آموزش ساده نرم افزار AnyDesk (انی دسک)


آموزش ساده نرم افزار AnyDesk (انی دسک)

آموزش ساده نرم افزار AnyDesk (انی دسک)

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش ساده نرم افزار AnyDesk (انی دسک)

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه: نرم افزار های کنترل از راه دور (Remote Desktop)

فصل اول: نرم افزار AnyDesk

فصل دوم: آموزش و نکات ریموت دادن با نرم افزار AnyDesk

فصل سوم: ریموت دادن بدون نیاز به تایید

فصل چهارم: آموزش و نکات ریموت گرفتن با نرم افزار AnyDesk

فصل پنجم: حل مشکل عدم دسترسی انی دسک به برخی برنامه ها در سیستم ریموت

فصل ششم: برخی ترفند های نرم افزار AnyDesk

 

 

مقدمه: نرم افزار های کنترل از راه دور (Remote Desktop)

استفاده از نرم افزار های ریموت کنترل بسیار ساده است اکثر این نرم افزار ها جهت استفاده حتی نیاز نصب ندارند و به صورت Portable اجرا می شوند ولی علی رغم سادگی باز هم برای برخی از کاربران که آشنایی زیادی با کامپیوتر ندارند کمی مشکل به نظر می رسد.

برای این دسته از عزیزان در این آموزش ساده ترین نکات هم توضیح داده می شود همچنین به دلیل شرح کامل امکانات، این آموزش برای دوستان حرفه ای تر هم بی فایده نیست.

نرم افزار ریموت دسکتاپ یا ریموت کنترل (Remote Contorl) به نرم افزار هایی گفته می شود که به وسیله آن می توانید از راه دور کامپیوتر خود یا دیگران را کنترل کنید. شما می توانید با استفاده از یک نرم افزار ریموت کنترل مثل AnyDesk به وسیله گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود از طریق اینترنت به یک کامپیوتر دیگر متصل شده و ماوس و کیبورد آن کامپیوتر را در اختیار بگیرید.

نرم افزار های ریموت کنترل کاربردهای فراوانی دارند. با استفاده از این نرم افزار ها برای بسیاری از مشکلات نرم افزاری و یا خدمات نرم افزار های خاص مثل پشتیبانی نرم افزار های حسابداری، دیگر نیازی به ارسال فیزیکی کامپیوتر خود ندارید و به راحتی می توانید با چند کلیک ساده به هر کسی که تمایل دارید اجازه دهید تا به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کرده و کارهای مورد نیاز شما را انجام دهد.

همچنین این نرم افزار ها به شرکت های نرم افزاری و تیم های برنامه نویسی هم کمک زیادی می کند.

 

تصویری از نمای AnyDesk که کامپیوتر طرف مقابل را نشان می دهد

 

کنترل کامپیوتر از راه دور تنها کاری نیست که شما می توانید انجام دهید بلکه با استفاده از نرم افزار های ریموت دسکتاپ کارهایی مثل جابجایی فایل بین کامپیوتر ها هم به راحتی قابل انجام است.

نرم افزار های ریموت دسکتاپ زیادی وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

1.    TeamViewer: معروف ترین نرم افزار ریموت دسکتاپ تا قبل از اینکه برای کاربران ایرانی مسدود شود.
قبلا اکثر شرکت های نرم افزاری و کاربران ایرانی از نرم افزار تیم ویور استفاده می کردند ولی از اوایل مرداد 97 این نرم افزار برای کاربران ایرانی مسدود شد.

2.    Windows Remote Desktop Connection: نرم افزار پیش فرض ویندوز که قابلیت اتصال مستقیم و بدون واسطه به کامپیوتر های دیگر را فراهم می کند.
شاید یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین نرم افزار های ریموت دسکتاپ نرم افزار پیش فرض خود ویندوز باشد. اما ان شا الله بعد از فراگیر شدن آی پی ورژن 6
اما فعلا این نرم افزار برای کاربران عادی کاربرد ندارد زیرا از آنجایی که بدون واسطه و مستقیم به کلاینت متصل می شود نیاز به آی پی استاتیک در کلاینت دارد.

3.    AnyDesk: بعد از بسته شدن تیم ویور رایج ترین نرم افزاری که اکثر کاربران ایرانی از آن استفاده می کنند نرم افزار انی دسک است که هم حجم کمی دارد هم استفاده از آن بسیار آسان است.

