وبلاگ - آخرین اخبار

 بسم الله الرحمن الرحیم

در این مقاله انواع روش های تبلیغات را شرح داده و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم.

همانطور که می دانید در عصر حاضر برای داشتن کسب و کار موفق و فروش مناسب فقط ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت، کافی نیست!

در جهان امروز بسیاری از شرکت ها، برند ها و تولیدی ها با وجود کیفیت بسیار بالا در محصولات یا خدمات و حتی ارائه محصولات با قیمت بسیار مناسب باز هم موفق نبوده و شکست می خورند.

طبق آمار ها و تحلیل های کارشناسان امروزه میزان کار، خلاقیت، زحمت و سایر هزینه هایی که صرف تبلیغات و فروش می شود کمتر از هزینه هایی که صرف تولید می شوند نیست.

این یعنی اگر بخواهیم فعالیت ها و هزینه های یک شرکت موفق را تقسیم بندی کنیم باید گفت که نیمی از فعالیت ها و هزینه ها باید صرف تولید و نیمه دیگر باید صرف تبلیغات و فروش شود.

پس اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق بوده و فروش بهتری داشتی باشید به این نکته توجه کنید که در کنار ارائه محصولات و خدمات با کیفیت باید به فکر تبلیغات موثر و کارا نیز باشید.

البته روش های بسیار گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد که شما باید نسبت به کسب و کار خود بهترین روش را انتخاب کرده تا نتیجه بهتری داشته باشید.

به طور قطع نمی توان گفت کدام روش تبلیغات بهترین و کدام روش بدترین است بلکه تمامی روش ها از سنتی ترین و قدیمی ترین تا به روز ترین و مدیرن ترین نوع تبلیغات در جای خود می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال تبلیغات در رسانه ملی (تبلیغات تلویزیونی) که تقریبا گرانترین نوع تبلیغات است هرچند بسیار تاثیرگذار و مفید است اما به درد کسب و کار های کوچک نمی خورد. حتی برخی از کسب و کار های بزرگ نیز تبلیغات تلویزیونی به دردشان نمی خورد بلکه فقط محصولات و خدماتی می توانند استفاده بهینه از تبلیغات تلویزیونی بکنند که مخاطب عام دارند و در واقع محصولاتش به درد تمام اقشار جامعه می خورد.

همچنین تبلیغات در روزنامه که امروز تقریبا منسوخ شده نیز هنوز برای خیلی مشاغل کاربرد دارد یا برخی شرکت ها از آن به عنوان مکمل تبلیغات استفاده می کنند.

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک از انواع تبلیغات برای کسب و کار شما مفید تر است!

اکنون برخی از انواع تبلیغات که کاربرد بیشتری دارند را نام برده و خیلی کوتاه معایب و مزایای هر کدام را عنوان می کنیم:

·         تبلیغات با پخش تراکت و بروشور در سطح شهر

o       معایب:

§         نیاز به نیروی انسانی مورد اعتماد

§         هزینه نسبتا بالا دستمزد و چاپ تبلیغات

§         نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق محل های پخش

§         امکان تبلیغات در مکان های محدود در یک یا چند شهر

§         زمان بر بودن تبلیغات

§         تاثیر گذار نبودن و بازدهی پایین

o       مزایا:

§         امکان تبلیغات هدفمند با جامعه هدف مشخص

·         تبلیغات به روش بازاریابی تلفنی

o       معایب:

§         نیاز به نیروی انسانی حرفه ای

§         هزینه بالا دستمزد بازاریاب

§         زمان بر بودن تبلیغات (یک بازاریاب در لحظه با یک نفر می تواند صحبت کند)

o       مزایا:

§         بازدهی نسبتا خوب

§         امکان تبلیغات هدفمند با جامعه هدف مشخص

§         درک بهتر مشتری از محصول یا خدمات به دلیل توضیحات تلفنی بازاریاب

§         امکان پاسخ دهی به سوالات مشتری

§         امکان استفاده از روش های گوناگون در بازاریابی نسبت به شغل و شخصیت هر مشتری

·         تبلیغات به روش بازاریابی حضوری

o       معایب:

§         نیاز به نیروی انسانی حرفه ای

§         نیاز به نیروی انسانی مورد اعتماد

§         هزینه بالا دستمزد بازاریاب و چاپ تبلیغات

§         نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق محل های پخش

§         امکان تبلیغات در مکان های محدود در یک یا چند شهر

§         زمان بر بودن تبلیغات

o       مزایا:

§         بازدهی خیلی خوب در صورت حرفه ای بودن بازاریاب

§         امکان تبلیغات هدفمند با جامعه هدف مشخص

§         درک بهتر مشتری از محصول یا خدمات به دلیل توضیحات حضوری بازاریاب

§         امکان پاسخ دهی به سوالات مشتری

§         امکان استفاده از روش های گوناگون در بازاریابی نسبت به شغل و شخصیت هر مشتری

·         تبلیغات در روزنامه (تقریبا منسوخ شده)

o       معایب:

§         امکان مشخص نمودن جامعه هدف وجود ندارد.

