تغيير وضعيت دستگاه تعميري و تعريف وضعيت هاي جديد براي تعميرگاه

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


تغيير وضعيت دستگاه تعميري و تعريف وضعيت هاي جديد براي تعميرگاه

تغيير وضعيت دستگاه تعميري و تعريف وضعيت هاي جديد براي تعميرگاه

بسم الله الرحمن الرحيم

تغيير وضعيت دستگاه تعميري و تعريف وضعيت هاي جديد براي تعميرگاه

 

پيش نياز ها:

براي استفاده كنندگان نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس:

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسكناس

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: وضعيت دستگاه تعميري چيست؟

فصل دوم: آموزش تغيير وضعيت دستگاه تعميري

فصل سوم: تعريف وضعيت هاي جديد و اختصاصي

 

 

فصل اول: وضعيت دستگاه تعميري چيست

همانطور كه مي دانيد در يك تعميرگاه هر دستگاه تعميري در هر لحظه وضعيت تعريف شده اي دارد.

به عنوان مثال يك دستگاه تعميري مي تواند وضعيت پذيرش شده، در حال تعمير، تعمير شده، غير قابل تعمير و ... داشته باشد.

در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس وضعيت هاي گوناگوني براي دستگاه هاي تعميري تعريف شده است.

در ابتدا هنگام پذيرش، هر دستگاه كه پذيرش مي شود ابتدا وضعيت "پذيرش شده" براي آن لحاظ شده و پس از آن مي توان در هر لحظه وضعيت دستگاه تعميري مورد نظر را تغيير داد:

 

Title: وضعیت دستگاه در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

توجه كنيد كه مفهوم وضعيت دستگاه تعميري با مفهوم وضعيت تحويل دستگاه تعميري متفاوت است. يك دستگاه از نظر تحويل مي تواند دو وضعيت تحويل نشده (درون تعميرگاه) و تحويل شده (بايگاني) داشته باشد. اما هم دستگاه تعميري درون تعميرگاه هم دستگاه هاي تحويل داده شده ممكن است هر يك از وضعيت هاي بالا را داشته باشند. به عنوان مثال يك دستگاه تعميري كه تحويل شده است مي تواند وضعيتش "تعمير شد" يا "غير قابل تعمير" يا ... باشد. همچنين يك دستگاه كه وضعيت "تعمير شد" دارد هم مي تواند تحويل شده باشد هم مي تواند درون تعميرگاه باشد.

تعيين وضعيت دستگاه تعميري براي داشتن گزارشات واقعي و دقيق بسيار حائز اهميت است زيرا با استفاده از اين وضعيت ها مي توانيم گزارش گيري كنيم. به عنوان مثال اگر وضعيت دستگاه هاي تعميري خود را مشخص نكرده باشيم نمي توانيم گزارش همه دستگاه هاي تازه پذيرش شده يا همه دستگاه هاي تعمير شده يا همه دستگاه هاي غير قابل تعمير و... را داشته باشيم.

البته اين امكان نيز فراهم شده است كه برخي تعميرگاه هاي كوچك كه نيازي به اين گزارش ها ندارند مي توانند وضعيت دستگاه هاي تعميري را در هر لحظه تغيير ندهند و مشخص نكنند.

 

ضمنا در نرم افزار حسابداري و مديريت تعميرگاه اسكناس اين قابليت نيز وجود دارد كه هنگام ثبت ارسال دستگاه تعميري بين تعميركاران، وضعيت دستگاه تعميري را نيز در همان پنجره تغيير دهيم:

 

Title: ارسال دستگاه تعمیری - Description: انتقال و مبادله دستگاه تعمیری بین تعمیرکاران

 

 

 

فصل دوم: آموزش تغيير وضعيت دستگاه تعميري

در بالا گفتيم دستگاه تعميري كه پذيرش مي شود در ابتدا وضعيت "پذيرش شده" دارد و همانطور كه قبلا در فصل 4 و 6 آموزش سطح 1 نرم افزار تعميرگاه بيان شد. دستگاه تعميري پس از پذيرش در گزارش "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" قرار مي گيرد. همچنين از طريق "جستجو سريع" قابل مشاهده و پيگيري است.

براي تغيير وضعيت دستگاه تعميري مانند ثبت قطعه و اجرت، مي توان از "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" يا از طريق "جستجو سريع" اقدام كرد.