4.    Ammyy Admin: امی ادمین یک نرم افزار کم حجم و کار راه انداز دیگر است که در مواقع شلوغی و کندی سرور های انی دسک خیلی به درد می خورد.

 

 

فصل اول: نرم افزار AnyDesk

 

بعد از مسدود شدن تیم ویور رایج ترین نرم افزاری که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند نرم افزار انی دسک است که هم حجم کمی دارد هم استفاده از آن بسیار آسان است.

یکی دیگر از مزیت های فوق العاده نرم افزار Any Desk نسخه اندروید این نرم افزار است که با آن می توانید از طریق گوشی هوشمند خود به کامپیوتر دلخواه متصل شوید!

همچنین در این نرم افزار نکات امنیتی به خوبی رعایت شده است به طوری که اولا شما موقع ریموت دادن می توانید دسترسی های طرف مقابل را محدود کنید ثانیا شخص ریموت گیرنده هر کاری انجام دهد در دید شما است و نمی تواند بدون اطلاع شما به هیچ کدام از قسمت های کامپیوترتان دسترسی داشته باشد.

قبل از شروع آموزش بهتر است اگر نرم افزار انی دسک را ندارید از لینک زیر آن را از سایت اصلی دانلود کنید:

برای دانلود نرم افزار AnyDesk اینجا کلیک کنید

 

فصل دوم: آموزش و نکات ریموت دادن با نرم افزار AnyDesk

بعد از دانلود AnyDesk، روی آیکن نرم افزار راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید:

 

روش صحیح اجرای نرم افزار AnyDesk

توجه کنید که این نرم افزار را همیشه به همین صورت اجرا کنید.

بعد از اجرای نرم افزار دانلود شده پنجره زیر باز می شود:

پنجره اصلی نرم افزار AnyDesk

کادر قرمز شماره 1: این قسمت وضعیت کنونی نرم افزار را نشان می دهد. اگر مانند تصویر بالا تیک سبز دارد و عبارت AnyDesk ready نشان داده می شود یعنی همه چیز رو به راه است و اتصال نرم افزار انی دسک با سرور برقرار شده و شما می توانید ریموت داده یا بگیرید.

اگر در این قسمت مانند تصویر زیر آیکن زرد رنگ با متن "Connecting to the AnyDesk network." نوشته شده باشد بدین معنا است که هنوز اتصال با سرور برقرار نشده و نرم افزار در حال تلاش برای ایجاد ارتباط است.

 

گاهی اوقات اتصال به خوبی برقرار نمی شود. عدم اتصال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

1.    عدم اتصال اینترنت: بدیهی است که برای اتصال باید کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد در غیر این صورت نمی توانید از انی دسک استفاده کنید.

2.    پایین بودن سرعت اینترنت: گاهی ممکن است اینترنت داشته باشید ولی سرعت بسیار پایین باعث می شود انی دسک به خوبی کار نکن

3.    باز بودن نرم افزار های دور زدن تحریم: این نرم افزار ها سرعت اینترنت را کم می کنند

4.    شلوغی سرور AnyDesk: گاهی همه چیز رو به راه است ولی باز هم اتصال برقرار نمی شود در این صورت احتمالا سرور های خود AnyDesk شلوغ هستند.

کادر قرمز شماره 2: عدد یا عبارتی که در این قسمت AnyDesk-Address نمایش داده می شود آی دی یا شناسه اتصال به کامپیوتر شما است. این عدد را باید در اختیار ریموت گیرنده قرار دهید تا بتواند به کامپیوتر شما متصل شود. نگران نباشید هر کسی این عدد را داشته باشد باز هم برای هر بار اتصال به اجازه و تایید شما نیاز دارد.

 

بعد از اینکه شناسه اتصال را به در اختیار کاربر ریموت گیرنده قرار دادید منتظر بمانید. زمانی که طرف مقابل درخواست اتصال به کامپیوتر شما را ثبت کند پنجره زیر نمایان می شود:

 

اجازه اتصال به کامپیوتر شما در نرم افزار AnyDesk

 

هر وقت این پنجره باز شد یعنی یک نفر قصد اتصال به کامپیوتر شما را دارد.

