طراحي گزارشات دلخواه سفارشي تعميرگاه به وسيله ذخيره جستجو تفضيلي

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


طراحي گزارشات دلخواه سفارشي تعميرگاه به وسيله ذخيره جستجو تفضيلي

طراحي گزارشات دلخواه سفارشي تعميرگاه به وسيله ذخيره جستجو تفضيلي

بسم الله الرحمن الرحيم

طراحي گزارشات دلخواه سفارشي تعميرگاه به وسيله ذخيره جستجو تفضيلي

 

پيش نياز ها:

آموزش سطح 1 نرم افزار مديريت تعميرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسكناس

آموزش انواع جستوي دستگاه تعميري

 

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: توضيح مختصر در مورد جستجو تفضيلي دستگاه تعميري

فصل دوم: ذخيره جستجو تفضيلي به عنوان گزارش پويا سفارشي

فصل سوم: ذخيره گزارش سفارشي با تاريخ پويا

فصل چهارم: مشاهده گزارش سفارشي تعريف شده

فصل پنجم: ويرايش گزارش سفارشي تعريف شده

 

 

مقدمه

طراحان نرم افزار مديريت تعميرگاه و خدمات پس از فروش اسكناس براي جلب رضايت مشتريان گرامي و راحتي كاربران امكاني فوق العاده كاربردي و جذاب را در نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس قرار دادند كه به وسيله آن كاربران گرامي مي توانند به آساني گزارشات سفارشي دلخواهي براي خود طراحي و ذخيره كنند.

 

فصل اول: توضيح مختصر در مورد جستجو تفضيلي دستگاه تعميري

گاهي پيش مي آيد براي جستجوي موارد خاص يا مشاهده گروهي خاصي از دستگاه هاي تعميري جستجوي سريع كاربردي نيست

به عنوان مثال فرض كنيد مي خواهيد تمام دستگاه هاي تعميري كه هزينه خدمات تعميري آنها بين 1 ميليون ريال تا 2 ميليون ريال است را مشاهده نماييد.

مشاهده اين گزارش با جستجوي سريع دستگاه امكان پذير نيست بلكه بايد از جستجوي تفضيلي دستگاه استفاده نماييد.

يا مثلا مي خواهيد تمام دستگاه هاي تعميري كه بيش از يك ماه است تعمير شده اند ولي هنوز مشتري سراغشان نيامده را بررسي كنيد.

با استفاده از امكان جستجوي تفضيلي دستگاه تعميري مي توانيد انواع گزارش دلخواه خود را بسازيد و در واقع اين بخش يك گزارش ساز قوي و آسان است.

جستجوي تفضيلي در ميانبر هاي سمت چپ صفحه اصلي وجود ندارد براي ورود به پنجره جستجو بايد از مسير زير برويد:

از منوي "تعميرگاه" وارد بخش "جستجو" بشويد و آيتم "جستجوي تفضيلي دستگاه" را انتخاب كنيد. مانند تصوير زير:

 

Title: جستجوی تفضیلی دستگاه تعمیری

 

Title: جستجوی تفضیلی دستگاه تعمیری

 

در پنجره جستجو تفضيلي دستگاه تعميري سه سربرگ به نام هاي پذيرش، بازه ها و وضعيت وجود دارد و شما مي توانيد با استفاده از آيتم هاي داخل اين سه سربرگ گزارش دلخواه خود را بسازيد.

سربرگ "پذيرش" كه به طور پيش فرض انتخاب شده است شامل فيلتر هايي است كه همه مربوط به پذيرش دستگاه تعميري هستند و زمان پذيرش دستگاه مشخص مي شوند.

سربرگ "بازه ها" شامل فيلتر هايي است كه همه يا عدد يا تاريخ هستند و شما مي توانيد يك بازه براي آنها مشخص كنيد مثلا مي توانيد تمام دستگاه هاي تعميري كه شماره قبض آنها بين 1 تا 100 است را مشاهده كنيد.

سربرگ "وضعيت" شامل فيلتر هايي است كه بر اساس وضعيت جاري دستگاه تعميري در تعميرگاه مي باشند مانند اين كه دستگاه اكنون دست كدام تعميركار است، در كدام واحد تعميري قرار دارد، وضعيت تعمير آن در چه مرحله اي است، كدام تعميركاران بر روي دستگاه كار كرده اند و...

