وبلاگ - آخرین اخبار

 بسم الله الرحمن الرحیم

پیش نیاز ها:

برای استفاده کنندگان نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس:

آموزش سطح ۱ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسکناس

فهرست مطالب

فصل اول: وضعیت دستگاه تعمیری چیست؟

فصل دوم: آموزش تغییر وضعیت دستگاه تعمیری

فصل سوم: تعریف وضعیت های جدید و اختصاصی

فصل اول: وضعیت دستگاه تعمیری چیست

همانطور که می دانید در یک تعمیرگاه هر دستگاه تعمیری در هر لحظه وضعیت تعریف شده ای دارد.

به عنوان مثال یک دستگاه تعمیری می تواند وضعیت پذیرش شده، در حال تعمیر، تعمیر شده، غیر قابل تعمیر و … داشته باشد.

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس وضعیت های گوناگونی برای دستگاه های تعمیری تعریف شده است.

در ابتدا هنگام پذیرش، هر دستگاه که پذیرش می شود ابتدا وضعیت “پذیرش شده” برای آن لحاظ شده و پس از آن می توان در هر لحظه وضعیت دستگاه تعمیری مورد نظر را تغییر داد:

Title: وضعیت دستگاه در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

توجه کنید که مفهوم وضعیت دستگاه تعمیری با مفهوم وضعیت تحویل دستگاه تعمیری متفاوت است. یک دستگاه از نظر تحویل می تواند دو وضعیت تحویل نشده (درون تعمیرگاه) و تحویل شده (بایگانی) داشته باشد. اما هم دستگاه تعمیری درون تعمیرگاه هم دستگاه های تحویل داده شده ممکن است هر یک از وضعیت های بالا را داشته باشند. به عنوان مثال یک دستگاه تعمیری که تحویل شده است می تواند وضعیتش “تعمیر شد” یا “غیر قابل تعمیر” یا … باشد. همچنین یک دستگاه که وضعیت “تعمیر شد” دارد هم می تواند تحویل شده باشد هم می تواند درون تعمیرگاه باشد.

تعیین وضعیت دستگاه تعمیری برای داشتن گزارشات واقعی و دقیق بسیار حائز اهمیت است زیرا با استفاده از این وضعیت ها می توانیم گزارش گیری کنیم. به عنوان مثال اگر وضعیت دستگاه های تعمیری خود را مشخص نکرده باشیم نمی توانیم گزارش همه دستگاه های تازه پذیرش شده یا همه دستگاه های تعمیر شده یا همه دستگاه های غیر قابل تعمیر و… را داشته باشیم.

البته این امکان نیز فراهم شده است که برخی تعمیرگاه های کوچک که نیازی به این گزارش ها ندارند می توانند وضعیت دستگاه های تعمیری را در هر لحظه تغییر ندهند و مشخص نکنند.

ضمنا در نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس این قابلیت نیز وجود دارد که هنگام ثبت ارسال دستگاه تعمیری بین تعمیرکاران، وضعیت دستگاه تعمیری را نیز در همان پنجره تغییر دهیم:

Title: ارسال دستگاه تعمیری - Description: انتقال و مبادله دستگاه تعمیری بین تعمیرکاران

فصل دوم: آموزش تغییر وضعیت دستگاه تعمیری

در بالا گفتیم دستگاه تعمیری که پذیرش می شود در ابتدا وضعیت “پذیرش شده” دارد و همانطور که قبلا در فصل ۴ و ۶ آموزش سطح ۱ نرم افزار تعمیرگاه بیان شد. دستگاه تعمیری پس از پذیرش در گزارش “همه دستگاه های درون تعمیرگاه” قرار می گیرد. همچنین از طریق “جستجو سریع” قابل مشاهده و پیگیری است.

برای تغییر وضعیت دستگاه تعمیری مانند ثبت قطعه و اجرت، می توان از “همه دستگاه های درون تعمیرگاه” یا از طریق “جستجو سریع” اقدام کرد.