1.    در این قسمت اطلاعاتی از شخص ریموت گیرنده نمایش داده می شود. اطلاعاتی مانند نام کاربری، شناسه انی دسک و تصویر پروفایل

2.    از این قسمت می توانید با انتخاب گزینه سبز رنگ (Accept) به شخص مورد نظر اجازه اتصال دهید و یا با انتخاب گزینه قرمز رنگ (Dismiss) اتصال را قبول نکنید.

3.    در این قسمت می توانید قبل از صدور مجوز اتصال با طرف مقابل چت کنید.

با غیر فعال کردن هر کدام از گزینه گزینه ای 4 تا 9 می توانید دسترسی طرف مقابل را محدود کنید.

4.    Allow to take control: در صورتی که این گزینه را غیر فعال کنید کاربر ریموت گیرنده نمی تواند کامپیوتر شما را کنترل کند و به ماوس و کیبورد شما دسترسی ندارد بلکه فقط می تواند مشاهده کند. وقتی می خواهید به یک نفر چیزی را در کامپیوتر خود نشان دهید و نمی خوهید او به چیزی دست بزند بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید.

5.    Allow to use clipboard: به طور پیش فرض کاربر ریموت گیرنده هر متن یا چیزی را از کامپیوتر شما کپی (Copy) کند می تواند در کامپیوتر خود الحاق (Paste) کند و بالعکس. اگر این گزینه را غیر فعال کنید دیگر این امکان وجود ندارد.

6.    Allow to use file manager: اگر این گزینه غیر فعال باشد طرف مقابل نمی تواند فایلی را از کامپیوتر خودش به کامپیوتر شما یا از کامپیوتر شما به کامپیوتر خودش منتقل کند. در صورت فعال بودن این گزینه خیلی نگران نباشید زیرا کاربر ریموت گیرنده هر چیزی را که بخواهد منتقل کند باید جلوی چشمان شما کپی کند پس نمی تواند یواشکی چیزی را بردارد.

7.    Allow to hear sound: در صورتی که این گزینه فعال باشد ریموت گیرنده صداهای شما و کامپیوتر شما را می شنود.
برخی از کاربران فکر می کنند با فعال بودن این گزینه فقط صداهایی مثل صدای موزیک و... که در کامپیوتر در حال پخش است منتقل می شود. فقط همین نیست. دقت کنید که اگر از لپ تاپ استفاده می کنید و میکروفن لپ تاپ فعال باشد صدای خود شما نیز منتقل می شود پس بهتر است همیشه این گزینه را غیر فعال کنید.

8.    Allow to lock desktop on session end: اگر این گزینه فعال باشد ریموت گیرنده می تواند پس از پایان کارهایش کامپیوتر شما را قفل کند. برای مواقعی مفید است که شما بعد از ریموت دادن از کنار کامپیوتر خود می روید و از طرف مقابل می خواهید بعد از اتمام کارش کامپیوترتان را قفل کند تا اطرافیان نتوانند وارد سیستم شما بشوند.

9.    Allow to record session: این اجازه را به کاربر می دهد که از کامپیوتر شما و کارهایی که انجام می دهد فیلم گرفته و ذخیره کند.

 

بعد از کلیک بر روی گزینه Accept طرف مقابل به کامپیوتر شما متصل می شود:

 

 

بعد از قبول کردن اتصال در هر زمان دلخواه می توانید با کلیک بر روی گزینه Disconnect اتصال طرف مقابل را قطع کنید.

امکان چت کردن هم در این قسمت وجود دارد

همچنین می توانید دسترسی های وی را کم یا زیاد کنید. ضمنا اطلاعاتی از اتصال جاری مانند مدت زمان تصال در این پنجره نمایش داده می شود

 

فصل سوم: ریموت دادن بدون نیاز به تایید

فرض کنید می خواهید از کامپیوتر خود در محل کار ریموت بگیرید اگر طبق مراحل گفته شده پیش برویم باید یک نفر در محل کار شما باشد تا با انتخاب گزینه Accept به شما اجازه اتصال بدهد. یکم اذیت کننده است شاید کسی نبود!!!

یکی از قابلیت های نرم افزار AnyDesk امکان ریموت دادن بدون نیاز به تایید است. شما می توانید یک رمز عبور برای خود تعریف کنید و آن را فقط در اختیار معتمدینی قرار دهید که می خواهید هر زمان خواستند بتوانند به کامپیوتر شما متصل شوند. هر کس علاوه بر شناسه، رمز عبور را هم داشته باشد می تواند بدون نیاز به تایید کسی از کامپیوتر مورد نظر ریموت بگیرد.

