وبلاگ - آخرین اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

فهرست مطالب

مقدمه

روش اول: ارسال پیامک (SMS) انبوه با استفاده از پنل های اینترنتی

روش دوم: ارسال پیامک (SMS) انبوه با استفاده از نرم افزار و مودم جی اس ام (GSM Modem)

روش سوم: ارسال اس ام اس انبوه با استفاده از نرم افزار، سیم کارت و گوشی تلفن همراه هوشمند

مقدمه

در این مقاله انواع روش های ارسال اس ام اس انبوه را شرح داده و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم.

ارسال پیامک انبوه استفاده های گوناگونی دارد که مهم ترین آنها تبلیغات است.

هدف از ارائه این مقاله پیدا کردن بهترین روش برای ارسال پیامک (SMS) انبوه می باشد.

در صورت تمایل برای بررسی انواع مختلف روش های تبلیغاتی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

انواع روش های تبلیغات و بازاریابی

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که در روز چندین پیامک تبلیغاتی دریافت می کنید و یا شاید هم جزء آن تقریبا ۴۰ درصد افرادی هستید که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده و یا نرم افزار های مسدود سازی (Black List) بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اند.

در هر صورت حتما طعم اس ام اس های تبلیغاتی را چشیده اید! طعمی که خیلی لذت بخش نیست…

تاکنون از خود پرسیده اید که با این همه نارضایتی مردم از پیامک های تبلیغاتی چرا باز هم بسیاری از شرکت ها و ارگان ها برای معرفی محصولات خود از پیامک های تبلیغاتی استفاده می کنند؟

زیرا معرفی محصولات و خدمات از طریق اس ام اس مزایای زیادی دارد که در ذیل برخی از آنها را توضیح می دهیم:

·         هزینه تبلیغات به روش ارسال SMS بسیار پایین پایین است.

یکی از مهم ترین دلایل ارسال اس ام اس های تبلیغاتی پایین بودن هزینه تبلیغات به این روش است. زیرا با استفاده از ارسال اس ام اس های تبلیغاتی می توان با هزینه بسیار کم، مشتریان بالقوه را از محصولات و خدمات خود مطلع کرد.

·         ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار آسان و در دسترس است.

دلیل دیگر در دسترس بودن روش ارسال پیامک است. در حال حاضر هر شخصی با حداقل امکانات می تواند اقدام به ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه بکند.

·         بازدهی بسیار بالا SMS تبلیغاتی نسبت به هزینه

در صورتی که پیامک تبلیغاتی خود را فقط به جامعه هدف ارسال کنید بازدهی بسیار بالایی دارد. جامعه هدف یعنی مشتریان بالقوه یعنی اشخاصی که بیشتر احتمال می دهید مشتری شما باشند.

به عنوان مثال اگر شما فروش قطعات موبایل دارید جامعه هدف شما تعمیرکاران تلفن همراه هستند. پس بهتر است پیامک های تبلیغاتی خود را به اعضای صنف موبایل شهر خود ارسال کنید.

با وجود همه آزار و اذیت های اس ام اس های تبلیغاتی باید گفت اگر پیامک های تبلیغاتی درست ارسال شوند نه تنها آزار و اذیتی ندارند بلکه بسیار مفید هستند.

فرض کنید شما تعمیرکار کولر هستید و قطعات مصرفی خود را از قطعه فروش مشخصی خریداری می کنید. ایا تمایل ندارید با قطعه فروش های دیگر آشنا شوید؟

در نتیجه اگر تبلیغات با پیامک انبوه درست انجام شود نه تنها موجب نارضایتی نمی گردد بلکه برخی اوقات دریافت کننده اس ام اس از شما سپاسگذار نیز خواهد بود.

البته ارسال پیامک انبوه غیر از تبلیغات استفاده های دیگری نیز دارد.

مثلا بسیاری مدارس از نرم افزار های ارسال اس ام اس انبوه استفاده می کنند.

همچنین شرکت های بیمه، اتحادیه ها، هیات های مذهبی و…

اما ارسال اس ام اس انبوه نیز چندین روش دارد که در این مقاله سعی داریم روش های متنوع ارسال پیامک انبوه را بررسی کنیم.

ابتدا هر کدام از روش های ارسال پیامک انبوه را مختصرا توضیح داده و سپس در جمع بندی مزایا و معایب همان روش را بیان می کنیم.