برای این کار می توانیم وارد گزارش “همه دستگاه های درون تعمیرگاه” شویم، روی دستگاه تعمیری مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه “تغییر وضعیت” را انتخاب می کنیم:

Title: وضعیت دستگاه در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

پس از انتخاب گزینه تغییر وضعیت پنجره زیر نمایان می گردد:

Title: تغییر وضعیت دستگاه تعمیری

همانطور که مشخص است می توانید وضعیت جدیدی برای این دستگاه انتخاب کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید توضیحاتی در رابطه با این تغییر وضعیت، در قسمت مربوطه تایپ کنید.

در پایان بر روی “ثبت” کلیک کنید تا وضعیت جدید دستگاه تعمیری ذخیره گردد.

علاوه بر این همانطور که در آموزش سطح ۱ تعمیرگاه قبلا توضیح داده شد در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس این امکان فراهم شده است که هنگام ثبت قطعه و اجرت، در همان پنجره وضعیت نهایی دستگاه تعمیری را نیز مشخص کنیم:

Title: ثبت قطعه و اجرت با تغییر وضعیت دستگاه

فصل سوم: تعریف وضعیت های جدید و اختصاصی

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس تعدادی وضعیت برای دستگاه های تعمیری تعریف شده است که عبارتند از:

پذیرش شده: دستگاه تعمیری تازه پذیرش شده

در حال تعمیر: دستگاه هایی که برای انجام عملیات تعمیر به تعمیرکار سپرده شده اند.

تعیین هزینه یا تاریخ جدید: دستگاه هایی که نیاز به هماهنگی با مشتری دارند.

نیاز به شرط خرابی: دستگاه هایی که نیاز به هماهنگی با مشتری دارند.

با مشتری هماهنگ شد: دستگاه هایی که هزینه جدید، تاریخ جدید یا شرط خرابی آنها با مشتری هماهنگ شده است.

منتظر قطعه: دستگاه هایی که برای تعمیر به قطعه ای نیاز دارند که اکنون در تعمیرگاه موجود نیست.

تعمیر شد: دستگاه هایی که تعمیر شده اند.

مرجوع شد: دستگاه هایی که مرجوع شده اند.

غیر قابل تعمیر: دستگاه هایی که قابل تعمیر نیستند.

ایرادی مشاهده نشد: دستگاه هایی که پس از بررسی تکنسین بی عیب تشخیص داده شده اند.

انصراف از تعمیر: دستگاه هایی که تعمیرشان لغو شده است.

تعریف این وضعیت های پیش فرض، نتیجه بررسی های دقیق کارشناسی و تحلیلی از تعمیرگاه های مختلفی مانند تعمیرگاه های خودرو، موبایل، لوازم خانگی، کامپیوتر و … است و تقریبا نیازهای مشتریان در شغل های متفاوت را برطرف می کند.

اما به دلیل این که ممکن است وضعیت های پیش فرض برای برخی از کاربران کافی نباشد امکان تعریف وضعیت های جدید یا تغییر نام وضعیت های پیش فرض برای کاربران عزیز فراهم گردیده تا مشتریان گرامی هیچ نگرانی نداشته باشند.

برای تغییر در وضعیت های پیش فرض مانند تصویر زیر وارد آیتم ۷۵۶ شوید:

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

منوی اطلاعت اولیه -> اطلاعات تعمیرگاه -> تعمیر وضعیت های دستگاه تعمیری

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

در این پنجره می توانید وضعیت های جدیدی برای دستگاه های تعمیری خود تعریف کنید و یا هر کدام از وضعیت های پیش فرض را ویرایش کنید.

برای تعریف وضعیت دستگاه تعمیری اطلاعاتی لازم است که در تصویر بالا مشاهده می کنید. برخی از این اطلاعات را توضیح می دهیم:

۱٫ نام وضعیت: در این فیلد عنوانی که تمایل داریم را برای وضعیت وارد می کنیم.

۲٫ خلاصه: در این فیلد عنوان وضعیت مورد نظر را به اختصار وارد می کنیم.

۳٫ اولویت: وضعیت های تعریف شده موقع انتخاب همیشه بر حسب این فیلد مرتب می شوند. اولویت به ما کمک می کند تا وضعیت های پر کاربرد را که تمایل داریم هنگام تغییر وضعیت دسترسی به آنها آسان تر باشد (اصطلاحا دم دست باشند) را مشخص کنیم. خلاصه ترتیب قرار گیری لیست وضعیت ها را با این فیلد مشخص می کنیم.