برای انجام این کار بر روی گزینه set password for unattended access کلیک کنید:

 

بعد از کلیک بر روی گزینه مورد نظر پنجره زیر باز می شود:

 

در این پنجره کافی است بر روی Enable unattended access کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود:

 

در این پنجره رمز عبور خود را دو بار وارد کرده و بر روی Apply کلیک کنید تا ذخیره شود.

دقت کنید که جهت تضمین امنیت انی دسک اجازه انتخاب رمز عبور های خیلی ساده را نمی دهد و باید حتما در رمز عبور خود از عدد و متن استفاده کرده  رمز عبور خیلی کوتاه نباشد.

 

رنگ قرمز: رمز عبور خیلی ساده که انی دسک اجازه ثبت آن را نمی دهد

 

رنگ زرد: رمز عبور به اندازه کافی ایمن که مجاز به ثبت آن هستید.

 

رنگ سبز: رمز عبور خیلی پیچیده که پیشنهاد می شود

 

فصل چهارم: آموزش و نکات ریموت گرفتن با نرم افزار AnyDesk

بعد از دانلود AnyDesk، روی آیکن نرم افزار راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید:

 

روش صحیح اجرای نرم افزار AnyDesk

توجه کنید که این نرم افزار را همیشه به همین صورت اجرا کنید.

بعد از اجرای نرم افزار دانلود شده پنجره زیر باز می شود:

 

 

برای اتصال به کامپیوتر مشتری یا دوستتان باید از او بخواهید شناسه اتصال خودش (AnyDesk-Address) را برای شما ارسال کند. سپس شناسه ارسال را در قسمت شماره 1 وارد کنید و بر روی دکمه Connect (شماره 4) کلیک کنید.

همچنین در صورتی که بر روی دکمه Browse Files (شماره 3) کلیک کنید می توانید فقط درخواست انتقال فایل بدهید یعنی بدون دیدن تصویر دسکتاپ کاربر فقط به فایل های او دسترسی داشته باشید و بتوانید بین کامپیوتر خودتان و کامپیوتر کاربر مقابل فایل جابجا کنید.

قبل از اتصال توجه کنید که عبارت AnyDesk ready (شماره 5) به همراه آیکن تیک سبز حتما وجود داشته باشد، اگر این قسمت عبارت دیگری با ایکن زرد یا قرمز داشته باشد یعنی اتصال شما با سرور نرم افزار انی دسک برقرار نیست در نتیجه نمی توانید از کسی ریموت بگیرید.

ضمنا در صورتی که قبلا به سیستم این کاربر متصل شده باشید وقتی شناسه اتصال او را تایپ می کنید در قسمت شماره 2 تصویری از سیستم کاربر به همراه وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن او به شما نمایش داده می شود. اگر رنگ چراغ سبز باشد یعنی کاربر آنلاین است و اگر قرمز باشد یعنی آفلاین است.

پس از کلیک بر روی دکمه Connect پیغام زیر نمایان می شود:

 

Connecting in progress. Please wait.

پیغام Connecting in progress  یعنی نرم افزار انی دسک در حال تلاش برای ارتباط با کلاینت است.

 منتظر بمانید تا پیغام زیر نمایان شود:

 

Please wait for the remote side to accept your session request

اگر پیغام please wait را مشاهده کردید به این معنا است که ارتباط با سیستم مشتری برقرار است و انی دسک منتظر دریافت تایید از طرف مشتری است. در این لحظه پنجره ای برای کاربر باز شده است که کاربر باید دسترسی شما را تایید کند. بهتر از مشتری یا دوستتان بخواهید که در پنجره ای که می بیند بر روی دکمه سبز رنگ (Accept) کلیک کند تا شما وارد کامپیوتر او شوید.

در صورتی که هر یک از پیغام های زیر را ببینید یعنی اتصال با شکست مواجه شده است:

 

AnyDesk not Connecter to the server.

پیغام بالا یعنی ارتباط شما با سرور انی دسک برقرار نیست. در صورت مشاهده این پیام اینترنت خود را بررسی کرده و نرم افزار انی دسک را مجددا راه اندازی کنید.

 

Client Offline. This desk is not available.