روش اول: ارسال پیامک (SMS) انبوه با استفاده از پنل های اینترنتی

ارسال اس ام اس انبوه از طریق پنل تا چندی پیش یکی از مرسوم ترین روش های ارسال پیامک انبوع تبلیغاتی یا اطلاع رسانی بود.

برای ارسال SMS از طریق پنل ابتدا باید در یکی از سایت های ارائه دهنده پنل ارسال پیامک عضو شده و بعد از طی مراحل ثبت نام و تایید نام کاربری اقدام به ارسال پیامک انبوه بکنید.

·         هزینه سالیانه

اکثر سایت های ارائه دهنده پنل ارسال پیامک، علاوه بر هزینه ارسال هر اس ام اس، سالیانه مبلغ ثابتی را از کاربران خود دریافت می کنند.

·         هزینه ارسال هر پیامک

هزینه ارسال هر SMS از طریق پنل های اینترنتی نیز نسبت به سایتی که از آن پنل ارسال اس ام اس خریداری کرده اید متفاوت است.

در زمان انتشار این مقاله هزینه ارسال از طریق پنل های اینترنتی معمولا بین ۱۳۰ الی ۱۷۰ ریال معادل ۱۳ الی ۱۷ تومان می باشد و همیشه نسبت به هزینه ارسال اس ام اس از طریق سیم کارت چند تومانی بیشتر است.

البته برخی از سایت های ارائه دهنده پنل اینترنتی ارسال اس ام اس برای جلب مشتری هزینه سالیانه را افزایش داده و در عوض هزینه ارسال هر SMS را کاهش می دهند ولی حتی در همین سایت ها باز هم هزینه ارسال هر SMSاز هزینه ارسال اس ام اس از طریق سیم کارت بیشتر است.

همچنین در مقابل  برخی سایت های ارائه دهنده پنل ارسال اس ام اس هزینه سالیانه ای دریافت نکرده ولی در عوض هزینه ارسال هر اس ام اس را افزایش می دهند.

·         تایید هویت

تقریبا تمامی سایت های ارائه دهنده پنل ارسال پیامک برای آن که به شما اجازه ارسال اس ام اس از طریق پنل را ارائه دهند اطلاعات هویتی از شما دریافت می کنند.

به عنوان مثال شماره تلفن همراه شما را دریافت کرده و با ارسال کد تایید مطمئن می شوند که شماره خودتان است. همچنین ممکن است تصویر کارت ملی و شناسنامه هم دریافت گردد.

تایید هویت برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی صورت می گیرد.

·         شماره خط ارسال SMS

اس ام اس های ارسالی از طریق پنل ارسال اس ام اس باید از شماره هایی ارسال می شوند که با ۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۴۰۰۰،۵۰۰۰ شروع می شوند.

در صورتی که شما تمایل داشته باشید SMS های ارسالیتان از شماره اختصاصی خودتان ارسال شود سایت ارائه دهنده پنل به شما شماره ای می فروشد و شما باید مبلغی بابت شماره اختصاصی پرداخت کنید.

شماره های اختصاصی ۱۵ رقمی از همه ارزان تر بوده و هر چه تعداد ارقام شماره اختصصای ارسال پیامک کمتر می شود قیمت آن بالاتر می رود.

در صورتی که خط اختصاصی خریداری نکنید پیامک های شما با یک شماره عمومی ارسال می شود و مسلما امکان دریافت SMS از سمت مشتریان نخواهید داشت.

·         ارسال نامحدود پیامک

در روش ارسال SMS انبوه از طریق پنل ارسال SMS محدودیتی در ارسال وجود ندارد. یعنی شما در یک روز می توانید برای ده ها هزار نفر پیامک ارسال کنید. زیرا در این روش ارتباط با سرور از طریق آنتن های مخابراتی نیست بلکه از طریق اینترنت بوده و سرعت بالایی دارد.

·         دریافت به موقع؟

هرچند تقریبا تمامی سایت های ارائه دهنده پنل ارسال SMS مدعی هستند که پیامک های ارسالی شما سریعا به دست دریافت کننده می رسد اما در واقعیت بسیاری از مواقع این طور نیست زیرا به دلایل متعدد مانند شلوغی سایت، کیفیت پایین ارائه خدمات و… ممکن است اس ام اس ارسالی خیلی دیر به دست دریافت کننده برسد و یا حتی در برخی مواقع نرسد!

