پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي در نرم افزار ارسال پيامك انبوه با مودم جي اس ام (GSM)

مشاهده امکانات و توضیحات نرم افزار اسکناس


پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي در نرم افزار ارسال پيامك انبوه با مودم جي اس ام (GSM)

پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي در نرم افزار ارسال پيامك انبوه با مودم جي اس ام (GSM)

بسم الله الرحمن الرحيم

پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي در نرم افزار ارسال پيامك انبوه با مودم جي اس ام (GSM)

 

پيش نياز ها:

آموزش مديريت مخاطبين

آموزش ارسال پيامك انبوه

 

فهرست مطالب

فصل اول: پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي چيست؟

فصل دوم: كاربردهاي پاسخ خودكار به پيامك دريافتي

فصل سوم: آموزش تعريف پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي

فصل چهارم: مشكل غلط املايي، تفاوت حروف فارسي مانند "ی" و اعداد فارسي و لاتين در كيبورد هاي متفاوت

 

 

 

فصل اول: پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي چيست؟

همانطور كه مي دانيد نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس امكان دريافت پيامك را دارد و كاربر قادر به مشاهده پيامك هاي دريافتي مي باشد.

اما پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي به اين معني است كه در نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس تنظيماتي انجام دهيد كه نرم افزار به طور خودكار نسبت به پيامك هايي كه از شماره هاي گوناگون دريافت مي كند پاسخي به صورت پيامك ارسال كند.

به عنوان مثال مي توانيد در نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس تعريف كنيد كه هر گاه پيامكي با متن "محصولات" از مخاطبي دريافت شد به طور خودكار پيامكي جهت معرفي محصولات به همان مخاطب ارسال شود.

 

فصل دوم: كاربردهاي پاسخ خودكار به پيامك دريافتي

امكان پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي كاربردهاي بسيار جالبي دارد.

 

مثال شماره 1:

فرض كنيد مي خواهيد با استفاده از نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس براي 100 هزار مخاطب كه شماره تلفن همراه آنها را داريد پيامك تبليغاتي ارسال كنيد و كسب و كار خود را معرفي كنيد.

در صورتي كه بخواهيد جزئيات و توضيحات كاملي در مورد كسب و كار خود به اين افراد ارسال كنيد مطمئنا پيامك شما چند صفحه اي و طولاني خواهد شد و در نتيجه هزينه ارسال پيامك شما چند برابر خواهد شد. اما اگر كليات كسب و كار خود را ارسال كنيد نيز ممكن است نتوانيد آن طور كه مايليد كسب و كار خود را شرح داده و يا تمام خدمات و محصولات خود را معرفي كنيد و يا حتي ممكن است برخي افراد به درستي خدمات و محصولات شما را درك نكنند و نياز به توضيح بيشتر داشته باشند.

حال بايد كدام را انتخاب كرد؟

اگر شرح كاملي از خدمات خود ارائه دهيم و براي هر 100 هزار نفر پيامك طولاني با توضيحات كامل ارسال كنيم هزينه تبليغات بسيار بالا مي رود!!!

اگر مختصر توضيحي در مورد خدمات خود ارائه دهيم و براي هر 100 هزار نفر پيامك كوتاه با توضيح مختصر ارسال كنيم هزينه تبليغات كم مي شود اما ممكن است نتوانيم مشتري را قانع كنيم!!!

در اين صورت چه بايد كرد؟؟

نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس پيشنهاد مي كند از امكان پاسخ خودكار به پيامك دريافتي ارسال كنيد.

براي حل اين موضوع كافي است براي 100 هزار نفر يك پيامك كوتاه و مختصر ارسال كرده و در پايان آن عبارت "براي توضيحات بيشتر عدد 1 را ارسال كنيد" را بنويسيدو

ولي قبل از ارسال پيامك در نرم افزار ارسال پيامك انبوه با مودم جي اس ام (GSM) اسكناس يك پاسخ خودكار تعريف كنيد به اين صورت كه هرگاه پيامكي دريافت كرديم كه متن آن عدد "1" بود پاسخ خودكاري براي آن ارسال شود. يعني در پاسخ خودكار همان پيامك طولاني كه توضيحات كاملي در مورد كسب و كارمان ارائه مي دهد را قرار مي دهيم.