این پیغام یعنی شما توانستید به سرور انی دسک متصل شوید اما کامپیوتری که قصد ریموت زدن به آن را دارید به سرور انی دسک متصل نیست.

 

Interactive logon Disallowed

این پیغام یعنی امکان ارتباط با کلاینت وجود ندارد چون احتمالا نرم افزار انی دسک روی کلاینت اجرا نیست. ولی گاهی اوقات این پیغام نمایان می شود در صورتی که انی دسک روی کلاینت باز است. در این صورت از کاربر طرف مقابل بخواهید انی دسک را ببندد و مجددا راه اندازی کند.

 

The network connection was closed unexpectedly

این پیغام یعنی ارتباط به صورت غیر قابل انتظاری قطع شد. یعنی معلوم نیست چرا قطع شد. اگر این پیام رو مشاهده کردید اینترنت خودتون و کاربر رو بررسی کرده و انی دسک رو روی هر دو سیستم دوباره راه اندازی کنید

 

Session Rejected. The remote user has rejected yout session request.

اگر پیغام بالا را مشاهده کردید یعنی کاربر به جای کلیک بر روی دکمه سبز رنگ (Accept) بر روی دکمه قرمز رنگ (Dissmiss) کلیک کرده است. و در واقع درخواست شما تایید نکرده است.

بعد از اینکه کاربر بر روی دکمه سبز رنگ (Accept) کلیک کرد پیغام زیر نمایان می شود:

 

Connectet Waiting for image.

بعد از اینکه تصویر دسکتاپ کاربر بارگذاری شد وارد سیستم کاربر می شوید:

 

 

اکنون می توانید با ماوس خود هر جایی از سیستم کاربر را کلیک کرده و با کیبورد خود هر چیزی که مایلید برای کاربر تایپ کنید.

امکاناتی هم در منوی بالای پنجره ریموت کنترل وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

منو General:

 

1.    Transmit sound: علاوه بر تصویر دسکتاپ هر صدایی که در کامپیوتر کاربر در حال پخش باشد برای شما هم ارسال می شود. در صورتی که صداها شما را اذیت می کند می توانید تیک این گزینه ها غیر فعال کنید.

2.    Control mouse and keyboard: اگر این گزینه را غیر فعال کنید دیگر ماوس و کیبورد کاربر در اختیار شما نیست و فقط می توانید صفحه کامپیوتر کاربر را مشاهده نمایید.

3.    Synchronize Clipboard: به طور پیش فرض هر چیزی که از داخل کامپیوتر خود کپی (Copy) کنید می توانید در کامپیوتر کاربر الحاق (Paste) کنید همچنین بالعکس، اما اگر این گزینه را غیر فعال کنید کلیپبرد هر سیستم مجزا می شود.

4.    Block user’s input: اگر این گزینه را فعال کنید کاربر دیگر نمی تواند با ماوس و کیبورد خود کار کند و کنترل کامپیوتر مقابل کاملا در اختیار شما است.

5.    Lock remote account on session end: این گزینه را فعال کنید تا هر وقت از سیستم کاربر خارج شوید به طور خودکار کامپیوترش قفل شده و صفحه Login ویندوز باز شود.

 

منوی Display settings:

 

1.    Fullscreen mode: این گزینه نحوه تغییر سایت دسکتاپ کاربر است که سه حالت Original، Shrink و Stretch دارد. می توانید گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

2.    Quality: کیفیت صدا و تصویر

2.1.                    Best audio/video quality: صدا و تصویر بهترین کیفیت ممکن را دارند. انتخاب این گزینه فقط وقتی پیشنهاد می شود که هر دو سیستم اینترنت پر سرعتی دارند

2.2.                    Balanced: حد میانگینی بین سرعت و کیفیت قائل می شود به طوری که هم کیفیت تصویر خوب باشد هم سرعت بد نباشد.

2.3.                    Optimize reaction time: کیفیت را تا حد ممکن ضعیف می کند تا سرعت کار بهترین حالت باشد. اگر اینترنت ضعیفی دارید بهتر است از این گزینه استفاده کنید.

