعميري در يك تعميرگاه كوچك را كه شامل سه مرحله اصلي است بررسي مي كنيم:

1. پذيرش دستگاه تعميري:

زماني است كه مشتري به تعميرگاه يا شركت خدماتي شما به صورت حضوري يا غير حضوري مراجعه مي كند.

هنگام پذيرش دستگاه تعميري اطلاعاتي مانند اطلاعات مشتري، اطلاعات دستگاه تعميري، عيب دستگاه از نظر مشتري، لوازم همراه دستگاه، توضيحات و وضعيت ظاهري دستگاه تعميري، معرف، بيعانه و... ثبت مي شود. البته وارد نمودن همه اين اطلاعات اجباري نيست.

در نهايت قبض پذيرش و رسيد تعميرگاه چاپ مي شود. پس از پذيرش، دستگاه تعميري منتظر تعيين تكليف مي ماند. مي توان قبل از تعيين تكليف دستگاه پذيرش شده، دستگاه هاي جديدي را پذيرش كرد.

2. تعيين تكليف دستگاه:

در مرحله دوم وضعيت نهايي دستگاه تعميري مشخص مي شود.

در اين مرحله مشخص مي شود كه دستگاه تعمير شده است يا خير. در صورت تعمير شدن، قطعاتي كه براي تعمير مصرف شده و خدمات صورت گرفته را ثبت مي نماييم.

نكته: بعد از پذيرش و قبل از تعيين تكليف نهايي ممكن است براي دستگاه رويداد هاي زيادي رخ دهد، مثلا دستگاه بين تعميركاران متعدد جابجا شود و چندين تعميركار روي دستگاه كار كنند يا دستگاه در چند واحد تعميري جابجا شود و... . لازم به ذكر است تمامي اين رويداد ها قابل ثبت و گزارش گيري مي باشد اما ما در اين آموزش براي كوتاه شده مطالب از توضيح آنها خودداري مي كنيم.

3. تحويل دستگاه به مشتري و بايگاني:

بعد از تعيين تكليف دستگاه، هر گاه مشتري براي دريافت دستگاه خود به تعميرگاه مراجعه نمود تحويل دستگاه به مشتري (خروج دستگاه از تعميرگاه) و نحوه تسويه حساب ثبت مي گردد.

در ادامه نحوه ثبت اين مراحل در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس شرح داده مي شود.

 

فصل سوم: آموزش پذيرش دستگاه تعميري

براي ثبت پذيرش دستگاه تعميري جديد در پنجره اصلي نرم افزار از قسمت "دسترسي سريع به منو" بر روي گزينه "پذيرش جديد" كليك مي كنيم:

 

دسترسی سریع به منو و میانبر های نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

پس از كليك بر روي آيتم "پذيرش جديد" پنجره زير باز مي شود:

 

پذیرش دستگاه تعمیری جدید در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

نكته : بهتر است براي سرعت بخشيدن به عمليات پذيرش، در اين بخش از ماوس استفاده نكنيم و پس از ورود اطلاعات هر بخش با زدن دكمه اينتر كيبورد به بخش بعدي برويم.

اولين چيزي كه بايد وارد شود شماره همراه مشتري است:

 

ثبت تلفن مشتری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

مانند تصوير بالا شماره موبايل مشتري را وارد كرده و اينتر بزنيد تا پنجره زير باز شود:

 

 افتتاح حساب در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه در تصوير بالا مي بينيد پنجره "افتتاح حساب جديد" باز شد. (اين پنجره فقط در صورتي باز مي شود كه اولين مراجعه مشتري باشد به عبارت ديگر براي مشتري جديد هنگام پذيرش همزمان حساب جديد باز مي شود.)

در اين پنجره مانند تصوير زير نام مشتري را وارد كرده و اينتر مي زنيم. سپس جنسيت را انتخاب كرده و دوباره اينتر مي زنيم:

 

افتتاح حساب در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

پس از افتتاح حساب بخش مربوط به سريال دستگاه زرد رنگ مي شود:

 

پنجره پذیرش جدید نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين قسمت شماره سريال دستگاه تعميري را وارد مي نماييم.

توجه: در صورتي كه در صورتي كه در پنجره شروع به كار در قسمت "نوع استفاده" گزينه "تعميرگاه خودرو" را وارد كرده بوديم در اين قسمت به جاي ورود شماره سريال مي توانستيم پلاك خودرو را وارد نماييم.