 

براي درك بهتر جستجو تفضيلي بهتر است فصل سوم آموزش انواع جستوي دستگاه تعميري را مطالعه كنيد.

 

فصل دوم: ذخيره جستجو تفضيلي به عنوان گزارش پويا سفارشي

در آپديت 2.51.01 امكاني ارائه گرديد كه با استفاده از آن مي توانيد با استفاده از پنجره جستجو تفضيلي گزارش دلخواه خود را طراحي كرده و آن را براي استفاده هاي مجدد ذخيره كنيد.

براي اين منظور كافي است ابتدا وارد پنجره جستجو تفضيلي شده و فيلد هاي دلخواه خود را پر كنيم:

 

Title: طراحی گزارش پویا سفارشی تعمیرگاه

 

طبق فيلتر هاي تعريف شده در تصوير بالا، اگر بر روي دكمه "جستجو" كليك كنيم تمام دستگاه هاي لنوو (Lenovo) تعميري كه كاربر مدير به صورت حضوري پذيرش كرده و داراي گارانتي سازگار مي باشند نمايش داده مي شود.

حال فرض كنيد شما هر روز يا هر هفته نياز داريد اين گزارش را بررسي كنيد. در حالت معمول بايد هر دفعه وارد پنجره جستجو تفضيلي شده، فيلتر هاي دلخواه را پر كرده و بر روي جستجو كليك كنيد.

مسلما اين كار وقت شما را مي گيرد و خيلي خوشايند نيست

براي بهبود سرعت و بازدهي بالاتر از اين پس شما مي توانيد گزارش طراحي شده در پنجره جستجو تفضيلي را يك بار براي هميشه با نام دلخواه ذخيره كرده و هر زمان مايل بوديد فقط با انتخاب گزارش ساخته شده، آن را مشاهده نماييد.

براي اين منظور كافي است پس از اينكه مانند تصوير بالا فيلتر هاي دلخواه خود را تعريف كرديد بر روي دكمه "ذخيره جستجو به عنوان گزارش" كليك كنيد تا پنجره زير باز شود:

 

Title: ذخیره گزارش سفارشی تعمیرگاه طراحی شده

 

مانند تصوير بالا نامي براي گزارش خود انتخاب كرده و بر روي "ثبت" كليك كنيد تا گزارش ذخيره شود:

 

Title: لیست گزارشات پویا طراحی شده

 

 

فصل سوم: ذخيره گزارش سفارشي با تاريخ پويا

در فصل قبل نحوه ذخيره جستجو تفضيلي به عنوان گزارش گفته شد و تا اينجا ياد گرفتيم چگونه يك گزارش به دلخواه خودمان طراحي كنيم.

اكنون فرض كنيد تمايل داريد يك گزارش طراحي كنيد كه تمام دستگاه هايي كه بين 4 تا 7 روز از تاريخ تحويلشان گذشته را نمايش دهد.

مسلما بايد ابتدا وارد پنجره جستجو تفضيلي شده و به سربرگ بازه ها مراجعه كنيم:


Title: انتخاب بازه تاریخی گزارش سفارشی تعمیرگاه

 

چون تاريخ امروز 1395/12/09 مي باشد براي مشاهده دستگاه هايي كه 4 تا 7 روز از تحويلشان مي گذرد بايد مانند تصوير بالا در قسمت تاريخ تحويل از 95/12/02 تا 95/12/05 را وارد نمايم.

تا اينجا اگر بر روي "جستجو" كليك كنيم نتيجه دلخواه ما نمايش داده مي شود و همچنين مي توانيم با كليك بر روي دكمه "ذخيره جستجو به عنوان گزارش" گزارش را ذخيره كنيم تا دفعات بعد بتوانيم آن را به راحتي مشاهده كنيم.

اما اگر كمي دقت كنيد يك مشكلي وجود دارد!!!