§         هزینه نسبتا بالا

§         بازدهی پایین به دلیل منسوخ شدن روزنامه

o       مزایا:

§         چیزی به ذهن اینجانب نمی رسد.

·         تبلیغات در رادیو تلویزیون (گران ترین و تاثیر گذار ترین تبلیغات)

o       معایب:

§         هزینه بسیار بالا

§         امکان مشخص نمودن جامعه هدف وجود ندارد

§         مفید فقط برای محصولات یا خدماتی که به درد عموم مردم می خورند.

o       مزایا:

§         بازدهی بالا و تاثیر بسیار بالا در ذهن مخاطب در صورت تبلیغات خوب

§         اعتماد مشتری به برند شما

§         امکان برند سازی

§         بالا بودن تعداد مخاطبین

·         تبلیغات بنری اینترنتی در سایت ها و وبلاگ های پر بازدید

o       معایب:

§         هزینه نسبتا بالا

§         نیاز به آزمون و خطاهای مکرر برای پیدا کردن سایت هایی که نسبت به قیمت بازدهی خوبی دارند.

§         کلاهبرداری و آمار های بازدید ساختگی برخی سایت ها و وبلاگ ها که بازدید واقعی بالایی ندارند.

§         نیاز به وبسایت رسمی ارائه محصول یا خدمات برای لینک شدن از سایت تبلیغ کننده

o       مزایا:

§         بازدهی بالا (در صورت پیدا کردن سایتی مناسب جهت تبلیغات محصولات شما)

§         امکان تبلیغات هدفمند با جامعه هدف مشخص

§         تاثیر خوب در سئو (SEO) و بالا بردن رنکینگ (Ranking) سایت در گوگل و الکسا

§         بالا بودن تعداد مخاطبین

·         تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تلگرام (جدید ترین نوع تبلیغات)

o       معایب:

§         هزینه نسبتا بالای کانال هایی که واقعا بازدید خوبی دارند.

§         نیاز به آزمون و خطاهای مکرر برای پیدا کردن کانال هایی که نسبت به قیمت بازدهی خوبی دارند.

§         کلاهبرداری و آمار های ساختگی برخی کانال ها که اعضای تقلبی دارند.

o       مزایا:

§         بازدهی نسبتا خوب در صورت پیدا کردن کانال های خوب

§         امکان تبلیغات هدفمند با جامعه هدف مشخص

§         بالا بودن تعداد مخاطبین

·         تبلیغات محیطی مانند بیلبورد های سطح شهر

o       معایب:

§         هزینه بالا

§         امکان مشخص نمودن جامعه هدف تقریبا وجود ندارد.

§         مفید فقط برای محصولات یا خدماتی که به درد عموم مردم می خورند.

§         امکان تبلیغات در مکان های محدود در یک یا چند شهر

o       مزایا:

§         بازدهی بالا و تاثیر بسیار بالا در ذهن مخاطب در صورت تبلیغات خوب

§         اعتماد مشتری به برند شما

§         امکان برند سازی

§         بالا بودن تعداد مخاطبین

·         تبلیغات پیامکی (با استفاده از پنل های اینترنتی یا نرم افزار های ارسال پیامک انبوه)

o       معایب:

§         کوتاه بودن متن اس ام اس

§         عدم امکان استفاده از تصویر در تبلیغات پیامکی

§         امکان مسدود سازی تبلیغات پیامکی توسط مخاطب (در صورت استفاده از پنل برای ارسال SMS)

o       مزایا:

§         هزینه بسیار پایین ارسال پیامک

§         ریسک پذیری بسیار پایین و امکان انجام آزمون و خطاهای متعدد بدون صرف هزینه زیاد

§         بسیار آسان و در دسترس

§         بازدهی بسیار بالا نسبت به هزینه (در صورت ارسال SMS برای جامعه هدف)

§         امکان هدفمند سازی تبلیغات با استفاده از بانک شماره مشاغل و مناطق پستی

§         بهترین نوع تبلیغات برای شروع کسب و کار های جدید که سرمایه بالایی ندارند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو با ما در واتساپ