وبلاگ - آخرین اخبار

 بسم الله الرحمن الرحیم

پیش نیاز ها:

آموزش سطح ۱ نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، خدمات و خدمات پس از فروش اسکناس

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: تعیین تعمیرکار دستگاه بلافاصله پس از پذیرش (ارسال دستگاه، پس از پذیرش)

فصل دوم: تعیین تعداد پیش فرض چاپ رسید و قبض پذیرش (چاپ قبض پس از ثبت)

فصل سوم: نمایش جدول انتخاب حساب

فصل چهارم: هزینه پذیرش معمولا نقدی است

فصل پنجم: پذیرش حضوری بدون هزینه پذیرش

فصل ششم: پذیرش با گارانتی بدون هزینه پذیرش

فصل هفتم: پذیرش با گارانتی هزینه تخمینی صفر

فصل هشتم: پرش از وضعیت ظاهری و توضیحات پذیرش

فصل نهم: پرش از بیعانه

فصل دهم: مقادیر پیش فرض عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش

مقدمه

در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس امکانات زیادی برای شخصی سازی نسبت به سلیقه کاربر وجود دارد. از جمله این امکانات می توان به تنظیمات گسترده نرم افزار اشاره نمود.

شما می توانید وارد آیتم ۸۲۰ منوی اصلی شوید تا پنجره تنظیمات باز شود. سپس از سربرگ “تعمیرگاه” تغییرات زیادی در نرم افزار اعمال کنید:

Title: ورود به بخش تنظیمات
Title: تنظیمات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

ما تلاش می کنیم توضیحات خوبی در مورد هر یک از تنظیمات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس ارائه دهیم

توجه کنید که در هر فصل به یکی از عناوین تنظیمات می پردازیم و در مورد کاربرد و کارایی آن توضیحاتی ارائه می گردد.

در این آموزش به بررسی برخی تنظیمات بخش “پذیرش جدید” می پردازیم:

Title: تنظیمات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه و خدمات پس از فروش اسکناس

فصل اول: تعیین تعمیرکار دستگاه بلافاصله پس از پذیرش (ارسال دستگاه، پس از پذیرش)

Title: تعیین تعمیرگار دستگاه تعمیری پذیرش شده

این امکان در تعمیرگاه های کوچک کاربردی ندارد و برای تعمیرگاه هایی مفید است که دارای چندین تعمیرکار می باشند.

اگر هنگام پذیرش، تعمیرکار دستگاه تعمیری پذیرش شده مشخص است و تمایل دارید همیشه همان لحظه پذیرش دستگاه را در اختیار تعمیرکار مورد نظر قرار دهید این گزینه را انتخاب نمایید.

در صورتی که این گزینه انتخاب شود، پس از پایان عملیات پذیرش، پنجره “ارسال دستگاه تعمیری” به صورت خودکار باز می گردد:

Title: نقل و انتقال دستگاه تعمیری درون تعمیرگاه

و کاربر پذیرش کننده به راحتی می تواند دستگاه را به واحد تعمیری و تعمیرکار مورد نظر ارسال کند.

فصل دوم: تعیین تعداد پیش فرض چاپ رسید و قبض پذیرش (چاپ قبض پس از ثبت)

Title: چاپ رسید پذیرش تعمیرگاه - Description: تعیین تعداد پیش فرض چاپ قبض پذیرش تعمیرگاه

به طور پیش فرض زمانی که پذیرش دستگاه تعمیری ثبت نهایی می شود پنجره چاپ قبض پذیرش باز می گردد:

Title: چاپ رسید پذیرش تعمیرگاه - Description: تعیین تعداد چاپ قبض پذیرش تعمیرگاه

در این پنجره می توانید تعداد رسید پذیرش تعمیرگاه که تمایل دارید چاپ شود را مشخص کنید. همچنین در صورتی که تمایل به چاپ رسید پذیرش تعمیرگاه ندارید می توانید بر روی “خیر” کلیک کنید.

ضمنا به طور پیش فرض، گزینه “یک نسخه” انتخاب شده است پس در صورتی که پس از باز شدن این پنجره اینتر (Enter) بزنید به طور خودکار یک نسخه رسید پذیرش تعمیرگاه چاپ می گردد. همچنین اگر کلید اسکپ (Escape) کیبورد را بزنید هیچ قبض پذیرشی چاپ نمی شود.

در صورتی که تمایل ندارید پس از پایان مراحل پذیرش دستگاه تعمیری نرم افزار برای چاپ رسید تعمیرگاه از شما سوال کند فقط کافی است گزینه “چاپ قبض پس از ثبت” را غیر فعال کنید.

همچنین در صورتی که معمولا بیش از یک نسخه رسید پذیرش تعمیرگاه چاپ می کنید می توانید مقدار “پیش فرض” را تغییر دهید.