ما گفتيم كه مي خواهيم دستگاه هاي تحويل شده كه 4 تا 7 روز از تحويلشان مي گذرد را مشاهده كنيم. براي همين چون امروز تاريخ امروز 1395/12/09 بود در قسمت تاريخ تحويل از 95/12/02 تا 95/12/05 را وارد كرديم. اما آيا فردا اين گزارش ذخيره شده به درد ما مي خورد؟

فردا بايد در قسمت تاريخ تحويل از 95/12/03 تا 95/12/06 را وارد كنيم تا دستگاه هايي كه 4 تا 7 روز از تحويلشان مي گذرد قابل مشاهده باشند.

پس اين گزارش به درد نمي خورد چون هميشه دستگاه هاي يك بازه زماني ثابت را نمايش مي دهد.

مهندسين طراح نرم افزار مديريت تعميرگاه اسكناس براي اين مشكل نيز چاره اي انديشيدند.

شما مي توانيد به جاي وارد نمودن تاريخ هاي ثابت از تاريخ هاي پويا استفاده نماييد!

تاريخ هاي پويا تاريخ هايي هستند كه بر مبناي تاريخ جاري امروز وارد مي شوند. براي اينكه بهتر موضوع را درك كنيد بهتر است به تصوير زير دقت كنيد:

 

Title: انتخاب بازه تاریخی پویا برای گزارش سفارشی تعمیرات

 

همانطور كه مشاهده مي كنيد در قسمت "تاريخ تحويل" به جاي وارد نمودن تاريخ ثابت، دو عدد "-7" و "-4" را وارد كرديم.

اكنون اگر بر روي دكمه "جستجو" كليك كنيد دستگاه هاي تعميري كه از تاريخ تحويلشان بين 4 تا 7 روز مي گذرد نمايش داده مي شوند.

در واقع "-7" يعني 7 روز قبل از تاريخ امروز!

حال اگر اين گزارش را ذخيره كنيم روز هاي آينده هم مي توانيم از آن استفاده كنيم.

اكنون به چند مثال براي تاريخ هاي پويا دقت كنيد:

-5

پنج روز قبل

+5

پنج روز بعد

-2م

دو ماه قبل

+2ه

دو هفته بعد

-1س

يك سال قبل

+1ر

يك روز بعد

 

در صورتي كه اين توضيحات براي شما نامفهموم است با بخش پشتيباني تماس بگيريد.

 

فصل چهارم: مشاهده گزارش سفارشي تعريف شده

پس از تعريف فيلتر هاي دلخواه و ذخيره گزارش سفارشي پنجره جستجو تفضيلي را مي بنديم. از اين پس براي مراجعه به گزارشي كه طراحي كرديم كافي است وارد منوي "تعميرگاه" شده و منوي "گزارشات سفارشي ذخيره شده" را باز مي كنيم:

 

Title: مشاهده گزارش سفارشی طراحی شده تعمیرگاه لپتاپ

 

همانطور كه در تصوير مشاهده مي نماييد، گزارشي كه به نام "لنووهاي گارانتي سازگار" ذخيره كرديم قابل مشاهده است.

براي مشاهده اين گزارش كافي است بر روي آن كليك كنيم.

همچنين در صورت دلخواه مي توانيد گزارش هاي طراحي شده خود را در پنجره "دسترسي سريع به منو" اضافه كنيد.

براي اين منظور ابتدا بر روي دكمه "تنظيمات" واقع در پنجره "دسترسي سريع" كليك كنيد:

 

Title: میانبرهای نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

 

سپس مانند تصوير زير تيك نمايش گزارش دلخواه خود را بزنيد:

 

Title: تنظیمات میانبر های صفحه اصلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

 

ضمنا براي پيدا كردن گزارش مورد نظر خود مي توانيد مانند تصوير زير بر روي عنوان ستون "ميانبر" كليك كرده و قسمتي از نام گزارش خود را براي جستجو وارد نماييد:

 

Title: تنظیمات میانبر های صفحه اصلی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه

 

 

فصل پنجم: ويرايش گزارش سفارشي تعريف شده

براي ويرايش گزارش سفارشي طراحي شده ابتدا وارد پنجره جستجو تفضيلي شويد:

 

Title: جستجوی تفضیلی دستگاه تعمیری

 

سپس مانند تصوير زير سربرگ "ذخيره شده" را انتخاب نماييد تا تمامي گزارش هاي سفارشي تعميرگاه ليست شوند:

 

Title: ویرایش گزارشات پویا ذخیره شده تعمیرگاه

 

همانطور كه در تصوير مي بينيد، گزارش هاي سفارشي ذخيره شده در اين قسمت قابل مشاهده هستند.