وضعیت هایی که عدد اولویت آنها عدد کمتری باشند پرکاربردتر محسوب می شوند و بالاتر قرار می گیرند.

به عنوان مثال سه وضعیت پذیرش شده، در حال تعمیر و تعمیر شد مهم ترین و پر کاربرد ترین وضعیت ها هستند به همین دلیل اولویت آنان به طور پیش فرض به ترتیب ۱ و ۲ و ۳ تنظیم شده است. اما شما می توانید طبق نظر خود ترتیب قرارگیری را تغییر دهید

۴٫ نوع:

Title: تعریف وضعیت های دستگاه تعمیری

برای توضیح این فیلد ابتدا باید موضوعی را بررسی کنیم:

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس جهت داشتن گزارشات بهتر، دسته بندی های متعددی روی دستگاه های تعمیری انجام شده است.

همانطور که در فصل اول گفتیم دستگاه های تعمیری بر اساس تحویل داده شدن یا نشدن به دو دسته تقسیم می شوند: درون تعمیرگاه و تحویل داده شده

همچنین دستگاه های تعمیری بر اساس وضعیتشان به دسته هایی مانند پذیرش شده، در حال تعمیر، تعمیر شده و… تقسیم می شوند.

شاید تعجب کنید اما یک دسته بندی دیگر نیز وجود دارد که بسیاری اوقات برای گزارش گیری ها کاربرد دارد!!!

به این مثال توجه کنید:

فرض کنید ما می خواهیم تمام دستگاه های تعمیری که کار تعمیرات آن دستگاه ها تمام شده و آماده تحویل به مشتری هستند را مشاهده کنیم.

در این صورت یک راه این است که از نرم افزار بخواهیم همه دستگاه هایی که وضعیت آنها “تعمیر شد” است را گزارش دهد.

ولی این گزارش ناقص است زیرا منظور ما فقط دستگاه های تعمیر شده نیست بلکه دستگاه هایی که وضعیت آنها “غیر قابل تعمیر”، “ایرادی مشاهده نشد” و… هم هستند در واقع کار تعمیرشان تمام شده و آماده تحویل هستند.

پس نتیجه می گیرم که دستگاه ها از از این نظر نیز در سه دسته قرار می گیرند:

در حال اجرا: دستگاه هایی که فرایند تعمیر آنها در حال انجام است و هنوز وضعیت نهایی آنها مشخص نشده است.

وضعیت هایی که اگر دستگاه تعمیری در آن وضعیت قرار گیرد به آن “در حال اجرا” می گوییم عبارتند از:

·          پذیرش شده

·         در حال تعمیر

·         با مشتری هماهنگ شد

·         منتظر قطعه

در حالت تعلیق: دستگاه های تعمیری که فرایند تعمیر آنها در یک وقفه قرار دارد.

وضعیت هایی که اگر دستگاه تعمیری در آن وضعیت قرار گیرد به آن “در حالت تعلیق” می گوییم عبارتند از:

·         تعیین هزینه یا تاریخ جدید

·         نیاز به شرط خرابی

تمام شده: دستگاه هایی که فرایند تعمیر آنها تمام شده است و وضعیت نهایی آنها مشخص است.

وضعیت هایی که اگر دستگاه تعمیری در آن وضعیت قرار گیرد به آن “تمام شده” می گوییم عبارتند از:

·         تعمیر شد

·         مرجوع شد

·         غیر قابل تعمیر

·         ایرادی مشاهده نشد

·         انصراف از تعمیر

حتما تا الان خودتان متوجه شده اید که فیلد نوع چه کاربردی دارد.

اگر تمایل دارید وضعیت جدیدی غیر از وضعیت های پیش فرض نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس اضافه کنید حتما دقت کنید که فیلد نوع را صحیح انتخاب نمایید.

۵٫ توضیحات: در صورت تمایل می توانید برای وضعیت مورد نظر توضیحاتی ثبت کنید.

۶٫ پیامک: این فیلد در فصل چهارم آموزش جامع سیستم ارسال پیامک در نرم افزار اسکناس به طور کامل شرح داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