·         مسدود سازی پیامک

همانطور که در مقدمه این مقاله گفته شده در حال حاضر افراد زیادی (طبق آمار های ما تقریبا ۳۰ الی ۴۰ درصد مشترکین همراه اول و ایرانسل) پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند و از طریق پنل های اینترنتی هیچ اس ام اس تبلیغاتی برای آنان نمی توان ارسال نمود.

در حال حاضر این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی شرکت هایی که محصولات خود را با پیامک معرفی می کنند تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین ضعف های ارسال اس ام از طریق پنل های اینترنتی همین موضوع است زیرا در واقع پیام های ارسالی شما به افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند ارسال نمی شود.

البته از نظر هزینه جای نگرانی نیست زیرا اگر اقدام به ارسال پیامک به این گونه افراد بکنید هزینه ای از پنل شما کسر نمی گردد.

عدم ارسال پیامک برای افرادی که اس ام اس های تبلیغاتی خود را بسته اند به خودی خود برای تبلیغ کنندگان ناخوشایند هست اما این موضوع وقتی به یک چالش بزرگتر تبدیل می گردد که برخی افراد به جای مسدود سازی SMSهای تبلیغاتی از طریق ارسال درخواست به اپراتور با استفاده از نرم افزار هایی بر روی گوشی هوشمند خود پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود می کنند. این نرم افزار ها با توجه به شماره ارسال کننده اس ام اس تشخیص می دهند که این اس ام تبلیغاتی است و آن را از لیست پیامک های دریافتی گوشی حذف می کنند.

علت اینکه عنوان کردیم این موضوع چالش بزرگتری خواهد بود این است که وقتی مشترکین SMS های تبلیغاتی خود را از طریق اپراطور مسدود نکنند در واقع اس ام اس ارسال شما برای آنها ارسال می گردد و هزینه اش از حساب شما کسر می گردد اما نرم افزار مسدود سازی نصب شده بر روی گوشی اس ام اس را حذف کرده و مخاطب شما اصلا متوجه آن اس ام اس نخواهد شد.

این یعنی شما هزینه ارسال SMS را پرداخته اید ولی مخاطب مورد نظرتان اس ام اسی دریافت نکرده است.

·         نیاز به اینترنت و آنلاین بودن

برای ارسال اس ام اس انبوه از طریق پنل های ارسال پیامک اینترنتی همانطور که از نامش پیدا است باید به اینترنت متصل بود و آنلاین بودن در این روش الزامی است.

·         امینت اطلاعات پایین و عدم حفظ حریم خصوصی

برای ارسال اس ام اس انبوه از طریق پنل های اینترنتی ارسال SMS شما مجبورید بانک شماره تلفن خود و همچنین متن پیامک ارسالی را در اختیار سایت ارائه دهنده خدمات قرار دهید.

ما به کسی تهمت نمی زنیم اما در این صورت دزدی شماره تلفن ها و حتی جاسوسی در متن اس ام اس های ارسالی شما برای صاحب سایت بسیار آسان است و هیچ تضمینی برای حفظ حریم خصوصی شما وجود ندارد.

جمع بندی:

·         مزایا:

o       سرعت بالای ارسال SMS ها

o       عدم نیاز به سخت افزار جانبی (مانند GSM Modem)

o       عدم محدودیت در تعداد اس ام اس های ارسالی

·         معایب:

o       عدم ارسال پیامک به اشخاصی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند

o       هزینه بالای ارسال هر اس ام اس

o       هزینه ثابت سالیانه علاوه بر هزینه ارسال

o       امنیت پایین و عدم حفظ حریم خصوصی

o       نیاز به اینترنت

روش دوم: ارسال پیامک (SMS) انبوه با نرم افزار، سیم کارت و مودم جی اس ام (GSM Modem)

امروزه ارسال اس ام اس از طریق پنل های اینترنتی روز به روز کمتر شده و بسیاری از شرکت ها و افراد برای ارسال SMS های تبلیغاتی خود از نرم افزار های ارسال پیامک با مودم و سیم کارت استفاده می کنند.

