وبلاگ - آخرین اخبار

 بسم الله الرحمن الرحیم

پیش نیاز ها:

آموزش سطح ۱ نرم افزار حسابداری فروشگاهی، شرکتی اسکناس

چاپ چک، هم می تواند هنگام ثبت فاکتور خرید یا فاکتور فروش انجام گردد، هم می تواند بعد از ثبت فاکتور در هر زمان دلخواه دیگر انجام گردد.

برای چاپ چک یک پرینتر معمولی سیاه و سفید کافی است.

آموزش چاپ چک هنگام ثبت فاکتور خرید:

در پنجره ثبت فاکتور خرید همانطور که در آموزش سطح ۱ نرم افزار حسابداری گفته شده اقلام خریداری شده را ثبت کرده و سپس چک پرداختی را ثبت می کنیم:

Title: نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس - Description: حسابداری، مدیریت تعمیرگاه، خدمات پس از فروش

در این قسمت برای وورد به پنجره چاپ چک به دو روش می توانیم اقدام کنیم.

روش اول (استفاده از ماوس): بر روی چک ثبت شده در جدول (با رنگ قرمز مشخص شده است) راست کلیک کرده و گزینه “چاپ چک” را لیست باز شده انتخاب کنیم.

Title: جستجوی سریع دستگاه تعمیری - Description: جستجوی سریع دستگاه تعمیری در نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس

روش دوم (بدون استفاده از ماوس): کلید F3 را بر روی کیبورد بزنید تا جدول ثبت انتخاب شود. بعد از انتخاب سطر چک ثبت شده (با رنگ قرمز مشخص شده است) کلید F8 را بزنید تا وارد پنجره چاپ چک نرم افزار حسابداری و مدیریت مالی اسکناس شوید.

هرکدام از دو روش بالا شما را به پنجره زیر هدایت می کنند:

Title: جستجوی سریع دستگاه تعمیری - Description: جستجوی سریع دستگاه تعمیری در نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس

همانطور که مشاهده می کنید نرم افزار اسکناس به طور خودکار تصویر برگه چک بانکی که از آن چک را پرداخت کرده ایم را نمایش داده و مقادیر چاپی را در جای خودش قرار می دهد.

برای چاپ چک کافی است یک برگه از دسته چک خود کنده و به شکل زیر در ورودی پرینتر خود قرار دهیم:

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس

دقت کنید که حتما برگه چک شما باید طبق تصویر بالا در پرینتر قرار گیرد.

نکات:

در صورتی که مقادیر دقیقا جای خودشان چاپ نشدند برای تغییر مکان چاپ مقادیر از کلیک وسط ماوس استفاده کنید و یا بعد از انتخاب مقدار مورد نظر (مثلا تاریخ) از چهار دکمه جهت نمای سمت راست پنجره استفاده کنید.

برای تغییر تصویر چک می توانید از منوی “اطلاعات” گزینه “باز کردن نمونه چک” را زده و سپس تصویر اسکن شده چک مورد نظر را انتخاب کنید.

برای ذخیره تغییرات خود از منوی “اطلاعات” گزینه “ذخیره تنظیمات” را انتخاب کرده و در پنجره باز شده بر روی “ذخیره” کلیک می کنیم.

اگر بانک شما برای سیستم تعریف نشده بود:

اگر تنظیماتی برای بانک شما در سیستم تعریف نشده باشد هنگام ورود به بخش “چاپ چک نرم افزار اسکناس” پیام زیر را دریافت می کنید:

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بر اساس بازه های تاریخی و ریالی

بر روی تایید کلیک کنید تا پنجره چاپ چک به شکل زیر ظاهر گردد:

Title: جستجوی پیشرفته دستگاه تعمیری تعمیرگاه - Description: جستجوی پیشرفته و تفضیلی دستگاه تعمیری در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس بر اساس وضعیت دستگاه

همانطور که مشاهده می کنید تصویر چک وجود ندارد.

ابتدا یک برگه چک از دسته چک خود بکنید و با استفاده از اسکنر از آن تصویری تهیه کنید.

سپس از منوی “اطلاعات” گزینه “باز کردن نمونه چک” را انتخاب کرده و تصویر چک خود را انتخاب کنید.

اکنون مقادیر چاپی (مانند تاریخ، تارخ به حروف، مبلغ و…) را طبق تصویر چک در جای خود قرار دهید.

نکته: مقادیری که مایل نیستید چاپ شوند مانند “این چک فاقد پشت نویسی است” را می توانید با دابل کلیک حذف کنید.

پس از قرار دادن هر مقدار در جای خود باید تنظیمات چاپ چک خود را ذخیره کنید. پس از منوی “اطلاعات” گزینه “ذخیره تنظیمات” را انتخاب کنید و در پنجره باز شده بر روی “ذخیره” کلیک کنید تا این تنظیمات برای همیشه ذخیره گردند.

چاپ چکی که قبلا سندش ثبت شده است:

معمولا چاپ چک در هنگام ثبت فاکتور انجام می گیرد با این حال در هر زمانی شما می توانید با مراجعه به سند ثبت شده چک مورد نظر خود را چاپ کنید.

برای مراجعه به سند ثبت شده وارد آیتم ۲۰ منوی اصلی شوید، شماره سند را تایپ کرده و اینتر بزنید تا سند مورد نظر نمایش داده شود:

Title: مدیریت تعمیرگاه - Description: نرم افزار حسابداری تعمیرگاه و خدمات پس از فروش

سپس بر روی سطر چک مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه چاپ چک را انتخاب کنید تا وارد پنجره چاپ چک شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