 

مثال شماره 2:

فرض كنيد شما محصولاتي را براي فروش ارائه مي دهيد و مشتريان نياز دارند كه قيمت روز محصولات را از شما بگيرند.

اگر بخواهيد براي تمامي مشتريان خود ليست قيمت كامل خود را به صورت پيامكي ارسال كنيد مسلما هزينه بالايي براي شما خواهد داشت.

در اين صورت بهتر نيست به مشتريان بگوييم براي اطلاع از قيمت هر محصول نام همان محصول را پيامك كنيد تا قيمت و توضيحات آن براي شما ارسال شود؟؟

 

امكان پاسخ خودكار به پيامك دريافتي كاربردهاي بسيار فراواني دارد كه نسبت به كسب و كار و استفاده شما از "نرم افزار ارسال پيامك با سيم كارت اسكناس" متغير است.

 

فصل سوم: آموزش تعريف پاسخ خودكار به پيامك هاي دريافتي

براي تعريف پاسخ هاي خودكار در پنجره اصلي نرم افزار ارسال پيامك انبوه با كامپيوتر اسكناس منوي "فوق حرفه اي" را باز نموده و سپس گزينه "مديريت پاسخ هاي خودكار" را انتخاب نماييد:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی

 

پس از كليك بر روي گزينه "مديريت پاسخ هاي خودكار" پنجره زير باز مي گردد:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی نرم افزار ارسال پیامک

 

براي تعريف پاسخ خودكار جديد بر روي دكمه با تصوير "+" كليك كنيد:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی - Description: افزودن پاسخ خودکار

 

پس از كليك بر روي دكمه "افزودن پاسخ خودكار" پنجره زير باز مي شود:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی - Description: تنظیمات پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی در نرم افزار ارسال پیامک انبوه اسکناس

 

همانطور كه متوجه شديد اين پنجره شبيه پنجره ارسال پيامك معمولي است با اين تفاوت كه قسمتي به نام "پاسخ خودكار" به آن اضافه گرديده است:

 

Title: تنظیمات پاسخ خودکار به پیامک دریافتی

 

در قسمت "عبارت كليدي" بايد متن پيامك دريافتي را وارد كنيد كه مي خواهيد براي آن پاسخ ارسال كنيد. به عنوان مثال اگر در قسمت عبارت كليدي متن "توضيحات" را وارد كرده و نوع مقايسه را بر روي "پيام دريافتي دقيقا برابر عبارت كليدي" تنظيم كنيم پاسخ خودكار فقط براي كساني كه عبارت "توضيحات" را براي شما بفرستند ارسال مي گردد.

به تصوير زير دقت كنيد:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی

 

 

 

با اقداماتي كه در تصوير بالا انجام داديم اگر بر روي دكمه تاييد كليك كنيم پاسخ خودكار ما ثبت مي شود و از اين پس هر گاه فردي عبارت "توضيحات" را براي ما ارسال كند، نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس به طور خودكار متن زير را براي همان شماره ارسال مي نمايد:

"شما با استفاده از نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس مي توانيد پيامك هاي تبليغاتي و اطلاع رساني ارسال نماييد و به دليل استفاده از مودم جي اسم (GSM) پيامك هاي شما با شماره خودتان ارسال مي گردد و مسدود نمي شود.

يعني پيامك شما حتي براي كساني كه پيامك هاي تبليغاتي خود را مسدود كرده اند نيز ارسال مي گردد."

 

پس از كليك بر روي دكمه در صورتي كه همه چيز مرتب باشد تصوير زير ظاهر مي گردد:

 

 

و در پنجره "مديريت پاسخ هاي خودكار" سطري به جدول اضافه مي شود:

 

Title: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی

 

لازم به ذكر است شما مي توانيد با كليك بر روي دكمه "مداد" و "سطل" اقدام به ويرايش يا حذف پاسخ خودكار نماييد.