فصل سوم: نمایش جدول انتخاب حساب

Title: نمایش جدول انتخاب حساب

به طور پیش فرض در فرم پذیرش دستگاه تعمیری، لیست تمامی مشتریانی که تاکنون دستگاهی برای تعمیر نزد ما آورده اند نمایش داده می شود:

Title: لیست مشتریان سابق

در صورتی که گزینه “نمایل جدول انتخاب حساب” را غیر فعال کنید. این لیست دیگر نمایش داده نمی شود.

فصل چهارم: هزینه پذیرش معمولا نقدی است

Title: دریافت نقدی هزینه پذیرش دستگاه تعمیری

برخی تعمیرگاه ها علاوه بر اجرت خدمات و هزینه قطعات، مبلغی را در هنگام پذیرش دستگاه تعمیری با عنوان “هزینه پذیرش” دریافت می کنند که این مبلغ حتی در صورت عدم تعمیر دستگاه به هر علتی مرجوع نمی گردد.

هزینه پذیرش در هنگام پذیرش دستگاه تعمیری قابل تعیین است:

Title: بیعانه و هزینه پذیرش

به طور پیش فرض هنگام تعیین هزینه پذیرش، در قسمت بیعانه هم همان مبلغ ثبت می گردد. به این معنی که مبلغ هزینه پذیرش به صورت نقدی همان لحظه با عنوان بیعانه از مشتری دریافت می گردد.

در صورتی که تمایل ندارید “بیعانه” به طور خودکار بر مبنای “هزینه پذیرش” تنظیم شود، گزینه “هزینه پذیرش معمولا نقدی است” را غیر فعال کنید.

فصل پنجم: پذیرش حضوری بدون هزینه پذیرش

Title: پذیرش حضوری بدون هزینه پذیرش

در صورتی که این گزینه فعال شود، به طور پیش فرض، دستگاه های تعمیری که به صورتی حضوری تعمیر می گردند، هزینه پذیرشی از آنها دریافت نمی گردد.

فصل ششم: پذیرش با گارانتی بدون هزینه پذیرش

Title: پذیرش با گارانتی بدون هزینه پذیرش

در صورتی که این گزینه فعال باشد، به طور پیش فرض هنگام پذیرش دستگاه های تعمیری دارای گارانتی هزینه پذیرش از مشتری دریافت نمی گرددو

فصل هفتم: پذیرش با گارانتی هزینه تخمینی صفر

Title: پذیرش با گارانتی بدون هزینه پذیرش

در نرم افزار اسکناس این امکان وجود دارد که هنگام پذیرش دستگاه تعمیری، هزینه تخمینی آن را برای مشتری مشخص کنید و این هزینه در رسید پذیرش چاپ می گردد:

Title: هزینه تخمینی خدمات

همچنین امکان این وجود دارد که مقدار پیش فرض “هزینه تخمینی خدمات” را مشخص کنید.

در صورتی که تیک گزینه “پذیرش با گارانتی هزینه تخمینی صفر” انتخاب شود زمانی که دستگاه های گارانتی دار پذیرش کنیم “هزینه تخمینی خدمات” به صورت خودکار صفر می گردد.

فصل هشتم: پرش از وضعیت ظاهری و توضیحات پذیرش

Title: هزینه تخمینی خدمات

در فرم “پذیرش جدید” جهت سهولت و سرعت بالا در ثبت اطلاعات مشتری و دستگاه تعمیری این امکان فراهم گردیده است که با زدن کلید اینتر (Enter) به طور خودکار فیلد ضروری بعدی انتخاب شود یعنی پرش از فیلد های غیر ضروری صورت گیرد. به طور پیش فرض فیلد “وضعیت ظاهری و توضیحات پذیرش” فیلد ضروری محسوب می شود اما در صورتی که شما بیشتر اوقات از این فیلد استفاده نمی کنید گزینه “پرش از وضعیت ظاهری و توضیحات پذیرش” را انتخاب نمایید تا این فیلد نیز غیر ضروری محسوب شده و از آن پرش شود.

فصل نهم: پرش از بیعانه

Title: هزینه تخمینی خدمات

در فرم “پذیرش جدید” جهت سهولت و سرعت بالا در ثبت اطلاعات مشتری و دستگاه تعمیری این امکان فراهم گردیده است که با زدن کلید اینتر (Enter) به طور خودکار فیلد ضروری بعدی انتخاب شود یعنی پرش از فیلد های غیر ضروری صورت گیرد. به طور پیش فرض فیلد “بیعانه” فیلد ضروری محسوب می شود اما در صورتی که شما بیشتر اوقات از این فیلد استفاده نمی کنید گزینه “پرش از بیعانه” را انتخاب نمایید تا این فیلد نیز غیر ضروری محسوب شده و از آن پرش شود.

فصل دهم: مقادیر پیش فرض عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش

Title: مقادیر پیش فرض - Description: مقادیر پیش فرض عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش

هنگام پذیرش دستگاه تعمیری سه فیلد مهم وجود دارد که بهتر است حتما با مقادیر صحیح پر شوند:

Title: پذیرش جدید - Description: عیب به اظهار مشتری، لوازم همراه و توضیحات پذیرش

در صورت تمایل می توانید برای این سه فیلد مقادیر پیش فرض تعیین کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