·         خرید نرم افزار

برای ارسال SMS از طریق نرم افزار و مودم ابتدا باید اقدام به خرید نرم افزار ارسال پیامک و مودم جی اس ام بنمایید.

نرم افزار های ارسال SMS بسیاری در بازار وجود دارند که هر کدام امکانات و قیمت متفاوتی دارند.

کارشناسان گروه نرم افزاری شرکت ارقام گستران مفتخرند که یکی از کاملترین و پایدارترین نرم افزار های ارسال SMS انبوه را تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

نرم افزار اسکناس در کنار امکانات بسیار بالا و راحتی در استفاده قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

برای مشاهده امکانات، قیمت و دانلود نسخه آزمایشی نرم افزار ارسال SMS انبوه اسکناس اینجا کلیک کنید.

ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که با چشم بسته اقدام به خرید نرم افزار اسکناس بنمایید بلکه به شما پیشنهاد می کنیم امکانات و قیمت نرم افزار اسکناس را با بقیه رقبا مقایسه کرده و حتما نسخه آزمایشی ما را امتحان کنید.

·         خرید مودم جی اس ام (GSM Modem)

برای ارسال پیامک در این روش نیاز به مودم جی اس ام وجود دارد که بهترین GSM Modem موجود در بازار ایران جی اس ام مودم دی لینک D-Link GSM Modem مدل DWM-156 و یا DWM-157 می باشد و قیمت تقریبی آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

·         عدم نیاز به پرداخت هزینه سالیانه

هرچند برای ارسال اس ام اس به این روش نیاز به خرید نرم افزار و مودم جی اس ام وجود دارد اما در نهایت با توجه به اینکه این هزینه ها یک بار برای همیشه صورت می گیرد و نیاز به پرداخت هزینه سالیانه وجود ندارد در نهایت این روش بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

·         هزینه ارسال هر پیامک

چون در این روش ارسال SMS انبوه به وسیله مودم و از سیم کارت ارسال می گردد، هزینه ارسال هر SMS برابر با نرخ مصوب اپراتور سیم کارت است. هنگام انتشار این مقاله تعرفه ارسال پیامک در سیم کارت های اعتباری همراه اول و ایرانسل تقریبا ۱۱۵ ریال معادل ۱۱٫۵ تومان می باشد که نسبت به هزینه ارسال اس ام اس از طریق پنل های اینترنتی چند تومانی کمتر است.

همچنین شما می توانید با استفاده از طرح های مخصوص هر اپراتور مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و… ۲۰ الی ۳۰ درصد دیگر هزینه ارسال SMS را پایین تر بیاورید.

علاوه بر این معمولا اپراتور ها طرح های تشویقی خیلی مقرون به صرفه ای دارند که هزینه پیامک را بسیار پایین می آورد ولی با این طرح ها فقط می توانید به مشترکین همان اپراتورها اس ام اس ارسال کنید. که نرم افزار ارسال پیامک اسکناس این امکان را فراهم کرده است که به طور هوشمند اس ام اس های ارسالی به هر مشترک با سیم کارت همان اپراتور ارسال شود یعنی پیامک های تبلیغاتی شما به مشترکین همراه اول با سیم کارت همراه اول و به مشترکین ایرانسل با سیم کارت ایرانسل ارسال شود. برای توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید.

·         شماره خطا ارسال SMS

پیامک های ارسالی از طریق نرم افزار و مودم از شماره سیم کارتی ارسال می گردند که درون مودم قرار دارد.

·         محدودیت ارسال پیامک

در روش ارسال پیامک با مودم جی اس ام در صورتی که شبکه مخابراتی ۳G باشد برای ارسال هر پیامک ۱٫۵ الی ۲٫۵ ثانیه و اگر شبکه مخابراتی ۲G باشد برای ارسال هر اس ام اس ۴٫۵ الی ۵٫۵ ثانیه زمان لازم است.

این یعنی با یک مودم جی اس ام در روز حداکثر می توان چند هزار پیامک ارسال کرد.

البته در نرم افزار ارسال پیامک انبوه اسکناس با امکان مدیریت خودکار ارسال SMS ها به وسیله چند مودم و از چند سیم کارت این مشکل تا حد زیادی رفع گردیده است.