پس از تايپ سريال دستگاه تعميري اينتر مي زنيم تا قسمت مربوط به مدل دستگاه تعميري انتخاب شده و مدل را وارد نماييم.

توجه: دقت كنيد كه هنگام وارد كردن شماره سريال دستگاه تعميري و مدل دستگاه، چون معمولا اين دو گزينه به زبان انگليسي تايپ مي شوند كيبورد كامپيوتر به صورت خودكار انگليسي مي شود و در بقيه قسمت ها كيبورد به طور خودكار فارسي مي شود تا شما سريعتر بتوانيد اطلاعات را پر كنيد. در صورتي كه دوست نداريد زبان صفحه كليد به صورت خودكار تغيير كند مي توانيد اين امكان را در قسمت تنظيمات نرم افزار غير فعال كنيد.

پس از ورود شماره سريال و مدل دستگاه تعميري قسمت "عيب به اظهار مشتري" انتخاب مي شود:

 

ثبت اطلاعات دستگاه تعمیری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

عيب به اظهار مشتري: در قسمت عيب به اظهار مشتري بايد ايرادات دستگاه تعميري را كه مشتري بيان مي كند وارد كنيد.

لوازم همراه: پس از ورود ايراد دستگاه تعميري و زدن كليد اينتر قسمت لوازم همراه انتخاب مي گردد. در اين قسمت لوازمي كه همراه با دستگاه تعميري از مشتري دريافت مي كنيد را وارد نماييد. به عنوان مثال در يك تعميرگاه موبايل ممكن است هنگام پذيرش موبايلي كه ايراد شارژ دارد همراه گوشي تعميري شارژر گوشي نيز جهت بررسي از مشتري دريافت شود. در اين صورت بايد در قسمت لوازم همراه گزينه شارژر را وارد كنيد.

وضعيت ظاهري و توضيحات پذيرش: ممكن است دستگاه تعميري كه پذيرش مي كنيد از لحاظ وضعيت ظاهري عيوبي ديگري نيز داشته باشد. لازم است اين وضعيت در قبض پذيرش چاپ شود تا مشتري بعدا نتواند ادعاي ديگري كند. مثلا فرض كنيد در حال پذيرش خودرويي هستيد كه استارتش خراب است و مشتري خودرو را جهت تعمير استارت نزد شما آورده است ولي چراغ جلو خودرو نيز شكسته است. در اين صورت بهتر است كه در قسمت وضعيت ظاهري شكستگي چراغ خودرو ذكر شود.

در قسمت هاي عيب به اظهار مشتري، لوازم همراه، وضعيت ظاهري و توضيحات پذيرش، امكانات زير جهت سهولت پذيرش در اختيار كاربر قرار دارد:

1. تايپ و نوشتن به صورت دستي:

در اين روش مانند تصوير زير مي توانيد عيب، لوازم همراه يا توضيحات دلخواه را با كيبورد تايپ نماييد:

 

ثبت ایراد دستگاه تعمیری

 

2. انتخاب يكي از گزينه هاي پيش فرض:

مي توانيد با راست كليك، كليد جهت نماي پايين، يا كليد F3 ليست گزينه هاي پيش فرض را باز كرده و از ميان آنها گزينه هاي دلخواه خود را انتخاب نماييد:

 

ثبت لوازم همراه دستگاه تعمیری

 

3. نوشتن قسمتي از عيب و انتخاب گزينه مربوطه:

مي توانيد قسمتي از عيب، لوازم همراه يا توضيحات مورد نظر را تايپ كرده و نرم افزار به طور خودكار مواردي كه با نوشته شما همخواني دارد را ليست مي كند و شما مي توانيد يكي از آيتم هاي پيش فرض را انتخاب كرده و يا به صورت دستي به تايپ خود ادامه دهيد:

 

ثبت عیب دستگاه تعمیری

 

همچنين مي توانيد با انتخاب گزينه "ويرايش ورودي هاي پيش فرض" گزينه هاي ليست پيش فرض را به انتخاب خود كم يا زياد كنيد كه در آينده راحت تر باشيد:

 

Title: ویرایش ورودی های پیش فرض

 

نكته مهم: موارد پيش فرض عيب به اظهار مشتري، لوازم دريافتي و وضعيت ظاهري به طور خودكار نسبت به صنف شما و نوع استفاده اي كه در پنجره شروع به كار انتخاب كرديد تنظيم مي شوند.