براي اين كار مي توانيم وارد گزارش "همه دستگاه هاي درون تعميرگاه" شويم، روي دستگاه تعميري مورد نظر راست كليك كرده و گزينه "تغيير وضعيت" را انتخاب مي كنيم:

 

Title: تغییر وضعیت دستگاه تعمیری

 

پس از انتخاب گزينه تغيير وضعيت پنجره زير نمايان مي گردد:

 

Title: تغییر وضعیت دستگاه تعمیری

 

همانطور كه مشخص است مي توانيد وضعيت جديدي براي اين دستگاه انتخاب كنيد. همچنين در صورت تمايل مي توانيد توضيحاتي در رابطه با اين تغيير وضعيت، در قسمت مربوطه تايپ كنيد.

در پايان بر روي "ثبت" كليك كنيد تا وضعيت جديد دستگاه تعميري ذخيره گردد.

 

علاوه بر اين همانطور كه در آموزش سطح 1 تعميرگاه قبلا توضيح داده شد در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس اين امكان فراهم شده است كه هنگام ثبت قطعه و اجرت، در همان پنجره وضعيت نهايي دستگاه تعميري را نيز مشخص كنيم:

 

Title: ثبت قطعه و اجرت با تغییر وضعیت دستگاه

 

 

فصل سوم: تعريف وضعيت هاي جديد و اختصاصي

در نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس تعدادي وضعيت براي دستگاه هاي تعميري تعريف شده است كه عبارتند از:

پذيرش شده: دستگاه تعميري تازه پذيرش شده

در حال تعمير: دستگاه هايي كه براي انجام عمليات تعمير به تعميركار سپرده شده اند.

تعيين هزينه يا تاريخ جديد: دستگاه هايي كه نياز به هماهنگي با مشتري دارند.

نياز به شرط خرابي: دستگاه هايي كه نياز به هماهنگي با مشتري دارند.

با مشتري هماهنگ شد: دستگاه هايي كه هزينه جديد، تاريخ جديد يا شرط خرابي آنها با مشتري هماهنگ شده است.

منتظر قطعه: دستگاه هايي كه براي تعمير به قطعه اي نياز دارند كه اكنون در تعميرگاه موجود نيست.

تعمير شد: دستگاه هايي كه تعمير شده اند.

مرجوع شد: دستگاه هايي كه مرجوع شده اند.

غير قابل تعمير: دستگاه هايي كه قابل تعمير نيستند.

ايرادي مشاهده نشد: دستگاه هايي كه پس از بررسي تكنسين بي عيب تشخيص داده شده اند.

انصراف از تعمير: دستگاه هايي كه تعميرشان لغو شده است.

 

تعريف اين وضعيت هاي پيش فرض، نتيجه بررسي هاي دقيق كارشناسي و تحليلي از تعميرگاه هاي مختلفي مانند تعميرگاه هاي خودرو، موبايل، لوازم خانگي، كامپيوتر و ... است و تقريبا نيازهاي مشتريان در شغل هاي متفاوت را برطرف مي كند.

اما به دليل اين كه ممكن است وضعيت هاي پيش فرض براي برخي از كاربران كافي نباشد امكان تعريف وضعيت هاي جديد يا تغيير نام وضعيت هاي پيش فرض براي كاربران عزيز فراهم گرديده تا مشتريان گرامي هيچ نگراني نداشته باشند.

براي تغيير در وضعيت هاي پيش فرض مانند تصوير زير وارد آيتم 756 شويد:

 

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

منوي اطلاعت اوليه -> اطلاعات تعميرگاه -> تعمير وضعيت هاي دستگاه تعميري

 

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

 

در اين پنجره مي توانيد وضعيت هاي جديدي براي دستگاه هاي تعميري خود تعريف كنيد و يا هر كدام از وضعيت هاي پيش فرض را ويرايش كنيد.

براي تعريف وضعيت دستگاه تعميري اطلاعاتي لازم است كه در تصوير بالا مشاهده مي كنيد. برخي از اين اطلاعات را توضيح مي دهيم:

1. نام وضعيت: در اين فيلد عنواني كه تمايل داريم را براي وضعيت وارد مي كنيم.

2. خلاصه: در اين فيلد عنوان وضعيت مورد نظر را به اختصار وارد مي كنيم.

3. اولويت: وضعيت هاي تعريف شده موقع انتخاب هميشه بر حسب اين فيلد مرتب مي شوند. اولويت به ما كمك مي كند تا وضعيت هاي پر كاربرد را كه تمايل داريم هنگام تغيير وضعيت دسترسي به آنها آسان تر باشد (اصطلاحا دم دست باشند) را مشخص كنيم. خلاصه ترتيب قرار گيري ليست وضعيت ها را با اين فيلد مشخص مي كنيم.