·         دریافت به موقع؟

در این روش به دلیل ارسال SMS از طریق شبکه مخابراتی معمولی احتمال تاخیر در دریافت پیامک بسیار پایین است یعنی دقیقا مانند زمانی که پیامکی با گوشی خود ارسال می کنید.

·         عدم مسدود سازی و ارسال برای همه

به دلیل استفاده از سیم کارت برای ارسال SMS در این روش، پیامک های ارسال شما حتی به دست کسانی که اس ام اس های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند نیز می رسد.

·         عدم نیاز به اینترنت و کارکرد آفلاین

به دلیل استفاده از شبکه مخابراتی برای ارسال اس ام اس در این روش نیازی به اینترنت وجود ندارد.

·         امنیت بالای اطلاعات و حریمی خصوصی

به دلیل آفلاین بودن روش ارسال پیامک با مودم و اینکه شماره تلفن ها و پیامک های خود را در اختیار هیچ سایتی قرار نمی دهید. اطلاعات شما در اختیار هیچ کس قرار نمی گیرد و حریم خصوصی شما در این روش کاملا حفظ می گردد.

·         تاثیر بالای تبلیغات پیامکی به این روش

در روش آفلاین تاثیر پیامک های تبلیغاتی بیشتر است: طبق آمار های رسمی و غیر رسمی افراد زیادی پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند و برای ایشان پیامک از هیچ پنل اینترنتی ارسال نمی شود. علاوه بر کسانی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند برخی افراد به جای مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی از طریق شبکه تلفن همراه با استفاده از نرم افزار های لیست سیاه (BlackList) و… پیام های تبلیغاتی خود را مخفی می کنند. کسانی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند به علت اینکه برای آنها زیاد پیامک تبلیغاتی ارسال نمی شود به پیام های شما بیشتر بها داده و حتما مطالعه می کنند. مسلما شخصی که به دلیل مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی پیامک های زیادی برایش ارسال نمی شود وقتی یک پیام تبلیغاتی دریافت می کند بیشتر به آن توجه می کند اما شخصی که روزانه چندین پیامک تبلیغاتی دریافت کند خیلی علاقه ای به خواندن آنها ندارد.

جمع بندی:

·         مزایا:

o       ارسال پیامک حتی به کسانی که پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند

o       هزینه بسیار پایینتر ارسال هر پیامک نسبت به پنل

o       عدم نیاز به پرداخت هزینه ثابت سالیانه

o       امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی

o       عدم نیاز به اینترنت

o       تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات در این روش

·         معایب:

o       محدودیت در تعداد ارسال پیامک در هر روز (در هر روز حداکثر چند هزار پیامک)

o       نیاز به جی اس ام مودم (GSM Modem)

روش سوم: ارسال اس ام اس انبوه با استفاده از نرم افزار، سیم کارت و گوشی تلفن همراه هوشمند

در این روش به جای استفاده از مودم جی اس ام و نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر از گوشی تلفن همراه و نصب نرم افزار های مخصوص ارسال پیامک انبوه بر روی گوشی استفاده می شود.

اکثر مزایا و معایب این روش معادل روش دوم است فقط با این تفاوت که در این روش نیازی به خرید مودم جی اس ام نیست ولی در عوض سرعت ارسال پیامک در این روش بسیار پایین تر است و همچنین کیفیت نرم افزار های اندرویدی ارسال SMS موجود در بازار به دلیل محدودیت های سیستم عامل اندروید و صفحه نمایش کوچک تلفن همراه بسیار پایین است.

این روش معمولا کاربرد تجاری ندارد و بیشتر کاربرد خانگی دارد.

جمع بندی:

·         مزایا:

o       ارسال پیامک حتی به کسانی که پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند

o       هزینه بسیار پایینتر ارسال هر پیامک نسبت به پنل

o       عدم نیاز به پرداخت هزینه ثابت سالیانه

o       امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی

o       عدم نیاز به اینترنت

o       تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات در این روش

o       عدم نیاز به جی اس ام مودم (GSM Modem)

·         معایب:

o       محدودیت در تعداد ارسال پیامک در هر روز (در هر روز حداکثر چند هزار پیامک)

o       سرعت بسیار پایین ارسال پیامک

o       کیفیت و امکانات پایین نرم افزار های ارسال پیامک انبوه اندرویدی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