3.    Show remote cursor: ماوس کاربر مقابل نمایش داده می شود.

 

منوی Actions:

 

1.    Switch sides: با این امکان جالب شما به راحتی می توانید جای کامپیوتر خود و کامپیوتر مقابل را عوض کنید. یعنی سریعا می توانید به کاربر طرف مقابل ریموت دهید  و به جای اینکه شما به سیستم او وصل باشید او به سیستم شما وصل شود

2.    Ctrl + Alt + Del: اگر سعی کنید با کیبورد خود در سیستم کاربر Ctrl+Alt+Delete بزنید به جای سیستم کاربر در سیستم خودتان Ctrl+Alt+Del زده می شود. اگر می خواهید در سیستم کاربر این عملیات انجام شود از این منو استفاده کنید.

3.    Take screenshot: از حالت جاری سیستم کاربر تصویر اسکرین شات گرفته و ذخیره کنید.

4.    Show system info: اطلاعات کامپیوتر کاربر را نشان می دهد

5.    Restart remote computer: با این گزینه می توانید سیستم مقابل را و راه اندازی مجدد (ریستارت) کنید.

6.    File Manager:  با استفاده از این گزینه می توانید فایل های دلخواهتان را بین کامپیوتر خود و کامپیوتر مقابل جابجا کنید. ولی راه راحت تر استفاده از copy paste معمولی است فکر کنید می خواهید از یک جا در کامپیوتر خود چیزی را به جای دیگری منتقل کنید. برای این منظور کافی است در سیستم کاربر روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و کپی را بزنید و در سیستم خود در مکان دلخواه فایل را Paste کنید.

 

فصل پنجم: حل مشکل عدم دسترسی انی دسک به برخی برنامه ها در سیستم ریموت

اگر شما هم مثل ما برای دادن خدمات به مشتریان خود از نرم افزار Any Desk زیاد استفاده می کنید حتما تاکنون دچار این مشکل شده اید.

گاهی اوقات ریموت به درستی متصل می شود و به ارتباط با کامپیوتر کاربر برقرار می شود ولی وقتی ماوس را روی برخی از نرم افزار می برید آیکن ماوس به تصویر عبور ممنوع تغییر کرده و نمی شود روی آن نرم افزار با ماوس کلیک و یا با کیبورد تایپ کرد.

این مشکل فقط برای بعضی از کلاینت ها و فقط هم بر روی بعضی از نرم افزار ها مثل SQL Server رخ می دهد.

قبل از آموزش نحوه رفع مشکل عدم کلیک روی برخی برنامه ها، باید توضیح دهیم این برنامه ها با سایر برنامه ها چه تفاوتی دارند!

از ویندوز سون (7) به بعد تمامی نرم افزار به دو صورت می توانند اجرا شوند. به صورت معمولی یا با دسترسی مدیر.

اگر شما روی یک نرم افزار دابل کلیک کنید آن نرم افزار به صورت معمولی باز می شود ولی اگر روی نرم افزار راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید نرم افزار با دسترسی مدیریت باز می شود.

نرم افزار هایی که به صورت معمولی باز می شوند خیلی از دسترسی ها مانند تغییر فایل های سیستمی و انجام تنظیمات خاص را ندارند. اما نرم افزار هایی که به صورت Run as admin باز می شوند دسترسی کامل دارند.

البته برخی از نرم افزار ها مثل SQL Server، نرم افزار حسابداری و مدیریت تعمیرگاه اسکناس، نرم افزار ارسال پیامک اسکناس و... حتی اگر روی آنها دابل کلیک معمولی بکنید باز هم به طور پیش فرض به صورت Run as administrator باز می شوند.

حتما تاکنون متوجه شدید که چرا وقتی با انی دسک ریموت می گیرید با برخی از نرم افزار های سیستم کاربر نمی توانید کار کنید. بله درست حدس زدید چون آن نرم افزار به صورت ران از ادمین و با دسترسی مدیریت باز شده است.

راه حل این مشکل هم بسیار ساده است. کافی است از کاربری که به شما ریموت می دهد بخواهید نرم افزار انی دسک را ببندد و دوباره به صورت Run as administrator باز کند.

اگر در کامپیوتر که قصد ریموت گرفتن از آن را دارید نرم افزار انی دسک با دسترسی مدیر باز شده باشد هیچ مشکلی هنگام ریموت گرفتن ندارید و می توانید روی همه برنامه های ویندوز کلیک کنید.

نکته مهم: گاهی اوقات از کاربر می خواهید نرم افزار انی دسک را به صورت Run as admin باز کند و بعد از ریموت گرفتن متوجه می شوید که باز هم دسترسی کلیک بر روی برخی از نرم افزار ها را ندارید. و فکر می کنید کاربر نرم افزار را به صورت ران از ادمین باز نکرده است اما در واقع مشکل جای دیگری است. اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم....