وضعيت هايي كه عدد اولويت آنها عدد كمتري باشند پركاربردتر محسوب مي شوند و بالاتر قرار مي گيرند.

به عنوان مثال سه وضعيت پذيرش شده، در حال تعمير و تعمير شد مهم ترين و پر كاربرد ترين وضعيت ها هستند به همين دليل اولويت آنان به طور پيش فرض به ترتيب 1 و 2 و 3 تنظيم شده است. اما شما مي توانيد طبق نظر خودتون ترتيب قرارگيري را تغيير دهيد

4. نوع:

 

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

 

براي توضيح اين فيلد ابتدا بايد موضوعي را بررسي كنيم:

در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس جهت داشتن گزارشات بهتر، دسته بندي هاي متعددي روي دستگاه هاي تعميري انجام شده است.

همانطور كه در فصل اول گفتيم دستگاه هاي تعميري بر اساس تحويل داده شدن يا نشدن به دو دسته تقسيم مي شوند: درون تعميرگاه و تحويل داده شده

همچنين دستگاه هاي تعميري بر اساس وضعيتشان به دسته هايي مانند پذيرش شده، در حال تعمير، تعمير شده و... تقسيم مي شوند.

شايد تعجب كنيد اما يك دسته بندي ديگر نيز وجود دارد كه بسياري اوقات براي گزارش گيري ها كاربرد دارد!!!

به اين مثال توجه كنيد:

فرض كنيد ما مي خواهيم تمام دستگاه هاي تعميري كه كار تعميرات آن دستگاه ها تمام شده و آماده تحويل به مشتري هستند را مشاهده كنيم.

در اين صورت يك راه اين است كه از نرم افزار بخواهيم همه دستگاه هايي كه وضعيت آنها "تعمير شد" است را گزارش دهد.

ولي اين گزارش ناقص است زيرا منظور ما فقط دستگاه هاي تعمير شده نيست بلكه دستگاه هايي كه وضعيت آنها "غير قابل تعمير"، "ايرادي مشاهده نشد" و... هم هستند در واقع كار تعميرشان تمام شده و آماده تحويل هستند.

پس نتيجه مي گيرم كه دستگاه ها از از اين نظر نيز در سه دسته قرار مي گيرند:

 

در حال اجرا: دستگاه هايي كه فرايند تعمير آنها در حال انجام است و هنوز وضعيت نهايي آنها مشخص نشده است.

وضعيت هايي كه اگر دستگاه تعميري در آن وضعيت قرار گيرد به آن "در حال اجرا" مي گوييم عبارتند از:

·          پذيرش شده

·         در حال تعمير

·         با مشتري هماهنگ شد

·         منتظر قطعه

 

در حالت تعليق: دستگاه هاي تعميري كه فرايند تعمير آنها در يك وقفه قرار دارد.

وضعيت هايي كه اگر دستگاه تعميري در آن وضعيت قرار گيرد به آن "در حالت تعليق" مي گوييم عبارتند از:

·         تعيين هزينه يا تاريخ جديد

·         نياز به شرط خرابي

 

تمام شده: دستگاه هايي كه فرايند تعمير آنها تمام شده است و وضعيت نهايي آنها مشخص است.

وضعيت هايي كه اگر دستگاه تعميري در آن وضعيت قرار گيرد به آن "تمام شده" مي گوييم عبارتند از:

·         تعمير شد

·         مرجوع شد

·         غير قابل تعمير

·         ايرادي مشاهده نشد

·         انصراف از تعمير

حتما تا الان خودتان متوجه شده ايد كه فيلد نوع چه كاربردي دارد.

اگر تمايل داريد وضعيت جديدي غير از وضعيت هاي پيش فرض نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس اضافه كنيد حتما دقت كنيد كه فيلد نوع را صحيح انتخاب نماييد.

5. توضيحات: در صورت تمايل مي توانيد براي وضعيت مورد نظر توضيحاتي يادداشت كنيد.

6. پيامك: اين فيلد در فصل چهارم آموزش جامع سيستم ارسال پيامك در نرم افزار اسكناس به طور كامل شرح داده شده است.

 

 

برچسب ها:

وضعيت دستگاه تعميري , ترفندهاي تعميرگاه , نرم افزار مديريت تعميرگاه