پس از ورود اين اطلاعات اينتر مي زنيم تا به مرحله بعد برويم:

 

Title: عیب دستگاه، لوازم همراه و وضعیت ظاهری نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

Title: ثبت الگو پترن و کد قفل گوشی در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه مي بينيد در اين قسمت مي توانيم كد قفل گوشي را وارد كنيم. البته اين به خاطر اين است كه ما نوع استفاده خود را روي تعميرگاه تلفن همراه تنظيم كرديم و گرنه در مشاغل ديگر مانند تعميرات يخچال كد قفل معني ندارد. و يا مثلا اگر صنف خود را تعميرگاه خودرو انتخاب كرده بود به جاي كد قفل بايد شماره موتور، شماره شاسي و... را وارد مي كرديم.

پس از ورود همه اطلاعات پذيرش در نرم افزار اسكناس كه معمولا كمتر از يك دقيقه زمان مي برد  با زدن اينتر يا فشردن دكمه F5 و يا كليك بر روي دكمه ثبت پذيرش با استفاده از ماوس ،اطلاعات ثبت گرديده و پنجره زير نمايان مي شود:

 

Title: چاپ رسید و قبض پذیرش تعمیرگاه اسکناس

 

همانطور كه مشخص است نرم افزار براي چاپ قبض سوال مي كند كه در صورت تمايل مي توانيم نسبت به چاپ اقدام نماييم.

نكته: براي چاپ رسيد پذيرش حتما بايد نرم افزار Microsoft Office Word 2013 يا جديدتر بر روي سيستم شما نصب باشد.

نكته: در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس شما مي توانيد رسيد تعميرگاه و قبض پذيرش خود را در محيط نرم افزار محبوب Office Word طبق سليقه خودتان طراحي كنيد. براي مشاهده آموزش طراحي رسيد چاپي روي لينك زير كليك كنيد:

آموزش طراحي و چاپ قبض پذيرش

تبريك، شما موفق به پذيرش دستگاه تعميري با استفاده از نرم افزار مديريت و حسابداري تعميرگاه اسكناس شديد.

توجه كنيد كه در صورتي كه از ماوس استفاده نكنيد و بعد از ورود اطلاعات هر بخش دكمه اينتر را بزنيد سرعت پذيرش بسيار بالا مي رود. ضمنا براي ثبت پذيرش، فقط وارد نمودن اطلاعات مشتري، سريال دستگاه و مدل دستگاه تعميري الزامي است و ورود اطلاعات مربوط به گزينه هاي ديگر اختياري مي باشد.

 

فصل چهارم: آموزش تعيين تكليف دستگاه تعميري

بعد از پذيرش هر زمان كه تعمير دستگاه به اتمام رسيد اطلاعات قطعات مصرفي و اجرت خدمات تعميرات را در نرم افزار ثبت مي كنيم.

براي اين منظور مانند تصوير زير، در پنجره اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات اسكناس بر روي "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" كليك مي كنيم:

 

Title: مشاهده همه دستگاه های درون تعمیرگاه

 

پس از كليك بر روي اين گزينه پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: مشاهده همه دستگاه های درون تعمیرگاه

 

در اين پنجره دستگاه هاي تعميري كه پذيرش كرده ايم قرار دارند. روي هر كدام مايل بوديم راست كليك مي كنيم تا منوي زير ظاهر گردد:

 

 

در اينجا مي توانيم هر نوع عمليات و رويدادي را بر روي دستگاه تعميري ثبت كنيم:

ثبت قطعه و اجرت: با استفاده از اين گزينه قطعات مصرفي و اجرت خدمات انجام شده بر روي دستگاه را ثبت مي كنيم.

ارسال به همكار: با استفاده از اين گزينه مي توانيم دستگاه تعميري را بين تعميركاران و واحد هاي تعميري منتقل كنيم.

تغيير وضعيت: مي توانيم وضعيت دستگاه تعميري را تغيير دهيم و يكي از وضعيت هاي در حال تعمير، تعمير شده، غير قابل تعمير و... را انتخاب نماييم.

مشاهده و ويرايش اطلاعات قبض دستگاه: با استفاده از اين گزينه مي توانيم اطلاعاتي كه موقع پذيرش ثبت كرديم را مشاهده يا ويرايش كنيم.

حذف قبوض دستگاه هاي انتخابي: با استفاده از اين گزينه مي توانيم اين پذيرش را به طور كامل حذف كنيم.