برخی نرم افزار ها اصطلاحا single-instance هستند یعنی شما نمی توانید آنها را چند بار اجرا کنید. به عنوان مثال به تلگرام دقت کنید، اگر شما تلگرام را روی کامپیوتر خود باز داشته باشید و بخواهید دوباره بازش کنید دوباره باز نمی شود بلکه فقط یک بار می توانید تلگرام را باز کنید. گاهی شما فکر می کنید تلگرام را اجرا کرده اید ولی درواقع همان تلگرام قبلی که در حال اجرا بوده به شما نمایش داده شده است. اگر می خواهید نرم افزار single-instance را راه اندازی مجدد کنید ابتدا باید آنها را ببندید.

نرم افزار AnyDesk هم یک نرم افزار single-instance است یعنی وقتی یک بار در حال اجرا باشد دوباره اجرا نمی شود. برای همین اگر نرم افزار انی دسک روی کامپیوتر کاربر در حال اجرا باشد و کاربر سعی کند نرم افزار را به صورت Run as admin باز کند نرم افزار چون از قبل به صورت معمولی باز بوده است دوباره به صورت ران از ادمین باز نمی شود و همان instance قبلی ظاهر می شود.

برای همین باید به کاربر بگویید ابتدا انی دسک را ببندد و بعد دوباره به صورت ران از ادمین بازش کند. ضمنا برخی کاربران آماتور فکر می کنند با زدن دکمه ضربدر پنجره نرم افزار انی دسک، نرم افزار بسته می شود. باید به این کاربران آموزش دهید که این گونه نرم افزار بسته نمی شود بلکه آیکن نرم افزار در قسمت system tray (کنار ساعت ویندوز) قابل مشاهده است.

پس برای بستن نرم افزار باید روی آیکن AnyDesk راست کلیک کرده و گزینه Quit را بزنیم:

 

روش صحیح بستن نرم افزار انی دسک

 

فصل ششم: برخی ترفند های نرم افزار AnyDesk

در آخر برخی ترفند هایی که به نظر می رسد کاربردی تر هستند را بیان می کنیم.

انتقال فایل بین دو سیستم:

راحت ترین راه انتقال فایل استفاده از کپی (Copy) و پیست (Paste) معمولی است.

فکر کنید می خواهید از یک جا در کامپیوتر خود چیزی را به جای دیگری منتقل کنید.

یعنی کافی است در سیستم کاربر روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و کپی را بزنید و در سیستم خود در مکان دلخواه فایل را Paste کنید و باالعکس.

 

رفع دائم مشکل Run as administrator:

اگر شما جزء کسانی هستید که زیاد به دیگران دسترسی ریموت کنترل می دهید برای اینکه مجبور نباشید هر بار نرم افزار AnyDesk را به صورت Run as administrator باز کنید کافی است یک بار نرم افزار را طوری تنظیم کنید که همیشه خودکار به صورت ران از ادمین باز شود.

برای این منظور روی آیکن نرم افزار بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید:

 

 

بعد از انتخاب این گزینه پنجره ای به نام AnyDesk Properties باز می شود:

 

 

در این پنجره کافی است مانند تصویر بالا ابتدا وارد سربرگ Compatibility شوید، سپس تیک گزینه Run this program as an administrator را فعال کرده و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

با این کار به طور خودکار هر بار نرم افزار AnyDesk را باز کنید با دسترسی مدیر باز می شود.

 

تبدیل آی دی AnyDesk به عدد:

برخی اوقات بعد از چند بار اجرای نرم افزار انی دسک، شناسه اتصال یا همان AnyDesk-Address به جای عدد تبدیل به عبارت و کلمات انگلیسی می شود که این عبارت معمولا تلفیقی از نام کامپیوتر شما با اطلاعات دیگر است.

برای خیلی از کاربران راحت تر است که آی دی انی دسک به صورت عددی باشد.

برای این منظور مانند تصویر زیر وارد بخش تنظیمات نرم افزار AnyDesk شوید:

 

 

سپس در پنجره تنظیمات مانند تصویر زیر گزینه Show AnyDesk ID instead of alias را فعال کنید:

 

 

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید سعی کردیم تمامی مطالب و ترفند های لازم را عنوان کنیم.