 

نوع مقايسه در پاسخ خودكار:

هنگام ثبت پاسخ جديد قسمتي به نام "نوع مقايسه" وجود دارد:

 

Title: تنظیمات نوع مقایسه در پاسخ خودکار به پیامک دریافتی

 

اين قسمت شامل گزينه هايي است كه يكي يكي آنها را توضيح مي دهيم:

 

پيام دريافتي دقيقا برابر عبارت كليدي:

اگر نوع مقايسه را بر روي اين گزينه تعريف كنيد پيام دريافتي بايد دقيقا با عبارتي باشد كه در قسمت "عبارت كليدي" وارد نموده ايد تا براي آن پاسخ ارسال شود.

به عنوان مثال اگر در قسمت عبارت كليدي كلمه "توضيحات" را وارد كرده ايد و مشتري كلمه "توضيحات بيشتر" را براي شما ارسال كند جوابي براي مشتري ارسال نمي گردد.

 

پيام دريافتي شامل عبارت كليدي:

اگر نوع مقايسه را بر روي اين گزينه تعريف كنيد لازم نيست پيام دريافتي دقيقا برابر با عبارت كليدي باشد بلكه اگر عبارت كليدي در متن پيامك دريافتي وجود داشته باشد براي آن پاسخ ارسال مي گردد.

به عنوان مثال اگر در قسمت عبارت كليدي كلمه "توضيحات" را وارد كرده باشيد و مخاطبي به شما متن "سلام لطفا در مورد محصول خود توضيحات بيشتري ارائه دهيد" پيامك كند به دليل وجود كلمه "توضيحات" در متن پيامك مشتري براي او پاسخ خودكار ارسال مي گردد.

 

برابر با هر كدام از عبارات كليدي:

با انتخاب اين گزينه مي توانيد در قسمت عبارت كليدي چند عبارت را وارد نماييد (عبارت ها را با "&" از هم جدا كنيد) و پيامك دريافتي اگر برابر يكي از اين عبارات باشد براي آن پاسخ خودكار ارسال مي گردد.

به عنوان مثال مي توانيد در قسمت عبارت كليدي متن "توضيحات&جزئيات&توضيح&كامل&توضيحات كامل" را تايپ كنيد و هر گاه مشتري پيامكي بدهد كه برابر يكي از اين كلمات باشد براي او پاسخ تعريف شده ارسال مي گردد.

 

شامل هر يك از عبارات كليدي:

با انتخاب اين گزينه نيز مي توانيد در قسمت عبارت كليدي چند عبارت را وارد نماييد (عبارت ها را با "&" از هم جدا كنيد) و پيامك دريافتي اگر شامل يكي از اين عبارات باشد براي آن پاسخ خودكار ارسال مي گردد.

به عنوان مثال مي توانيد در قسمت عبارت كليدي متن "توضيحات&جزئيات&توضيح&كامل&توضيحات كامل" را تايپ كنيد و هر گاه مشتري پيامكي بدهد كه شامل يكي از اين كلمات باشد براي او پاسخ تعريف شده ارسال مي گردد.

 

شامل تمامي عبارات كليدي:

با انتخاب اين گزينه نيز مي توانيد در قسمت عبارت كليدي چند عبارت را وارد نماييد (عبارت ها را با "&" از هم جدا كنيد) و پيامك دريافتي اگر شامل همه اين عبارات باشد براي آن پاسخ خودكار ارسال مي گردد.

به عنوان مثال مي توانيد در قسمت عبارت كليدي متن "توضيحات&دقيق" را تايپ كنيد و هر گاه مشتري پيامكي بدهد كه شامل همه اين كلمات باشد براي او پاسخ تعريف شده ارسال مي گردد. مثلا اگر مشتري پيامك بدهد "سلام لطفا توضيحات را ارسال كنيد" براي او پاسخ ارسال نمي شود چون كلمه دقيق در متن پيامك مشتري وجود ندارد.

 

فصل چهارم: مشكل غلط املايي، تفاوت حروف فارسي مانند "ی" و اعداد فارسي و لاتين در كيبورد هاي متفاوت

يكي از بزرگترين مشكلاتي كه اكثر كاربران هنگام استفاده از امكان تعريف پاسخ خودكار در نرم افزار هاي پيامك رسان و يا پنل هاي اينترنتي به آن بر مي خورند مشكل غلط املايي يا تفاوت حروف و اعداد در كيبورد هاي متفاوت است.