هر گزارش سفارشي طراحي شده شامل اطلاعاتي از قبيل كد گزارش، شماره گزارش، عنوان گزارش و گزينه نمايش مي باشد.

كد گزارش:

كد گزارش يك عدد غير تكراري و غير قابل تغيير است.

 

شماره گزارش:

شماره گزارش به طور پيش فرض 10 مي باشد و شما مي توانيد شماره اي يك رقمي (بين 0 تا 9) براي هر گزارش سفارشي خود تعيين كنيد. شماره گزارش به شما كمك مي كند سريع تر به گزارش مورد نظر دسترسي داشته باشيد.

همانطور كه مي دانيد تمامي آيتم هاي منوي اصلي نرم افزار مديريت تعميرگاه و حسابداري اسكناس با وارد نمودن كد مربوطه قابل باز شدن هستند.

مثلا براي ورود به پنجره جستجو تفضيلي كافي است در صفحه اصلي نرم افزار تعميرگاه اسكناس بر روي كيبورد عدد 412 را تايپ كنيد:

 

Title: جستجوی تفضیلی دستگاه تعمیری

 

412 از سه رقم تشكيل شده كه با فشردن عدد4 منوي "تعميرگاه"، با فشردن عدد 1 منوي "جستجو" و با فشردن عدد 2 آيتم "جستجوي تفضيلي دستگاه" باز مي شود.

منوي جستجو هاي ذخيره نيز با تايپ كردن عدد 49 باز مي شود:

 

Title: مشاهده گزارشات سفارشی ذخیره شده

 

اما همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد، گزارش هاي سفارشي هيچ عددي قبلشان وجود ندارند.

شماره گزارش در واقع عددي است بين 0 تا 9 كه شما مي توانيد براي هر گزارش سفارشي طراحي شده خود انتخاب نماييد.

به عنوان مثال همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد ما براي گزارش سفارشي "لنوو هاي گارانتي سازگار" شماره گزارش "1" را وارد كرده و سپس بر روي دكمه "ويرايش" كليك مي كنيم:

 

Title: ویرایش گزارشات سفارشی تعمیرگاه

 

از اين پس مي توانيم در صفحه اصلي نرم افزار (وقتي همه پنجره ها غير از پنجره اصلي بسته باشند) براي باز كردن اين گزارش بر روي كيبورد عدد 491 را تايپ كنيم:

 

Title: مشاهده گزارشات سفارشی طراحی شده تعمیرگاه

 

عوان گزارش:

عنوان گزارش همان نامي است كه براي گزارش انتخاب كرده ايم. در صورت دلخواه مي توانيم عنوان گزارش را عوض كرده و بر روي دكمه "ويرايش" كليك كنيم.

 

نمايش:

در صورتي كه تيك گزينه "نمايش" برداشته شود، گزارش سفارشي طراحي شده ديگر در منوي "گزارشات سفارشي ذخيره شده" قابل مشاهده نيست.

 

ويرايش محتواي گزارش:

براي تغيير در فيلتر ها و محتواي نمايشي گزارش ذخيره شده كافي است گزارش مورد نظر را از ليست گزارش هاي سفارشي انتخاب كرده و بر روي دكمه "بارگذاري" كليك كنيم:

 

Title: ویرایش و طراحی گزارش سفارشی تعمیرگاه

 

پس از كليك بر روي دكمه "بارگذاري" پنجره جديد باز مي گردد و امكان ويرايش فيلتر ها و محتواي گزارش مورد نظر وجود دارد:

 

Title: ذخیره گزارش سفارشی تعمیرگاه

 

پس از اعمال تغييرات دلخواه مانند تصوير بالا بر روي دكمه "دخيره" كليك مي كنيم.

 

برچسب ها:

ترفند هاي تعميرگاه , گزارشات سفارشي , طراحي گزارشات تعميرگاه , گزارشات پويا , جستجوي تفضيلي دستگاه تعميري , گزارشات تعميرگاه , گزارشات