تحويل دستگاه به مشتري: تحويل دستگاه و نحوه تسويه حساب را با استفاده از اين گزينه ثبت مي كنيم.

براي ثبت قطعات و اجرت ها و تعيين تكليف نهايي دستگاه، گزينه اول يعني "ثبت قطعه يا اجرت" را انتخاب مي كنيم (همچنين مي توانيم به جاي راست كليك و انتخاب گزينه ثبت قطعه يا اجرت از كليد ميانبر آن يعني F2 استفاده كنيم).

پس از انتخاب گزينه "ثبت قطعه يا اجرت" پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: ثبت قطعه و اجرت در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

در اين پنجره مانند تصوير در قسمت سمت چپ عنوان قطعه يا اجرت مورد نظر را انتخاب كرده و قيمت آن را وارد مي كنيم.

پس از ورود قطعات و اجرت ها بر روي "ذخيره و تغيير وضعيت" كليك مي كنيم (يا F5  مي زنيم) تا تغييرات ذخيره گردد.

توجه كنيد كه ليست قطعات و اجرت ها به طور خودكار بر اساس "نوع كار و استفاده از نرم افزار" كه در فصل اول گفتيم براي شما تعيين مي گردد و در صورتي كه قطعه يا اجرت مورد نظر شما در ليست موجود نبود همين كه نامش را تايپ كرده و اينتر بزنيد به ليست گزينه هاي پيش فرض اضافه خواهد شد.

توجه: در اين پنجره مي توان براي هر اجرت يا قطعه تعميركار مربوطه را نيز انتخاب كرد و درصدي نيز به عنوان سهم تعميركار تعيين نمود. براي مشاهده آموزش حقوق و دستمزد تعميركاران و كارمندان روي لينك زير كليك كنيد:

حقوق و دستمزد ثابت يا درصدي تعميركاران و كاركنان

توجه: در صورتي كه دستگاه غير قابل تعمير بود و يا مشتري از تعمير آن صرف نظر كرده بود وضعيت نهايي را بر روي "غير قابل تعمير" يا "انصراف از تعمير" گذاشته و سپس "ذخيره و تغيير وضعيت" را كليك كنيد (در اين صورت مي توانيد هيچ قطعه يا اجرتي ثبت نكنيد):

Title: تعیین تکلیف دستگاه تعمیری

تبريك، شما موفق به تعيين تكليف دستگاه تعميري با استفاده از نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس شديد.

 

 

فصل پنجم: آموزش تحويل دستگاه به مشتري

بعد از ثبت قطعات و اجرت خدمات در نرم افزار ، هر زمان كه مشتري براي تحويل گرفتن دستگاه تعميري مراجعه كرد بايد خروج دستگاه از تعميرگاه را در نرم افزار ثبت كنيم.

براي اين منظور در پنجره اصلي نرم افزار اسكناس بر روي "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" كليك مي كنيم تا پنجره همه دستگاه هاي درون تعميرگاه كه در فصل چهارم به آن اشاره شد باز شود.

روي دستگاه مورد نظر راست كليك كرده و گزينه "تحويل دستگاه به مشتري/لغو تحويل" را انتخاب كنيد (يا از روي كيبورد F8 را بزنيد):

 

Title: ثبت خروج و بایگانی دستگاه تعمیری تعمیرگاه اسکناس

 

پس از انتخاب گزينه "تحويل دستگاه به مشتري/لغو تحويل" پنجره زير باز مي شود:

 

Title: تحویل دستگاه به مشتری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين پنجره در جدول سمت راست قطعات و خدمات صورت گرفته ليست مي شوند و در قسمت سمت چپ شما مي توانيد نحوه تسويه حساب را مشخص كنيد.

به طور پيش فرض كل بدهكاري مشتري در قسمت نقدي قرار مي گيرد و شما مي توانيد فقط بر روي "تحويل" كليك كنيد و يا F5 را بزنيد تا دستگاه تحويل مشتري گردد. سپس پنجره زير نمايان مي گردد:

 

Title: چاپ فاکتور تحویل و خدمات در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در صورتي كه تمايل داريد در اين قسمت مي توانيد فاكتور خدمات به مشتري بدهيد.

 

نكته: در صورتي كه قصد تخفيف به مشتري داريد و يا قصد تغيير در نحوه تسويه حساب مشتري داريد مي توانيد قبل از زدن دكمه تحويل، مبالغ نقد، تخفيف و كارت خوان را تغيير دهيد.