 

اعداد فارسي و لاتين:

حتما به پيامك هاي تبليغاتي بر خورده ايد كه آخر آنها نوشته شده است: "براي سفارش عدد 1 لاتين را ارسال كنيد"

و شايد در توضيحات نظرسنجي هاي پيامكي تلويزيون (مانند برنامه نود) ديده ايد كه تاكيد دارند عدد ارسالي شما لاتين باشد.

تاكنون از خود پرسيده ايد منظور از لاتين چيست؟ مگر اعداد هم فارسي و انگليسي دارد؟؟؟

پاسخ اين است كه بله اعداد نيز فارسي و انگليسي دارند يعني اگر در هنگام تايپ پيامك، كيبورد شما فارسي باشد و عدد 1 را تايپ كنيد با وقتي كيبورد انگليسي باشد و عدد 1 را تايپ كنيد متفاوت است.

علت اينكه اكثر پيامك هاي تبليغاتي و يا نظرسنجي ها تاكيد دارند شما عدد را به لاتين ارسال نماييد نيز همين تفاوت است.

زيرا آنها در نرم افزار خود عدد "1" لاتين را كلمه كليدي قرار داده اند و اگر عدد "1" فارسي براي آنها ارسال شود نرم افزار مورد نظر نمي تواند تشخيص دهد.

 

Title: مشکل اعداد لاتین و فارسی در نرم افزار های ارسال پیامک

 

عدم استفاده از حروف:

تاكنون از خود پرسيده ايد چرا اكثر نظرسنجي ها براي راي گيري از اعداد استفاده مي كنند؟ مثلا وقتي پاسخ نظرسنجي "بله" يا "خير" هست چرا از شما نمي خواهند براي شركت در نظرسنجي كلمه "بله" يا "خير" را ارسال كنيد؟؟؟

شايد ندانيد اما برخي حروف تكراري در فرهنگ لغت كيبورد تعريف شده است كه مي تواند مشكل ساز شود!!

به عنوان مثال حرف "ی" با حرف "ي" متفاوت است، برخي كيبورد هاي فارسي از "ي" و برخي ديگر از "ي" استفاده مي كنند.

و يا مثلا حرف "ک" با حرف " ك" متفاوت است.

براي همين از اعداد به جاي كلمات استفاده مي شود. زيرا نرم افزار هاي مديريت پيامك هاي دريافتي موجود در بازار اكثرا نمي توانند تشخيص دهند كه اگر كلمه "خير" با "ی" يا با "ي" تايپ شود هر دو يك معني دارد.

 

Title: مشکل حروف فارس و عربی "ی" و "ک" در نرم افزار های ارسال پیامک انبوه

 

رفع اين مشكلات در نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس

مفتخريم اعلام كنيم نرم افزار ارسال پيامك انبوه اسكناس جزء معدود نرم افزار هايي (و شايد تنها نرم افزاري) است كه اين مشكل را رفع كرده است.

لازم نيست نگران اين موضوعات باشيد زيرا نرم افزار اسكناس به طور خودكار اين مشكل را رفع مي كند و مهم نيست پيامك دريافتي با اعداد لاتين باشد يا اعداد فارسي، همچنين اهميتي ندارد كه عبارات دريافتي با كدام "ي" يا "ك" تايپ شوند.

 

Title: رفع مشکل حروف و اعداد فارسی و لاتین در نرم افزار ارسال پیامک انبوه اسکناس

 

 

برچسب ها:

ارسال اس ام اس گروهي , ارسال پيامك انبوه تبليغاتي , ارسال پيامك تبليغاتي با جي اس ام مودم , ارسال پيامك انبوه با گوشي , ارسال پيامك انبوه با سيم كارت , پيامك انبوه تبليغاتي بدون مسدودي , ارسال پيامك تبليغاتي بدون مسدودي , ارسال خودكار , ارسال پاسخ خودكار , دريافت پيامك