نكته: پس از تحويل به مشتري دستگاه مورد نظر از قسمت "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" خارج شده و به قسمت "دستگاه هاي تحويل داده شده" انتقال مي يابد.

تبريك، شما موفق به تحويل دستگاه به مشتري با استفاده از نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس شديد.

 

 

فصل ششم: آموزش جستجوي سريع دستگاه

تصور كنيد تعداد دستگاه هاي درون تعميرگاه زياد شود آنگاه براي ثبت قطعه و اجرت يا تحويل دستگاه به مشتري اگر از گزينه "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" استفاده كنيم ممكن است براي پيدا كردن دستگاه تعميري دچار مشكل شويم زيرا پيدا كردن دستگاه مورد نظر بين آن همه دستگاه تعميري كه در نرم افزار ليست مي شوند كار سختي است.

به اين منظور مي توانيم براي پيدا كردن سريع دستگاه و انجام عمليات مورد نظر در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس از گزينه "جستجوي سريع دستگاه" واقع در ميانبر هاي سمت چپ پنجره اصلي استفاده مي كنيم.

بعد از كليك بر روي جستجوي سريع دستگاه، پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: جستجو سریع دستگاه تعمیری در نرم افزار تعمیرگاه اسکناس

 

در اين پنجره كافي است متني را براي جستجو وارد كرده و اينتر بزنيد تا همه دستگاه هاي تعميري كه شامل آن متن مي شوند براي شما ليست شوند.

براي جستجو مي توانيد از نام مشتري، تلفن مشتري، مدل دستگاه تعميري، عيب دستگاه، شماره قبض پذيرش، شماره سريال، آدرس يا شهر مشتري، نوع پذيرش، نوع خدمات، نام شركت گارانتي، شماره كارت گارانتي، لوازم همراه دستگاه، توضيحات پذيرش، وضعيت كنوني دستگاه و... استفاده كنيد.

به عنوان مثال اگر بنويسيم "آچار چرخ" و اينتر بزنيم تمام دستگاه هايي كه در قسمت لوازم همراه گزينه آچار چرخ برايشان انتخاب شده ليست مي شوند يا اگر بنويسيم "رضوي" همه دستگاه هايي كه نام مشتري رضوي است ليست مي شوند.

توجه كنيد كه در اين قسمت مي توانيد جستجوي تلفيقي انجام دهيد به عنوان مثال اگر تايپ كنيد "رضوي+ آچار چرخ " فقط دستگاه هايي ليست مي شوند كه نام مشتري رضوي باشد و آچار چرخ نيز جزء لوازم همراهشان ثبت شده باشد.

و نكته آخر اينكه اگر شماره قبضي كه دنبالش هستيد را مي دانيد بهتر است در قسمت جستجوي سريع ابتدا يك علامت + گذاشته و سپس شماره قبض را تايپ كنيد تا مستقيما به قبض مورد نظر هدايت شويد.

تبريك، شما مطالب سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس را فرا گرفتيد.

نكته: توجه كنيد كه در اين آموزش تنها مطالب كلي كه براي تعميرگاه هاي كوچك و ساده مفيد است گنجانده شده است و بسياري از مطالب و امكانات كاربردي كه براي مديريت تعميرگاه هاي بزرگ، شركت هاي گارانتي و خدمات پس از فروش و نمايندگي ها مناسب و ضروري مي باشد در آن ذكر نشده است.

برچسب ها:

آموزش نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس , نرم افزار مديريت تعميرگاه , نرم افزار تعميرگاهي , نرم افزار خدماتي , نرم افزار شركت خدماتي , نرم افزار شركت خدمات پس از فروش , آموزش پذيرش دستگاه تعميري , تعمير دستگاه تعميري , نرم افزار حسابداري تعميرگاه , تحويل دستگاه به مشتري , جستجوي دستگاه تعميري , نرم افزار مديريت تعميرگاه موبايل , حسابداري موبايل , حسابداري تلفن همراه , مديريت تعميرگاه تلفن همراه , مديريت تعميرگاه موبايل , نرم افزار تعميرگاه كامپيوتر , مديريت تعميرگاه كامپيوتر , تعميرات سخت افزار , تعميرات نرم افزار , نرم افزار مديريت تعميرگاه تلويزيون و راديو